W123 ratissa klappia, mistä johtuu?
W123 ratissa klappia, mistä johtuu?
On muuten molemmissa Mersuissani sama vika, ratissa on reilu sentti väljää (pikkuratti, eli vakiossa väljää olisi noin 80cm ).
Simpukan kiristäminen ei auta, klappi ei häivy, mutta ohjaus menee jäykäksi (klappi pysyy löysänä).
Toiseen autoon vaihdoin simpukankin, mutta apua siitä ei ollut.
Kun rattia heiluttelee, niin rattiakseli kyllä liikkuu simpukan vieressäkin, eli väljä ei (kai?) ole ratin ja simpukan välissä.
Mitäs sitten pitäisi roplata, vai onko tekemätön paikka?
Simpukan kiristäminen ei auta, klappi ei häivy, mutta ohjaus menee jäykäksi (klappi pysyy löysänä).
Toiseen autoon vaihdoin simpukankin, mutta apua siitä ei ollut.
Kun rattia heiluttelee, niin rattiakseli kyllä liikkuu simpukan vieressäkin, eli väljä ei (kai?) ole ratin ja simpukan välissä.
Mitäs sitten pitäisi roplata, vai onko tekemätön paikka?
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Simpukka väljä:
- siinä on 3 lievästi kartiolla olevaan hammasta
- säätöruuvista nostetaan hammastusta > levämpi hammas > ei välystä
- keskimmäinen hammas kulunut muita enemmän > ei auta säätö > laidoilta tiukka.....näin aattelisin.....
- siinä on 3 lievästi kartiolla olevaan hammasta
- säätöruuvista nostetaan hammastusta > levämpi hammas > ei välystä
- keskimmäinen hammas kulunut muita enemmän > ei auta säätö > laidoilta tiukka.....näin aattelisin.....
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Isän 280E:ssä samaa vikaa.. ja isolla vakioratilla se tuntuu aika pahalta
Muistaakseni näytettiin paikallisessa korjaamossakin, mutta eivät osanneet mitään sille tehdä. Kiristäminen ei tässäkään tapauksessa auttanut... saas nyt nähdä josko tolle joskus jotain tekis. Taitaa olla jonkin sortin tyyppivika ilmeisesti näissä 123:ssa
Miksi muuten mersun vakioruori on niin hemmetin ISO??? Eihän sinne mahdu kunnolla reidetkään alle jos on isompi kaveri
Ja ohjaus on jopa liian herkkä tuolla isolla ratilla ja ohjaustehostimella. Jopa pikkurillissä riittää voima sen kääntämiseen ajossa
Muistaakseni näytettiin paikallisessa korjaamossakin, mutta eivät osanneet mitään sille tehdä. Kiristäminen ei tässäkään tapauksessa auttanut... saas nyt nähdä josko tolle joskus jotain tekis. Taitaa olla jonkin sortin tyyppivika ilmeisesti näissä 123:ssa
Miksi muuten mersun vakioruori on niin hemmetin ISO??? Eihän sinne mahdu kunnolla reidetkään alle jos on isompi kaveri
Ja ohjaus on jopa liian herkkä tuolla isolla ratilla ja ohjaustehostimella. Jopa pikkurillissä riittää voima sen kääntämiseen ajossa
- 190E 2.0 -90
- W123 280E -81
-Savun hälvettyä tarkistamme kytkennän!
Varotoimenpide:Swataia kirjoitti:Miksi muuten mersun vakioruori on niin hemmetin ISO??? Eihän sinne mahdu kunnolla reidetkään alle jos on isompi kaveri
Ja ohjaus on jopa liian herkkä tuolla isolla ratilla ja ohjaustehostimella. Jopa pikkurillissä riittää voima sen kääntämiseen ajossa
Saksassa ja muissa maissa oli aikoinaan lakeja jotka määrittelivät että ohj. tehostimen kanssa varustetussa autossa pitää olla tarpeeksi iso ratti siltä varalta että tehostin lakkaa toimimasta. Muutenhan tuohon 123:seenkin riittäisi vaikka cd-levy mutta sitä ei jaksa kääntää jos tehostin ei toimi.
En ole kyllä koskaan kuullut että 123 ohjaustehostin olisi hajonnut. Lait ratin koosta on myöhemmin lakkautettu.
Ei sen tehostimen tarvi hajota, riittää jos tehostimen remmi menee poikki.
Hauska efekti tulee kun ajaa pikkuratilla varustetulla autolla isoon vesilätäkköön, joka on mutkassa. Tehostimen remmin väliin menee vettä, pitää vääntää rattia täpöllä. Sitten se remmi kuivahtaa ja taas on kabiini käsiä täynnä, kun ollaankin menossa sisäkurvin puolelta lepikkoon.
Testattu juttu, onneks ei ollut vauhtia kuin ~20kpl/h.
Hauska efekti tulee kun ajaa pikkuratilla varustetulla autolla isoon vesilätäkköön, joka on mutkassa. Tehostimen remmin väliin menee vettä, pitää vääntää rattia täpöllä. Sitten se remmi kuivahtaa ja taas on kabiini käsiä täynnä, kun ollaankin menossa sisäkurvin puolelta lepikkoon.
Testattu juttu, onneks ei ollut vauhtia kuin ~20kpl/h.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret