Almera, Astra, Corolla, Focus, Laguna ? ?
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Almera, Astra, Corolla, Focus, Laguna ? ?
Kertokaapas mielipiteenne 90-luvun (loppupuolen) pienten bensafarkkujen kestävyydestä. Mitkä merkit varmimpia ajopelejä ja mitä kannattaa erityisesti varoa. Hirviääkö ostaa esim. 200 000 ajettuna jonkun merkin naisen ajettavaksi, ettei tulis toruja ja porua sitten kauheesti jälkikäteen. Ajoa aika vähän. Edellisessä ajokissa ainakin oli ruoste uhkaavampi tekijä kuin moottorin pettäminen.
Vaihtoehtoja alle 6000€ vehkeissä olis nettiautossa mm. seuraavia:
VW Golf, Toyota Corolla, Nissan Almera, Fordit Escort, Mondeo ja Focus, Opelit Astra ja Vectra, Renaul Laguna.
Jos teillä on hyvä halpa farkku (tai sen oloinen, 5-ovinen) tiedossa 2000- 5000€ väliltä, niin tarjotkaapa.
Vaihtoehtoja alle 6000€ vehkeissä olis nettiautossa mm. seuraavia:
VW Golf, Toyota Corolla, Nissan Almera, Fordit Escort, Mondeo ja Focus, Opelit Astra ja Vectra, Renaul Laguna.
Jos teillä on hyvä halpa farkku (tai sen oloinen, 5-ovinen) tiedossa 2000- 5000€ väliltä, niin tarjotkaapa.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Jos vähänkään varmempaa ajopeliä pitäisi hankkia niin minä jättäisin tuosta listalta muut pois ja siihen jäisi Almera, Golf ja Corolla. Almerassa vain on semmoinen ongelma että sitä ei ole ikinä farkkuna tehty joten sekin jää listalta pois. Golfista ja Corollasta sitten valitsemaan ja niissäkin tuonikäisissä vaikuttaa jo paljon se miten on pidetty, että tärkeämpää on löytää hyvin pidetty yksilö. Muuten vastaus on Corolla
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Tosiaan Almerahan olikin se farkun oloinen 5-ovinen ja Primerassa oli sitten isompi peräkontti. Primeraa en vain osaa oikein pitää varteenotettavana vaihtoehtona. Voi olla tietysti jossakin mielessä turhakin ennakkoluulo.
Tosin se nätti viisiovinenkin voi tulla kyseeseen, jos on muutenkin kelpo peli, koska kyseessä meillä on yleensä pienten koirien kuljettamista silloin tällöin.
Tosin se nätti viisiovinenkin voi tulla kyseeseen, jos on muutenkin kelpo peli, koska kyseessä meillä on yleensä pienten koirien kuljettamista silloin tällöin.
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Omakohtaista kokemusta löytyy -96 Lagunasta, se tosin oli se hatchback versio mutta sama autohan se muuten on. Lagu oli 2.0 litran 8 tappisella koneella, se on ehdoton valinta jos Lagunaan lähet. Ne 16 venaset on oikeita murheenkryynejä, jakohihnakin tiukataan vesipumpulla. No ajoltaan Lagu oli tosi miellyttävä ja tiloiltaan toi hatchback versiokin on sitä luokkaa, että jos ei koko sukua tarvi kerralla kuskata ni pärjää ilman farkkuakin. Kulutus tolla 2.0 litrasella pyöri siel normi 7.0 - 8.0 litran korvil. 2.0 litranen kone on siitä mukavampi, että vääntö on luonnollisesti ihan toista luokkaa ku niis pienemmis, mukavampi kaupungissakin pyöritellä. Ongelmia ei oikeestaa oo muuta ku moottorin taipumus tiputella öljyä, vuoto tulee yleensä kampiakselin stefalta. Toinen on sähköongelmat, niitä voi ilmaantua mutta voi myös olla ilmaantumatta. 90-luvun Lagunois sähköviat ei kuitenkaan olleet kovin iso murhe. Ruosteesta ei tarvi oikeestaa murehtii, kori on pohjasta sinkitty ja muutenkin suojaukset on kunnossa.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Helinät, muut äänet ja nuljuaminen ajossa myös samaa luokkaaHarju kirjoitti:Hieman laajempi katselmus tuotti verkkokalvolle E Carinan
-Kohtuu kilometrit
-Komiampi kuin Corolla
-Ilmastointi
-Isompi
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Verraten näihinAku P kirjoitti:Helinät, muut äänet ja nuljuaminen ajossa myös samaa luokkaaHarju kirjoitti: E Carinan
Mielestäni hyvä vaihtoehto ja tuohan on sitä veislitattua E Karinaa joka on hiljaisempi ja ajettavuuskin parempi kuin erellisessä650000tuttavuus kirjoitti: VW Golf, Toyota Corolla, Nissan Almera, Fordit Escort, Mondeo ja Focus, Opelit Astra ja Vectra, Renaul Laguna.
Hintapyynti on toki yli 6000 euron, mutta niinhän se on rahaa on summa X ja summalla X+vähän päälle saisi paremman
Jos ei ulkonäöllä ole niin väliä, kallistuisin myös ehdottomasti corollaan..ne kun ovat pääosin idioottivarmoja vehkeitä (ainoa vaan etä ton ikäset on tosiaan oksettavan rumia )
Golffista kannattaa vissiin vältellä sitä 1.4litrasta konetta, kun se on kuulemma tautinen.. (vai olikohan sitä vielä ton ikäsissä )
Golffista kannattaa vissiin vältellä sitä 1.4litrasta konetta, kun se on kuulemma tautinen.. (vai olikohan sitä vielä ton ikäsissä )
BMW E31 V12
Kyllä noista alkuperäisistä vaihtoehdoista ehdottomasti Corolla. Kestävä ja ihan näppärä ajokki pyöritellä. Pitää hintansa hyvin suosionsa takia. naisen käyttöön just sopiva, kaikki on niin kevyttoimista.
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
Minun mielestäni tuo Astra G ei olisi ollenkaan hassumpi vaihtoehto. Mitä noita nyt on tuttavapiirissä pyörinyt niin eivät ole valittaneet vaan hyvin ovat toimineet ja onhan tuo auto verrattuna rumakoppa-corollaan ajo-ominaisuuksiltaan ja yleiseltä jämäkkyydeltään. Hurrien mukaan vastustaa ruostettakin hyvin, mutta hihna + vesipumppu pitää muistaa vaihtaa ajoissa eli 60tkm välein. Tietenkin jos se kumminkaiman huonosti pelannut D-kadetti ahdistaa vielä niin sitten ei voi mitään. Kalliitahan nuo ei ole. Karvalakki Corollaan tai Golfiin verrattuna saa vuoden pari uudemman ilmastoidun Astran. Viimeaikaisten VW-kokemusten perusteella en pitäisi Golfia ainakaan yhtään luotettavampana vaihtoehtona kuin G-Astraa
Entisenä hlö-automyyjänä (Toyota) ja nykyisinkin automyynnin parissa työskentelevänä suosittelen Corollaa tai sitten Golf:ia. VW:ssä kannattaa välttää 1,4 litraista konetta jonka kanssa on ollut ongelmia. Corolla on aika varma valinta tai sitten viimeisimmät Carina E:t. (viimeisissä on mm.aibagit molemmin puolin ja ABS-jarrut) Almera on myös varma valinta jos etsii luotettavaa perusautoa tilaa etsivälle myös Primera Wagon
Itekin voin hyvällä syyllä suositella G-Astraa. Vajaa 5 vuotta oon nyt sellasella ajellut, eikä ole ollut koko aikana yhtään mitään vakavaa vikaa kyseisessä autossa. Hyvin on toiminut ja oon säännöllisesti sen huollattanut merkkiliikkeessä. Mittarissa on nyt reilu 76 000 km, jakopäänhihna ja vesipumppu vaihdettiin 60 000 km:n huollossa, öljyn olen vaihdattanut 15 000 km:n välein. Ei oo ollu ruosteongelmia, koska oon huolehtinu hyvin suojauksista. Viimeksi viime kesänä auto oli paikallisella Finikorin edustajalla jossa tarkistettiin auton pohjan massauksen, kotelosuojauksen tilanne ja lisättiin tarpeen mukaan suoja-aineita noihin paikkoihin.
Ainoa asia, josta G-Astran kohdalla täytyy vähän huomauttaa on se että käsijarrua ei kannata kovin talvipakkasilla käyttää. Johtuen siitä että tuonne takajarrusatulaan tahtoo lunta kertyä lumisilla teillä ajellessa ja kun se jäätyy niin takapyörillä on taipumus mennä jumiin jos käppäriä käyttää ja auto pitemmän aikaa parkissa. Eli tällöin ne eivät pyöri ollenkaan. Mutta tuo on niin pieni haitta muuten autoa ajatellen että annan tällöin sille kokonaisarvonaksi 9 .
Ainoa asia, josta G-Astran kohdalla täytyy vähän huomauttaa on se että käsijarrua ei kannata kovin talvipakkasilla käyttää. Johtuen siitä että tuonne takajarrusatulaan tahtoo lunta kertyä lumisilla teillä ajellessa ja kun se jäätyy niin takapyörillä on taipumus mennä jumiin jos käppäriä käyttää ja auto pitemmän aikaa parkissa. Eli tällöin ne eivät pyöri ollenkaan. Mutta tuo on niin pieni haitta muuten autoa ajatellen että annan tällöin sille kokonaisarvonaksi 9 .
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Kiitoksia kovasti kannanotoista. Toyotoilla näyttää luotettavuus ja varmuus pysyneen edelleenkin hyvänä.
Kertoisko joku vielä, mikä se on Astrassa tuo G (nyt varmaan joku nauraa tietämättömyyttäni). Netissä olevissa farkuissa ei juurikaan sitä näy. Onko ne "Geettömät" jotenkin huonompia. Mitenhän tuo Astran moottori kestää (yli 200 000 ajettuja)?
Almera oli kyllä naisväen mieleen, kun yhtä kopastiin.
Kertoisko joku vielä, mikä se on Astrassa tuo G (nyt varmaan joku nauraa tietämättömyyttäni). Netissä olevissa farkuissa ei juurikaan sitä näy. Onko ne "Geettömät" jotenkin huonompia. Mitenhän tuo Astran moottori kestää (yli 200 000 ajettuja)?
Almera oli kyllä naisväen mieleen, kun yhtä kopastiin.
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
En oikein ymmärrä tuota Astra-hypetystä. Olen ajanut vanhoilla ja viimeksi vuosimalli 2007 Astra farmarilla. Oli vuokra-autona. Yleisenä kokemuksena vanhemista että ajomukavuus ei ole yhtään kummempi kuin corolloissa, lisäksi jatkuvat luotettavuusongelmat jakopään, ohjaustehostimen ym. kanssa. Tietenkin jos ostaa alle 100 tkm ajetun niin sen tekniikan kanssa pärjää mutta kun tässä ymmärtääkseni haetaan n. 10 vuotiasta joista löytyy 200-300 tkm niin ne tekniset ongelmat tulevat aivan erillä lailla esille.
Uusissakaan Astratroissa ei löydy mitään luxus-ominaisuuksia. Surkeat penkit, joissa selkä kipeytyy vaikka muuten ei kipeytyisikään, lisäksi epäonnistunut äänieristys. Ovien saumat alkavat suhisemaan vähänkään suuremilla nopeuksilla. Ero on hyvin selkeä jos vertaa vastaavaan hintaluokan Volvo V50-maliin, niin penkeissä kuin äänieristyksessäkin.
Uusissakaan Astratroissa ei löydy mitään luxus-ominaisuuksia. Surkeat penkit, joissa selkä kipeytyy vaikka muuten ei kipeytyisikään, lisäksi epäonnistunut äänieristys. Ovien saumat alkavat suhisemaan vähänkään suuremilla nopeuksilla. Ero on hyvin selkeä jos vertaa vastaavaan hintaluokan Volvo V50-maliin, niin penkeissä kuin äänieristyksessäkin.
Niin sehän on opel eli paskaa jo sinänsä. Mistähän ton luokan perusperheautosta niitä luxus-ominaisuuksia sitten löytyyMeissenkeri kirjoitti:En oikein ymmärrä tuota Astra-hypetystä. Olen ajanut vanhoilla ja viimeksi vuosimalli 2007 Astra farmarilla. Oli vuokra-autona. Yleisenä kokemuksena vanhemista että ajomukavuus ei ole yhtään kummempi kuin corolloissa, lisäksi jatkuvat luotettavuusongelmat jakopään, ohjaustehostimen ym. kanssa. Tietenkin jos ostaa alle 100 tkm ajetun niin sen tekniikan kanssa pärjää mutta kun tässä ymmärtääkseni haetaan n. 10 vuotiasta joista löytyy 200-300 tkm niin ne tekniset ongelmat tulevat aivan erillä lailla esille.
Uusissakaan Astratroissa ei löydy mitään luxus-ominaisuuksia. Surkeat penkit, joissa selkä kipeytyy vaikka muuten ei kipeytyisikään, lisäksi epäonnistunut äänieristys. Ovien saumat alkavat suhisemaan vähänkään suuremilla nopeuksilla. Ero on hyvin selkeä jos vertaa vastaavaan hintaluokan Volvo V50-maliin, niin penkeissä kuin äänieristyksessäkin.
Niissä Astroissa mitä oon ajanu niin ovien saumat ei vielä suhisseet 120km/h:n nopeudessa. Tartteeko Suomessa jossain päin ajaa jatkuvasti reilusti yli tuon?
Juu, säätämisestähän ne yleensä puhuu kun kattivehkeen päästöt eivät ole katsastuskelpoiset.Tutulla on vm 95 astra 1,6 16v koneella ja ajettu hieman yli 200 tkm ja konepuolella on jotakin vikaa kun ei saa päästöjä säädettyä sallitulle tasolle lainkaan...
Joku on saattanut jostain ruuvista yrittääkin pyöritellä.
Vika on useimmiten vakava; pikku vuoto pakoputkessa, merkistä riippumatta.
Astra! Noista ehdoton ykkönen ajaa, ei ole loskaisella moottoritielläkään sellaista arpapeliä kun jollain Corollalla. Aika paljon kans itsellä kokemusta noista G mallin (1998-2004) Astroista ja viattomia ovat olleet. Fiiliskin on laadukkaampaa kun corollassa, ei ole sitä karmeata harmaata muovia ja turvallisempikin tuo on! Ei muuten ihan turha ominaisuus tuo turvallisuuskaan...Sitten jos pätäkkää löytyy niin IV golffi, hintaa vaan sitten tulee vähän lisää. Vikoja noissakin, väittäisin että enemmän kun Opelixissa.
AUTOILU SISÄLTÄÄ MUUTAKIN KUN SEN KAUANKO AUTO PYSYY KASASSA HUOLTAMATTA
AUTOILU SISÄLTÄÄ MUUTAKIN KUN SEN KAUANKO AUTO PYSYY KASASSA HUOLTAMATTA
W203 C220CDi A + Britti-Bemari.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Re: Almera, Astra, Corolla, Focus, Laguna ? ?
Aloittaja kyseli nimenomaan kestävyydestä ja luotettavuudesta.650000tuttavuus kirjoitti:Kertokaapas mielipiteenne 90-luvun (loppupuolen) pienten bensafarkkujen kestävyydestä. Mitkä merkit varmimpia ajopelejä
Re: Almera, Astra, Corolla, Focus, Laguna ? ?
Corolla tai joku muu malli samalta valmistajalta.Meissenkeri kirjoitti:Aloittaja kyseli nimenomaan kestävyydestä ja luotettavuudesta.650000tuttavuus kirjoitti:Kertokaapas mielipiteenne 90-luvun (loppupuolen) pienten bensafarkkujen kestävyydestä. Mitkä merkit varmimpia ajopelejä
Volkkariin en suosittele sekaantumista jos ei halua jäätyvien lukkojen ja ovien kanssa pelleillä. Lisäksi niistä on jäänyt ajovalot sekä äänieristeet tehtaan hyllylle eli valot ihan hanurista ja eristeitä ei juurikaan ole.
Tekniikka on selvää ja tuttua aiemmista malleista mutta aikas juoppoja 1.8 koneeksi.
Halpojahan nämä kolmoskoppaset on mutta syykin hintaan selviää kun tällaisen omistaa.
Jaappani on itellä seuraava pirssi ja Toyotaa on monella tutulla, ei ongelmia.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Tuosta löytyy saksalaisen ADAC:in luotettavuustilastoja vuodesta 2000 eteenpäin: http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Autoje ... 5219939556
Offtopiccina: Huomatkaa mersun E-sarja. Vuosimallista 2003 alkaen, uuden mallin myötä on mersu parantanut luotettavuuttaan kuin sika juoksuaan. Uuden mallin myötä luotettavuus on aivan huippuluokkaa ja verrattavissa mihin tahansa kilpailevaan automalliin.
Offtopiccina: Huomatkaa mersun E-sarja. Vuosimallista 2003 alkaen, uuden mallin myötä on mersu parantanut luotettavuuttaan kuin sika juoksuaan. Uuden mallin myötä luotettavuus on aivan huippuluokkaa ja verrattavissa mihin tahansa kilpailevaan automalliin.