Itse "ulkoistin" puslan vaihdon, mutta ei sekään nyt onnea tuonut näköjään
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Puolustuksen sanan vuoro:dealer kirjoitti:- Koiranluut (ei pitänyt ensin vaihtaa, mutta ajoin sitten rälläkällä toisen poikki, niin sittenhän ne piti vaihtaa..)![]()
Aika karkeat työkalut teilläpäin käytössä ja suht laajakaariset taitaa olla otteet muutenki.![]()
Vaasan suuntaajista en osaa sanoa.
Tarkoitatko murikoita joissa on päällä kaksi letkua ja alla yksi sekä sähköjohto kyljessä ?Tuossa ilmanpuhdistin kotelossa on kaksi venttiiliä kiinni. Molemmissa on kaksi lähtöä, mutta toiseen, johon tulee turbolta letku ei ole kuin tuo turbon letku kiinni. Pitäisikö huolestua, jotta olisi tohinassa sitten irronnut..? EGR:n tuosta on poistettu/tulpattu/teljetty (vuonna 2001), josko tätä asiaan mitään vaikuttaa. Piru kun ei muista, jotta onko siinä aina se toinenkin letku ollut kiinni..
Vastaa kuvausta aika hyvin. Eli tuo hukkaportin letku on kiinni kyllä, mutta sille ei siihen päälle tule kaveria lainkaan.dealer kirjoitti:Tarkoitatko murikoita joissa on päällä kaksi letkua ja alla yksi sekä sähköjohto kyljessä ?Tuossa ilmanpuhdistin kotelossa on kaksi venttiiliä kiinni. Molemmissa on kaksi lähtöä, mutta toiseen, johon tulee turbolta letku ei ole kuin tuo turbon letku kiinni. Pitäisikö huolestua, jotta olisi tohinassa sitten irronnut..? EGR:n tuosta on poistettu/tulpattu/teljetty (vuonna 2001), josko tätä asiaan mitään vaikuttaa. Piru kun ei muista, jotta onko siinä aina se toinenkin letku ollut kiinni..
Toinen niistä ohjaa hukkaporttia, sen päälle tulee letku hukkaportilta ja toinen letku jolla pömpeli saa alipaineen.
Jos jompikumpi letku on irti moottorinohjaus on vikatilassa eikä auto kulje.
Alapuolella oleva letku on "huohotin" ja sillä ei ole niin väliä, menee pikku suodattimelle sinne iskarin yläpään lähistölle.
Eli kun lähtee ajamaan, niin ensin vetää jopa normaalin tuntuisesti, eli 1 ja 2:n menee punarajalle, mutta ehkä hieman arpoen vaihtaa isompaa. Seuraavilla vaihteilla ei sitten tehoja ole, joten yli 3000:n ei kierrä.Mika.T kirjoitti:Tuo 290 on vielä siitä hyvää vanhaa tekniikkaa ettei se tarvi testerillä nollauksia. Jos vikaa tulee niin ne nollautuu pois kun käynnistää auton uudelleen.
Tarkistitkos että tuleeko siihen hukkiksen sähköventtiilille alipainetta?
Ja MOLEMPIEN sähköventtiilien johdot kiinni? Molemmat täytyy olla kiinni vaikka se pakokaasunkierrätyksen venttiili ei olekkaan käytössä.
Ja onko se vikatila heti käynnistyksen jlk päällä vai vasta kun hetken ajaa?
Itse asiassa tuota vaihtoa siinä pitkään puntaroin, mutta uudet oli jo hommattu, niin tuli sitten vaihdettua alle. Kait allekirjoittaneen patouma luulla autoon sijoitettujen rahojen parantavan elämääAri66 kirjoitti:Mitä ihmettäpt kirjoitti:- Etuiskarit. Edelliset Konit oli jo 100tkm ajettu, joten eiköhän taas uusilla ajele tovin![]()
Täällä on ajettu etuiskareilla 400 tkm enkä edes vielä suunnittele vaihtamista
Autokorjaamo Laulaja Mpt kirjoitti:Noniin, kun itse tekee, niin saa haluamaiansa.
Ja sitten; Kukas säätelee Vaasassa kulmia? Kait tuo pitää maanantaina asiakseen ottaa ja soitella paikkoja läpi, mutta kertokaa toki kokemuksista (jos tätä lankaa kukaan lueskelee..)
Ja kun ensin säästää, niin sitten maksaa kahta kauheamminHolomes kirjoitti:Sitä ku itte tekee nii saa sellesen ku sattuu tulla.
Hahhaa, oikea asenne. On sitä tullut itselläkin hakattua päätä seinää. Pitäs alkaa ne narinanivelet vaihtamaan vai jättäsköhän ihan suosiolla ammattilaisillept kirjoitti:Ja kun ensin säästää, niin sitten maksaa kahta kauheammin
Itseasiassa ei sen kummempaa tietoa mitä on poistettu, mutta n200tkm se on toiminut ilman sitä. Mikä kumma siihen nyt sitten iskiMika.T kirjoitti:Ilmamäärästä todennäköisesti herjaa. Oma 290 tekee juur samoin kun tukkii pakokaasun kierrätyksen. Samaten kaverin 290 tekee samoin. Tosin se pelas vuoden päivät kierrätys tukittuna. Pakkasten tultua alkoi pelleilemään.
Onkos raitisilmaläppä paikoillaan ja lukittu auki asentoon? Vai onko koko läppä otettu pois?
Ettei olisi menny kiinni kun kerta alipaine letkut on irti.
Ilmamäärä mittari paskottunu?pt kirjoitti: Itseasiassa ei sen kummempaa tietoa mitä on poistettu, mutta n200tkm se on toiminut ilman sitä. Mikä kumma siihen nyt sitten iski![]()
Oivoi...pt kirjoitti:ps. Tuolla hyllyssä olisi sitten 100tkm (ja kaksi vuotta vanhat) Konit, jotka jäykemmällä säädettynä viellä menevät ajossa. Melko nimellistä korvausta vastaan..
Toisaalta hieman erona tuohon toimintaan se, että kestää kyllä kiihdytyksiä vaikka kuinka monta, kuhan varoo ajamassa yli 90kmh (ainakin eilisen testin mukaan.)Mika.T kirjoitti:Ilmamäärä mittari paskottunu?pt kirjoitti: Itseasiassa ei sen kummempaa tietoa mitä on poistettu, mutta n200tkm se on toiminut ilman sitä. Mikä kumma siihen nyt sitten iski![]()
Omassa on muuten semmonen omituisuus että se ei pelaa kuin eka kiihdytyksen jos pakokaasun kierrätyksen tukkii.
Het kun ajaa pätkän tasasella kaasulla niin vikatilaan tökkää. Pakokaasun kierrätyksen kun pistää toimintaan niin toimii kuin ajatus.
Pirullista, ei syntynyt kauppoja näistäkään. Jos puhdistaisi ja maalaisi uudestaan ne iskarit ja kokeilisi lähettää takaisin, saatteella "En mie näitä tarvinnutkaan sitten."Ari66 kirjoitti:Oivoi...pt kirjoitti:ps. Tuolla hyllyssä olisi sitten 100tkm (ja kaksi vuotta vanhat) Konit, jotka jäykemmällä säädettynä viellä menevät ajossa. Melko nimellistä korvausta vastaan..![]()
Ei kelpaa ne Konit, jos ne sadassa tonnissa sökö ovat.....
Orkkisiskarit voisin varastoon ottaakin, alkuperäistä huomattavasti huokeammalla hinnalla toki