124 puhaltimen irroitus

Avatar
PekkaMatias
Viestit: 30
Liittynyt: 25.11.2007 23:26

124 puhaltimen irroitus

Viesti Kirjoittaja PekkaMatias »

oisko kuvia miten sen lämitys laiteen puhaltimen saa irti ja pitääko sisältä purkaa mitään meinaa pikku hiljaa hajota pää siihen puhaltimen vikinään ja rohinaan uusi ois jo tuosa pöydällä
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10763
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Kurkkaappa tuosta...

http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... rin_vaihto

Vissiin pakkaset tulleet kun muutkin korjailee lämmityslaitetta :)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
PekkaMatias
Viestit: 30
Liittynyt: 25.11.2007 23:26

Viesti Kirjoittaja PekkaMatias »

mulla on aivan erinäkoinen se muovi koppa siinä puhaltimen päällä on ko ilmastoidussa vehkäässä erin lainen mä purin kaikki muoviosat siittä päältä sitä puhalinta ei näkyny edes vielä siinä vaiheessa
Avatar
PekkaMatias
Viestit: 30
Liittynyt: 25.11.2007 23:26

Viesti Kirjoittaja PekkaMatias »

Nyt voitkin todeta, että lämppärin moottori tuosa kuvasa näkyyjo mootori mut mulla ei nävy mulla on se koppa erin lainen siinä moottorin päällä
Avatar
Vuke
Tolokun Güntheri
Viestit: 1064
Liittynyt: 30.9.2005 20:44
Paikkakunta: Viiinatehtaan varjossa

Viesti Kirjoittaja Vuke »

Ilmastointimallissa (minulla ainakin) olisi pitänyt ottaa kojelauta iri jos olis saanu moottoorin vaihettua mitään rikkomatta.
Kun en ruvennu purkamaan kojelautaa niin tempaisin moralla kotelon pään auki ja väänsin sitä niin paljon jotta sain moottorin ulos.
Uusi tilalle ja kolvilla ja ilmastointiteipillä kotelon pääty takaisin kiinni.
Että tällaista oli minun koslaan lämpärin moottorin vaihto
* Club Meucow® *
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10763
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Minun autoon vaihdettiin tänään uusi lämmityslaitteen moottori. Autossa on alkuperäinen behr:in manuaali-ilmastointi. Vaihto tehtiin tuosta pyyhkimen alta, ilman kojelaudan purkua.

Katoppa Vin ryssän sivulta ja mietitään sitten, onko autossasi original ilmastointi vai jälkiasennus?

http://old.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng

Tuonne se auton alustanumero... :D
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Jep, alkuperäisellä ilmastoinnilla varustetussa/ilman ilmastointia vaihto onnistuu konehuoneen puolelta. Jälkiasennusilmastoinnissa (Diavia) joutuu purkamaan kojetaulun :?
Avatar
Vuke
Tolokun Güntheri
Viestit: 1064
Liittynyt: 30.9.2005 20:44
Paikkakunta: Viiinatehtaan varjossa

Viesti Kirjoittaja Vuke »

Lisätään tuohon omaani sen jotta minulla on ilmeisesti jälkiasennus ilmastointi
* Club Meucow® *
Avatar
jiiär
Viestit: 12
Liittynyt: 20.8.2007 17:34
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jiiär »

Täälläkin lämppäri vinkuu ja puhaltaa, välillä vaan vokeltaa eikä puhalla.
Yritettiin jo irrotella yläkäutta ( moottoritilasta ) ei onnistunu,
kaikennäköstä muovilärpäkettä edessä. :?

Kyseessä siis jälkiasennettu manuaali-ilmastointi.

Jos irrottelen sen sisäkautta, miten toimitaan,
kauheen iso operaatio?

Keskikonsolia poies vaan, siellä takanako se luuraa?
Pitääkö poistaa hanskalokerot sun muut?
Kiirettä ei oo, tilapäisesti poistettu liikenteestä.... :evil:

taksomykket
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10763
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Mie yritin ehtiä mersuforumin puolelta erästä kuvallista raporttia, millainen työmaa on vaihtaa kojelaudan kautta...

Olkaapa hyvä, pikkunen työmaa

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=9739

Tuossa vaihdetaan höyrystin automaatti-ilmastoinnilla olevaan, mutta kaippa noista ohjeista jotain apua on?

:shock: :D :roll: :wink:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
PekkaMatias
Viestit: 30
Liittynyt: 25.11.2007 23:26

Viesti Kirjoittaja PekkaMatias »

joo mulla on justiin tollanen möykky sielä mut eise ole automaatti ilmastoinilla eikä mulla pelaa muuten kaan koko ilmastointi
Avatar
PekkaMatias
Viestit: 30
Liittynyt: 25.11.2007 23:26

Viesti Kirjoittaja PekkaMatias »

ja se mootorikin on tietysti erin lainen :twisted:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10763
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Jokaisessa mallissa taitaa olla oma lämmityslaitteen moottori.
Kl:n sivut www.kl-varaosat.fi

1297 lämmityslaitteen moottori EI AC
Hinta: 235,00 EUR

3297 moottori ILMASTOINTI
Hinta: 280,00 EUR

13217 moottori ILMASTOINTI AUTOMATIIKKA
Hinta: 350,00 EUR

Sitten on erikseen nämä jälkiasennusilmastoinnit, joiden moottoreihin on vaikea ottaa kantaa kun en niistä tiedä. Eli kaivele se entinen tavalla tai toisella esille ja sitten vain etsimään sopivaa moottoria.

Voimia koitokseen.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Julli
Viestit: 132
Liittynyt: 19.2.2006 13:56
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Julli »

Juuri purin varaosiksi Diavian ilmastoinnin. Puhallinta ei ole tarkoitettu vaihdettavaksi ulkokautta, mutta varmaan sen muovikopan "rikkomalla" sen pystyy vaihtamaan. Voin irrotella sen muovikopan ja näpätä kuvia jos on apua. Sisäkautta purettaessa joutuu purkamaan kojelaudan ym. pientä pois.
On muuten ehjä puhallin tuossa jos kiinnostaa.
W211 270 CDI
ex. W124 "vanha läähättäjä" 200DT 155 kW
Avatar
Vuke
Tolokun Güntheri
Viestit: 1064
Liittynyt: 30.9.2005 20:44
Paikkakunta: Viiinatehtaan varjossa

Viesti Kirjoittaja Vuke »

Ei muutako moralla kotelon pää auki ja vanha moottori pois ja uusi sisään.
Sitten kolvilla hitsaten kotelon pää kiinni ja päälle ilmastointi teippiä varmuuden vuoksi ja tiiveydeksi.
Noin minä sen tein ja hyvin toimii
* Club Meucow® *
502900
Viestit: 35
Liittynyt: 06.11.2007 11:33

puhaltimen vaihto

Viesti Kirjoittaja 502900 »

Vuke kirjoitti:Ei muutako moralla kotelon pää auki ja vanha moottori pois ja uusi sisään.
Sitten kolvilla hitsaten kotelon pää kiinni ja päälle ilmastointi teippiä varmuuden vuoksi ja tiiveydeksi.
Noin minä sen tein ja hyvin toimii
Samoin tein minäkin! Paljon pienemmällä vaivalla sen saa sieltä konehuoneen puolelta irti, kun vaan käyttää reilusti puukkoa. ylläolevaa ohjetta syksyllä uskoin.

Ja siihen puhaltimeen saa ostettua vieläpä Boschin moottorin sopivasti. Ite taisin maksaa uudesta moottorista 70 Euroa kappaleelta Virtasen Moottorista Salosta. Moottori vaan piti ottaa liikkeeseen mukaan, koska laitteessa oleva mootttori on jotain suljettua numerosarjaa. Sama moottori kyllä löytyy hyllystä, mutta pitää käsissä verrata, koska numerot on eri.
Avatar
PekkaMatias
Viestit: 30
Liittynyt: 25.11.2007 23:26

Viesti Kirjoittaja PekkaMatias »

oisko kelään ylimäärästä mottoria myytävänä kyllä se on ihminen viisas tuomosia keksii et puoli autoa joutuu purkaan yhen puhaltimen takia kyllä se on käytävä ostaan heti kunnon lapin puukko ja teurastettava se koppa siittä ja jos viittit ottaa kuvia siittä moottorista
502900
Viestit: 35
Liittynyt: 06.11.2007 11:33

puhaltimen moottori

Viesti Kirjoittaja 502900 »

Mulla ainakin sinne meni kaksi moottoria. Toinen vanha, se ehjempi, olis vielä hyllyllä. Saat sen halvalla, jos haet, mutta mun ei ainakaan kannattanut sillä vaivalla laittaa vanhaa moottoria takaisin. :twisted:

Uusi moottori ei tosiaan maksanut kuin sen 60 - 70 eskoo kappaleelta ja pelaa.

Propellin vaihto oli loppujen lopuksi ihan helppoa. Vasaralla vaan tasaisia napauksia tuurnana kanssa akselin päähän...

Paimio
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Mulla oli tuossa tenavassa ilmastointi ja puhaltimen moottoriin oli siinäkin menty konehuoneen puolelta. Sitten vaan avattiin vanhat saumat, ropeloitiin vähän puhallinta ja pistettiin kolvilla kiinni & tiivisteliimaa saumoihin.
Kein siknatuur
Avatar
Julli
Viestit: 132
Liittynyt: 19.2.2006 13:56
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Julli »

PekkaMatias kirjoitti:oisko kelään ylimäärästä mottoria myytävänä kyllä se on ihminen viisas tuomosia keksii et puoli autoa joutuu purkaan yhen puhaltimen takia kyllä se on käytävä ostaan heti kunnon lapin puukko ja teurastettava se koppa siittä ja jos viittit ottaa kuvia siittä moottorista
Osta tuosta koko yksikkö 120 e jos on samanlainen. On ehjät ja hiljaiset moottorit. Lisäksi tuossa on 2 kennoa ym.
Tässä kuvia laitoksesta ja moottoreista:
http://personal.inet.fi/private/julli/diavia_001.JPG
http://personal.inet.fi/private/julli/diavia_002.JPG
http://personal.inet.fi/private/julli/diavia_003.JPG
http://personal.inet.fi/private/julli/diavia_004.JPG
http://personal.inet.fi/private/julli/diavia_005.JPG
http://personal.inet.fi/private/julli/diavia_006.JPG
http://personal.inet.fi/private/julli/diavia_007.JPG
http://personal.inet.fi/private/julli/diavia_008.JPG
http://personal.inet.fi/private/julli/diavia_009.JPG
http://personal.inet.fi/private/julli/diavia_010.JPG
http://personal.inet.fi/private/julli/diavia_011.JPG
W211 270 CDI
ex. W124 "vanha läähättäjä" 200DT 155 kW
Avatar
PekkaMatias
Viestit: 30
Liittynyt: 25.11.2007 23:26

Viesti Kirjoittaja PekkaMatias »

joo siinä hänse ite piru on tuo yksikkö kyllä kiinostais kokonaan pystyiskö sulle soitaan huomenna niin ruvetaan hieroon kauppaa
Avatar
Julli
Viestit: 132
Liittynyt: 19.2.2006 13:56
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Julli »

Pystyyhän sitä soitteleen. Numero on 0400 893024.
W211 270 CDI
ex. W124 "vanha läähättäjä" 200DT 155 kW
Avatar
jiiär
Viestit: 12
Liittynyt: 20.8.2007 17:34
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jiiär »

Puukotin ja ei irronnu.

:supersad:

Pirullinen italiaano ( Diavia ), ei moottori lähde irti.
kaksi ruuvvia on sopivasti siellä moottorin takana.
Ei irtoa vaikka repisi kaikki muovit konehuoneen puolelta.
:nocando:

No onneksi vika ei ollut tälläkertaa moottorissa vaan
siivet otti siihen muovikoppaan kiinni, oli liikkunut
akselilla.

Pitänee ottaa kesällä kojelauta irti....
502900
Viestit: 35
Liittynyt: 06.11.2007 11:33

Puhaltimen moottori

Viesti Kirjoittaja 502900 »

jiiär kirjoitti:Puukotin ja ei irronnu.

:supersad:

Pirullinen italiaano ( Diavia ), ei moottori lähde irti.
kaksi ruuvvia on sopivasti siellä moottorin takana.
Ei irtoa vaikka repisi kaikki muovit konehuoneen puolelta.
:nocando:

No onneksi vika ei ollut tälläkertaa moottorissa vaan
siivet otti siihen muovikoppaan kiinni, oli liikkunut
akselilla.

Pitänee ottaa kesällä kojelauta irti....
Mulla oli puhaltimet kiinni pop-niiteillä. Ei ne meinannut heti irrota, mutta uskoivat sorkkarautaa kumminkin. Takaisin kiinnitin puhaltimet sikafleksillä ja jeesusteipillä.

Kyllä mies muovit "rikki" saa, kun vaan uskaltaa vääntää... :twisted:
Avatar
PekkaMatias
Viestit: 30
Liittynyt: 25.11.2007 23:26

Viesti Kirjoittaja PekkaMatias »

elkää nyt kovin pelotelko mä toivon et mulla lähtis ne moottorit irti ihan kohtuudella uudet on tilattu ne on nimittäin pakko vaihtaa muuten tulee kylmä ku sielä ei varmaan pyöri ku toinen moottori niinku lehmä hönkis puhaltimen suuttimista
Mr_nice
Viestit: 79
Liittynyt: 30.9.2007 21:32
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Mr_nice »

sanokaas mikä minulla on lämmityslaitteissa kun se vikittää sillein mukavasti mutta pidemmän päälle ei mukavasti...tyhjäkäynnillä ei vikinää ole,pikkusenkin nostaa koneen kierroksia niin alkaa vikisemään ja joskus jos käyttää nopeasti täysillä ja laskee takas kakkoselle (yleensä päällä kakonen) niin vikinä saattaa olla poissa peräti 5 min tai sit 5 sec...
Avatar
Peku124
Viestit: 64
Liittynyt: 10.11.2007 15:28
Paikkakunta: K.pää

Viesti Kirjoittaja Peku124 »

Kuivuuttaan vikisee, itellä sama homma ja pariviikkoa sitten öljysin sen akselin. Jonkun verran joutuu purkamaan häpäkettä pois edestä, mekan ohjeilla onnistuu. Ruiskin sinne oikein reilusti teflon "öljyä" siis ylen määrin kun ei se kitinä lakannut vaik kuin sitä ropellia pyörittelin ja huudatin puhallinta eri nopeuksilla. Kiroten kasasin osat paikoilleen ja suunnittelin uuden moottorin hankkimista, mut kas kummaa aamulla ei enää puhallin vikissyt eikä ole sen jälkeen vingahtanutkaan :) Eli "korjaus" oli onnistunut.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10763
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Erääässä autossa tuo puhaltimen moottorin puhdistus ja laakerin rasvaus kuuluivat 2 vuotis huoltoon. Itse kun opetteli, homma oli selvänä vartissa.

Samalla kun "rasvailee" tuota moottoria niin kannattaa putsata mahdollinen hiilipöly yms pois tuolta moottorilta.

:)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Mr_nice
Viestit: 79
Liittynyt: 30.9.2007 21:32
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Mr_nice »

Peku124 kirjoitti:Kuivuuttaan vikisee, itellä sama homma ja pariviikkoa sitten öljysin sen akselin. Jonkun verran joutuu purkamaan häpäkettä pois edestä, mekan ohjeilla onnistuu. Ruiskin sinne oikein reilusti teflon "öljyä" siis ylen määrin kun ei se kitinä lakannut vaik kuin sitä ropellia pyörittelin ja huudatin puhallinta eri nopeuksilla. Kiroten kasasin osat paikoilleen ja suunnittelin uuden moottorin hankkimista, mut kas kummaa aamulla ei enää puhallin vikissyt eikä ole sen jälkeen vingahtanutkaan :) Eli "korjaus" oli onnistunut.
Ok,kiitoksiva...onpa jälleen taas lisää asioita poissa "en tiedä en tee listalta" ja lisää listalla "ei prkl tuokin pitäisi tehdä mutta ei jaksa" :lol:

pitänee ottaa ja öljytä kunhan kerkiää...
502900
Viestit: 35
Liittynyt: 06.11.2007 11:33

puhaltimen moottori

Viesti Kirjoittaja 502900 »

Luulempa vaan, että vikinä valitettavasti palaa aika nopeasti takaisin.

Laakeria ei saa muuten kunnolla öljyttyä kuin ottamalla irti ja keittämällä öljyssä. Näin minulle viisaammat neuvoivat.

Ainoa ongelma vain on, että laakeri on prässätty moottoriin siten, että sitä ei enää saa takaisin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 lämmitys, ilmastointi”