Volvo 740 2,3 kannattaako ostaa ja MITÄ KULUTTAA?
Volvo 740 2,3 kannattaako ostaa ja MITÄ KULUTTAA?
Käytiin tuossa juuri koeajamassa - 86 Volvo 740 (2,3 ) kaasarikoneella . Ei siis ruisku. 5 pykäläinen manuaali
Oli todella ruosteeton ja ajettu vain alta 300 000 km.
Muutenkin oli todella mukavan tuntuinen.
Vaimolle työautoksi ajateltiin.
Millaisia kokemuksia kyseisestä merkistä?
Kulutuksesta haluaisin kuulla kommentteja ( tosi ajoa tulee vain 5000 km / vuosi)? Olen kuullut, että vie ihan hirveitä määriä bensaa?
Olisiko ruisku parempi ?
Kaikkea muuta mahdollista tietoa?
Tyyppivikoja yms.????
Minkä verran kannattaisi maksaa ?
kiittäen
BigA
Oli todella ruosteeton ja ajettu vain alta 300 000 km.
Muutenkin oli todella mukavan tuntuinen.
Vaimolle työautoksi ajateltiin.
Millaisia kokemuksia kyseisestä merkistä?
Kulutuksesta haluaisin kuulla kommentteja ( tosi ajoa tulee vain 5000 km / vuosi)? Olen kuullut, että vie ihan hirveitä määriä bensaa?
Olisiko ruisku parempi ?
Kaikkea muuta mahdollista tietoa?
Tyyppivikoja yms.????
Minkä verran kannattaisi maksaa ?
kiittäen
BigA
Mulla ruisku -90 farmari vie maantiellä 8-9, kylillä 10. en piä pahana. Melekolailla perusrautaa tuntuu nuo vollet vielä olevan. Ikusena riesana niissä on käsijarrut. Ruiskuvermeessä kampiakselin asennon tunnistin joskus juonittellee, ruiskusuutinten rele ja polttoainepumpun tuplarele tuntuupi kans olevan kulutustarvaraa. Tosin osat noihin on puoli-ilmasia ja niitä saa jokapaikasta. FArkun hyviin puoliin kuuluu isot helppokäyttöset tavaratilat ja takaluukku alumiinia niin ei ruostu. Semmosta. Nettiautossa cag-313 on se mun kärry. (ei tää silti ollu myyntipuhe)
Onhan nuo Volvot ihan mukavia kulkupelejä pitkillä matkoilla,itellä on tosin ollut vain 240-sarjalaisia mutta sitäkin reilummin muistikuvan mukaan 4-5 ollut ja kaikki ovat olleet 2.0 kaasarikoneita ja 4-vaihteisella askilla,paitsi yks Saudimalli jossa 2.0kaasari+3-lovinen automaatti
Ite olen päässyt noilla 2.0 kaasarikoneilla matka-ajossa pienimmillään 7,3l/100km kulutukseen,uskokoon ken haluaa (matkavauhti tosin oli 85km/h paikkeilla) Saudi-ihmeellä meni matkassakin jotain 10l/100km
mutta palataan sitten taas vähän aiheeseen, 7-pätkä volvolla on tullut myöskin ajettua ja juurikin kyseisellä tekniikka yhdistelmällä mitä olitkin juuri katsomassa, matka-ajossa itse ajoin sillä omasta mielestä todella pienelle kulutukselle,vain 7,6l/100km mutta kaupungissa kun olen sillä ollut muille kuskina niin hyvä jos on 15l/100km piisannut ja talvella omasta mielestä todella pirullinen ajaa jos on huonot renkaat,ei tahdo päästää edes tasaiselta liikkeelle,painonjakauma on vähän erilainen kuin 240 Volvossa(niillä pääsee aika pahoihin paikkoihin ja myöskin poiskin jos on kuskin vikaa)
Osat ovat näihin vanhoihin Volvoihin halpoja ja helppo korjailla itsekin, jakopään remmi ja kiristin kannattaa vaihtaa ajoissa niin ei tule yllätyksiä sitten tien päällä ja kontissa kannattaa pitää aina mukana sellainen 30cm pitkä letkunpätkä minkä pystyy sitten vaihtamaan haljenneen lämppärinkennon letkun tilalle tien päällä... itsellä meni jokaisesta Volvosta kyseinen letku ja on helppo vaihtaa vaikka aluksi näyttää vaikealta kun kiertää imusarjan alle
Ite olen päässyt noilla 2.0 kaasarikoneilla matka-ajossa pienimmillään 7,3l/100km kulutukseen,uskokoon ken haluaa (matkavauhti tosin oli 85km/h paikkeilla) Saudi-ihmeellä meni matkassakin jotain 10l/100km
mutta palataan sitten taas vähän aiheeseen, 7-pätkä volvolla on tullut myöskin ajettua ja juurikin kyseisellä tekniikka yhdistelmällä mitä olitkin juuri katsomassa, matka-ajossa itse ajoin sillä omasta mielestä todella pienelle kulutukselle,vain 7,6l/100km mutta kaupungissa kun olen sillä ollut muille kuskina niin hyvä jos on 15l/100km piisannut ja talvella omasta mielestä todella pirullinen ajaa jos on huonot renkaat,ei tahdo päästää edes tasaiselta liikkeelle,painonjakauma on vähän erilainen kuin 240 Volvossa(niillä pääsee aika pahoihin paikkoihin ja myöskin poiskin jos on kuskin vikaa)
Osat ovat näihin vanhoihin Volvoihin halpoja ja helppo korjailla itsekin, jakopään remmi ja kiristin kannattaa vaihtaa ajoissa niin ei tule yllätyksiä sitten tien päällä ja kontissa kannattaa pitää aina mukana sellainen 30cm pitkä letkunpätkä minkä pystyy sitten vaihtamaan haljenneen lämppärinkennon letkun tilalle tien päällä... itsellä meni jokaisesta Volvosta kyseinen letku ja on helppo vaihtaa vaikka aluksi näyttää vaikealta kun kiertää imusarjan alle
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Kulutus liikkuu siinä 9-11 litran huiteissa ja kenkää annettaessa kulutus nousee huimasti. VAnha sanontahan on, että ei se ole volvo eikä mikään, ellei se yli kympin vie
Noissa kannattaa tsekata ne vararengaskaukalot, ne ruostuu noista melko helposti.
Toinen ongelmakohta oli noi koneen sähköt, olikohan ne jotain renix tai jotain ranskalaisvalmistetta. Siis siinä tapauksessa ongelma, kun alkaa temppuilla.
Noissa kannattaa tsekata ne vararengaskaukalot, ne ruostuu noista melko helposti.
Toinen ongelmakohta oli noi koneen sähköt, olikohan ne jotain renix tai jotain ranskalaisvalmistetta. Siis siinä tapauksessa ongelma, kun alkaa temppuilla.
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
itellä oli joskus 2.3i. ei se mulla paljo alle kympin menny mutta siskon mies tieten pääsi samalla autolla n.8 litraan. vie se kaasari varmaan vähä enempi. ei ainakaan yli tonnia kannata kaasari volvosta maksaa.muuten kyllä hyväauto. vesipumpun joutu vaihtamaan ja katalysaattorin siihen. ei muuta. meinasin itekki syksyllä ostaa taaas volvon kakkos autoksi mutta ostettiin sitte cee malli ykkös autoksi.
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Siinäpä oiva arvio kokonaisuutenakörmy kirjoitti:itellä oli joskus 2.3i. ei se mulla paljo alle kympin menny mutta siskon mies tieten pääsi samalla autolla n.8 litraan. vie se kaasari varmaan vähä enempi.
Hämärästi muistelisin, että 2.3 ruisku meni matka-ajossa alle 7,5 litran (olikohan peräti 7,2 takapaksi ja -penkki täynnä lomamatkalla) ja kaupungissa sen vajaan kympin (9,0-9,5).
Likimain kolmisensataa tuhatta tuli semmoisella ajeltua, vaunun ja trailerinkin kanssa.
Kovalla pakkasella (-30 ºC) ja reippaalla matkavauhdilla (lue: laittomilla lukemilla runsaasti eli yöaikaan ~120 km/h) haukkasi rapiat 15 litraa satasella Solifer Finlandia -telivaunu perässä täydessä lastissa matkavarusteineen, ajettaessa siirtymätaivalta Etelä-Suomesta Ouluun, jossa tarkistustankkaus Limingan Shellillä.
Ja syksyllä kaatosateessa Bella 561 HT -vene 60 hp Mercury -ulkolaitamoottorilla raskaalla telitrailerilla 130 km/h lasissa 600 km matkalla 16 l/100 km.
Kiire kun oli....
Mielestäni erittäin kohtuullisia lukemia.
Olin ruiskun polttoainetalouteen erittäin tyytyväinen.
Huippunopeuttakin se kelasi semmoiset 215 km/h mittarin mukaan (siihen aikaan ei ollut navigaattoria tarkistusta varten).
Kyseessä oli nelivaihteinen manuaali, sähköhydraulisella ylivaihteella eli ns. "nappivitosella".
Maksimivetopaino tuohon maailman aikaan oli jarrullisena 1600 kg.
ERITTÄIN kevyt kaasujalka saa jo olla jos volvolla pääsee alle kympin... Parista on kokemusta ja 240 2.0 kaasari + 5v loota imaisi maantieajossa talvikelillä 20 eurolla bensaa 80 km:n matkalla ja 740 farkulla jossa 2.0 ruiskukone ja 5v laatikko kävin joskus reissun pohjosessa niin aika tasan kymppi oli kulutus ja ihan rajoitusten mukaan ajoa semmosen 2000 km...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
[quote="JaniH"]ERITTÄIN kevyt kaasujalka saa jo olla jos volvolla pääsee alle kympin... Parista on kokemusta ja 240 2.0 kaasari + 5v loota imaisi maantieajossa talvikelillä 20 eurolla bensaa 80 km:n matkalla[quote]
kyllä sillä ainakin ite olen vaan päässyt alle kympillä matkassa,kuten tuolta ylempää voi lukea,pitää vaan malttaa sen kaasun käytön kanssa... eli hyvin hitaasti ja maltillisesti kun kiihdyttää eikä aja lujempaa kuin 90km/h mutta kyllä nuo mullakin kaupungissa vei 15-20l/100km ja se kulutus voi riippua noissa kaasari Volvoissa juurikin siitä kaasarin merkistäkin,esim. tuo mun entinen 2.0+4-lovinen oli sillä solexin kaasarilla jolla sitten teinkin nuo alhaisemmat kulutuslukemat(tosin juuri ennen 6000km matkaa vaihdatin uuden jakoremmin ja kiristimen ja säädätin kaasarin,autolla oli tuolloin ajettu vasta 310tkm ja oli yks mun parhaista autoista vaikka karvalakki malli olikin) ja tuo automaatti sillä strömbergin juuttuva kurkkuisella ei mennyt matkassakaan alle 10l/100km kaupungissa veikin jo sitten 20-25l/100km
mutta jos kakkosautoa olisin etsimässä niin ostaisin kyllä itelle juurikin tuommoisen perus Volvon,voi sanoa että melkein yhtä kestävä kuin itse mersukin kun malttaa vaan pysyä näissä Volvon takaveto-malleissa. Ja mitä sillä polttoaineen kulutuksella on väliä jos ei ajoa tule juuri mitään
kyllä sillä ainakin ite olen vaan päässyt alle kympillä matkassa,kuten tuolta ylempää voi lukea,pitää vaan malttaa sen kaasun käytön kanssa... eli hyvin hitaasti ja maltillisesti kun kiihdyttää eikä aja lujempaa kuin 90km/h mutta kyllä nuo mullakin kaupungissa vei 15-20l/100km ja se kulutus voi riippua noissa kaasari Volvoissa juurikin siitä kaasarin merkistäkin,esim. tuo mun entinen 2.0+4-lovinen oli sillä solexin kaasarilla jolla sitten teinkin nuo alhaisemmat kulutuslukemat(tosin juuri ennen 6000km matkaa vaihdatin uuden jakoremmin ja kiristimen ja säädätin kaasarin,autolla oli tuolloin ajettu vasta 310tkm ja oli yks mun parhaista autoista vaikka karvalakki malli olikin) ja tuo automaatti sillä strömbergin juuttuva kurkkuisella ei mennyt matkassakaan alle 10l/100km kaupungissa veikin jo sitten 20-25l/100km
mutta jos kakkosautoa olisin etsimässä niin ostaisin kyllä itelle juurikin tuommoisen perus Volvon,voi sanoa että melkein yhtä kestävä kuin itse mersukin kun malttaa vaan pysyä näissä Volvon takaveto-malleissa. Ja mitä sillä polttoaineen kulutuksella on väliä jos ei ajoa tule juuri mitään
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Ja on kyllä maailman ristiriitasin talviauto: lämmintä tulee niin jumalattomasti ettei pah...paremmasta väliksi, mutta tuuma lunta ja jumissa ollaan. Pärjää kevytperäisyydessä Transitillekin tuo 700-sarjalainen; kartanomalli on ilmeisesti vähän parempi. Oliko näihin mittään lukkoperiä olemassa? Meinaan sellaisella varustettua sopii suositella, jos volvoon nyt siirryttävä on.mese300 kirjoitti: mutta jos kakkosautoa olisin etsimässä niin ostaisin kyllä itelle juurikin tuommoisen perus Volvon,voi sanoa että melkein yhtä kestävä kuin itse mersukin kun malttaa vaan pysyä näissä Volvon takaveto-malleissa. Ja mitä sillä polttoaineen kulutuksella on väliä jos ei ajoa tule juuri mitään
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
ite kun näillä jenkkirottelolla tykkään ajella niin melkein aina pihassa on yks eurokinneri kaiken varulta joka lähtee käyntiin tarvittaessa pitemmänkin seisonnan jälkeen...(nyt tosin ei ole yhtään vara-autoa joten luottavaisin mielin yritän päästä ajelemaan tällä liikkuvalla nelivetoisella nojatuolilla talven yli ilman että tartteis ostaa kakkosautoa)JaniH kirjoitti:Mites luokitellaan "kakkosauto", meillä ainaki tuntuisi tulevan molempiin autoihin suunnilleen saman verran kilometrejä tauluun vaimon kanssa...
eli mä ymmärrän tuon "kakkosauton" sellaiseksi että on pihassa varmuuden vuoksi yks toimiva auto jos sattuu ettei sillä "ykköskaaralla" pääse liikkeelle
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Eikö tollaseksi "aina lähtee"-pirssiksi kannata ostaa joku Sunny tai Corolla 90-luvulta. Ei niillä kauas jaksa ajaa mutta kauppaan nyt sentäs, ja ilmeisesti rikki niitä ei saa.mese300 kirjoitti:ite kun näillä jenkkirottelolla tykkään ajella niin melkein aina pihassa on yks eurokinneri kaiken varulta joka lähtee käyntiin tarvittaessa pitemmänkin seisonnan jälkeen...(nyt tosin ei ole yhtään vara-autoa joten luottavaisin mielin yritän päästä ajelemaan tällä liikkuvalla nelivetoisella nojatuolilla talven yli ilman että tartteis ostaa kakkosautoa)JaniH kirjoitti:Mites luokitellaan "kakkosauto", meillä ainaki tuntuisi tulevan molempiin autoihin suunnilleen saman verran kilometrejä tauluun vaimon kanssa...
eli mä ymmärrän tuon "kakkosauton" sellaiseksi että on pihassa varmuuden vuoksi yks toimiva auto jos sattuu ettei sillä "ykköskaaralla" pääse liikkeelle
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Meillä vaimo ajaa max 5000 km vuodessa ja meikä polkee semmoset 35 000 km. Onneksi on tuo Diisseli, vaikka kyllähän sekin jo maksaa aika hitosti!JaniH kirjoitti:Mites luokitellaan "kakkosauto", meillä ainaki tuntuisi tulevan molempiin autoihin suunnilleen saman verran kilometrejä tauluun vaimon kanssa...
Joo kiitos neuvoista ja tiedoista! Kyllä sellainen Volvo kiinnostaa. Ainakaan nettiautosta ei ole lukkoperää vielä silmiin sattunut! Nyt täytyis alkaa mettästää sitten sellasta 2,3 ruiskua ehkä kuitenkin kuljettelis sitä aika isoa koria paremmin kuin se 2,0 ?
Ja nykyäänhän täällä etelässä ei oikein talvea olekkaan, että toivotaan ettei juutu Volovo "kinokseen"
Jos jollakulla sattuu olemaan tiedossa sopiva mitat täyttävä auto, niin koodia vaan tänne!
Nyt menee kyllä nätisti OT:ksi mutta menköön no mulla oli viime talvena justiinsa kakkoskaarana Nissan Bluebird 2.0 oikein SLX varusteilla(ilmastointi,sähkölasit,ym.sellasta tilpehööriä) kaikki sitä mulle mainosti että kuinka on kestäviä niin kesti huimat kuukauden ajoa kun sippas...piti sitten puol talvea ajaa kevytperäisellä chevy vanilla ja se jopa peittosi tuon nisun ajo-ominaisuudet ja onhan mulla yks -88 gorillakin tällä hetkellä pihassa mutta tosin purkuvuorossa (ei herneitä sitten nenuihin mutta multa on mennyt täysin luottamus noihin murokippoihin,jos sellainen tulee niin purkuun ainoastaan)Aku P kirjoitti:Eikö tollaseksi "aina lähtee"-pirssiksi kannata ostaa joku Sunny tai Corolla 90-luvulta. Ei niillä kauas jaksa ajaa mutta kauppaan nyt sentäs, ja ilmeisesti rikki niitä ei saa.
Ja onhan tuo Volvo ihan toista maata ajo-ominaisuuksiltaan ja turvallisuudeltaan kuin nuo 800kg painavat riisikipot
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
No, tokko kukaan miettii vakavissaan hetkeäkään jos pitää jonkun "luupään" ja Vanin väliltä valita. Son hiukan kun vertais tofunakkia ulkofileepihviin. Sitäpaitsi toi GM:n 6,2l diesel on melko peto lähtemään pakkasilla käyntiin...mese300 kirjoitti:piti sitten puol talvea ajaa kevytperäisellä chevy vanilla ja se jopa peittosi tuon nisun ajo-ominaisuudet
Yep. Miksei bemarin e34-koppaa koskaan näissä kisoissa mainita, crash-testeissä saanut vähän 740:aa paremmat arvosanat, ja jos taas vertaillaan ajettavuutta ja tyylikkyyttä niin eihän vulvalla ole mitään jakoa bemaria vastaan.Ja onhan tuo Volvo ihan toista maata ajo-ominaisuuksiltaan ja turvallisuudeltaan kuin nuo 800kg painavat riisikipot
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
tuo on kyllä totta tuossa GM 6.2dieselin käyntiin lähdössä,jossain jo aiemminkin maininnut että mulla lähti tuo vanin rotisko -40asteen pakkasissa käyntiin ilman lämpöroikkaa ja siinä pakkasessa ei kyllä lähtennyt nuo naapuruston niin varmat V70 Volvotkaan enää käyntiin omin voiminAku P kirjoitti: Sitäpaitsi toi GM:n 6,2l diesel on melko peto lähtemään pakkasilla käyntiin...
Yep. Miksei bemarin e34-koppaa koskaan näissä kisoissa mainita, crash-testeissä saanut vähän 740:aa paremmat arvosanat, ja jos taas vertaillaan ajettavuutta ja tyylikkyyttä niin eihän vulvalla ole mitään jakoa bemaria vastaan.Ja onhan tuo Volvo ihan toista maata ajo-ominaisuuksiltaan ja turvallisuudeltaan kuin nuo 800kg painavat riisikipot
tuossa bemari jutussa on kyllä perää,on vähän toista maata kun verrataan tuohon volvoon ja lähtee myöskin nätisti käyntiin pakkasilla...isäukolla pihassa juurikin tuollainen e34 bvemari ja eikä mitään ongelmaa ole ollut vaikka on seisonnut parikin viikkoa välillä
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Kyllä tuo 2.3 ruisku (lh-jet) on mulla vieny siinä 9-15l/100km. Tuossa 2.3 kaasarissa taitaa olla pierupurkki kaasarina? Hyvä kakkosauto se volovo jos ei ihan paska yksilö ole kyseessä. Mulla tuo 244 on talven seisonnassa mutta sillon tällön tulee käyteltyä niin aina se ekalla hörähtää tulille oli pakkasta tai ei Jos kulutus tuntuu olevan aivan järjetön niin ainahan niitä sytkäosia ja suodattimia kannattaa vaihdella. Niin ja kaasarikin alkaa iän myötä kaipaamaan huoltoa. Kaasarivikanen '77 244 vei mulla sen 20l/100km, itku tuli.
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
no kuten aiemmin mainostin niin tuo yks volvo mikä mulla oli niistä monista niin oli ajettu tosiaan vasta se reilu 300tkm ja olin auton toinen omistaja ja kaikki huollot oli tehty AINA Merkkiliikkeessä joten sekin voi kyllä olla syynä miks sillä pääsi pienille polttoainekuluille,muut Volvot vieneet mullakin matkassa lähemmäs 10l/10km ja kaupungissa 15-20l/100km koska ovat olleet heikommalla hoidolla ja ajettu vähintään se 4-500tkmKempakko kirjoitti:toisilla autot kunnossa toisilla ei...
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
[/quote]Yep. Miksei bemarin e34-koppaa koskaan näissä kisoissa mainita, crash-testeissä saanut vähän 740:aa paremmat arvosanat, ja jos taas vertaillaan ajettavuutta ja tyylikkyyttä niin eihän vulvalla ole mitään jakoa bemaria vastaan. [/quote]
Ajo-ominaisuuksista en tiedä mutta tyylikkyydestä olen kyllä täysin eri mieltä. Kyllä tuollainen 700-sarjan Volvo vaan on mielestäni tyylikkäämpi kuin mikään Bmw-malli. En ole koskaan tykännyt BMW:n ulkonäöstä.
Mielestäni Volvon 700-sarja on todella ajattoman ja tyylikkään näköinen.
Ajo-ominaisuuksista en tiedä mutta tyylikkyydestä olen kyllä täysin eri mieltä. Kyllä tuollainen 700-sarjan Volvo vaan on mielestäni tyylikkäämpi kuin mikään Bmw-malli. En ole koskaan tykännyt BMW:n ulkonäöstä.
Mielestäni Volvon 700-sarja on todella ajattoman ja tyylikkään näköinen.
-
- Viestit: 116
- Liittynyt: 11.9.2007 10:18
- Paikkakunta: Mustasaari
Tossa myyntipuolella olis farkku Granada. Ei tarvis jäykällä taka-akselilla ajaa....
edit: Faijalla ollut näitä 240 2 kpl ja 740 2 kpl. Kaipailee niitä vielä... Hyviä autoja ne on. Etsi hyvää ruiskuversiota jos Volvoon päädyt.
edit: Faijalla ollut näitä 240 2 kpl ja 740 2 kpl. Kaipailee niitä vielä... Hyviä autoja ne on. Etsi hyvää ruiskuversiota jos Volvoon päädyt.
Viimeksi muokannut Injectionstw, 05.2.2008 22:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eihän siitä päästä yli eikä ympäri että mersuja käsittelevällä foorumillakin on edelleen Volvot hyviä autoja, onhan ne kyllä, mukavia ajaa, tukevia ja melko lujaa tekoakin. Se vain tuntuisi olevan että kannattaa katella ainaki se 2.0 tai 2.3 ruisku ja kovalla askilla eikä nappivitosella...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
-nappiviitonen on lujempi loota kuin perusviitonen, jos sähköyksikkö renaa, sen voi korjata
-seiskalla pääsee talvellakin liikkeelle miten vaan ja on erittäin tasapainoinen ajettava kelillä kuin kelillä ja mukava
-volvo on kaikista tyylikkäin, aina
-kokemusta on kolmesta seiskasta ja melkein 100tkmsta, kunnossa on pidetty eikä mitään pommeja
-bensa/sähköpuolen viat ovat yleisiä
-kulutukset hissuttelu 7 litrasta jääradalla viiteentoista
-B230K:ssa on hyvin vääntöä verrattuna B200E:hen, siinä yksi syy mahdollisesti pienempään kulutukseen
-korit on hyvintehtyjä, noin vuodesta 1987 kolme erilaista ruostesuojaskäsittelyä, sinkitys jne, jotkut vanhemmat mätänee yhtä helposti kuin tavallisetkin autot. Vaikka pintapellit on hyvät, kannattaa kurkata auton alle, etulattiat, runkopalkit, takaluukunpohja, pyöräkotelot
-tommoseen vähäiseen ajoon suosittelisin mieluiten B230E:tä tai B230F:ää, eli ruiskulla, sitten B230K ja tottakai B234F eli 16 venttiilinen, joskin moottorin huoltotyöt kalliimmat
-myös hyvinvarusteltuja yksilöitä löytyy, nettiauto ja silmät auki
-seiskalla pääsee talvellakin liikkeelle miten vaan ja on erittäin tasapainoinen ajettava kelillä kuin kelillä ja mukava
-volvo on kaikista tyylikkäin, aina
-kokemusta on kolmesta seiskasta ja melkein 100tkmsta, kunnossa on pidetty eikä mitään pommeja
-bensa/sähköpuolen viat ovat yleisiä
-kulutukset hissuttelu 7 litrasta jääradalla viiteentoista
-B230K:ssa on hyvin vääntöä verrattuna B200E:hen, siinä yksi syy mahdollisesti pienempään kulutukseen
-korit on hyvintehtyjä, noin vuodesta 1987 kolme erilaista ruostesuojaskäsittelyä, sinkitys jne, jotkut vanhemmat mätänee yhtä helposti kuin tavallisetkin autot. Vaikka pintapellit on hyvät, kannattaa kurkata auton alle, etulattiat, runkopalkit, takaluukunpohja, pyöräkotelot
-tommoseen vähäiseen ajoon suosittelisin mieluiten B230E:tä tai B230F:ää, eli ruiskulla, sitten B230K ja tottakai B234F eli 16 venttiilinen, joskin moottorin huoltotyöt kalliimmat
-myös hyvinvarusteltuja yksilöitä löytyy, nettiauto ja silmät auki
Bluebird painaa 1160 kg (sedan), 1190 kg (hatchback), 1250 kg (sedan, diesel)mese300 kirjoitti:
Ja onhan tuo Volvo ihan toista maata ajo-ominaisuuksiltaan ja turvallisuudeltaan kuin nuo 800kg painavat riisikipot
Volvo 740 painaa 1250 kg (sedan, kaasutinmoottori)
Kantaa ottamatta noihin ajo-ominaisuuksiin ja turvallisuuteen.
Viimeksi muokannut Laffi, 05.2.2008 23:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.