Moi,
Sulake on ehjä ja ja muut katkaisimet käyttöpaneelissa toimivat, vaan kummankaan puolen penkinlämmittimet eivät lähde päälle. Olisko antaa vinkkiä mistä vikaa vielä etsisi?
W211 penkinlämmitys ei toimi
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
penkinlämmittimet
Kumpaankaan katkaisimeen ei tule merkkivaloa,sulake ehjä->molemmat lämmittimet eivät todennäköisesti mene epäkuntoon yhtäaikaa.
Käsittääkseni penkeissä pitäisi olla jokin sisälämpötilan-tarkkailuyksikkö mikä mittaa matkustamon lämpötilaa(?esim. lämmittimiähän ei saa päälle kesällä) Missähän tämä sijaitsee?
Käsittääkseni penkeissä pitäisi olla jokin sisälämpötilan-tarkkailuyksikkö mikä mittaa matkustamon lämpötilaa(?esim. lämmittimiähän ei saa päälle kesällä) Missähän tämä sijaitsee?
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Sisätilan lämpötilan pitäisi olla yli +55 astetta että lämmittimet eivät käynnistyisi ollenkaan.
Jos sisätilan lämpötila-anturi on rikki, käytetään ulkoanturia. Jos se auton ulkolämpömittari näyttää järkeviä lukemia niin lämpötilan puolesta lämmittimet käynnistyvät Suomen kesässäkin (jopa täydellä teholla, vasta 42 asteessa aletaan pudotella tehoja).
Tieto kytkimiltä lämmittimien ohjainyksikölle menee CAN-väylän kautta. Siinä kytkinpaneelissa taisi olla eloa joten tuskin sen sulake on palanut.
Itse mittaisin jännitteet ohjainyksikön tulosta ja lähdöistä. Toisaalta jos kytkimiin ei tule mitään valoa niin tuskin sieltä on mitään ohjaustakaan lähtenyt (tai perille mennyt). CAN-väylän johdotuksen voisi myös tarkistaa.
Testerillä ongelma selviäisi aika paljon vähemmällä.
Jos sisätilan lämpötila-anturi on rikki, käytetään ulkoanturia. Jos se auton ulkolämpömittari näyttää järkeviä lukemia niin lämpötilan puolesta lämmittimet käynnistyvät Suomen kesässäkin (jopa täydellä teholla, vasta 42 asteessa aletaan pudotella tehoja).
Tieto kytkimiltä lämmittimien ohjainyksikölle menee CAN-väylän kautta. Siinä kytkinpaneelissa taisi olla eloa joten tuskin sen sulake on palanut.
Itse mittaisin jännitteet ohjainyksikön tulosta ja lähdöistä. Toisaalta jos kytkimiin ei tule mitään valoa niin tuskin sieltä on mitään ohjaustakaan lähtenyt (tai perille mennyt). CAN-väylän johdotuksen voisi myös tarkistaa.
Testerillä ongelma selviäisi aika paljon vähemmällä.
Täälläkin samaa ongelmaa. Sulaketta polttaa ja kumpaankaan katkaisijaan ei tule valoa. Korjaamolla epäilivät ohjainyksikön olevan sökö. Uusi ohjainyksikkö maksaa kuulemma n.450€ ja tarvitsee lisäksi jonkun uuden johtosarjan, koska ei sovi vanhan tilalle suoraan. Missä tuo ohjainyksikkö on ja miten sitä voisi testailla? Voiko olla, että itse lämmitysvastus olisi oikkarissa ja rikkonut ohjainlaitteen.