Moi,
Kävin tänään katsastuksessa ja iskaritestissä insinööri huomautti että vasen ajovalo "tärisee". Asiaa tutkittiin ja mielestäni kummallakin puolella kiinnitykset liikkuivat samalla tavalla (umpion sisällä). Tutkin asiaa vielä kotona, mutta en löytänyt mitään eroavaisuuksia vasemman ja oikean umpion kiinnityksien suhteen. Onko tilanne kenellekkään tuttu tai olisko hyviä arvauksia. Vai onko tämä vain iskaritestissä ilmennyt illuusio ?
- Stratocaster -
Valot "tärisee"
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: 12.2.2006 22:27
No ei ole illuusio tämä ilmiö. Aamulla liikenne valoissa olin toisen auton perässä ja toisen auton takaluukun heijastuvasta kuvasta näin kuinka vasen ajovalo "tärisee". Ajoin työpaikan parkkipaikalle ja siellä yritin katsoa isoa lasia vasten "tärinää", mutta ei ilmennyt siinä.
Mikäs ihme tämä nyt on ? Tunteeko kukaan valon rakennetta.
Mikäs ihme tämä nyt on ? Tunteeko kukaan valon rakennetta.
näin kuinka vasen ajovalo "tärisee". Ajoin työpaikan parkkipaikalle ja siellä yritin katsoa isoa lasia vasten "tärinää", mutta ei ilmennyt siinä.
katoppa miten heiijastin pinta on kiinni,190 on irrotettavalampun lasi,itellä oli ainakin toi heijastin pinta irronnut lampun rungosta niin näytti silta et olis ollut umpio irti
katoppa miten heiijastin pinta on kiinni,190 on irrotettavalampun lasi,itellä oli ainakin toi heijastin pinta irronnut lampun rungosta niin näytti silta et olis ollut umpio irti
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 11.9.2006 10:14
- Paikkakunta: Pedersöre
Mulla käy sellaninen ilmiö, että kaasua painaessa valot laskevat hieman. Rupesin kerran kavereitten kanss jutella tästä, ja yks sanosi, et voiko olla joku automatiikka siellä joka tekee että valot suuntautuvat lähemmäksi kun etupää muuten nousee, jotta valot olis aina suorina.
Tätä ei ole mikään todistettu teoria, mutta voiko olla näin? Kuulostaa aika oudolta.
Toinen vaihtoehto voi olla että ne lamput heittelevat laturin jännitteen mukaan, koska viimeisessä katsastuksessa kävi ilmiö että valot laskivat kun moottori sammutetttiin ja laturi ei enää pyörinyt.
Omassa autossa on muuten aika sökö akku, joten ilmiö vois ehkä olla tämän vuoksi.
Korjaa, jos olen ihan pihalla, en ole kuin aloittelija autosähkön kanssa.
Tätä ei ole mikään todistettu teoria, mutta voiko olla näin? Kuulostaa aika oudolta.
Toinen vaihtoehto voi olla että ne lamput heittelevat laturin jännitteen mukaan, koska viimeisessä katsastuksessa kävi ilmiö että valot laskivat kun moottori sammutetttiin ja laturi ei enää pyörinyt.
Omassa autossa on muuten aika sökö akku, joten ilmiö vois ehkä olla tämän vuoksi.
Korjaa, jos olen ihan pihalla, en ole kuin aloittelija autosähkön kanssa.
No siis se ajovalonsäätö toimii ainakin omassa tenavassa täysin alipaineella. Siellä ajovalon sisällä on alipainekello joka säätelee ajovalojen heijastajaa. Mitään automatiikkaa siinä ei pitäisi olla vaan kojetaulusta säädetään. Ajovalot tosiaan muuttavat korkeudensäätöä kun moottorin sammuttaa, sillä niiltä katoaa alipaine jonka ne saavat imusarjasta koneen ollessa käynnissä.
Näin siis ainakin minulla
Näin siis ainakin minulla
- 190E 2.0 -90
- W123 280E -81
-Savun hälvettyä tarkistamme kytkennän!
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 11.9.2006 10:14
- Paikkakunta: Pedersöre