124 TDT:n Visko Irti MITEN ???
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: 24.1.2007 11:27
- Paikkakunta: kajjaani
124 TDT:n Visko Irti MITEN ???
HELP!!! Miten tiukassa se 8mm:n Kuusiokolopultti voi ollakkaan??? Voiko olla vasenkätinen kierre?? Ei saa hihnapyörästä kunnolla pidettyä kiini ,onko mahdollista lukita mitenkään muuten akselia . Ja saako tuuletin siivet viskosta irti niinkun vapari 300:sta? Miksi ne on metallia kun vaparissa on muovia ja helppo irrottaa, muistaakseni 5-kpl pultteja
MYYTY 124 300d -85(aj.833t.) AJOSSA 124 300 TDT-93 ,Tallissa 300TE -24V -91.
EX: 300D -86, 300TD -93, 200D -90, 300TE 4-MATIC USA, 300TDT -77/82 Korinv.
Noin 30kpl muita koslia!
EX: 300D -86, 300TD -93, 200D -90, 300TE 4-MATIC USA, 300TDT -77/82 Korinv.
Noin 30kpl muita koslia!
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Pitää siitä hihhnapyörästä kiinni isoilla v**tupihdeillä:
- öljytikun puolelta
- hinapyörän moottoripuolelta.....ujuttaa ne pihdit....
Tosin sen kuusiokolon pitää olla priima kunnossa
- öljytikun puolelta
- hinapyörän moottoripuolelta.....ujuttaa ne pihdit....
Tosin sen kuusiokolon pitää olla priima kunnossa
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Ainaski 103 moottorissa hihnapyörä lukitaan työntämällä vaikka kuusiokoloavain laakeripukissa olevaan uraan.Hihnapyörästä löytyy
lukitusreikä johon avain tarttuu.
http://i138.photobucket.com/albums/q266 ... ipukki.jpg
Ura näkyy kuvan keskellä.
Liekkö dieselissä samanlaista...
lukitusreikä johon avain tarttuu.
http://i138.photobucket.com/albums/q266 ... ipukki.jpg
Ura näkyy kuvan keskellä.
Liekkö dieselissä samanlaista...
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Alfamerin opus kertoo tämmöttis (w201): "Tuulettimen kiilahihnapyörä on lukittava paikalleen, mihin työhön on olemassa omat Mercedes-Benz-erikoistyökalunsa. Bensiinimoottorilla varustettuissa autoissa lukitsemiseen voidaan käyttää vaikka sopivan kokoista pulttia tai poranterää, mutta dieselmalleissa omatekoisten työkalujen käyttämistä ei missään nimessä suositella osien vaurioitumisvaaran vuoksi." Eli jotenkin kai ne eroavat toisistansa. Eikös vanahasta remmistä ja latikkarauasta saisi sellasen hihnapyörän kiinnipitoaseen?JUKE65 kirjoitti:Ainaski 103 moottorissa hihnapyörä lukitaan työntämällä vaikka kuusiokoloavain laakeripukissa olevaan uraan.Hihnapyörästä löytyy
lukitusreikä johon avain tarttuu.
http://i138.photobucket.com/albums/q266 ... ipukki.jpg
Ura näkyy kuvan keskellä.
Liekkö dieselissä samanlaista...
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: 24.1.2007 11:27
- Paikkakunta: kajjaani
LÄHTI SE VISKO IRTI P.....E Mutta olihan tiukka, olin varma että liimalla on pultti kiinin!! Olikin vaan alkuperäistiukkuudessa saksan korjaamon jäljeltä Lukitsin kahdella pikku ruuvipuristimella hihnapyörän ja hihnan yhteen ja lyhennin Beltzerin kuusiokoloavaimen sopivaksi sinne syylärin ja pultin TOSIAHTAASEEN Väliin! Ja Laitoin avaimenpäähän hieman sellaista Dyna systemsin kiinipitonestettä joka sisältää jotain hienojakoista keinotimanttia, parantaa kitkaa paljon joten nuljahtamisvaara vähenee Avaimen päähän 8mm:n hylsy ja kaksi pitkää jatkoa! Kaveri vain pitämään puristimista ja kunnon vääntöliike, pamahti kunnolla ja löysäs irti Usko meinas kyllä loppua välillä!! Alkuperäinen metallisiipi ei sitten sovi välistä ilman viskon irroitusta, muutamasta millistä on kiinni Mutta niinhän Dieleri Sanokin mulle , piti vaan kokeilla
MYYTY 124 300d -85(aj.833t.) AJOSSA 124 300 TDT-93 ,Tallissa 300TE -24V -91.
EX: 300D -86, 300TD -93, 200D -90, 300TE 4-MATIC USA, 300TDT -77/82 Korinv.
Noin 30kpl muita koslia!
EX: 300D -86, 300TD -93, 200D -90, 300TE 4-MATIC USA, 300TDT -77/82 Korinv.
Noin 30kpl muita koslia!
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: 24.1.2007 11:27
- Paikkakunta: kajjaani
Jäi Kokeilematta koneen nostamista hieman tunkilla, huomasin kun heiluttelin sitä, että pikkasen tilaa vois tulla? mutta saattas ottaa tietysti syylärin päälle kun nyt jo meinas kärsiä, kun kokeilin vaikka miten sitä siipeä pois sieltä välistä liekköhän tuossa liian löysät ne moottorin kiinityskumit, kun heiluu kun heiluttelee?! kolise kuitenkaan ei! EI Oo kokemusta miten jeti on uusien kumien jälkeen, ei oo tarvinnu niitä koskaan vaihtaa Kiitosta Dealerille Ohjeista vaan
MYYTY 124 300d -85(aj.833t.) AJOSSA 124 300 TDT-93 ,Tallissa 300TE -24V -91.
EX: 300D -86, 300TD -93, 200D -90, 300TE 4-MATIC USA, 300TDT -77/82 Korinv.
Noin 30kpl muita koslia!
EX: 300D -86, 300TD -93, 200D -90, 300TE 4-MATIC USA, 300TDT -77/82 Korinv.
Noin 30kpl muita koslia!