mercedes E-malli kysymys

Vastaa Viestiin
Absinthe
Viestit: 114
Liittynyt: 13.2.2007 21:29

mercedes E-malli kysymys

Viesti Kirjoittaja Absinthe »

Hei!

Törmäsin seuraavanlaiseen ongelmaan.

Kuulemani mukaan mersu on tehnyt e-mallia w124 vuosina 1994 ja 1995?? mutta tätä E-mallia ei saa turbona. Olen kuitenkin netin äärellä törmännyt useisiinkin E-mallin turboihin (Kyse on farmarimallista) ja joitakin E-malleja on jopa vuodelta -91. Eli mitä mallia on minäkin vuonna saanut ja saako e-mallia turbona? Onko olemassa sellaista e-mallia joka on sillä vanhalla koneella?
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Öö :shock: On niitä turboja, esim. E250 turbodiesel, E300 turbodiesel sedanina ja farkkuna + nelivetomallit samoin :idea:

Vai mitä tarkoitit? Bensa-> ei ole :wink:


Tuolta voi niitä bongailla lisää-> http://www.mercefreaken.com/ (vasemmasta reunasta kohta "modellene" ja sitten vain valitsemaan korimallia)




edit. nyt kun tarkemmin luin, niin taitaa olla sekoitettu vanhemmat bensamallit joiden perässä kummittelee se E (tuohon aikaan kuvasti yleisesti bensakoneita) näihin 94-95 malleihin joiden merkintä on myös E, mutta se E on numerojen edessä. Esimerkiksi vuoden 1990. mallit 300E on bensakoneella, 300D (diesel), 300TD (vapaastihengittelevä diesel farmari), 300TDT (turbodiesel farmari) ja sitten näissä 94- malleissa on kaikissa se E, eli E320, E300D, E300TD, E300TDT......selkeetä :roll: :oops:
Viimeksi muokannut piippu, 30.1.2008 0:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Mr_nice
Viestit: 79
Liittynyt: 30.9.2007 21:32
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Mr_nice »

Onkos näissä E malleissa muuten jotain eroja perus w124 koppasiin?? konepeitto=keulan säleikkö taitaa olla eri mutta onko esim että perus malleissa ei ole oikeita jalopuita tai jotain vastaavaa??
varustelussa eroja jne...??
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29381
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

E-malleissa on vakiona airbag ja 200D:ssäkin 5. vaihde, ihan viimeisissä löytyy kauko-ohjattu keskuslukko linkkuavaimella (toimintaetäisyys 10cm :lol: ).
Sedanin takaluukussa on erinäköinen keskiosa.
Äänieristys lie parempi.
250 ja 300 vaparidieselkoneet ovat moniventtiilikoneita ja vänkärin etulokasuojassa on niissäkin säleikkö kuten turboissa.
Avatar
jukka-hki
Viestit: 23
Liittynyt: 08.8.2007 21:03
Paikkakunta: Etelä

sitä minäkin

Viesti Kirjoittaja jukka-hki »

124 e250dt on ainoa farmari malli(diesel), eli toinen T puuttuu -94-95 malleista
vapareita kaikki kaupasta tulleena.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

dealer kirjoitti:Äänieristys lie parempi.
On ja ei. Ilmeisesti pienemmästä alustamassamäärästä johtuen veden suhinat yms. kuuluvat uudemmassa paremmin kabiiniin.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Olikos ne millin paksummat lasitkin... Minulla jäi ainakin omasta sedanistani sellainen muistikuva päällimmäiseksi, että se oli todella hiljainen.
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Jep, on tosiaan lasit paksuntuneet sen millin, mutta jo 90mallien aikana. E-mallissa verhoilumateriaalit muuttui, mutta penkkien "look" taisi vaihtua jo "pahvikylkien" alussa! Niin ja tuo loistava vesiväri saatiin kans E-mallin yhteydessä pintaan :opel:


Roistolle-> Oletko varma että alustaäänet kuuluu kovempaa, ettei olisi vaan muuten jokamielessä hiljaisempi, jolloin lumen ropina kuuluu selvemmin :wink: Meinaan kun tuossa meitin viissatasessakin kuuluu eritysesti takaa kaikki pienetkin rapinat kuin sisälle lentäis (jopa juurisatanut puuterilumi kuuluu sisälle, mutta auto on vain muuten niin hiljainen, että nousee kaikkea mielenkiintoista esille vrt. vanhaan 200D:hen :lol: )
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

piippu kirjoitti:Roistolle-> Oletko varma että alustaäänet kuuluu kovempaa, ettei olisi vaan muuten jokamielessä hiljaisempi, jolloin lumen ropina kuuluu selvemmin
Niinno kaikkihan on suhteellista, joten voihan tuossa olla tsygolookista aspektiakin mukana. :D Toisaalta se vanha autokin oli sen verran hiljainen ainakin moottoriääniltään, että en usko sen kovin paljon vaikuttavan asiaan. Kun alustaa katselin, niin pyörän koteloissa oli vanhassa kunnolla massaa mutta uudessa likipitäen pelkät maalit – tuo voi helposti aiheuttaa veden suhinoita. Muutenkin takapää jotenkin kumisee epätasaisella pinnalla enemmän. Ennen ihmettelin, kun jotkut puhuivat, että farkkukori olisi sedania äänekkäämpi mutta nyt sieltä takaa tosiaan kuuluu hälyääntä. Pitänee jossain välissä vetää jotain massaa ainakin pyörän kaariin.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7202
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Niin ja ne "EE-mallin" 250 ja 300koneet on moniventtiilejä. Mutta turbolliset on vanhoja 2venttiiliä/sylinteri malleja. :D
Absinthe
Viestit: 114
Liittynyt: 13.2.2007 21:29

Viesti Kirjoittaja Absinthe »

Tätähän tässä vähän hainkin, että turbollisia (E-malli) 300 diisseleitä ei saa moniventtiilikoneella. Käsitinkö oikein?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7202
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Absinthe kirjoitti:Tätähän tässä vähän hainkin, että turbollisia (E-malli) 300 diisseleitä ei saa moniventtiilikoneella. Käsitinkö oikein?
Jep. Väyryskopassa tulee vasta turbollinen moniventtiili.
MercMan
W123-Spesialisti
Viestit: 604
Liittynyt: 03.3.2006 16:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

piippu kirjoitti:Jep, on tosiaan lasit paksuntuneet sen millin, mutta jo 90mallien aikana. E-mallissa verhoilumateriaalit muuttui, mutta penkkien "look" taisi vaihtua jo "pahvikylkien" alussa! Niin ja tuo loistava vesiväri saatiin kans E-mallin yhteydessä pintaan :opel:

Eli siis tuossa minunkin autossa on millin vahvemmat lasit kuin esim. -88 vuotisessa?? Ymmärsinkö oikein? Ja onhan tuo todella hiljainen auto ikäänsä nähden, ei ole turhia suhinoita ja vinkunoita, melkoisen eleetön peli tualla maantiellä, mutta massaa tarvitsee pyörän koteloihin, ne ovat heikentyneet ja maali alkaa paistamaan melkein.

Vesiväri? Siis sama kurja maali joka on väyrysissä ja ceessä tuli 124:een vasta -94 vai? Eli siis E malli huonompi ehkä jopa kuin tämä välimallin pahvikylki ? :roll: Maallikkona riittää kysymyksiä. :)
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
maxpower07
Viestit: 158
Liittynyt: 27.1.2008 11:33
Paikkakunta: alastaro

Viesti Kirjoittaja maxpower07 »

minkäspaksuset ne lasit sitten on vanhemmassa/uudemmassa, kun ei varmaan saa selville kummat tossa omassa -90 mallisessa röttelössä on??
W639 130cdi
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Itsekkään en varsinaisesti tiedä mitä eroa noilla esim 2-sarjalaisilla on verrattuna E-sarjaan ulkonäön lisäksi, konepeli,puskurit,takaluukku,sähköpeili myös kuskin puolella.
Varustelussa E-sarjalaiset ovat melkein köyhempiä kuin 2-sarjalaiset, varmaankin siksi kun rikkaat kyllästyivät samaan korisarjaan, niin ostivat jotain muuta eivätkä sijoittaneet enään E-malliin kaikkilla varusteilla.
yhteen aikaan kun kattelin C124:a 2-sarjan ja E-sarjan malleja niin 2-sarjan malleja löyty huomattavasti paremmilla varusteilla varmaan juurikin siksi, koska vuonna-90 tuo oli hieno juttu, mutta vuonna 93 piti löytää jo jotain erikoisempaa.. Rahasta nää hommat vaan kiinni on..

Sen tiedän että:

1-sarja: 85-89
2-sarja: 89-93
E-malli 93-95

Onhan niitä faceliftattuja minkä ikäsissä vaan.
220.128 Black devil
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

124-sarjaan tehtiin kesällä 1993 kasvojenkohotus, samalla mallimerkinnän
E siirrettiin numeron takaa eteen. Käyttöön otettiin moniventtiiliset
moottorit, vain 300 turbodiesel jatkoi kaksiventtiilisenä nelivetoisissa
autoissa vuoden 1995 kesään, farmareissa 1996 kesään saakka.

Uudemman mallin erottaa parhaiten konepellistä, siinä tähti on keskellä
konepeltiä. Vanhassa tähti on jäähdyttäjän suojapellin päällä.

Tekniikka ei muuten kovin paljon muuttunut. Vakiovarusteita lisättiin
jonkin verran, samaten valinnaisia varusteita (esim. raitisilmasuodatin).
Jalopuu on mersussa aina jalopuuta, muovijäljitelmiä
ei ole ollut ainakaan E-sarjassa.

Näkemäsi "1991 E:t" ovat olleet luultavasti niin sanottuja nuorennettuja
malleja, eli niihin on vaihdettu uudemman mallin osia niin, että
ne näyttävät nuoremmalta. Yleensä nuorennus rajoittuu ulkonäköön, eikä
autoon vaihdeta moniventtiilimoottoria tms.
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

Jarkko N kirjoitti:Käyttöön otettiin moniventtiiliset
moottorit, vain 300 turbodiesel jatkoi kaksiventtiilisenä nelivetoisissa
autoissa.
Eikö 200D pysyny kans kasiventtiilisenä...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29381
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

300 turbodiesel jatkoi kaksiventtiilisenä nelivetoisissa
autoissa vuoden 1995 kesään, farmareissa 1996 kesään saakka
Eiks niitä oo takavetoisissakin, turbodieseleitä ?
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Jep, vähäventtiilinen 200D taisi jatkaa lyhyen aikaa (taksina), mutta
muistaakseni se poistui hiukan myöhemmin.

Samaten on niinkuin Dealer sanoo, että kaikki turbot jatkoivat
vähäventtiilisinä ja niitä sai myös takavetoisiin. Taisin muistella
tuota bensapuolta, jossa vähäventtiilinen bensakuutonen jatkoi
ainoastaan nelivetoisissa, muihin tuli moniventtiiliset.

Noita 1993-1995 E-sarjan turbodieseleitä myytiin Suomessa kai aika
vähän, kun oli lama-aika ja autovero voimissaan.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29381
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Menee vähän asian sivuun mutta tästä tuli mieleen kysymys; miksikähän 124 vapari E300D / TD verokohtelu on ollut sellaista ettei noita ole juuri Suomeen käytettynä tuotu, oliko jotain 32% mukaan kun samanikäisessä turbollisessa 20% ?
Silkkaa mielivaltaa ?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”