Säätönupikat...
Säätönupikat...
Mites on, onko olemassa jotain max. erotusta jonka lämmön säätönupikoihin saapi väänäät eli toinen kylmä(sinisellä) ja toinen kuumalla(punaisella)?? Kaverini (voortilla asentajana) meinasi ettei saisi olla kuin "rinnakkaisilla" lämmöillä eli jos toinen punaisella niin toinen korkeintaa valkoisella alueella....
Toivottavasti selvitin asian riittävän suomeksi...
Toivottavasti selvitin asian riittävän suomeksi...
200T W124 -86
Onkos tuolle joku oikein selityskin jotta miksei saa? Kun ainakin näissä Mersuissa on ne vesihanat rinnakkain, ja toimivatten ihan itsenäisesti. Onko taas uuden sähkölelun kautta edistys mennyt takapakkia?HVM kirjoitti:Vasen ei saa olla pois päältä, jos jompikumpi on päällä.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Närhenkullien virta kulkee muistaakseni sen vasemman säätörullan kautta, pelittäminen loppuu jos se on täysin kiinni. Tai ainakin sen säätöpaneelin virta.Sivonen kirjoitti:Onkos tuolle joku oikein selityskin jotta miksei saa? Kun ainakin näissä Mersuissa on ne vesihanat rinnakkain, ja toimivatten ihan itsenäisesti. Onko taas uuden sähkölelun kautta edistys mennyt takapakkia?HVM kirjoitti:Vasen ei saa olla pois päältä, jos jompikumpi on päällä.
Minusta tuo toimii myös toisinpäin, eli kuski voi laittaa myös täysin kuumalle omasta rullastaan... M***uforumilla väitin kerran tuollaista, leimattiin melkein hulluksi En tiedä mutta omassani tekee noin..dealer kirjoitti:Kuski voi halutessaan säätää puhalluksen täysin kylmälle raplaamatta molempia rullia.
Vai meinaatteko tosissanne ettei tuota ominaisuutta saa käyttää ?
® Mesen Porkkana-klubi
Perehdyn kirjaan viikonloppuna....
Meillä ei kumpikaan tao noita kiekkoja vaan asiallisesti säätää....
Homman nimi vaan on se että emäntä toivoisi saavansa lämpöisempää kuin itse tarvitsen...no tällä hetkellä puhallin taitaa syytää "alilämpöistä" kun ei se niin kovin lämpöiseltä tunnu vaikka säätimet max asennossa....
Toki kyllä tuo tähti lämpenee mutta ei lyö laudalta 240 Volvoa jolla viime kevät talvella ajelin. Mikään nyky-auto ei ole lämminnyt yhtä nopeaan. Eikä siinä edes lasit huurru vaikka miten yrität. Toista oli kuin suhasi aikoinaan astran(-96) romulla...
Meillä ei kumpikaan tao noita kiekkoja vaan asiallisesti säätää....
Homman nimi vaan on se että emäntä toivoisi saavansa lämpöisempää kuin itse tarvitsen...no tällä hetkellä puhallin taitaa syytää "alilämpöistä" kun ei se niin kovin lämpöiseltä tunnu vaikka säätimet max asennossa....
Toki kyllä tuo tähti lämpenee mutta ei lyö laudalta 240 Volvoa jolla viime kevät talvella ajelin. Mikään nyky-auto ei ole lämminnyt yhtä nopeaan. Eikä siinä edes lasit huurru vaikka miten yrität. Toista oli kuin suhasi aikoinaan astran(-96) romulla...
200T W124 -86
Joko meikäläisen ruotti on todella ruosteessa tai sitten ei siinä ohjekirjassa todellakaan ole mitään siihen liittyen ole...kaiken näköistä puhetta on säätimien asennoista siis suunnan/lämmpötilan ja tehon yhdistelmistä.
Tähän liittyen huomasin taas pakkasilla että kun heittää neloselle niin hyvin äkkiä lämpimän tulo loppuu ja vaihtuu haalean kautta lähes kylmäksi. Ja kun palauttaa nopeuden kakoselle niin lämmpimämpää alkaa taas virrata. Muutoinkin tuntuu että lämmin ilma voisi olla lämpöisempää...onkohan tällä yhteyttä mahdollisesti tuohon tuulettimen huonoon kuntoon(kitinä).
Tähän liittyen huomasin taas pakkasilla että kun heittää neloselle niin hyvin äkkiä lämpimän tulo loppuu ja vaihtuu haalean kautta lähes kylmäksi. Ja kun palauttaa nopeuden kakoselle niin lämmpimämpää alkaa taas virrata. Muutoinkin tuntuu että lämmin ilma voisi olla lämpöisempää...onkohan tällä yhteyttä mahdollisesti tuohon tuulettimen huonoon kuntoon(kitinä).
200T W124 -86
Ilmiö liittyy todennäköisesti siihen, että kennossa ei kierrä tarpeeksi lämmintä vettä nelosasennon puhallusnopeuteen verrattuna. Elikkä vesi kiertää niin hitaasti, että se ehtii jäähtyä nelosasennon ilmavirrassa. Syy voisi olla ne venttiilit, kiertovesipumpun huono tuotto tms. Toinen vaihtoehto on, että kenno olisi niin saastainen, ettei se ehtisi siirtää lämpöä vedestä ilmaan tarpeeksi ripsakasti. En tiedä sitten voiko moottorin lämmöntuotossa olla vikaa... Viisaammat neuvokoot.Vane kirjoitti:Tähän liittyen huomasin taas pakkasilla että kun heittää neloselle niin hyvin äkkiä lämpimän tulo loppuu ja vaihtuu haalean kautta lähes kylmäksi. Ja kun palauttaa nopeuden kakoselle niin lämmpimämpää alkaa taas virrata. Muutoinkin tuntuu että lämmin ilma voisi olla lämpöisempää...onkohan tällä yhteyttä mahdollisesti tuohon tuulettimen huonoon kuntoon(kitinä).
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Hyvä että tuli selvyys, eli tällä kertaa olin juuri oikeassa.
Tuossa ohjekirjassa kerrotaan tosin asia mutkan kautta, siinähän kerrotaan että lämmintä ei voi saada toiselta puolelta jos toinen rulla on "MIN" asennossa.
> Kuski voi halutessaan säätää "omasta" pyörästään max lämmöt molemmille puolille - tai kylmää molemmilta puolilta.
Ostakkonää tämän ohjekirjan HVM ?
200D - 250D - 300D -300D 4MATIC
ja sivulla 18 kerrotaan lämmityslaitteesta, tästä on tosin jätetty nuo vaikeaselkoisimmat neuvot pois, sopisi sinullekin ?
Tuossa ohjekirjassa kerrotaan tosin asia mutkan kautta, siinähän kerrotaan että lämmintä ei voi saada toiselta puolelta jos toinen rulla on "MIN" asennossa.
> Kuski voi halutessaan säätää "omasta" pyörästään max lämmöt molemmille puolille - tai kylmää molemmilta puolilta.
Ostakkonää tämän ohjekirjan HVM ?
200D - 250D - 300D -300D 4MATIC
ja sivulla 18 kerrotaan lämmityslaitteesta, tästä on tosin jätetty nuo vaikeaselkoisimmat neuvot pois, sopisi sinullekin ?
wiimax.fi
Ja sinne Esson taakse.dealer kirjoitti:Hyvä että tuli selvyys, eli tällä kertaa olin juuri oikeassa.
Tuossa ohjekirjassa kerrotaan tosin asia mutkan kautta, siinähän kerrotaan että lämmintä ei voi saada toiselta puolelta jos toinen rulla on "MIN" asennossa.
> Kuski voi halutessaan säätää "omasta" pyörästään max lämmöt molemmille puolille - tai kylmää molemmilta puolilta.
Ostakkonää tämän ohjekirjan HVM ?
200D - 250D - 300D -300D 4MATIC
ja sivulla 18 kerrotaan lämmityslaitteesta, tästä on tosin jätetty nuo vaikeaselkoisimmat neuvot pois, sopisi sinullekin ?
Tästä hommasta on juttua riittänyt.
Kerrataampa vielä yksi juttu. Niitä rullia ei oikeastaan tarvitse juuri koskaan säätää. Jos lämpötila on edes hiukan alle sen, mitä rullassa lukee, lämmittää lämmityslaite täydellä teholla. Auto siis lämpenee yhtä nopeasti pyöritteli niitä rullia tai ei. Jos päättää olla pyörittelemättä niitä rullia, niin paneeli kestää huomattavasti pidempään.
Omassani säädin lämpötilan 22 asteeseen syksyllä. Vielä ei ole tarvinnut rullia käännellä kuin kerran. Parhaimmillaan on auton ulkolämpömittari näyttänyt -29.5 ja silti ei sisällä ole takkia tarvinnut, vaikka säätörullat olivat 22 asteessa.
Kerrataampa vielä yksi juttu. Niitä rullia ei oikeastaan tarvitse juuri koskaan säätää. Jos lämpötila on edes hiukan alle sen, mitä rullassa lukee, lämmittää lämmityslaite täydellä teholla. Auto siis lämpenee yhtä nopeasti pyöritteli niitä rullia tai ei. Jos päättää olla pyörittelemättä niitä rullia, niin paneeli kestää huomattavasti pidempään.
Omassani säädin lämpötilan 22 asteeseen syksyllä. Vielä ei ole tarvinnut rullia käännellä kuin kerran. Parhaimmillaan on auton ulkolämpömittari näyttänyt -29.5 ja silti ei sisällä ole takkia tarvinnut, vaikka säätörullat olivat 22 asteessa.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Kyllä. Tämä tuntuu olevan joillekin täysin ymmärryksen yli menevä asia. Aina saa olla sanomassa.Perttu K kirjoitti:--- Niitä rullia ei oikeastaan tarvitse juuri koskaan säätää. Jos lämpötila on edes hiukan alle sen, mitä rullassa lukee, lämmittää lämmityslaite täydellä teholla. Auto siis lämpenee yhtä nopeasti pyöritteli niitä rullia tai ei. ---
® Mesen Porkkana-klubi
Niin tein minäkin syksyllä vaan ei riitä....pitää tarkastaa joka tapauksessa tuo lämppärintuulettimenmoottori vaihtaa niin samalla tarkastaa mikä mättää kennostossa kun lämmintä ei riitä vaikka säätimet asennossa 26/maxPerttu K kirjoitti: Omassani säädin lämpötilan 22 asteeseen syksyllä. Vielä ei ole tarvinnut rullia käännellä kuin kerran. Parhaimmillaan on auton ulkolämpömittari näyttänyt -29.5 ja silti ei sisällä ole takkia tarvinnut, vaikka säätörullat olivat 22 asteessa.
200T W124 -86
Kiitos tipistä...pitää ensi tilassa testata ainetta kun löytyy liike joka sitä myy....dealer kirjoitti:Vane, kenno lienee tukossa.
Osta vaikkapa LiquiMolyn puhdistusainetta ja tee ohjeitten mukaan.
edit Nyt löytyi liike...lähes kulmantakaa....
Mahtaakonhan tuo Forté Cooling system flush miten tehokas?? Ajannee saman asian kuin Liqui...
200T W124 -86