Yleinen katsastus topic

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Tabuli kirjoitti:
Vensku_ kirjoitti:No, sen saa kuulema laittaa ikkunan sisäpuolelle, on vaan 95% kalvot... :lol: Noo, ei se mitään :kuningasajatus:
Eikös noin haalealla kalvolla sen pitäisi hyvin näkyä läpi..
Vai tarkoitikko 5% kalvoa?
Noo, se riippuu aina että tarkoitetaanko tummuutta vai valonläpäisykykyä... :roll: Eli tummat on, valonläpäisy 5%... tarvii -> 8)

Katsastukseen liittyen osittain, niin sprintterin rajoitin on noussu 4300 -> 4730 vuosien saatossa? Mistäs tämä johtuu, pumppu kulunu vai muuten vaa säädöt päässy muuttumaan? Ja tuntuu että tyhjäkäyntikin olis pienempi kuin uutena... :toks:

Kohtahan tuo pitäis 90tkm huoltoon viedä... :x Pitäisköhän pumppuakin säädätyttää, vaikka Reijon Dieselissä Kotkassa? :P
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Sampo N. kirjoitti:
Boss kirjoitti:Nvielä varmaan saa hollilleen mutta mikähän noissa jumittaa vai käytön puute. :?
Jumittamisenhan näkee äkkiä kun ottaa rattaan pois. Jos jompikumpi männistä on jumissa, niin sen kyllä huomaa levyn ruosteisuudesta. Jos ei tässä vaiheessa näe vikaa, niin viimeistään siinä vaiheessa kun ottaa satulan irti ja kaveri pumppaa jarrua. Näkee heti kumpi mäntä liikkuu niinkuin pitää.

Jumittuneeseen mäntäänhän taas ei käy lääkkeeksi kuin ottaa satula käteen ja irrotella pala(t) esim. ruuvimeisselillä kampeamalla. Sitten vaan teräsharjaa, viilaa yms. puhdistuskeinoja kumeja varoen. Lopuksi pitää tietenkin ilmata jos on ottanut satulan irti (mikä kummasti helpottaa satulan puhdistusta kylläkin) Vieläkin yksityiskohtaisempia ohjeita annetaan haluttaessa.

E: Vai oliko tuo sun viesti ymmärrettävissä niin, että vain käsijarrussa oli häikkää?

Juu, pelkästään käsijarru....jättää päälle mukamas. :?
Eikä jaksais alkaa suuremmin purkailemaan....jos nyt koittas vähän herkistellä kun kerkiää ja kiristää sitä heikkoa puolta jonkun pykälän.

Jäihän tolta katsastusmieheltä jotain huomaamattakin, jarrulevyt alkaa olla finito joka nurkassa....olis ollu vaihtotuomio, toinen raidepää on väljä ja toisen puolen alapallo, koiranluu kolkkaa ja muuta pientä joten tämä käsijarru on aika pientä. No muut tulee kyllä laiteltuakin sitten ajan kanssa.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4400
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Nii tuosta käsijarrusta.
Oma w124 jätti käsijarrua päälle,jos perruutti,kun lähti liikkeelle,nou problem.Mutta eteenpäin lähtiessä laahas jonkun aikaa.
No vaihoin uuvet käsijarrukengät/takalevyt,ja herkistin ne linkut.
Ja toimi moitteettomasti katsastuksessakin.
Seuraavan kerran tuota käytetään vuoden päästä,samoissa merkeissä :D .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

kilander kirjoitti:Nii tuosta käsijarrusta.
Oma w124 jätti käsijarrua päälle,jos perruutti,kun lähti liikkeelle,nou problem.Mutta eteenpäin lähtiessä laahas jonkun aikaa.
No vaihoin uuvet käsijarrukengät/takalevyt,ja herkistin ne linkut.
Ja toimi moitteettomasti katsastuksessakin.
Seuraavan kerran tuota käytetään vuoden päästä,samoissa merkeissä :D .
Jees, jos noita koittas herkistellä, jarruremonttia olis kyllä muutenkin tiedossa mutta ei juuri tähän rakoon millään pystyisi, pitäs vaihtaa kyllä levyt ja palat myöskin taakse ja siinähän nuo käsijarruhilppeet menisi samassa, ajattelin vedättää tuonne kevään puolelle mutta pitää kattoa saako noita toimimaan toivotulla tavalla uusintanäytölle.
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Lavetti män leimast läp :D
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
peltsipuskuri
Viestit: 125
Liittynyt: 18.2.2007 21:03

Viesti Kirjoittaja peltsipuskuri »

Leka kirjoitti: katsastusukko keksii pintaruosteiset takajarruputket :shock: . Yrittivät kaksissa miehissä vielä RIKKOA putkia jollain piikeillä erikoislaatuisissa aikeissaan kuitenkaan onnistumatta. Käsittämätöntä.
DeJaVuu... Kun ei jarruputkia rikki saanut, totesi: "Ens vuonna ei sitte muute mee läpi". Eihän tuonne voi autoa enää viedä!!!!!! :quarrel:
Että sellaane palveluammatti :shock:
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Ei sitte tullu leimaa, oli takajarruletkut vaihtokunnossa. Kummallista sinänsä asiassa on että letkut on vaihdettu pari vuotta sitten. Tarvikeosat on näköjään tosi hyviä. :cry:
Nyt pitää nuo letkut vaihtaa, niin saa leiman paperiin.
K. arvo oli 0,36, eli aika puhtaita nämä vanhatkin on. :D
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

No tuli sitten käytyä leimamiehen juttusilla tänään aamusta. Ja uhrina oli siis Daami, tuo kohta kaksikymppinen ikäneito - tosin ollut harmaa koko ikänsä :shock: Autolle ei tehty mitään ennakkosyyniä, suoraa leijonan kitaan vaan. Hylkyhän siitä tuli.

Liivimies tulee heittämään lenkin, luimistelen rekisteriotetta hypistellen repsikanpenkillä. "Huomenta.... Ai tää on manuaali... missäs se pakki on...onpas napakka ajolleen... kaikki pelaa.... sulla vasen lähivalo pimeä... aika kivasti jo kilometrejä, no ajettavaksi näitä tehdään ja ostetaan.... sulla näkyy olevan uudet pyyhkijänsulat... pesurissa on puhtia... jopas on tuhti tenuntuoksu"
- Juu, säiliössä on sitä Bilteman parempaa vuosikertaa.

Auto halliin testiradalle. "Etuiskarit 74 ja 72, oikein hyvät... siis yli 80 ei mieluusti saa olla ja 45 alkaa olla hylkyraja alapäässä... sellanen 65-75 on hyvä, sitä isompi prosentti on jo liian kova. Näissä vaikuttaa paljon alusta ja rengaspaineet, Mersussa tulee aika hyvät lukemat huonollakin iskareilla, sillai on se ripustus suunniteltu.... takana 70 ja 71.... taitavat olla pumput uudet..."
- Juu, 170.000 ajetut

"Pistetään anturi putkeen, niin katotaan ne pakokaasut.... kato perhana, taitaa olla kone kunnossa.... CO 0,6... saisi olla 3,5.... HC 160.... 600 vielä sallitaan.... lambda 0,8... saisi olla 5.... CO2 näyttää 14,6... hyvä.
- Juu, eikä vie öljyä, on siihen varrenkumit laitettu, muuta ei oo tehty.

"Katos pirua, jopas on etujarruissa pitoa... ja tasan 3 kummassakin.
- Juu, just laitettiin uudet satulat ja palat

"Takana jo lipsuu, 2,1 ja 2,7, meleke 23% eroa mutta kyllä tuo vielä kelepaa"
- Juu, niissä on jo kolmatta vuotta vanhat palat.

"Hei tää seisontajarru ei anna kuin 1,0 ja 0,5. Erotus vielä menee läpi, mutta jarruteho ei riitä, pitää olla 0,16% kokonaispainosta.... näytäs sitä rekisteriotetta. Jep, saisi olla kaksi tai ylikin noi seisontajarrut, tässähän on kokonaispaino 1970 kiloa
- Juu, ja uudessa on jo omapaino saman verran. Noi ei oo tervettä päivää nähnykkää, aattelin että katotaan ensin täällä ja korjataan sitten. Kyllä ne kotipihassa rinteessä pitävät.

"Katotaan sitten alle... alustan massaus näyttää virheettömältä, ei oo rotta käynyt missään.... hyvin on tiukka etupää, näissä usein lopsaa nivelet
- Juu, just viime keväänä laitettiin uudet raidetangot ja alapallot

"Jaaha, öljyvuotoa näkyisi olevan, ainakin on jostain valunut, tää ei oo kyllä tuoretta.."
- Juu, se tulee nokkakepin stefasta virranjakajan takaa. Ei vuoda, hikoaa vaan, en oo koskaan edes putsannut. Tollane se on aina ollut.

"Tää on kuule terve peli, ajoa vaille vaan. Mutta toi käsijarru pitää säätää ja jos joudut oikein ottamaan auki, niin kato noi takajarrut samalla... voisi prosenttiero olla pienempikin... tuu näyttään tammikuun alkuun. Ja sitte toi lähivalo...."
- Juu, pimeällä ajan ja on tarpeeksi huonot valot muutenkin, ei unohdu.

"No terve vaan ja hyvää matkaa"
- Juu, soomoro

Jaa mitkä sivuvilkut :lol: :lol: Kolmas kerta toden sanoi, kun ei vaadita niin ei vaadita.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
mbsilver
Viestit: 254
Liittynyt: 18.7.2006 21:14

Viesti Kirjoittaja mbsilver »

Kulkine (vaikkakin joku "ääliö" väittääkin ettei mersua voi kulkineeksi nimittää :wink: ) käytetty konttorilla. Leima tuli että pätkähti.
Ihmettelen kyllä vähän itsekin, ettei mitään huomautettavaa ollut, onhan lankku niellyt 16 vuoden elinkaarensa aikana 470tkm iloisen Itä-Suomen siloisia :lol: tienpintoja. Niin, eikä huoltoja ole tehty yhtään enempää, kuin pakolliset mootoriöljyn vaihdot kymppi tonnin välein, laatikko- ja peräöljyt 50-80 tkm:n välein. Alustaan ei sitten turhaan kajotakkaan, on se sen verta hyvin tehtaalla massattu...vai onko???

ps. kulkineeksi voi mielestäni autoa sanoa siinä vaiheessa, kun siisteys on yltä-päältä sitä luokkaa, että tekis mieli inssillekin istuinsuojaa tarjota syynäyksen ajaksi. Ne koirat, ne koirat... :shock: :lol: :shock: :shock: :lol:

psss. On muuten hinnat pudonnu vuoden sisällä ihmeesti. Edellis kerta 61€, nyt 49€ samalla konttorilla. Ja halvinhan olisi ollut 39€, mut ei jaksanut jäädä jonottamaan.
Avatar
peehoo7
Viestit: 326
Liittynyt: 15.10.2005 1:39
Paikkakunta: KEMPELE

Viesti Kirjoittaja peehoo7 »

Kävinpä konttorilla minäkin, meinasin lentää pe******ni kun tyteli ilmoitti savujen kanssa hinnaksi kaheksan kymppiä :shock: jumalauta melekeen vanha urkin kuva! Mutta maksaahan se piti . Hyvin meni katsastus ja melkein läpikin mutta pitihän sieltä jotain löytyä. etujousi poikki eikä varmana ollut kuukausi sitten kun vaihtelin kallistuksen vakaajaan kumeja. Iliman saa käydä näyttään sitä ehyttä jousta mutta leimaa ei tälläkertaa tippunut.
Se toimii jos liikkuu tai pörisee.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

se oli katsastuskonttori päivä tänään, leima tuli :D vasemmassa ylä pallossa on ihan pieni välys,mutta ei korjaus määräystä :D
nyt on ässä leimattu taas vuodeksi eteenpäin
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

On se vaan mukavaa taas ajella W123:lla. 8)
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Sami R kirjoitti:On se vaan mukavaa taas ajella W123:lla. 8)
eiks olekki myös 126:lla :D enää ei ole muste märkää leimassa repivät vanhan otteen ja antovat uuden :roll:
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

touhottaja kirjoitti:
Sami R kirjoitti:On se vaan mukavaa taas ajella W123:lla. 8)
eiks olekki myös 126:lla :D enää ei ole muste märkää leimassa repivät vanhan otteen ja antovat uuden :roll:
Niin ne perhanat teki kun toisen kerran kävin näytillä, 22 rahaa taisivat ottaa tuostakin eli satasen ilo oli tänä vuonna suunnilleen ja muutamat kympit korjailuihin, oikeastaan ei olisi mennyt sitäkään jos olisin heti tehnyt oikean diagnoosin mutta nytpäs on taas vuodeksi kuponki kunnossa. (auto ei niin kunnossa ole)
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
mesefani
Viestit: 106
Liittynyt: 20.10.2007 9:55
Paikkakunta: Käpykylä

katsastus

Viesti Kirjoittaja mesefani »

menihän se meikäläisen merssukin heti ekalla näytöllä läpi!!!
kässäri pikkusen takerteli mutta ei haitannut näin vuoden lopulla :D
kypsempi polkastava kiinnostaa.
Avatar
wincester
Viestit: 24
Liittynyt: 16.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja wincester »

Oma rönttäkin sai leiman, tosin vasta toisella yrittämällä. Käsijarru tehoton kuskinpuolelta+käsijarruvaijeri huono. Päästöt 2,49 :twisted:

Ei ollu ihan ilimanen tuokaan leima.

päästöt 28€, ite katsastus 47€, muutoskats. 37€ + uusinta näyttö 20 € =132€ :shock:
Avatar
jarski
W123-Spesialisti
Viestit: 585
Liittynyt: 01.10.2005 2:53
Paikkakunta: Karstula

Viesti Kirjoittaja jarski »

Eilen kävin näyttämässä 126:tta, josko irtoaisi vuosi ajoaikaa. Lohkesihan sitä huomautuksitta. Käsijarrukin toimi loistavasti, vaikka viimeksi siihen oli ennen eilistä koskettu syyskuussa 2006 :shock:
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja Joeli »

2.1.2008 koitti sitten meikäläisen 124:sen katsastuspäivä.
Ennen tuota tuli laiteltua taka-akselin jarrupolitiikka melko uusiksi ja umpioiden lasit, kustannuksia tuli n. 200 euroa. Ja poistelin vielä Boschit nokalta.

No eikun autolla katsastukseen ja aikaa varaamatta. Aika hyvin pääsi, vain 45 min odottelua ja auto sisään. Asemalla oli melkoinen kuhina, olihan katsastuksen hinta vain 29 euroa + 10 euroa rokottivat vielä dieselin pakokaasutestistä.

Mutta lopputloksena oli, että katsastus meni hyväksytysti läpi. parilla huomautuksella tosin; kuskinpuolen vilkku liian valkoinen ja lisävalorauta kilven alla poistettava tai laitettava niihin valot.

Edit: Katsastuspaikka oli Q-katsastus Joensuussa.
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
LK
Viestit: 1
Liittynyt: 13.2.2007 12:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja LK »

Ois oma ikäloppu metusalem (ei se ikä ole vain vuosia ja kilometrejä) nyt menossa kohta syyniin ja päätä särkee vietävästi. Ainoa oikea vika jonka tiedän on ohjaustehostimessa ja se ei toimi ja tämä olisi tarkoitus ennen kattastusta laittaakin kuntoon. (Viime vuonna, kun leimapaperin sain käteen niin katsastusmies vielä siinä sanoi että sullahan ei ohjaustehostin toimi).

Kun vien öljyjen ja suodattimien vaihtoon niin seisontajarruja vois säätää, mutta sitten loppu onkin sitten arvoitus... Ainoa mikä on varmaa niin vikalistan ainakin saa käteen.

Toivon mukaan ei katsastusmies erehdy takapenkille. Nimittäin keskipaikalla ei ole turvavyötä ollenkaan ja kuskin puoleista takaovea ei sisältä saa auki.
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Tulipa sitten haettua tuore leima konttorilta. Kalliiksihan tuo tuli. Ensin katsastus + päästöt = 81€, siinä paikkoija syynätessään katsuri huomas alustasarjan jota ei näy otteessa. Ei muuta kuin muutoskatsastus päälle.
90 euroa siitä että totesi dokumenteista että sarja on tähän autoon tarkoitettu ja mittasi mitat pyörännavoista kaareen. Tuosta rapsahti vielä muutosprosentteja 3,0% :shock:
Muuten oli kyllä asiallinen nuori katsastaja, totesi vaan siinä pihassa kiihdytellessä, että on muuten hyvin vetoja tämmösessä kakspuolikkaassa ja kyseli paljonko nostaa ahtoja :) Savua ei tullu kuin 0,86 ja sanoinkin että hyvin olis vielä varaa ottaa tehoja, johon inssi sano, että ei muuta ku syöttöä vaan lisää. Taispa olla tiisseli miehiä itekki :roll:

Kyselin siinä samalla noista jälkiasennus xenoneista, eikä ainakaan Jämsässä saa hyväksyntää jos ei ole xenonumpiot. Perän tasonsäätö kelpaa automaattiseksi valojen säädöksi.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
Marde2
Tolokun mies
Viestit: 491
Liittynyt: 05.11.2005 18:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Marde2 »

Kävin minäkin tuossa ennen vuodenvaihdetta meseä näyttämässä katsurille. Auto oli seissyt melkein 6 kuukautta, joten vähän oli jännäkakka housuissa lähinnä jarruja ajatellen, mutta ne olikin ihan ok. Katsuri testasi jarrut, otti päästöarvot ja löi leiman paperiin. Sen jälkeen vasta meesu nostettiin ylös ja tutkittiin alusta :) Todennäköisesti sieltä ei yleensä löydy mitään kauhean yllättävää kun leiman uskalsi paperiin pistää. Rekisteriotteen uudelleen tulostusta luulin melkein piilokamerajutuksi kunnes katsuri tulosti sen ja lykkäsi kouraan.
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
Camargue
Viestit: 95
Liittynyt: 20.6.2006 23:10
Paikkakunta: S -poo

Viesti Kirjoittaja Camargue »

Katsurille kävin näyttämässä kaunotartani minäkin ja niin vain kävi että hylky tuli. Etukelkan kiinnityspisteissä ruostetta.

Ensimmäinen kerta tuon auton historiassa, kun hitsaushommiin piti ryhtyä. Kahvimaan ammattimies leikkeli hapantuneet kohdat pois ja pisti pataraudan vahvuista plootua tilalle ja ruostesuojas vielä perusteellisesti sisältä ja ulkoa. Kokeeksi kun pamautin vasaralla, niin kilahti kuin vellikello ! Sitten kelpas katsurillekin. Ajoon ei toimenpide vaikuttanut mitenkään.

Päästömittaus liikkeessä, katsastumaksu sekä uusintanäyttö eli hädin tuskin alle satasella pääsin tuosta velvollisuudesta. Tällä hetkellä katsastus näyttää olevan kahden ketjun hallinnassa, joten hinnat tuskin tuosta ainakaan laskevat. Se on sitä markkinataloutta.

Se etu tästä yksityisestä katsastustoiminnasta on, että siellä on havaittavissa palveluasennetta. Ei tarvi enää v****iluja kuunnella !
SELlisti
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Minkäslaisia savuarvoja on muuten porukalle tärähtänyt?
Nyt joulukuun lopulla näytti katsastuksessa savuja 0,16.
Edellinen katsastelu meni uusiksi tuon takia, 3,5 turasi mittariin, hain korjaamolta kupongin jossa seisoi 2,2 ja käytin lapun konttorilla=leima.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
VIcTOria
Viestit: 103
Liittynyt: 27.12.2007 2:38

Viesti Kirjoittaja VIcTOria »

peltsipuskuri kirjoitti:
Leka kirjoitti: katsastusukko keksii pintaruosteiset takajarruputket :shock: . Yrittivät kaksissa miehissä vielä RIKKOA putkia jollain piikeillä erikoislaatuisissa aikeissaan kuitenkaan onnistumatta. Käsittämätöntä.
DeJaVuu... Kun ei jarruputkia rikki saanut, totesi: "Ens vuonna ei sitte muute mee läpi". Eihän tuonne voi autoa enää viedä!!!!!! :quarrel:
Että sellaane palveluammatti :shock:
:shock: siis onko tää näin yleistä :shock:
minä kun luulin että meidän auton jarruputkien kohdalle sattuneella katsastusmiehellä oli joko avioero vireillä, hieman tavallista enempi pissaa päässä tai vaan huonopäivä.... :shock:
Avatar
Lerssinen
Puimanajo-Keijo
Viestit: 2421
Liittynyt: 12.3.2007 17:58
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Kinkäppi sai leiman (tai siis uuden otteen nykysin) ja ajoaikaa onkin ny 1 vuos ja 2 kk 8)

Kolmesti piti käydä, ei takajarrut ruvenneet asettumaan samanarvoisiksi ennenku rummut poltti pillillä punaiseksi ja pesi vielä jarrukliinerillä, paskaa tosin irtos ihan vitusti ja ny toppaa :shock: '

Mutta mistä sinne on scheisseä menny kun ei sylinterit eikä perän stefat vuoda :o

Nokiarvot 1.62 , sitä ennen edelsi syöttöruuvin ruuvaamisen liki irtiasti löysälle ja siitä aiheutui mahtava 0-100 /60 sek kiihtyvyys sekä noin 105 kilometrin huiput :lol:
Viimeksi muokannut Lerssinen, 09.1.2008 11:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Avatar
Vuke
Tolokun Güntheri
Viestit: 1064
Liittynyt: 30.9.2005 20:44
Paikkakunta: Viiinatehtaan varjossa

Viesti Kirjoittaja Vuke »

Boss kirjoitti:Minkäslaisia savuarvoja on muuten porukalle tärähtänyt?
Nyt joulukuun lopulla näytti katsastuksessa savuja 0,16.
Edellinen katsastelu meni uusiksi tuon takia, 3,5 turasi mittariin, hain korjaamolta kupongin jossa seisoi 2,2 ja käytin lapun konttorilla=leima.
Kovin oli pienet nuo savuarvot :shock:
Minä tässä taannoin käytyn 123 200 DT autoa konttorilla ja setä täräytti koneesta lapun ulos jossa oli 9 polkaisua ja keskiarvo oli 8,6
Väitti vielä jotta autolla eisaa ajaa että se on ajo kiellossa :shock:
* Club Meucow® *
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Vuke kirjoitti:
Boss kirjoitti:Minkäslaisia savuarvoja on muuten porukalle tärähtänyt?
Nyt joulukuun lopulla näytti katsastuksessa savuja 0,16.
Edellinen katsastelu meni uusiksi tuon takia, 3,5 turasi mittariin, hain korjaamolta kupongin jossa seisoi 2,2 ja käytin lapun konttorilla=leima.
Kovin oli pienet nuo savuarvot :shock:
Minä tässä taannoin käytyn 123 200 DT autoa konttorilla ja setä täräytti koneesta lapun ulos jossa oli 9 polkaisua ja keskiarvo oli 8,6
Väitti vielä jotta autolla eisaa ajaa että se on ajo kiellossa :shock:
No siinä on jo kunnioitettavaa lukemaa, juu silloin kun ei kelvannut niin ensimmäiset karstat pölläytti arvoon 9 ja millään ei mennyt alle sen 3,5 ja 3 on sallittu, tuo 0,16 vähän hämmentää itseäkin. :shock:
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
Lerssinen
Puimanajo-Keijo
Viestit: 2421
Liittynyt: 12.3.2007 17:58
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

ai niin, läpi meni kinkäppi vaikka mm Takavalot on mustat ku hornan tuutti, etuvilkut on tummennettu, etulaseissa on 50% kalvot, äärivaloja löytyy, Tuulilasin yläosassa on 4% kalvoa liian alas, etulasin yläosassa on iso tarra jne jne :P

Takavalot:
http://irc-galleria.net/view.php?nick=R ... d=70534760

Ja keltaiset etuvilkut puskurissa :oops: (melkein erottaa mutta näkyy ne onneks ku ne palaa)
http://irc-galleria.net/view.php?nick=R ... d=65295317
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Avatar
Holomes
Tekijämies
Viestit: 549
Liittynyt: 21.5.2007 14:19

Viesti Kirjoittaja Holomes »

Käväisin kans näyttämäs tuota omaa 250D:tä, tuulilasin pitää kuulemma vaihtaa, ja apkn takapyörän taaempi ylätukivarsi, tai se nyt on jo vaihdettu.
Muuten mersu sai katsastusinssiltä valtavasti kehuja kunnostaa, vaikka itte en oo sitä sen kummallisemman kuntoisena pitäny. :roll:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Turvatyyny ja katsastus

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Jos kotterossa on lisävarusteena asennettu turvatyyny, niin pitääkö sen toimia katsastuksessa? Kyseessä siis vuoden 1994 124, jossa ilmeisesti ei ole ollut niita vakiovarusteena (vai onko – ainakin ne oli lisävarustelistalle rastittu).

Auto on kyllä katsastettu viime kuussa ja leima on paperissa. :nocando:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”