W123 240D Projekti,Projekti päättynyt autot myyty!
W123 240D Projekti,Projekti päättynyt autot myyty!
Tollasta olis tarkotus alkaa kunnostaa. Museo-autoo tosta en tee, mut orgis harraste/kesäauto.Auto on taxi malli,matkaa on taittunut 835tkm. Erikoista? autossa on että autolla on ollut ainoastaan yksi käyttäjä.Alunperin taksissa ja loppuaikana siviili käytössä.Poistettu kilvistä syksyllä -04,jonka jälkeen säilötty latoon. 07 keväällä toin auton ajamalla kotiin 150km ja rapiat kaikki toimii.Vuodenhvaihteen jälkeen ois tarkotus käydä auton kimppuun. Erikoisuutena mainittakoon, omistajan kertoman mukaan, että Rauli "Badding" Somerjoki on ollut useasti kyydissä. ?? Muutama kuva pelistä
EDIT: Muokkasin hiukan kun levitti sivua "kohtuu" paljon ja poistin yhden tuplakuvan. XUX63
EDIT: Muokkasin hiukan kun levitti sivua "kohtuu" paljon ja poistin yhden tuplakuvan. XUX63
Viimeksi muokannut terde, 09.1.2011 15:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
Ohhele ei muuta ku kuntoon vaan ja kovaa ajoa. Itse pistin purkuun melkeen 2 vuotta sitten '84 200D:n joka oli uutena palvellut ivalossa taksina. Auto oli täysin alkuperäiskunnossa ja jämäkkä mutta vähän oli ruostevaurioita jotka silloin riittivät purkutuomioon Mittarissakin oli vain 482tkm! Tekniikka ja jotain muuta pientä olisi vielä tallessa.
Mutta ei muuta kuin onnea ja menestystä projektille!
Mutta ei muuta kuin onnea ja menestystä projektille!
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Mukavaa katsoa kun joku muukin laittaa W123 koppasta kuntoon.Oma autokin pitää loppu kesästä telakoida uuttaa maalausta varten,myös ovet vaihtuu priimakuntoisiin.Etulokasuojat ajattelin ostaa vaholta niiden paremman laadun takia.Onkos muuten tuon 240D:n koneelle tehty mitään ja missä kunnossa se nyt on?
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Moottori toimii hyvin, eikä savuta isommin edes täys-kiihdytyksessä. Tehot on tallella, jos tehoista nyt voi puhua. Kylmänä vähän pöllyttää sinistä. Varmaa tietoa tehdyistä rempoista ei ole mutta tarinan mukaan koneeseen ei oo tehty täys remppaa? Hitsaus hommia on jonkun verran mutta ei mahdottomia. Plyysi päällisten alla siistit mb texit. kuskinpenkki on joskus vaihdettu, vanhempaa painosta jossa on suora takalevy. Kojelaudan vaidoin tavalliseen ,konsolin ja lämmön säätimet. Taksimallit on niin hirveen näkösiä.
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
No niin, nyt se on sitten alotettu. Tänään tuli puuhailtua mätä-hommien pararissa nelisen tuntia, hyvinhän tuossa pääsi alkuun. Aloittaminen on vähän hankalaa, sitä on niin helppo siirtää mutta kyllä se tästä. Sepostelen tarinaa paremmalla ajalla ja otan kuvia homman edistymisestä kun joudan. Ja nyt kohti uusia seikkailuja.
-Tero
-Tero
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
Kerranki on mittarissa kilometrejä joita voi uskoa kun niitä on noin paljon! Siinä on taas esimerkki autosta joka kestää!
Ainiin.. Yhdellä tutulla on -82 200D jossa mittarissa 750tkm ja Orkkis tuulilasikin! Auto on uskomattoman sitkee, kone pelaa ja 5000km välein vaihdettu aina öljyt. Ainoastaan kori kaipaisi jo ehostusta, kerran jo aikoja sitten onki vähä ehostettu, mutta tietääkseni pohjaa ei ole hitsattu koska on alkujaan kauan hyvin suojattu, viime vuosina tainnut ainoastaan jäädä suojaus heikommalle. Auto on jokapäiväisessä ajossa, eli ei ihan turhia vekottimia ole nämä yykaakolmoset
(aihe vähä meni sivuun..)
Ainiin.. Yhdellä tutulla on -82 200D jossa mittarissa 750tkm ja Orkkis tuulilasikin! Auto on uskomattoman sitkee, kone pelaa ja 5000km välein vaihdettu aina öljyt. Ainoastaan kori kaipaisi jo ehostusta, kerran jo aikoja sitten onki vähä ehostettu, mutta tietääkseni pohjaa ei ole hitsattu koska on alkujaan kauan hyvin suojattu, viime vuosina tainnut ainoastaan jäädä suojaus heikommalle. Auto on jokapäiväisessä ajossa, eli ei ihan turhia vekottimia ole nämä yykaakolmoset
(aihe vähä meni sivuun..)
® Mesen Porkkana-klubi
nää ei olekkaan mitään "muovi Mersuja"Jussi L. kirjoitti:Kerranki on mittarissa kilometrejä joita voi uskoa kun niitä on noin paljon! Siinä on taas esimerkki autosta joka kestää!
eli ei ihan turhia vekottimia ole nämä yykaakolmoset
(aihe vähä meni sivuun..)
-Tero
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
en ole koskaan törmännyt tuohon kupin irtoamiseen, kuullut vain, siis kyseessä pikkumekkeri vai??tapio89 kirjoitti:Ei oo ei muovimersuja. Coupella oon ajanut nytten kunnostukseen jälkeen 16tkm alle puolessa vuodessa. Ei oo tullunna vikatilaa tahi irronneita jousen yläkuppeja.
® Mesen Porkkana-klubi
terde kirjoitti:nää ei olekkaan mitään "muovi Mersuja"Jussi L. kirjoitti:Kerranki on mittarissa kilometrejä joita voi uskoa kun niitä on noin paljon! Siinä on taas esimerkki autosta joka kestää!
eli ei ihan turhia vekottimia ole nämä yykaakolmoset
(aihe vähä meni sivuun..)
-Tero
Ei ole ei!! Joku päivä taas hankittava itsellekkin 123
® Mesen Porkkana-klubi
Tai etujousi lentänyt mettään kun katkennut.....onneksi vauhtia ei ollut kun 60.Jussi L. kirjoitti:ok, ajattelin vain ku olen kuullut että joissakin harvoissa 201:ssä on irronnut etujousen yläkuppi, ruostunut vaan irti.tapio89 kirjoitti:eikun vertailin näytä uurempia mersuja joissa on tätä yläkupin irtoamis vikaa.
Ja taas pukkaa hyvää projektia!
Lähtö kohta näyttää aika samanlaiselta, kuin mullakin..
Väritkin täsmää aikalailla..
Paljon vaan kuvia näytille.
Lähtö kohta näyttää aika samanlaiselta, kuin mullakin..
Väritkin täsmää aikalailla..
Paljon vaan kuvia näytille.
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Talliin en ole ehtinyt, mutta tuossa iltana eräänä kannoin sisustan osia pesuhuoneeseen. Kyllä kunnon pesulla saa ihmeitä aikaan. Penkit oli melkoisen mustat ja pinttyneet, kun istuinsuojat ooti pois. Muuten menkit ehjät. Pesuaineena käytin Pro Clean raskaankaluston pesuainetta laimennettuna veteen. Loppu tulos on lähes häikäisevä, kuten kuvista näkyy. Seuraavan polven mersuilija kävi koe istumassa penkit.
Voisko joku neuvoa,miten ja missä vaiheessa kuvia pitää pienentää, kun ovat vähän isoja tässä viestissä?
-Tero
Voisko joku neuvoa,miten ja missä vaiheessa kuvia pitää pienentää, kun ovat vähän isoja tässä viestissä?
-Tero
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
Tiedätkö kenen taksina oli palvellut??????kerosiini kirjoitti:Ohhele ei muuta ku kuntoon vaan ja kovaa ajoa. Itse pistin purkuun melkeen 2 vuotta sitten '84 200D:n joka oli uutena palvellut ivalossa taksina. Auto oli täysin alkuperäiskunnossa ja jämäkkä mutta vähän oli ruostevaurioita jotka silloin riittivät purkutuomioon Mittarissakin oli vain 482tkm! Tekniikka ja jotain muuta pientä olisi vielä tallessa.
Mutta ei muuta kuin onnea ja menestystä projektille!
Kiinnostaa kun itse olen ivalosta.
ELÄMÄ ON SITÄ MITÄ TEET SIITÄ !
CLK 230K -99
CLK 230K -99
Tuotaa nyt en yhtään muista että mistä sen tiedon sain mutta koitan tutkia auton papereita tänään.aamuna87 kirjoitti: Tiedätkö kenen taksina oli palvellut??????
Kiinnostaa kun itse olen ivalosta.
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Ei ole hommat edennyt, kun aikaa ei tunnu löytyvän tekemiseen Meinaa alkaa v*******n oikeesti, kun on romut levällälään tallissa. Insipraatio kadonnut ajan puutteen johdosta. En tiedä mitä ton kasan kanssa pitäs tehdä? Kevät tulossa jolloin vapaa-aikaa ei ainakaan ole enempää. Kiinostaikohan ketään tällanen aloitettu projekti? Tällastakin olen haudutellut tässä tovin jos pistäs kiertoon. Varsinaistamyynti ilmotusta en oo vielä tehny. Lisäksi olis 2 varaosa-autoa. Koko kasa vois lähtee sopivasti? Että tällasia mietteitä oon haudutellu.Synkkää!
-Tero
-Tero
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
Joo ei missään nimessä saa kesken luovuttaa! Tätäkin rojektia on seurailtu innolla.
Jos kerran sulla on romut tallissa ja niitä voi siellä jotenkuten säilyttää, niin tillanne on ihan hyvä - eipähän oo pihalla tai muuten "häätöuhan" alla. Inspiksen katoamiseen vinkkinä, että laita hetkeksi aikaa romut isoon kasaan niin että ne vie vähän tilaa ja lykkää nurkkaan, kyllä se innostus sieltä vaikka kesällä tulee takaasin.
Itse kasailin projektia monessa vuodessa lukion ohella - voin paljastaa, ettei siinäkään liikaa vapaa-aikaa jää Pikkuhiljaa se on se taikasana...
Jos kerran sulla on romut tallissa ja niitä voi siellä jotenkuten säilyttää, niin tillanne on ihan hyvä - eipähän oo pihalla tai muuten "häätöuhan" alla. Inspiksen katoamiseen vinkkinä, että laita hetkeksi aikaa romut isoon kasaan niin että ne vie vähän tilaa ja lykkää nurkkaan, kyllä se innostus sieltä vaikka kesällä tulee takaasin.
Itse kasailin projektia monessa vuodessa lukion ohella - voin paljastaa, ettei siinäkään liikaa vapaa-aikaa jää Pikkuhiljaa se on se taikasana...