Jäähdytysnesteen lämpötila
Jäähdytysnesteen lämpötila
Hei,
onko normaalia, että 01 -mallisessa mersussamme jäähdytysnesteen lämpötila jää nollakelilläkin noin 60 asteiseksi? Tähän ei vaikuta, vaikka ajaisi useamman tunnin. Tämä siis normaalissa maantieajossa, matkanpeudella 80 kmh.
Kiitos näkemyksistänne jo etukäteen!
onko normaalia, että 01 -mallisessa mersussamme jäähdytysnesteen lämpötila jää nollakelilläkin noin 60 asteiseksi? Tähän ei vaikuta, vaikka ajaisi useamman tunnin. Tämä siis normaalissa maantieajossa, matkanpeudella 80 kmh.
Kiitos näkemyksistänne jo etukäteen!
Termarin vaihto
No niin. Tänään oli Mersu pajalla (Veho). Termostaatin vaihto osineen ja töineen 270€.
Joo olen laskeskellut että Vehon todellinen tuntiveloitus on yli 100 egee.
Tuo termarin vaihto on jokaisella edessä ja melko yksinkertainen homma tehdä itse. Jos vähääkään on saksan taitoa suosittelen korjauskäsikirjan ostoa (So wird´s gemacht, 30;- EUR) Sieltä löytyy myös kuvia ja tärkeimmät momentit jolloin vahinkoa ei helposti synny. Mutta vielä tuosta termarista ja CDI:n käyntilämmöstä.... pari vuotta sitten vaihdoin trmarin kun kone kävi 60-asteisena. Nyt olen lisäksi tukkinut keulamaskin ja kone tietenkin lämpenee nopeammin ja pitää hyvin sen 90 astetta. Täytyy vielä seurailla muutama tankkaus, mutta nyt jo uskaltaisin väittää että naftan kuluts on pudonnut 0,5 litraa satasella.
Tuo termarin vaihto on jokaisella edessä ja melko yksinkertainen homma tehdä itse. Jos vähääkään on saksan taitoa suosittelen korjauskäsikirjan ostoa (So wird´s gemacht, 30;- EUR) Sieltä löytyy myös kuvia ja tärkeimmät momentit jolloin vahinkoa ei helposti synny. Mutta vielä tuosta termarista ja CDI:n käyntilämmöstä.... pari vuotta sitten vaihdoin trmarin kun kone kävi 60-asteisena. Nyt olen lisäksi tukkinut keulamaskin ja kone tietenkin lämpenee nopeammin ja pitää hyvin sen 90 astetta. Täytyy vielä seurailla muutama tankkaus, mutta nyt jo uskaltaisin väittää että naftan kuluts on pudonnut 0,5 litraa satasella.
Vehon tuntiveloitukset tuntuvat olevan ihan joltain muulta planeetalta tai sitten heillä on jäänyt markkahinnat taulukoihin.
Kovempia pakkaskelejä odotellessa olen pohtinut tuon keulamaskin hankkimista. Mistä olette sen hankkineet vai oletteko itse sellaisa värkkäilleet? Mitä mahdollisesti maksaa ja onko asentaminen/ poistaminen hankalaa? Onko ylikuumenemisen vaaraa kun tuota käyttää talvisin täällä pohjolan oloissa?
Kovempia pakkaskelejä odotellessa olen pohtinut tuon keulamaskin hankkimista. Mistä olette sen hankkineet vai oletteko itse sellaisa värkkäilleet? Mitä mahdollisesti maksaa ja onko asentaminen/ poistaminen hankalaa? Onko ylikuumenemisen vaaraa kun tuota käyttää talvisin täällä pohjolan oloissa?
Veholta hain w203:seen tuon maskinsuojan. Makso 36 eemeliä. Helppo oli pistää paikalleen. Pari maskin alimmaista ruuvia auki ja suojus väliin. Lämpöjä en ole vielä ehtiny seurata kun vasta nakkasin suojan paikolleen.antpel kirjoitti:Vehon tuntiveloitukset tuntuvat olevan ihan joltain muulta planeetalta tai sitten heillä on jäänyt markkahinnat taulukoihin.
Kovempia pakkaskelejä odotellessa olen pohtinut tuon keulamaskin hankkimista. Mistä olette sen hankkineet vai oletteko itse sellaisa värkkäilleet? Mitä mahdollisesti maksaa ja onko asentaminen/ poistaminen hankalaa? Onko ylikuumenemisen vaaraa kun tuota käyttää talvisin täällä pohjolan oloissa?