Vaeltava mersu
Vaeltava mersu
Elikkäs ongelma tämä:
LIUKKAALLA auto on ihan mahdoton ajaa, koko ajan menossa vasemmalle tai oikealle ojaan, maksimi nopeus 50 km/h tai muuten heittää kyllä pientareelle. Kuivalla ja kitkakelillä ongelmaa EI ole
Jotain tarttis tehrä mutta mitä Vaeltelu on siis TODELLA iso ongelma!
Taustatietoa tästä takavetosesta...
Kesällä toiselle puolelle taakse vaihdettu aurauskulman säätövarsi mutta aurauskulmia EI säädetty sen jälkeen...olisko pitäny . Takanavuoden vanhat nastarengasparit, edessä pinnoitetut nastarenkaat.....
LIUKKAALLA auto on ihan mahdoton ajaa, koko ajan menossa vasemmalle tai oikealle ojaan, maksimi nopeus 50 km/h tai muuten heittää kyllä pientareelle. Kuivalla ja kitkakelillä ongelmaa EI ole
Jotain tarttis tehrä mutta mitä Vaeltelu on siis TODELLA iso ongelma!
Taustatietoa tästä takavetosesta...
Kesällä toiselle puolelle taakse vaihdettu aurauskulman säätövarsi mutta aurauskulmia EI säädetty sen jälkeen...olisko pitäny . Takanavuoden vanhat nastarengasparit, edessä pinnoitetut nastarenkaat.....
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Re: Vaeltava mersu
Kulmien säätökään ei varmaan ois pahitteeksi.mimu kirjoitti: Kesällä toiselle puolelle taakse vaihdettu aurauskulman säätövarsi mutta aurauskulmia EI säädetty sen jälkeen...olisko pitäny . Takanavuoden vanhat nastarengasparit, edessä pinnoitetut nastarenkaat.....
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Kyllä ne pinnatut renkaatkin kannattaa heittää roskiin ja uutta tilalle.
Kun asennat renkaita, niin katso onko niihin merkitty pyörimissuunnat.
Väärään suuntaan pyörivä rengas tuntuu ajossa epävakavuutena.
Alustassa on tosiaan varmaankin väljää joko raidetangon päissä
tai alapallonivelissä. Veikkaisin raidetangon päitä, joka on se
halvempi korjattava.
Auraus pitää olla kunnossa, mieluummin kapealla kuin leveällä.
Se korjaantuu suuntauksessa.
Kun asennat renkaita, niin katso onko niihin merkitty pyörimissuunnat.
Väärään suuntaan pyörivä rengas tuntuu ajossa epävakavuutena.
Alustassa on tosiaan varmaankin väljää joko raidetangon päissä
tai alapallonivelissä. Veikkaisin raidetangon päitä, joka on se
halvempi korjattava.
Auraus pitää olla kunnossa, mieluummin kapealla kuin leveällä.
Se korjaantuu suuntauksessa.
- Britomaris
- Viestit: 132
- Liittynyt: 15.7.2007 23:52
- Paikkakunta: Turku
Re: Vaeltava mersu
Lieköhän meitin satalankussa sama onkelma? eukko valitti et vetelee jatkuvasti oikealle. Tarkistin ilmanpaineet mutta ei auttanut. Parkkiksella tarrasin kaksin käpälin oikeasta etukummista kiinni (renkaiden ollessa suorassa ) ja kokeilin väljyksiä niin pientä kolahtelua/välystä tuntui? toistin harjoituksen jokaiselle renkaalle ja tuo oikea etunen oli ainut mikä oireili. Liekö laakeri vai raitetanko? Voep olla kulumattii perseellään mutta se ei selitä kolahtelua/välystä. Kummankaanhan ei pitäisi olla vi..ksenmultihuipennus vaihtaa?
Tekee ne renkaatkin jotain; oma satalankku muuttui entisillä Uniroyalin kitkoilla kulkeneesta junasta pallllljon enemmän kaitsittavaksi, kun alle lyötiin uudet Michelinin nastakumit.
No, joku hinta siitä pitää maksaa että nyt sitä pitoakin sitten on.
No, joku hinta siitä pitää maksaa että nyt sitä pitoakin sitten on.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Pyydä rouvaa painamaan jarrua, kun ravistat rengasta. Jos jarrun
painaminen poistaa välyksen, lakerissa on väljää. Sen voi kiristää.
Toinen vaihtoehto on alapallonivel. Nosta tunkilla alatukivarresta
(puuta väliin) ja katso sitten välystä silmällä. Onnistuu
paremmin ilman rengasta ja sorkkaraudan kanssa.
Voi se raidetangon pääkin olla väljä, sen näet, kun otat renkaan pois.
painaminen poistaa välyksen, lakerissa on väljää. Sen voi kiristää.
Toinen vaihtoehto on alapallonivel. Nosta tunkilla alatukivarresta
(puuta väliin) ja katso sitten välystä silmällä. Onnistuu
paremmin ilman rengasta ja sorkkaraudan kanssa.
Voi se raidetangon pääkin olla väljä, sen näet, kun otat renkaan pois.