Vaihteet ei mene sisään-kytkin ei irroita-kylmänä!RATKAISTU

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Vaihteet ei mene sisään-kytkin ei irroita-kylmänä!RATKAISTU

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Terve!
W124 300 D 1986 vaihtaminen kangertelee. Eli tänäänkin aamulla ei mennyt vaihteet sisään rusahtelematta. Ajattelin työsylinteri/pääsylinterivikaa. Poljin kyllä on ihan tunnokas ja normaalin tuntuinen.
Kun auto lämpesi aamu kylmästä niin vaihteet ovat kuulemma menneet normaalisti sisään. Eilen kun itse ajoin niin varsinki ykkönen ja pakki eivät tahtoneet mennä sisään. Eli vaikuttaakoty/pääsylinterivuodolta?

Itselläni meni aikoinaan W123:sessa juuri pakkasella työsylinterin kumit. Pahus kun tuolla W124 on alla suojamuovit niin ei näy vuotaako työsylinteri kytkinkopan reijästä nestettä pihalle.
Viimeksi muokannut kardaani, 07.1.2008 17:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Siitä polkimesta pystyt jo paljon päättelemään. Jos se tuntuu normaalilta ja irroittaa suunnilleen samalla korkeudella kuin ennenkin vika on muualla.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Poljin on normaalin tuntuinen vasteeltaan ja vaihteet ovat menneet siis taas aamun jälkeen aivan normaalisti sisään. Tuntuu, että olis ollut ilmaa kun tuollain juonitteli. No pitää tarkastaa ensi viikolla mikä on auton tilanne.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Vaihdelaatikon öljyt! :ope:

Ainakin meillä näin, kun ne lämpenee, niin toimii normaalisti. Pakkasella pakki saatta tömähtää todella ilkeän kuuloisesti (metallinen kilahdus tulee ku veto on "puoliks päällä"... Ja ykkönen ei yleensä meinaa lähtä pois päältä kun lähtee liikkeelle kylmiltään ja yrittää vaihtaa kakkoselle... :lol: No, kun ei päästä kaasua ylös, niin ykkönenkin tulee pois tuvasta... :lol:

No, kohta pitäis nekin vaihtaa, nyt siellä on Nesteen öljyt kaiketi, kun se oli Nesteellä 45tkm huollossa... :roll: :oops: (no kyseisel nesteel on itelläki sprinttereitä, kun ajaa linjaa toisena bisneksenä, et kait ne jotain niille osaa tehä... :roll: :shock: )
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
sundiz
Viestit: 11
Liittynyt: 05.12.2007 21:45
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja sundiz »

Omassa oli viime talvena sellanen ominaisuus että jos oli yhtään kovempaa pakkasta niin kytkintä kun polkas niin poljin ikään kuin jäi pohjaan ja alkoi sieltä sitten hitaasti nousta... Jarru/kytkinnesteen vaihto auttoi.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Vensku_ kirjoitti:Vaihdelaatikon öljyt! :ope:

Ainakin meillä näin, kun ne lämpenee, niin toimii normaalisti. Pakkasella pakki saatta tömähtää todella ilkeän kuuloisesti (metallinen kilahdus tulee ku veto on "puoliks päällä"... Ja ykkönen ei yleensä meinaa lähtä pois päältä kun lähtee liikkeelle kylmiltään ja yrittää vaihtaa kakkoselle... :lol: No, kun ei päästä kaasua ylös, niin ykkönenkin tulee pois tuvasta... :lol:

No, kohta pitäis nekin vaihtaa, nyt siellä on Nesteen öljyt kaiketi, kun se oli Nesteellä 45tkm huollossa... :roll: :oops: (no kyseisel nesteel on itelläki sprinttereitä, kun ajaa linjaa toisena bisneksenä, et kait ne jotain niille osaa tehä... :roll: :shock: )
Olit asian ytimessä. En ollutkaan huomannut viestiäsi, mutta oikeassa olit. Vaihdelaatikkoon vaihdatettiin tänään öljyt ja sieltä ei tullut ulos kuin muutama desi -siis oikeasta vain muuta desi. Takastefa oli vuotanut ja sekin tuli uusittua samalla. Vaihteet ovat toimineet silti täysin hyvin kaksi päivää ennen öljyn vaihtoa. Takertelua oli vain kahtena päivänä aamulla pikkuvaihteilla kovien pakkasten aikaan. Millainen voitelu tuossa laatikossa on kun kolmella desillä vielä toimi.
No nyt on laatikossa uudet öljyt sisällä ja eivät vuoda enää ulos. Tuntuu toimivan ääneti eli ilmeisesti noinkin pieni öljymäärä voiteli laatikkoa jotenkin kuitenkin. No saa nähdä mitä tuulevaisuus tuo tullessaan. 600 tkm. on laatikolla kuitenkin jo takana. Loppu.
Pohjan suojamuovit ovat vähän huono homma tietyssä suhteessa-ei näy valumat maassa. Eräs vanha taksikuski osti vajaa vuosi sitten 2002-mallin väykyn ja irroitti heti pohjamuovit. Autotallin lattialle ilmestyikin pian läikkiä ja automaatti vuoti jostain eli muovien poisto ehkä pelasti siinä tapauksessa laatikon. Myös edellisestä S124:sesta hän oli heti poistanut suojamuovit.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Kiva kuulla että oli apua... Nyt alko pelottaa et jos tuo meijän rintteri vaikka vuotaa liukasteet pihalle... :shock:
sundiz kirjoitti:Omassa oli viime talvena sellanen ominaisuus että jos oli yhtään kovempaa pakkasta niin kytkintä kun polkas niin poljin ikään kuin jäi pohjaan ja alkoi sieltä sitten hitaasti nousta... Jarru/kytkinnesteen vaihto auttoi.
Rintteriinkin vaihdettiin tässä kytkin ja jarrunesteet, kun tosiaan tuli aika hissukseen noi polkimet ylös, ja oli vähä jäykätkin viime talvina kovilla pakkasilla. Tänä talvenahan ei kovia pakkasia vielä onneksi ole ollut, vähä on noilla kympin pakkasilla vaan tahtonu tuo laatikko olla "jumissa", niinkuin kardaanilla... :roll:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”