4 vuotta sitten ostettiin vaimolle työajoon SAAB 9-3 2,2 TiD -99. Mittarissa oli silloin 225tkm ja eilen tuli 480tkm täyteen. Koneeseen piti eka kesänä vaihtaa MAF-anturi, joka kustansi 66 euroa. Kuluosia mennyt mm. laturin korjaus (90e), suuttimien paluuletkut (4e), lämmityslaitteen moottori (120e). Normaalia jarrupalaa, sulkia, suodattimia ja renkaita tietysti osteltu. Öljyt olen vaihtanut 15tkm välein. Polttoaineen kulutus 6,0L satasella koko vuodelle laskettuna. Joka kerta mennyt katsastuksesta moitteitta läpi. Nokka pyörii ketjulla, samaten pumppu. Eilen montulla katsoin alustan läpi, eikä laittamista löytynyt. Ei myöskään ruostetta. Leimalle pitäisi taas ajaa, viidennen kerran.
Siskolla C220 Cdi Classic -99 200tkm ajettu, jota laitettu ehkä hieman enemmän. Imusarjan läpät, pakoputkisto, takapää maalattu takuuseen ruosteen vuoksi, polttoainelinjaa korjattu huonon käynnistyvyyden vuoksi, tuulilasinpyyhin jumittui -> kaikki osat uusittu, ennen joulua pukkasi jäähdytysnesteet ulos reissussa...
Ajolleen tuo mersu on kesällä ihan ok, muttei talvella. Laatu ei kyllä vakuuta, EI TODELLAKAAN
Mersun hinta uutena muistaakseni 47 te ja SAAB 35 te.
Mutta tämä vanha satalankku on kyllä vielä ihan laatuauto
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)