Lumikki on edelleen myynnissäPappi kirjoitti:Jos me tuolle Klasukoolle löydettäisiin auto, jossa vilkut on oikeassa paikassa.
Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
- L.Samarialainen
- Viestit: 2178
- Liittynyt: 05.11.2005 17:27
Ei ole, mutta siirtykäämme keskustelemaan Lumikin osto aiheesta tuonne------->viewtopic.php?t=17126klasukoo kirjoitti:Lieneekö hinta sama kuin viime kesänä kun kauppoja hierottiin?
* Club Meucow® *
No nyt on Pappi kyllä oikeilla jäljillä.
Kelepais kyllä meikäläisellekin tuommonen.
Onko tuossa oikein pähkinä sisustakin, väri on myös kohillaan, kelepaa patsastella tuon kanssa pappilan pihalla vaikka liperit kaulassa.
Toivotaan että se nyt pelaa hienosti, ja pitkästi huolettomia kilometrejä.
Kelepais kyllä meikäläisellekin tuommonen.
Onko tuossa oikein pähkinä sisustakin, väri on myös kohillaan, kelepaa patsastella tuon kanssa pappilan pihalla vaikka liperit kaulassa.
Toivotaan että se nyt pelaa hienosti, ja pitkästi huolettomia kilometrejä.
S212 350 CDI
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
Kiitos näistä kommenteista. Joo, kaippa tuossa nuo lahopuut on sitä tummempaa, eli alkuviikon mallia.
Toivottavasti pelaa... Ei nyt ainakaan nappaa autohommat yhtään. Sen verran kasvoi sarvi tänään otsaan parin asian tiimoilta, että oksat pois. Laittelin sisätilan lämmittimen paikalleen ja katselin, mihin saisin sammuttimen.
HUHUU? Kenellä on tietoa, mihin tuossa voisi laittaa sammuttimen. Kyseessä on 2kg pönttö. Original taitaa olla kuskin penkin etuosassa, mutta tuleeko se jollain raudoilla kiinni penkin runkoon? Samaan paikkaan sommittelin omaakin, mutta kiinnitys jäi vähän kaivelemaan...
Toivottavasti pelaa... Ei nyt ainakaan nappaa autohommat yhtään. Sen verran kasvoi sarvi tänään otsaan parin asian tiimoilta, että oksat pois. Laittelin sisätilan lämmittimen paikalleen ja katselin, mihin saisin sammuttimen.
HUHUU? Kenellä on tietoa, mihin tuossa voisi laittaa sammuttimen. Kyseessä on 2kg pönttö. Original taitaa olla kuskin penkin etuosassa, mutta tuleeko se jollain raudoilla kiinni penkin runkoon? Samaan paikkaan sommittelin omaakin, mutta kiinnitys jäi vähän kaivelemaan...
Saat minulta sen kiinnitysraudan jos otat itse irti..Pappi kirjoitti:Kiitos näistä kommenteista. Joo, kaippa tuossa nuo lahopuut on sitä tummempaa, eli alkuviikon mallia.
Toivottavasti pelaa... Ei nyt ainakaan nappaa autohommat yhtään. Sen verran kasvoi sarvi tänään otsaan parin asian tiimoilta, että oksat pois. Laittelin sisätilan lämmittimen paikalleen ja katselin, mihin saisin sammuttimen.
HUHUU? Kenellä on tietoa, mihin tuossa voisi laittaa sammuttimen. Kyseessä on 2kg pönttö. Original taitaa olla kuskin penkin etuosassa, mutta tuleeko se jollain raudoilla kiinni penkin runkoon? Samaan paikkaan sommittelin omaakin, mutta kiinnitys jäi vähän kaivelemaan...
R320cdi
Ei halunnut ajaa Istui kyydissä ja ihmetteli sähköpenkkien säätöjä. Kyllä se jossain vaiheessa on pakko ajaa Mie jo vähän ehottelin, että lähetäänkö mehtätielle valoja säätämään, mutta ei tuo ajatus saanut kannatusta Mikä lie vaivannut.
Onhan tuossa kontissa tilaa, jos ulkoruokintaan joutuu. Siis minä.
Onhan tuossa kontissa tilaa, jos ulkoruokintaan joutuu. Siis minä.
Siitä onkin hyvä lähtee talakselle päin valoja säätelemään.. On sitä korpee ihan kunnolla..Pappi kirjoitti:Ei halunnut ajaa Istui kyydissä ja ihmetteli sähköpenkkien säätöjä. Kyllä se jossain vaiheessa on pakko ajaa Mie jo vähän ehottelin, että lähetäänkö mehtätielle valoja säätämään, mutta ei tuo ajatus saanut kannatusta Mikä lie vaivannut.
Onhan tuossa kontissa tilaa, jos ulkoruokintaan joutuu. Siis minä.
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Teeppä pappi lista nyt tähän, että missä kohdin uusi mersusi on parempi kuin volvosi. Auton vaihdosta on niin vähän aikaa, että nyt sinun on hyvä listata asioita. Yritin itse miettiä missä kohdin volvo olisi parempi kuin nykyinen autosi: tällaisia tuli mieleen (ps. en ole ajanut koskaan kumpaakaan kyseisillä moottoreilla! )
Volvo on parempi:
-polttoaineenkulutus (toki moottorit eri kokosia)
-etenemiskyky liukkaalla
-reagointi kaasuun kevyellä polkaisulla
-ehkä istuin?
Mersu parempi:
-äänieristys
-kabiinin lämpeneminen
-kaarreajo
-ohjaustuntuma (jos 850 on samanlainen kuin V70)
-alustan jämäkkyys
-ajamisen rentous varsinkin kaupunkiajossa (automaatin tuoma piirre)
-yleinen viimeistely ja laadun tuntu
-käyntiääni tyhjäkäynnillä ja kierroksilla
-monitoimiviiksi
Arvioippa listaani ja lisäile tai kumoa väärät väitteet.
Volvo on parempi:
-polttoaineenkulutus (toki moottorit eri kokosia)
-etenemiskyky liukkaalla
-reagointi kaasuun kevyellä polkaisulla
-ehkä istuin?
Mersu parempi:
-äänieristys
-kabiinin lämpeneminen
-kaarreajo
-ohjaustuntuma (jos 850 on samanlainen kuin V70)
-alustan jämäkkyys
-ajamisen rentous varsinkin kaupunkiajossa (automaatin tuoma piirre)
-yleinen viimeistely ja laadun tuntu
-käyntiääni tyhjäkäynnillä ja kierroksilla
-monitoimiviiksi
Arvioippa listaani ja lisäile tai kumoa väärät väitteet.
Ei tehä tästä mersu vs volvo topiccia, mutta jotain voin kertoa.
Moottorin käyntiääni, tuo kuutonen on jotain :wackit:
Penkit... Vaatinee tottumisen ja sen, että opettelen säätämään mersun penkin oikein. Tässä vaiheessa vielä volvon penkki tuntuu paremmalta. Ottaa myös aikaa tottua siihen, että penkki on osa auton jousitusta. Mersun kyynärnoja on taas jotain luxusta.
Vetotapa. Jotenkin tuo takaveto on rennompi ajaa? Ei vetele kun painaa kaasua, mutta perää tuo tarjoaa herkästi sivulle. ASD vielä vähän tehostaa ja emäntä . Volvon tracks oli kyllä hyvä varuste.
Vetotavan vuoksi kääntyvyys mersussa on parempi.
Moottori tuossa mersussa pukkaa lämmintä aivan käsittämättömän nopeasti. Ei volvokaan kylmä ollut, mutta lämpeneminen kesti vähän kauemmin. Säilytyslokeroita tuossa mersussa on vähän, mutta eipä tule rojua raahattua niin paljon autoon. Kiitos tupla airbagien.
Vakkari + automaatti, liian letkeää matkustamista. Alustan toimivuutta kärryn kanssa en ole vielä testannut, mutta odotukset ovat korkealla. Tasonsäätö + ASD voi olla tuossa hyvä yhdistelmä. Matkustamon yleinen hiljaisuus on omaa luokkaansa molemmissa, mutta joissakin tilanteissa mersu on tiiviimpi. Farmarikorin vuoksi peräpäästä kuuluu vähän selvemmin rengasäänet, mutta se vaan pitää hyväksyä. Eikä nuo renkaatkaan ole hiljaisimmasta päästä. Mersuun olisi voinut laittaa kunnon peilit. Volvon peilit ovat hyvät, niistä näkee laajan alueen kerralla.
Tämä kokemus on kirjoitettu kun olen ajanut mersulla noin 750km. Polttoaineen kulutukseen ei voi ottaa kantaa kun nyt vasta tankkasin ensimmäisen kerran tankin täyteen. Janoisempi tuo varmasti on kuin volvo, mutta onhan tuo painavampi.
Jotenkin minusta tuntuu, että mersun (124 malliin) ylläpitoon liittyvät huolto-osat ovat halvempia kuin volvoon. Ainakin iisalmessa osaavat volvon osilla pitää ihan järkyttäviä hintoja. Vakuutukset mersuun olivat kalliimmat kuin volvoon.
Kirjoitellaan lisää kunhan kokemusta karttuu.
Moottorin käyntiääni, tuo kuutonen on jotain :wackit:
Penkit... Vaatinee tottumisen ja sen, että opettelen säätämään mersun penkin oikein. Tässä vaiheessa vielä volvon penkki tuntuu paremmalta. Ottaa myös aikaa tottua siihen, että penkki on osa auton jousitusta. Mersun kyynärnoja on taas jotain luxusta.
Vetotapa. Jotenkin tuo takaveto on rennompi ajaa? Ei vetele kun painaa kaasua, mutta perää tuo tarjoaa herkästi sivulle. ASD vielä vähän tehostaa ja emäntä . Volvon tracks oli kyllä hyvä varuste.
Vetotavan vuoksi kääntyvyys mersussa on parempi.
Moottori tuossa mersussa pukkaa lämmintä aivan käsittämättömän nopeasti. Ei volvokaan kylmä ollut, mutta lämpeneminen kesti vähän kauemmin. Säilytyslokeroita tuossa mersussa on vähän, mutta eipä tule rojua raahattua niin paljon autoon. Kiitos tupla airbagien.
Vakkari + automaatti, liian letkeää matkustamista. Alustan toimivuutta kärryn kanssa en ole vielä testannut, mutta odotukset ovat korkealla. Tasonsäätö + ASD voi olla tuossa hyvä yhdistelmä. Matkustamon yleinen hiljaisuus on omaa luokkaansa molemmissa, mutta joissakin tilanteissa mersu on tiiviimpi. Farmarikorin vuoksi peräpäästä kuuluu vähän selvemmin rengasäänet, mutta se vaan pitää hyväksyä. Eikä nuo renkaatkaan ole hiljaisimmasta päästä. Mersuun olisi voinut laittaa kunnon peilit. Volvon peilit ovat hyvät, niistä näkee laajan alueen kerralla.
Tämä kokemus on kirjoitettu kun olen ajanut mersulla noin 750km. Polttoaineen kulutukseen ei voi ottaa kantaa kun nyt vasta tankkasin ensimmäisen kerran tankin täyteen. Janoisempi tuo varmasti on kuin volvo, mutta onhan tuo painavampi.
Jotenkin minusta tuntuu, että mersun (124 malliin) ylläpitoon liittyvät huolto-osat ovat halvempia kuin volvoon. Ainakin iisalmessa osaavat volvon osilla pitää ihan järkyttäviä hintoja. Vakuutukset mersuun olivat kalliimmat kuin volvoon.
Kirjoitellaan lisää kunhan kokemusta karttuu.
Vertailua ja mutuilua
Hyvä se on aina vertaillaPappi kirjoitti:Ei tehä tästä mersu vs volvo topiccia, mutta jotain voin kertoa.
Penkit... Vaatinee tottumisen ja sen, että opettelen säätämään mersun penkin oikein. Tässä vaiheessa vielä volvon penkki tuntuu paremmalta. Ottaa myös aikaa tottua siihen, että penkki on osa auton jousitusta. Mersun kyynärnoja on taas jotain luxusta.
Volvon tracks oli kyllä hyvä varuste.
Vetotavan vuoksi kääntyvyys mersussa on parempi.
Matkustamon yleinen hiljaisuus on omaa luokkaansa molemmissa.
Mersuun olisi voinut laittaa kunnon peilit. Volvon peilit ovat hyvät, niistä näkee laajan alueen kerralla.
Penkit on 850 volvossa 9½ (reisi tuki vois olla saman tapainen kuin bmw, mut säädöillä saa korjattua puutetta vähän). Miks meseissä penkit on aina niin kovia?
Mikäs siinä kyynernojassa on? Tosin volvossa se on jotain blyyssiä niin käsi kangertelee jos pitää sitä vasten vaihdetta vaihdettaissa.
Luiston esto on näppärä vekotin, mut yrittää tuo silti aina luistella.
Sais sen volvon näppärästi kääntymään jos käpäriä käyttää, ja mese kääntyy ½ kaasulla?
No hiljaisuus 850 on 9½ sekin, koska tottunu että auto kitisee rämisee ja ulisee, mut tämä yksilö ei sano oikeestaan muuta kuin mitä kivet pohjaaan tarjoa. Farkuissa ääni on kovempi, mut on farkussa etunsa
Miks muuten meseissä toinen peili on pienenpi?
Mut omasta mielestä parhaat meset tuli 80-96 aikana, sit on menty liian pyöräään suuntaan, ja liikaa sähkölaitteita
Niin ja pärjäilehän talo projektin kanssa
Re: Vertailua ja mutuilua
En suosittele 850:llä leikkimään käkkärin kanssa. Sen rakenne on sellainen, että ei välttämättä kestä kovin paljoa kikkailua. Eikä sitä näin vanhana jaksa enää...TDI kirjoitti:Sais sen volvon näppärästi kääntymään jos käpäriä käyttää, ja mese kääntyy ½ kaasulla?
Re: Vertailua ja mutuilua
No se kyllä on totta, ja toisekseen syntyi sellainen suhde volvon kanssa, että ei sitä voi rääkätäPappi kirjoitti:En suosittele 850:llä leikkimään käkkärin kanssa. Sen rakenne on sellainen, että ei välttämättä kestä kovin paljoa kikkailua. Eikä sitä näin vanhana jaksa enää...TDI kirjoitti:Sais sen volvon näppärästi kääntymään jos käpäriä käyttää, ja mese kääntyy ½ kaasulla?
Re: Vertailua ja mutuilua
Mesessä on kääntyvät etupyörätTDI kirjoitti: Sais sen volvon näppärästi kääntymään jos käpäriä käyttää, ja mese kääntyy ½ kaasulla?
Ettikää toinen saman koko luokan tai pienemmänkin kokoinen auto, joka kääntyy
yhtä pienessä tilassa .
Ajelin tuossa naapurin A-mesellä, meinas usko loppua miten voi niin pieni koppi vaatiakin
ison kääntötilan.
Lankun akseliväli 25-30cm pidempi, mutta kääntöympyrä öpaut metrin pienempi.
Semmosia ne kauppakassit...
Re: Vertailua ja mutuilua
Miks muuten meseissä toinen peili on pienenpi?
Mut omasta mielestä parhaat meset tuli 80-96 aikana, sit on menty liian pyöräään suuntaan, ja liikaa sähkölaitteita
No olen itsekin miettinyt pailien kokoeroa ja olen päätynyt siihen tulokseen, että sehän onkin loogista. Oikea peili on kauempana joten saman kuvasuhteen saa pienemmällä peilin koolla suhteessa vasempaan. Kertokaa jos tiedätte paremman selityksen.
Miksi parhaat mersut tuli juuri 80 vuodesta alkaen? Loppumisvuoden kyllä ymmärrän-silloinhan tuli vielä ainakin W124 farkkuja. Mutta miksi tuo alku on vuodessa 80? Viittaako se W126:seen? Eikö niitä tullut jo 79 puolella? 76 vuoden aloitusvuotena olisin ymmärtänyt (W123).
PS. vaikka uudemmat meset on menneet pyörän suuntaan ja sisältävät sähkövempeleitä niin peilit ovat ISOT myös oikealla eli jossain suhteessa autot on parantuneet.
Mut omasta mielestä parhaat meset tuli 80-96 aikana, sit on menty liian pyöräään suuntaan, ja liikaa sähkölaitteita
No olen itsekin miettinyt pailien kokoeroa ja olen päätynyt siihen tulokseen, että sehän onkin loogista. Oikea peili on kauempana joten saman kuvasuhteen saa pienemmällä peilin koolla suhteessa vasempaan. Kertokaa jos tiedätte paremman selityksen.
Miksi parhaat mersut tuli juuri 80 vuodesta alkaen? Loppumisvuoden kyllä ymmärrän-silloinhan tuli vielä ainakin W124 farkkuja. Mutta miksi tuo alku on vuodessa 80? Viittaako se W126:seen? Eikö niitä tullut jo 79 puolella? 76 vuoden aloitusvuotena olisin ymmärtänyt (W123).
PS. vaikka uudemmat meset on menneet pyörän suuntaan ja sisältävät sähkövempeleitä niin peilit ovat ISOT myös oikealla eli jossain suhteessa autot on parantuneet.
Re: Vertailua ja mutuilua
Mahtuu mersu lähemmäks taksi tolppaa...TDI kirjoitti: Miks muuten meseissä toinen peili on pienenpi?
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Re: Vertailua ja mutuilua
Volvo 740mbsilver kirjoitti:Ettikää toinen saman koko luokan tai pienemmänkin kokoinen auto, joka kääntyy yhtä pienessä tilassa
Re: Vertailua ja mutuilua
Joo, voi muuten ollakin, en ole ikuna vielä "päässy" kyseistä mallia kokeilemaanHaikara kirjoitti:Volvo 740mbsilver kirjoitti:Ettikää toinen saman koko luokan tai pienemmänkin kokoinen auto, joka kääntyy yhtä pienessä tilassa
Re: Vertailua ja mutuilua
Onko tuon ikäisessä trak... köh.. autossa vielä kiäntöjarrut kummannii puolen pyörille erikseen???....Haikara kirjoitti:Volvo 740mbsilver kirjoitti:Ettikää toinen saman koko luokan tai pienemmänkin kokoinen auto, joka kääntyy yhtä pienessä tilassa
BMW 318d -09
- L.Samarialainen
- Viestit: 2178
- Liittynyt: 05.11.2005 17:27
Veit jalat suustani, paitsi että pihalta tuollaisen löytää (no on varusteissa muutamia eroja puoleen jos toiseen)Wikke kirjoitti:Kyllä tuo Papin Mersu on sitten hieno. Väri kohdillaan, varusteet jetsulleen kohdillaan! Muuten samanlainen kuin minun autoni, mutta varustettuna juuri niillä varusteilla mitä itse vielä kaipaisi. Niin ja vielä farkku ja turbo. Jos tuollaisen joskus jostakin löytäisi.