Automaatin irroitus?

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Maza300tdt
Viestit: 72
Liittynyt: 16.4.2007 15:04
Paikkakunta: Pori

Automaatin irroitus?

Viesti Kirjoittaja Maza300tdt »

Olen irroittelemassa omasta 300tdt autosta koneen ja laatikon. Tarkoitus on nostaa koko pakettti yläkautta pois. Olen yrittänyt etsiä laatikon irroitus ohjeita. Lähinnä siis kiinnostaa jääkö keppi kiinni laatikkoon eli riittääkö pelkän kekyksen irtikampeaminen, vai onko keppi kiinni esim jollain kuusiokololla? Laskeskelin vaan että keppi saattaa olla pikkasen tiellä jos sitä ei saa irti..... Ja jos joku osaa neuvoa muita niksejä kyseiseen operaatioon niin otan ilolla neuvot vastaan=)
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Keppi liikuttaa semmosta tankoa auton alla, se tanko tais olla pelkästään sokalla kiinni sitten siinä vaihelaatikon vivussa.

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ota vaihteensiirto tanko irti lootan kyljestä,laske öljyt pois ennen irrotusta
kartaanin keski mutteri löysälle,laatikosta kartaani irti,johdot laatikosta irti
mittarin vaijeri,laatikon takakannatin pois,siellä taitaa olla vielä maajohtokin koneesta runkoon,ainiin turbiinista öljyt pois :shock: eiköhän tällä jo vähän irtoo :roll:
Maza300tdt
Viestit: 72
Liittynyt: 16.4.2007 15:04
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maza300tdt »

Joo eiköhän se noilla nikseillä irtoile, kiitos vain nopeista vinkeistä=)
Maza300tdt
Viestit: 72
Liittynyt: 16.4.2007 15:04
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maza300tdt »

[quote="touhottaja"]kartaanin keski mutteri löysälle

Tuo ilmeisesti tarkoittaa kardaanin auton alla olevaa tukilaakeria?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tukilaakerin etupuolella on mutteri. 46mm. Sillä kiritään kardaanin pooritus tiukalle .
Maza300tdt
Viestit: 72
Liittynyt: 16.4.2007 15:04
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maza300tdt »

Ok, sellaiseen oon joo jossain josksu törmännytkin, selvä homma. Karadaania ei siis tarvitse kokonaan tiputtaa alas tai avata edes tukilaakerin pultteja.
Maza300tdt
Viestit: 72
Liittynyt: 16.4.2007 15:04
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maza300tdt »

Ja tuleekos kaikki öljyt pois jos tyhjennän laatikon öljyt vai onko turbiinissa omansa? mitä tuolla öljyä on, tietää vähän että kuinka suurta kippaa varaa, joitain litroja?
Maza300tdt
Viestit: 72
Liittynyt: 16.4.2007 15:04
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maza300tdt »

Ja tuleekos kaikki öljyt pois jos tyhjennän laatikon öljyt vai onko turbiinissa omansa? mitä tuolla öljyä on, tietää vähän että kuinka suurta kippaa varaa, joitain litroja?
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

turbiini pitää tyhjentää erikseen

Öljyä motista riippuen 5,5-6,2 litraa

josta n. puolet turbiinissa
Maza300tdt
Viestit: 72
Liittynyt: 16.4.2007 15:04
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maza300tdt »

Niin meinasinkin. Motti on 603 ja laatikko 722.3. Laatikon öljypropun paikallistinkin, turbiinista ilmeisesti löytyy oma.
Petri K
Viestit: 85
Liittynyt: 27.3.2006 10:30

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Maza300tdt kirjoitti:Niin meinasinkin. Motti on 603 ja laatikko 722.3. Laatikon öljypropun paikallistinkin, turbiinista ilmeisesti löytyy oma.
Turbiinia kun pyörittelee niin löytyy se roppu (5mm kuusikoloavain ropulle) vielä kun löysäät nuo öljynjäähdyttäjän putkien liittimet ennen kuin aloitat turbiinin tyhjäyksen, niin tulee öljytkin nopeammin ulos turbiinista
Maza300tdt
Viestit: 72
Liittynyt: 16.4.2007 15:04
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maza300tdt »

Tarkoitus on siis ottaa kone+laatikko yhtenä pakettina pois ja sitten trukkilavan päällä irroittaa ne toisistaan, silloin ajattelin tyhjentää tuon turbiinin öljyn.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kannattaa tyhjentää ennen paketin nostoa. huomattavasti helpompaa.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

laatikko 722.300 on 6.8l öljyä. laatikon pohjassa ja turbiinissa saman kokoiset pohja roput,ja annat valua vähän pisempään,niin ei jää niin paljoo öljyä lootaan :shock:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”