w124 laatikko w123 seen ??

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Vastaa Viestiin
jarnox
Viestit: 66
Liittynyt: 25.8.2007 14:44

w124 laatikko w123 seen ??

Viesti Kirjoittaja jarnox »

saisko w124 laatikkoa laitettua w123 meseeen :?: :)
vinkkejä :?:
-jarkko-
Viestit: 112
Liittynyt: 20.5.2006 21:23
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja -jarkko- »

Startti ainakin väärällä puolella mutta sopiiko 123 laatikon kytkinkoppa 124 laatikkoon?
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Jos w123 sattuu olemaan M102 bensakoneella (uudemmat 200 kaasari ja 230E ruisku) niin sittenhän siihen passaa w124:n lootat paitsi v8-malleista.

W124 laatikoissa ei taida olla irtipultattavaa kytkinkoppaa? Tietty saahan sen migillä sopimaan mutta vähän on jo väkisinsovittamisen makua. :lol:
I drive an Opel. What's your excuse?
jarnox
Viestit: 66
Liittynyt: 25.8.2007 14:44

voi voi

Viesti Kirjoittaja jarnox »

voi perskeles ku sais meseen jonkun paremman laatikon ängettyä :?
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Re: voi voi

Viesti Kirjoittaja Malm »

jarnox kirjoitti:voi perskeles ku sais meseen jonkun paremman laatikon ängettyä :?
Jaa :shock:
No mikä laatikko se pitäisi olla ? Mun mielestä 123:n laatikot on ihan yhtä hyviä kuin W124:nkin :D :lol:

-RIsto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
Junnu R
Mersutohtori
Viestit: 419
Liittynyt: 29.10.2005 19:57
Paikkakunta: Kaihola

Viesti Kirjoittaja Junnu R »

Eikö Getregissa oo irrotettava kytkinkoppa :shock:

Parempi olis olla, muuten menee oma suunnitelma ihan reisille.
Eli, 2,3-16V:n vaiheloota (mikä sportti ketrakki liekkää) :arrow: Kytkinkoppa irti :arrow: Alumiinikuorisen 123:n kytkinkoppa kiinni siihen lootaan :arrow: Pemarin kytkin sinne väliin (onko se 230 mm.)

Tuommonen visio mulla on. Jos visio on väärä, niin toivon että joku oikasee.
Diisselin perään suunnittelin tuollasta. Haluan kepillä hämmennettävän siitä...
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Junnu R kirjoitti:Eikö Getregissa oo irrotettava kytkinkoppa :shock:

Parempi olis olla, muuten menee oma suunnitelma ihan reisille.
Eli, 2,3-16V:n vaiheloota (mikä sportti ketrakki liekkää) :arrow: Kytkinkoppa irti :arrow: Alumiinikuorisen 123:n kytkinkoppa kiinni siihen lootaan :arrow: Pemarin kytkin sinne väliin (onko se 230 mm.)

Tuommonen visio mulla on. Jos visio on väärä, niin toivon että joku oikasee.
Diisselin perään suunnittelin tuollasta. Haluan kepillä hämmennettävän siitä...
Käytäkkö tuossa visiossa merssun vauhtipyörää jonka vaan sorvaat?

Käyköhän w124 300Dn vauhtipyörä om617 kampiakseliin? Tuliskohan startin hammaskehä oikialle kohalle? :roll:
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
Junnu R
Mersutohtori
Viestit: 419
Liittynyt: 29.10.2005 19:57
Paikkakunta: Kaihola

Viesti Kirjoittaja Junnu R »

JuhoL kirjoitti:Käytäkkö tuossa visiossa merssun vauhtipyörää jonka vaan sorvaat?
Sellanen olisi suunnitelma, jotta käyttäsin.
Jos ei onnistu muu, niin tee(tä)n custom made vauhtipyörän.

Teku kaveri on opettajan paikallisella kurssikeskuksella (ja muutenkin mulla on suht. hyvä suhteet sen kurssikeskuksen suuntaan.) Jos ei muu onnistu, niin pakko teettää se limppu...

Jos jollekkin tulee hyviä visioita, niin ehottaa saa.
(Huom: laita automaatti ei ole hyvä visio, ainakaan minun tapauksessa).

Tuo W124:n vauhtipyörä juttu pitänee selvitellä :wink:
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Junnu R kirjoitti:Eikö Getregissa oo irrotettava kytkinkoppa :shock:

Parempi olis olla, muuten menee oma suunnitelma ihan reisille.
Eli, 2,3-16V:n vaiheloota (mikä sportti ketrakki liekkää) :arrow: Kytkinkoppa irti :arrow: Alumiinikuorisen 123:n kytkinkoppa kiinni siihen lootaan :arrow: Pemarin kytkin sinne väliin (onko se 230 mm.)

Tuommonen visio mulla on. Jos visio on väärä, niin toivon että joku oikasee.
Diisselin perään suunnittelin tuollasta. Haluan kepillä hämmennettävän siitä...
Alumiinikuorisen W123 lootan kytkinkoppa ei irtoa ilman leikkuria :( .Valurauta 4 vaihteisesta saa kopan irti mutta ei sovi helpolla bemari ison getragin kaveriksi.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Junnu R
Mersutohtori
Viestit: 419
Liittynyt: 29.10.2005 19:57
Paikkakunta: Kaihola

Viesti Kirjoittaja Junnu R »

jari_w123 kirjoitti: Alumiinikuorisen W123 lootan kytkinkoppa ei irtoa ilman leikkuria :( .Valurauta 4 vaihteisesta saa kopan irti mutta ei sovi helpolla bemari ison getragin kaveriksi.
Aika kultaa muistoja.
10v. sitten purin 300D:n vaihelootan (ja kasasin), siinä oli irrotettava kytkinkoppa :!:

Olikin valurautalaatikko :oops: Tai pitänyt olla. Irtosi se kytkinkoppa siitä.
Luulen, että onnistuu tuo sovittaa yhteen. Jos ei muuten niin välilevyä kehiin.

Asiaa pitää tutkia vielä lisää :!:
- Elämä on motoristin parasta aikaa. -
-jarkko-
Viestit: 112
Liittynyt: 20.5.2006 21:23
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja -jarkko- »

Jokunen aika sitten yritin lahjoittaa Mursufoorumilla w201 koppasen 200d 5-lovista hajonnutta laatikkoa (kytkinakseli sileenä ja muutama laakeri sinisenä) mutta ei kelvannut mersumiehille edes ilmaiseksi.
Mukaan olis tullu etummainen kartaani ja keppisysteemitkin kun vaihettiin 4-lovinen tilalle.
Tuosta olis saanu projektilaatikon mutta kun ei niin ei.
turbocompound
Viestit: 114
Liittynyt: 19.10.2010 22:54
Paikkakunta: Tukholma

Viesti Kirjoittaja turbocompound »

Otsikko sattui sopimaan tosi hyvin. Ei tarvitse uutta tehdä.
Sillä samaa asiaa pohdittu naapuri maan foorumilla. :D

Sitten en tiedä kannattaako ja kardaani jumpaa on tiedossa ainakin.
Hintaa en tiedä luultavasti arvokas.

http://www.smt.nu/ ja mercedes veteran

Ps. Laitoin saman myös naapuriforumille oldtimers osioon.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 voimansiirto”