mercedes E-malli kysymys
mercedes E-malli kysymys
Hei!
Törmäsin seuraavanlaiseen ongelmaan.
Kuulemani mukaan mersu on tehnyt e-mallia w124 vuosina 1994 ja 1995?? mutta tätä E-mallia ei saa turbona. Olen kuitenkin netin äärellä törmännyt useisiinkin E-mallin turboihin (Kyse on farmarimallista) ja joitakin E-malleja on jopa vuodelta -91. Eli mitä mallia on minäkin vuonna saanut ja saako e-mallia turbona? Onko olemassa sellaista e-mallia joka on sillä vanhalla koneella?
Törmäsin seuraavanlaiseen ongelmaan.
Kuulemani mukaan mersu on tehnyt e-mallia w124 vuosina 1994 ja 1995?? mutta tätä E-mallia ei saa turbona. Olen kuitenkin netin äärellä törmännyt useisiinkin E-mallin turboihin (Kyse on farmarimallista) ja joitakin E-malleja on jopa vuodelta -91. Eli mitä mallia on minäkin vuonna saanut ja saako e-mallia turbona? Onko olemassa sellaista e-mallia joka on sillä vanhalla koneella?
Öö
On niitä turboja, esim. E250 turbodiesel, E300 turbodiesel sedanina ja farkkuna + nelivetomallit samoin
Vai mitä tarkoitit? Bensa-> ei ole
Tuolta voi niitä bongailla lisää-> http://www.mercefreaken.com/ (vasemmasta reunasta kohta "modellene" ja sitten vain valitsemaan korimallia)
edit. nyt kun tarkemmin luin, niin taitaa olla sekoitettu vanhemmat bensamallit joiden perässä kummittelee se E (tuohon aikaan kuvasti yleisesti bensakoneita) näihin 94-95 malleihin joiden merkintä on myös E, mutta se E on numerojen edessä. Esimerkiksi vuoden 1990. mallit 300E on bensakoneella, 300D (diesel), 300TD (vapaastihengittelevä diesel farmari), 300TDT (turbodiesel farmari) ja sitten näissä 94- malleissa on kaikissa se E, eli E320, E300D, E300TD, E300TDT......selkeetä



Vai mitä tarkoitit? Bensa-> ei ole

Tuolta voi niitä bongailla lisää-> http://www.mercefreaken.com/ (vasemmasta reunasta kohta "modellene" ja sitten vain valitsemaan korimallia)
edit. nyt kun tarkemmin luin, niin taitaa olla sekoitettu vanhemmat bensamallit joiden perässä kummittelee se E (tuohon aikaan kuvasti yleisesti bensakoneita) näihin 94-95 malleihin joiden merkintä on myös E, mutta se E on numerojen edessä. Esimerkiksi vuoden 1990. mallit 300E on bensakoneella, 300D (diesel), 300TD (vapaastihengittelevä diesel farmari), 300TDT (turbodiesel farmari) ja sitten näissä 94- malleissa on kaikissa se E, eli E320, E300D, E300TD, E300TDT......selkeetä


Viimeksi muokannut piippu, 30.1.2008 0:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
E-malleissa on vakiona airbag ja 200D:ssäkin 5. vaihde, ihan viimeisissä löytyy kauko-ohjattu keskuslukko linkkuavaimella (toimintaetäisyys 10cm
).
Sedanin takaluukussa on erinäköinen keskiosa.
Äänieristys lie parempi.
250 ja 300 vaparidieselkoneet ovat moniventtiilikoneita ja vänkärin etulokasuojassa on niissäkin säleikkö kuten turboissa.

Sedanin takaluukussa on erinäköinen keskiosa.
Äänieristys lie parempi.
250 ja 300 vaparidieselkoneet ovat moniventtiilikoneita ja vänkärin etulokasuojassa on niissäkin säleikkö kuten turboissa.
sitä minäkin
124 e250dt on ainoa farmari malli(diesel), eli toinen T puuttuu -94-95 malleista
vapareita kaikki kaupasta tulleena.
vapareita kaikki kaupasta tulleena.
Jep, on tosiaan lasit paksuntuneet sen millin, mutta jo 90mallien aikana. E-mallissa verhoilumateriaalit muuttui, mutta penkkien "look" taisi vaihtua jo "pahvikylkien" alussa! Niin ja tuo loistava vesiväri saatiin kans E-mallin yhteydessä pintaan
Roistolle-> Oletko varma että alustaäänet kuuluu kovempaa, ettei olisi vaan muuten jokamielessä hiljaisempi, jolloin lumen ropina kuuluu selvemmin
Meinaan kun tuossa meitin viissatasessakin kuuluu eritysesti takaa kaikki pienetkin rapinat kuin sisälle lentäis (jopa juurisatanut puuterilumi kuuluu sisälle, mutta auto on vain muuten niin hiljainen, että nousee kaikkea mielenkiintoista esille vrt. vanhaan 200D:hen
)

Roistolle-> Oletko varma että alustaäänet kuuluu kovempaa, ettei olisi vaan muuten jokamielessä hiljaisempi, jolloin lumen ropina kuuluu selvemmin


..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Niinno kaikkihan on suhteellista, joten voihan tuossa olla tsygolookista aspektiakin mukana.piippu kirjoitti:Roistolle-> Oletko varma että alustaäänet kuuluu kovempaa, ettei olisi vaan muuten jokamielessä hiljaisempi, jolloin lumen ropina kuuluu selvemmin

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
piippu kirjoitti:Jep, on tosiaan lasit paksuntuneet sen millin, mutta jo 90mallien aikana. E-mallissa verhoilumateriaalit muuttui, mutta penkkien "look" taisi vaihtua jo "pahvikylkien" alussa! Niin ja tuo loistava vesiväri saatiin kans E-mallin yhteydessä pintaan![]()
Eli siis tuossa minunkin autossa on millin vahvemmat lasit kuin esim. -88 vuotisessa?? Ymmärsinkö oikein? Ja onhan tuo todella hiljainen auto ikäänsä nähden, ei ole turhia suhinoita ja vinkunoita, melkoisen eleetön peli tualla maantiellä, mutta massaa tarvitsee pyörän koteloihin, ne ovat heikentyneet ja maali alkaa paistamaan melkein.
Vesiväri? Siis sama kurja maali joka on väyrysissä ja ceessä tuli 124:een vasta -94 vai? Eli siis E malli huonompi ehkä jopa kuin tämä välimallin pahvikylki ?


® Mesen Porkkana-klubi
- maxpower07
- Viestit: 158
- Liittynyt: 27.1.2008 11:33
- Paikkakunta: alastaro
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Itsekkään en varsinaisesti tiedä mitä eroa noilla esim 2-sarjalaisilla on verrattuna E-sarjaan ulkonäön lisäksi, konepeli,puskurit,takaluukku,sähköpeili myös kuskin puolella.
Varustelussa E-sarjalaiset ovat melkein köyhempiä kuin 2-sarjalaiset, varmaankin siksi kun rikkaat kyllästyivät samaan korisarjaan, niin ostivat jotain muuta eivätkä sijoittaneet enään E-malliin kaikkilla varusteilla.
yhteen aikaan kun kattelin C124:a 2-sarjan ja E-sarjan malleja niin 2-sarjan malleja löyty huomattavasti paremmilla varusteilla varmaan juurikin siksi, koska vuonna-90 tuo oli hieno juttu, mutta vuonna 93 piti löytää jo jotain erikoisempaa.. Rahasta nää hommat vaan kiinni on..
Sen tiedän että:
1-sarja: 85-89
2-sarja: 89-93
E-malli 93-95
Onhan niitä faceliftattuja minkä ikäsissä vaan.
Varustelussa E-sarjalaiset ovat melkein köyhempiä kuin 2-sarjalaiset, varmaankin siksi kun rikkaat kyllästyivät samaan korisarjaan, niin ostivat jotain muuta eivätkä sijoittaneet enään E-malliin kaikkilla varusteilla.
yhteen aikaan kun kattelin C124:a 2-sarjan ja E-sarjan malleja niin 2-sarjan malleja löyty huomattavasti paremmilla varusteilla varmaan juurikin siksi, koska vuonna-90 tuo oli hieno juttu, mutta vuonna 93 piti löytää jo jotain erikoisempaa.. Rahasta nää hommat vaan kiinni on..
Sen tiedän että:
1-sarja: 85-89
2-sarja: 89-93
E-malli 93-95
Onhan niitä faceliftattuja minkä ikäsissä vaan.
220.128 Black devil
124-sarjaan tehtiin kesällä 1993 kasvojenkohotus, samalla mallimerkinnän
E siirrettiin numeron takaa eteen. Käyttöön otettiin moniventtiiliset
moottorit, vain 300 turbodiesel jatkoi kaksiventtiilisenä nelivetoisissa
autoissa vuoden 1995 kesään, farmareissa 1996 kesään saakka.
Uudemman mallin erottaa parhaiten konepellistä, siinä tähti on keskellä
konepeltiä. Vanhassa tähti on jäähdyttäjän suojapellin päällä.
Tekniikka ei muuten kovin paljon muuttunut. Vakiovarusteita lisättiin
jonkin verran, samaten valinnaisia varusteita (esim. raitisilmasuodatin).
Jalopuu on mersussa aina jalopuuta, muovijäljitelmiä
ei ole ollut ainakaan E-sarjassa.
Näkemäsi "1991 E:t" ovat olleet luultavasti niin sanottuja nuorennettuja
malleja, eli niihin on vaihdettu uudemman mallin osia niin, että
ne näyttävät nuoremmalta. Yleensä nuorennus rajoittuu ulkonäköön, eikä
autoon vaihdeta moniventtiilimoottoria tms.
E siirrettiin numeron takaa eteen. Käyttöön otettiin moniventtiiliset
moottorit, vain 300 turbodiesel jatkoi kaksiventtiilisenä nelivetoisissa
autoissa vuoden 1995 kesään, farmareissa 1996 kesään saakka.
Uudemman mallin erottaa parhaiten konepellistä, siinä tähti on keskellä
konepeltiä. Vanhassa tähti on jäähdyttäjän suojapellin päällä.
Tekniikka ei muuten kovin paljon muuttunut. Vakiovarusteita lisättiin
jonkin verran, samaten valinnaisia varusteita (esim. raitisilmasuodatin).
Jalopuu on mersussa aina jalopuuta, muovijäljitelmiä
ei ole ollut ainakaan E-sarjassa.
Näkemäsi "1991 E:t" ovat olleet luultavasti niin sanottuja nuorennettuja
malleja, eli niihin on vaihdettu uudemman mallin osia niin, että
ne näyttävät nuoremmalta. Yleensä nuorennus rajoittuu ulkonäköön, eikä
autoon vaihdeta moniventtiilimoottoria tms.
Jep, vähäventtiilinen 200D taisi jatkaa lyhyen aikaa (taksina), mutta
muistaakseni se poistui hiukan myöhemmin.
Samaten on niinkuin Dealer sanoo, että kaikki turbot jatkoivat
vähäventtiilisinä ja niitä sai myös takavetoisiin. Taisin muistella
tuota bensapuolta, jossa vähäventtiilinen bensakuutonen jatkoi
ainoastaan nelivetoisissa, muihin tuli moniventtiiliset.
Noita 1993-1995 E-sarjan turbodieseleitä myytiin Suomessa kai aika
vähän, kun oli lama-aika ja autovero voimissaan.
muistaakseni se poistui hiukan myöhemmin.
Samaten on niinkuin Dealer sanoo, että kaikki turbot jatkoivat
vähäventtiilisinä ja niitä sai myös takavetoisiin. Taisin muistella
tuota bensapuolta, jossa vähäventtiilinen bensakuutonen jatkoi
ainoastaan nelivetoisissa, muihin tuli moniventtiiliset.
Noita 1993-1995 E-sarjan turbodieseleitä myytiin Suomessa kai aika
vähän, kun oli lama-aika ja autovero voimissaan.