124 puhaltimen irroitus
- PekkaMatias
- Viestit: 30
- Liittynyt: 25.11.2007 23:26
124 puhaltimen irroitus
oisko kuvia miten sen lämitys laiteen puhaltimen saa irti ja pitääko sisältä purkaa mitään meinaa pikku hiljaa hajota pää siihen puhaltimen vikinään ja rohinaan uusi ois jo tuosa pöydällä
Kurkkaappa tuosta...
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... rin_vaihto
Vissiin pakkaset tulleet kun muutkin korjailee lämmityslaitetta
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... rin_vaihto
Vissiin pakkaset tulleet kun muutkin korjailee lämmityslaitetta
- PekkaMatias
- Viestit: 30
- Liittynyt: 25.11.2007 23:26
- PekkaMatias
- Viestit: 30
- Liittynyt: 25.11.2007 23:26
Ilmastointimallissa (minulla ainakin) olisi pitänyt ottaa kojelauta iri jos olis saanu moottoorin vaihettua mitään rikkomatta.
Kun en ruvennu purkamaan kojelautaa niin tempaisin moralla kotelon pään auki ja väänsin sitä niin paljon jotta sain moottorin ulos.
Uusi tilalle ja kolvilla ja ilmastointiteipillä kotelon pääty takaisin kiinni.
Että tällaista oli minun koslaan lämpärin moottorin vaihto
Kun en ruvennu purkamaan kojelautaa niin tempaisin moralla kotelon pään auki ja väänsin sitä niin paljon jotta sain moottorin ulos.
Uusi tilalle ja kolvilla ja ilmastointiteipillä kotelon pääty takaisin kiinni.
Että tällaista oli minun koslaan lämpärin moottorin vaihto
* Club Meucow® *
Minun autoon vaihdettiin tänään uusi lämmityslaitteen moottori. Autossa on alkuperäinen behr:in manuaali-ilmastointi. Vaihto tehtiin tuosta pyyhkimen alta, ilman kojelaudan purkua.
Katoppa Vin ryssän sivulta ja mietitään sitten, onko autossasi original ilmastointi vai jälkiasennus?
http://old.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng
Tuonne se auton alustanumero...
Katoppa Vin ryssän sivulta ja mietitään sitten, onko autossasi original ilmastointi vai jälkiasennus?
http://old.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng
Tuonne se auton alustanumero...
Täälläkin lämppäri vinkuu ja puhaltaa, välillä vaan vokeltaa eikä puhalla.
Yritettiin jo irrotella yläkäutta ( moottoritilasta ) ei onnistunu,
kaikennäköstä muovilärpäkettä edessä.
Kyseessä siis jälkiasennettu manuaali-ilmastointi.
Jos irrottelen sen sisäkautta, miten toimitaan,
kauheen iso operaatio?
Keskikonsolia poies vaan, siellä takanako se luuraa?
Pitääkö poistaa hanskalokerot sun muut?
Kiirettä ei oo, tilapäisesti poistettu liikenteestä....
taksomykket
Yritettiin jo irrotella yläkäutta ( moottoritilasta ) ei onnistunu,
kaikennäköstä muovilärpäkettä edessä.
Kyseessä siis jälkiasennettu manuaali-ilmastointi.
Jos irrottelen sen sisäkautta, miten toimitaan,
kauheen iso operaatio?
Keskikonsolia poies vaan, siellä takanako se luuraa?
Pitääkö poistaa hanskalokerot sun muut?
Kiirettä ei oo, tilapäisesti poistettu liikenteestä....
taksomykket
Mie yritin ehtiä mersuforumin puolelta erästä kuvallista raporttia, millainen työmaa on vaihtaa kojelaudan kautta...
Olkaapa hyvä, pikkunen työmaa
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=9739
Tuossa vaihdetaan höyrystin automaatti-ilmastoinnilla olevaan, mutta kaippa noista ohjeista jotain apua on?
Olkaapa hyvä, pikkunen työmaa
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=9739
Tuossa vaihdetaan höyrystin automaatti-ilmastoinnilla olevaan, mutta kaippa noista ohjeista jotain apua on?
- PekkaMatias
- Viestit: 30
- Liittynyt: 25.11.2007 23:26
Jokaisessa mallissa taitaa olla oma lämmityslaitteen moottori.
Kl:n sivut www.kl-varaosat.fi
1297 lämmityslaitteen moottori EI AC
Hinta: 235,00 EUR
3297 moottori ILMASTOINTI
Hinta: 280,00 EUR
13217 moottori ILMASTOINTI AUTOMATIIKKA
Hinta: 350,00 EUR
Sitten on erikseen nämä jälkiasennusilmastoinnit, joiden moottoreihin on vaikea ottaa kantaa kun en niistä tiedä. Eli kaivele se entinen tavalla tai toisella esille ja sitten vain etsimään sopivaa moottoria.
Voimia koitokseen.
Kl:n sivut www.kl-varaosat.fi
1297 lämmityslaitteen moottori EI AC
Hinta: 235,00 EUR
3297 moottori ILMASTOINTI
Hinta: 280,00 EUR
13217 moottori ILMASTOINTI AUTOMATIIKKA
Hinta: 350,00 EUR
Sitten on erikseen nämä jälkiasennusilmastoinnit, joiden moottoreihin on vaikea ottaa kantaa kun en niistä tiedä. Eli kaivele se entinen tavalla tai toisella esille ja sitten vain etsimään sopivaa moottoria.
Voimia koitokseen.
Juuri purin varaosiksi Diavian ilmastoinnin. Puhallinta ei ole tarkoitettu vaihdettavaksi ulkokautta, mutta varmaan sen muovikopan "rikkomalla" sen pystyy vaihtamaan. Voin irrotella sen muovikopan ja näpätä kuvia jos on apua. Sisäkautta purettaessa joutuu purkamaan kojelaudan ym. pientä pois.
On muuten ehjä puhallin tuossa jos kiinnostaa.
On muuten ehjä puhallin tuossa jos kiinnostaa.
W211 270 CDI
ex. W124 "vanha läähättäjä" 200DT 155 kW
ex. W124 "vanha läähättäjä" 200DT 155 kW
puhaltimen vaihto
Samoin tein minäkin! Paljon pienemmällä vaivalla sen saa sieltä konehuoneen puolelta irti, kun vaan käyttää reilusti puukkoa. ylläolevaa ohjetta syksyllä uskoin.Vuke kirjoitti:Ei muutako moralla kotelon pää auki ja vanha moottori pois ja uusi sisään.
Sitten kolvilla hitsaten kotelon pää kiinni ja päälle ilmastointi teippiä varmuuden vuoksi ja tiiveydeksi.
Noin minä sen tein ja hyvin toimii
Ja siihen puhaltimeen saa ostettua vieläpä Boschin moottorin sopivasti. Ite taisin maksaa uudesta moottorista 70 Euroa kappaleelta Virtasen Moottorista Salosta. Moottori vaan piti ottaa liikkeeseen mukaan, koska laitteessa oleva mootttori on jotain suljettua numerosarjaa. Sama moottori kyllä löytyy hyllystä, mutta pitää käsissä verrata, koska numerot on eri.
- PekkaMatias
- Viestit: 30
- Liittynyt: 25.11.2007 23:26
puhaltimen moottori
Mulla ainakin sinne meni kaksi moottoria. Toinen vanha, se ehjempi, olis vielä hyllyllä. Saat sen halvalla, jos haet, mutta mun ei ainakaan kannattanut sillä vaivalla laittaa vanhaa moottoria takaisin.
Uusi moottori ei tosiaan maksanut kuin sen 60 - 70 eskoo kappaleelta ja pelaa.
Propellin vaihto oli loppujen lopuksi ihan helppoa. Vasaralla vaan tasaisia napauksia tuurnana kanssa akselin päähän...
Paimio
Uusi moottori ei tosiaan maksanut kuin sen 60 - 70 eskoo kappaleelta ja pelaa.
Propellin vaihto oli loppujen lopuksi ihan helppoa. Vasaralla vaan tasaisia napauksia tuurnana kanssa akselin päähän...
Paimio
Osta tuosta koko yksikkö 120 e jos on samanlainen. On ehjät ja hiljaiset moottorit. Lisäksi tuossa on 2 kennoa ym.PekkaMatias kirjoitti:oisko kelään ylimäärästä mottoria myytävänä kyllä se on ihminen viisas tuomosia keksii et puoli autoa joutuu purkaan yhen puhaltimen takia kyllä se on käytävä ostaan heti kunnon lapin puukko ja teurastettava se koppa siittä ja jos viittit ottaa kuvia siittä moottorista
Tässä kuvia laitoksesta ja moottoreista:
http://personal.inet.fi/private/julli/diavia_001.JPG
http://personal.inet.fi/private/julli/diavia_002.JPG
http://personal.inet.fi/private/julli/diavia_003.JPG
http://personal.inet.fi/private/julli/diavia_004.JPG
http://personal.inet.fi/private/julli/diavia_005.JPG
http://personal.inet.fi/private/julli/diavia_006.JPG
http://personal.inet.fi/private/julli/diavia_007.JPG
http://personal.inet.fi/private/julli/diavia_008.JPG
http://personal.inet.fi/private/julli/diavia_009.JPG
http://personal.inet.fi/private/julli/diavia_010.JPG
http://personal.inet.fi/private/julli/diavia_011.JPG
W211 270 CDI
ex. W124 "vanha läähättäjä" 200DT 155 kW
ex. W124 "vanha läähättäjä" 200DT 155 kW
- PekkaMatias
- Viestit: 30
- Liittynyt: 25.11.2007 23:26
Puukotin ja ei irronnu.
Pirullinen italiaano ( Diavia ), ei moottori lähde irti.
kaksi ruuvvia on sopivasti siellä moottorin takana.
Ei irtoa vaikka repisi kaikki muovit konehuoneen puolelta.
No onneksi vika ei ollut tälläkertaa moottorissa vaan
siivet otti siihen muovikoppaan kiinni, oli liikkunut
akselilla.
Pitänee ottaa kesällä kojelauta irti....
Pirullinen italiaano ( Diavia ), ei moottori lähde irti.
kaksi ruuvvia on sopivasti siellä moottorin takana.
Ei irtoa vaikka repisi kaikki muovit konehuoneen puolelta.
No onneksi vika ei ollut tälläkertaa moottorissa vaan
siivet otti siihen muovikoppaan kiinni, oli liikkunut
akselilla.
Pitänee ottaa kesällä kojelauta irti....
Puhaltimen moottori
Mulla oli puhaltimet kiinni pop-niiteillä. Ei ne meinannut heti irrota, mutta uskoivat sorkkarautaa kumminkin. Takaisin kiinnitin puhaltimet sikafleksillä ja jeesusteipillä.jiiär kirjoitti:Puukotin ja ei irronnu.
Pirullinen italiaano ( Diavia ), ei moottori lähde irti.
kaksi ruuvvia on sopivasti siellä moottorin takana.
Ei irtoa vaikka repisi kaikki muovit konehuoneen puolelta.
No onneksi vika ei ollut tälläkertaa moottorissa vaan
siivet otti siihen muovikoppaan kiinni, oli liikkunut
akselilla.
Pitänee ottaa kesällä kojelauta irti....
Kyllä mies muovit "rikki" saa, kun vaan uskaltaa vääntää...
- PekkaMatias
- Viestit: 30
- Liittynyt: 25.11.2007 23:26
sanokaas mikä minulla on lämmityslaitteissa kun se vikittää sillein mukavasti mutta pidemmän päälle ei mukavasti...tyhjäkäynnillä ei vikinää ole,pikkusenkin nostaa koneen kierroksia niin alkaa vikisemään ja joskus jos käyttää nopeasti täysillä ja laskee takas kakkoselle (yleensä päällä kakonen) niin vikinä saattaa olla poissa peräti 5 min tai sit 5 sec...
Kuivuuttaan vikisee, itellä sama homma ja pariviikkoa sitten öljysin sen akselin. Jonkun verran joutuu purkamaan häpäkettä pois edestä, mekan ohjeilla onnistuu. Ruiskin sinne oikein reilusti teflon "öljyä" siis ylen määrin kun ei se kitinä lakannut vaik kuin sitä ropellia pyörittelin ja huudatin puhallinta eri nopeuksilla. Kiroten kasasin osat paikoilleen ja suunnittelin uuden moottorin hankkimista, mut kas kummaa aamulla ei enää puhallin vikissyt eikä ole sen jälkeen vingahtanutkaan Eli "korjaus" oli onnistunut.
Ok,kiitoksiva...onpa jälleen taas lisää asioita poissa "en tiedä en tee listalta" ja lisää listalla "ei prkl tuokin pitäisi tehdä mutta ei jaksa"Peku124 kirjoitti:Kuivuuttaan vikisee, itellä sama homma ja pariviikkoa sitten öljysin sen akselin. Jonkun verran joutuu purkamaan häpäkettä pois edestä, mekan ohjeilla onnistuu. Ruiskin sinne oikein reilusti teflon "öljyä" siis ylen määrin kun ei se kitinä lakannut vaik kuin sitä ropellia pyörittelin ja huudatin puhallinta eri nopeuksilla. Kiroten kasasin osat paikoilleen ja suunnittelin uuden moottorin hankkimista, mut kas kummaa aamulla ei enää puhallin vikissyt eikä ole sen jälkeen vingahtanutkaan Eli "korjaus" oli onnistunut.
pitänee ottaa ja öljytä kunhan kerkiää...
puhaltimen moottori
Luulempa vaan, että vikinä valitettavasti palaa aika nopeasti takaisin.
Laakeria ei saa muuten kunnolla öljyttyä kuin ottamalla irti ja keittämällä öljyssä. Näin minulle viisaammat neuvoivat.
Ainoa ongelma vain on, että laakeri on prässätty moottoriin siten, että sitä ei enää saa takaisin.
Laakeria ei saa muuten kunnolla öljyttyä kuin ottamalla irti ja keittämällä öljyssä. Näin minulle viisaammat neuvoivat.
Ainoa ongelma vain on, että laakeri on prässätty moottoriin siten, että sitä ei enää saa takaisin.