OBD-mittaukset 200CDI vm.2002
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Mikä on tyhmä, hermoraunio ja hiestä märkä?
Vastaus: MVH avatnesa aitfosraC
No onneksi on viisaita kavereita, tai kaveri, joka sai toosan pelittämään. Toosa on nyt samaisella keverilla lainassa, jonka C:n käyntiongelmien perään kyselin jokunen päivä sitten. Yhteys autoon saatiin, mutta jouduin poistumaan v*tutuspaikalta kesken testin.
Lupasi soitella jos jotain selviää.
Jotta Spudeniukselle kiitoksia.
Vastaus: MVH avatnesa aitfosraC
No onneksi on viisaita kavereita, tai kaveri, joka sai toosan pelittämään. Toosa on nyt samaisella keverilla lainassa, jonka C:n käyntiongelmien perään kyselin jokunen päivä sitten. Yhteys autoon saatiin, mutta jouduin poistumaan v*tutuspaikalta kesken testin.
Lupasi soitella jos jotain selviää.
Jotta Spudeniukselle kiitoksia.
Kohta hermoillaan täälläkin Just nimittäin tulla tupsahti IBM thinkpad kotiin ja pitäis alkaa asentelemaan ohjelmia, mutta käyttis puuttuu...... v**tu mulla mitään windowsia oo Pitää kattella jos joltain olis johonkin ojanpyörtänölle lentäny ylimääräinen
Tosiaan, kohta nauretaan oikeen urakalla kun Mac mies alkaa asentelemaan windowsia ja yleensäkkin jo hirvittää että mistä löytyy mitäkin asetuksia
Tosiaan, kohta nauretaan oikeen urakalla kun Mac mies alkaa asentelemaan windowsia ja yleensäkkin jo hirvittää että mistä löytyy mitäkin asetuksia
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
kyllä kokeilin portit a.sta-ööhön ei vaikutusta. ois kiva päästä jo tutkimaan että mitkä vika koodit puuttuu vielä listaltaMeissenkeri kirjoitti:Kokeilit varmaan kaikki com-portit vaihtaa asetuksista?
Itselläni tuo pcmia-adapteri tekee sarjaliikenteen com2:seen ja sillä toimii.
w210 - 280
e34 M5
e34 520
e34 M5
e34 520
No nyt on yritetty ässääkin polttaa, ei valitettavasti(?) onnistunut.
Siinähän on se tulevaisuuden 8-napainen diagnostiikka-pistoke, joten kovin kummallisia vikoja ei autoon pysty ohjelmoimaan vaikka haluaisikin.
No mie otin akulta toosalle virrat, laitoin mustan panaaniliittimen napaan 1, ja keltasen sitten aina siihen reikään, jonka takana olevat vehkeet olisin halunnu savustaa. Läppärissä luki ihan laitanaan jotain "module is not built in, or does not respond." Saksalaisia p*rnoelokuvia ahmineena tajusin heti, että nyt ei hommat pelaa, eikä näkyny etes pikkusta savukiehkuraa, eikä posahtanu kumpikaan eörpäki.
Virtatiirikka oli asennossa 2, eli siinä samassa jamassa kun p*llurallia ajellessakin. Eikös se niin pijä ollakin, ei kai tässä tarvia alakaa vielä työntämään rotteloa käyntiinkin?
Esim. srs-testi: Laitan toosaan virrat. Autosta virta päälle. Keltanen selleriliitin reikään srs. Vai mitenkä?
Kaverin seehen pääs kyllä hyvin käsiks, mutta tää ässä taitaa olla toosalle liika tiukka muru.
Entäs ME (ecu?)-testi? Pitääkö sillon olla käynnissä? On niin iso potkuri tuolla pellin alla, jotta tahtoo kymmensenttisillä piuhoilla käyvä läppärin puolesta hirvittämään.
Onko joku muu yrittänyt polttaa näillä oikeita autoja?
Siinähän on se tulevaisuuden 8-napainen diagnostiikka-pistoke, joten kovin kummallisia vikoja ei autoon pysty ohjelmoimaan vaikka haluaisikin.
No mie otin akulta toosalle virrat, laitoin mustan panaaniliittimen napaan 1, ja keltasen sitten aina siihen reikään, jonka takana olevat vehkeet olisin halunnu savustaa. Läppärissä luki ihan laitanaan jotain "module is not built in, or does not respond." Saksalaisia p*rnoelokuvia ahmineena tajusin heti, että nyt ei hommat pelaa, eikä näkyny etes pikkusta savukiehkuraa, eikä posahtanu kumpikaan eörpäki.
Virtatiirikka oli asennossa 2, eli siinä samassa jamassa kun p*llurallia ajellessakin. Eikös se niin pijä ollakin, ei kai tässä tarvia alakaa vielä työntämään rotteloa käyntiinkin?
Esim. srs-testi: Laitan toosaan virrat. Autosta virta päälle. Keltanen selleriliitin reikään srs. Vai mitenkä?
Kaverin seehen pääs kyllä hyvin käsiks, mutta tää ässä taitaa olla toosalle liika tiukka muru.
Entäs ME (ecu?)-testi? Pitääkö sillon olla käynnissä? On niin iso potkuri tuolla pellin alla, jotta tahtoo kymmensenttisillä piuhoilla käyvä läppärin puolesta hirvittämään.
Onko joku muu yrittänyt polttaa näillä oikeita autoja?
.
Kokeileppa Paavo jotain muuta härveliä käyttää sen saman sarjaportin kautta.
Niin selviää, onko vika Kiinanpaketissa, vai portissa.
Selkeästihän tuo herjaa porttivaivaa, testaus ja itse ohjelmakin.
Kiinanpoika ei ole kaikkea varmaankaan vimpan päälle koodannut, täytyy täällä itse hakea loppuasetukset.
Minäkin lopulta suutuin niin itseeni, että kokeilin omaa pakettiani.
Moduuli kyllä juttelee auton kanssa, kun abs ja esp vilkuttelevat vastaan.
Mutta vielä on kuitenkin jotain askarreltavaakin, kun itse ohjelma ilmoittaa "ettei ko. kaapeli toimi kyseisen Win.... version kanssa. Kehoittaa vaihtamaan kaapelia, tai käynnistämään DOS - tilassa.
Täytyy joku päivä asentaa itse ohjelma uudestaan.
Onko sen vanhemman purkin ja tämän uudemman Carsoft7,4 "sama".
Taidan varulta asentaa sen uudemman uudestaan.
Autohan on 200cdi -03.
Tässä on vaan se OBD-pistoke, ei muita.
Kone on vanha IBM - pentiumilla.
Käyttöj. Win98.
Tämä multiplexeri, malli saattaa lopulta toimiakkin, ainakin selkeästi saa yhteyden autoon.
Edellinen purkki ei siihen oikein pystynyt.
Kokeileppa Paavo jotain muuta härveliä käyttää sen saman sarjaportin kautta.
Niin selviää, onko vika Kiinanpaketissa, vai portissa.
Selkeästihän tuo herjaa porttivaivaa, testaus ja itse ohjelmakin.
Kiinanpoika ei ole kaikkea varmaankaan vimpan päälle koodannut, täytyy täällä itse hakea loppuasetukset.
Minäkin lopulta suutuin niin itseeni, että kokeilin omaa pakettiani.
Moduuli kyllä juttelee auton kanssa, kun abs ja esp vilkuttelevat vastaan.
Mutta vielä on kuitenkin jotain askarreltavaakin, kun itse ohjelma ilmoittaa "ettei ko. kaapeli toimi kyseisen Win.... version kanssa. Kehoittaa vaihtamaan kaapelia, tai käynnistämään DOS - tilassa.
Täytyy joku päivä asentaa itse ohjelma uudestaan.
Onko sen vanhemman purkin ja tämän uudemman Carsoft7,4 "sama".
Taidan varulta asentaa sen uudemman uudestaan.
Autohan on 200cdi -03.
Tässä on vaan se OBD-pistoke, ei muita.
Kone on vanha IBM - pentiumilla.
Käyttöj. Win98.
Tämä multiplexeri, malli saattaa lopulta toimiakkin, ainakin selkeästi saa yhteyden autoon.
Edellinen purkki ei siihen oikein pystynyt.
Tadaa! Tällä takkuaa kans Nimittäin herjaa samaa "The diagnostic cable report: -> wrong communication" kuin 280paavolla, mutta sittentaas se "MB interface test software" kyllä toimii ja senmukaan kaikki OK, eikä tuu mitään COM virheitä, elikkä periaatteessa homma toimii, mutta käytännössä ei
Elikkä koneena esisihtoriallinen IBM thinkpad T21 jossa windows "susikasi" 98
Laitetta kokeiltu -94 E500 & -00 Vito ja tulos oli: analogue_test toimii viissatasessa jotenkin (ei saanut kuin sähköflekteihin yhteyden) ja vitossa ei ollenkaan. Digital_test ei toimi ollenkaan vaan herjaa heti tuota "The diagnostic cable......." Elikkä kokeiltu pin38 liitintä ja OBD:tä
Suivaantuneena PAISKASIN koneen yhdelle oikealle gurulle joka asentaa koko wintoosan uusiksi noita ohjelmia myöden ja tekee "pieniä" muutoksia koko rautaan (syy: huomasin että en osaa enää käyttää tuota windowsia yhtään! En löydä mitään eikä mikään ole siellä missä sen olettaisi olevan )
Elikkä koneena esisihtoriallinen IBM thinkpad T21 jossa windows "susikasi" 98
Laitetta kokeiltu -94 E500 & -00 Vito ja tulos oli: analogue_test toimii viissatasessa jotenkin (ei saanut kuin sähköflekteihin yhteyden) ja vitossa ei ollenkaan. Digital_test ei toimi ollenkaan vaan herjaa heti tuota "The diagnostic cable......." Elikkä kokeiltu pin38 liitintä ja OBD:tä
Suivaantuneena PAISKASIN koneen yhdelle oikealle gurulle joka asentaa koko wintoosan uusiksi noita ohjelmia myöden ja tekee "pieniä" muutoksia koko rautaan (syy: huomasin että en osaa enää käyttää tuota windowsia yhtään! En löydä mitään eikä mikään ole siellä missä sen olettaisi olevan )
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Hyvin futaa mulla tuollainen carsoftin muxi.
Hommasin sen joskus ennenmuinoin. Ollut mulla jo 2 vuotta siis.
Alussa oli ongelmia. Herjasi juuri tuota viallista kaapelia. Sitten sopivan ohjelmiston (tai lähinnä crackin kun sain) alkoi se toimia täydellisesti.
Asiasta toisee ja kolmanteen.
http://www.ecucar.com/cp_detail.php?id= ... catid=2988
2,5 keuroa. Noilla kinuskeilla tuollanen "alkuperäinen" stari. Halpaa jos "oikeeseen" vertaa.
Ja ei.. mersuni ei ole niin rikki että tuollanen pitäisi hommata
Hommasin sen joskus ennenmuinoin. Ollut mulla jo 2 vuotta siis.
Alussa oli ongelmia. Herjasi juuri tuota viallista kaapelia. Sitten sopivan ohjelmiston (tai lähinnä crackin kun sain) alkoi se toimia täydellisesti.
Asiasta toisee ja kolmanteen.
http://www.ecucar.com/cp_detail.php?id= ... catid=2988
2,5 keuroa. Noilla kinuskeilla tuollanen "alkuperäinen" stari. Halpaa jos "oikeeseen" vertaa.
Ja ei.. mersuni ei ole niin rikki että tuollanen pitäisi hommata
cräkki? Mikä se on Ainakin noissa asennus hommeleissa tuo sana pariinkertaan vilahti, mutta ei mitään käsitystä tosiaan mikä tuo on?
Miten tuon WIS:in saa käyntiin (sekin piti ensin polttaa DVD + <-huomaa plus merkki! levylle koska oli tempastu DVD - levylle ja eihän mikään -03 vuotta vanhempi kone osaa noita lukea ) nyt minulla oli ensin työpöytä täynnä aiheeseen liittyviä kuvakkeita ja nyt ne on omassa kansiossa, mutta mistään ei lähde homma käyntiin herjailee vain että ei ole stardiagnosis vehettä......no ei oo, ei On tämä hauskaa tuon koneen kanssa, tekeekö tuo 98 tuosta noin haastavaa vai mikä mättää kun kaikki asennukset pitää lopuksi vääntää suurinpiirtein DOS tilassa piiiitttkillä komentosarjoilla
EDIT: plussat ja miinukset väärinpäin....käännin oikein
Miten tuon WIS:in saa käyntiin (sekin piti ensin polttaa DVD + <-huomaa plus merkki! levylle koska oli tempastu DVD - levylle ja eihän mikään -03 vuotta vanhempi kone osaa noita lukea ) nyt minulla oli ensin työpöytä täynnä aiheeseen liittyviä kuvakkeita ja nyt ne on omassa kansiossa, mutta mistään ei lähde homma käyntiin herjailee vain että ei ole stardiagnosis vehettä......no ei oo, ei On tämä hauskaa tuon koneen kanssa, tekeekö tuo 98 tuosta noin haastavaa vai mikä mättää kun kaikki asennukset pitää lopuksi vääntää suurinpiirtein DOS tilassa piiiitttkillä komentosarjoilla
EDIT: plussat ja miinukset väärinpäin....käännin oikein
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Tjooh. Kyllähän tuollanen löytyy. Koko paketti siis (eli CS ohjelma). Jos oikein muistan, niin juuri tuo on se toimiva ohjelma.Junnu R kirjoitti:Ootappa hetki.280Paavo kirjoitti:liekkö sulla semmosta cräkkiä vielä jemmassa jos kokeilis??
Mulukasen illalla kahtoo kunhan oon kotona oman tietokoneen ääressä
Ainakin tuossa asennusohjeessa lukee että se toimiipi Kiinan härpäkkeessä (toinen versio on kanssa, mutta se ei toimut. Tosin sen asennusohjeessa lukee, että se toimii vaan Carsoftin muxin kanssa).
Miten Paavo saatais tuo ohjelma sulle
Laita privana vaikka mailisi niin kokeilen tunkea tuon sinne. Kaipa tuo mahtunee. Jos ei niin kehitellään muuta.
Oisit männä viikolla ilmotellut että tuollasta tarviit. Olin mopoilemassa siellä Jönssisä päin. Näppärästi ois taskussa se ohjelma kulkenut. (ja kastunut sateessa...)
Suunnitellaan ja palaillaan asiaan
Nyt mopoilemaan
- Elämä on motoristin parasta aikaa. -
Oma toosa kävi, puavo, toimimaan tällä loitsulla:
Spudenius kirjoitti:Käyttäkää mieluiten asennuksessa linkistä löytyvää ohjetta.
Toimii varmemmin.
http://www.sendspace.com/file/0szerv
olikos sulla samoja ropleemia?HVM kirjoitti:Oma toosa kävi, puavo, toimimaan tällä loitsulla:
Spudenius kirjoitti:Käyttäkää mieluiten asennuksessa linkistä löytyvää ohjetta.
Toimii varmemmin.
http://www.sendspace.com/file/0szerv
w210 - 280
e34 M5
e34 520
e34 M5
e34 520
No tuota käyttämällä ei ollu mitään ongelmia, eli en osaa sanoa. Tai kaveri hoisi asennuksen, en mie ite osannu noita kräkkejä sun muita minnekään liitellä...280Paavo kirjoitti:olikos sulla samoja ropleemia?HVM kirjoitti:Oma toosa kävi, puavo, toimimaan tällä loitsulla:
Spudenius kirjoitti:Käyttäkää mieluiten asennuksessa linkistä löytyvää ohjetta.
Toimii varmemmin.
http://www.sendspace.com/file/0szerv
No laittakaa nyt ihmeessä yv:tä jos ei minusta mitään kuulu. Olen ollut poissa kuvioisa kesästä asti. Jotenkin hiipui kiinnostus autojen rassailuun...YV:t kuitenkin katson säännöllisesti.
Eli YV:tä vaan kaikki jotka eivät ole saaneet purkkia tai ohjelmia toimimaan. Koitan sitten vastailla kysymyksiin.
Kaikki tähän mennessä tunnetut ongelmat carsoftin suhteen on kyllä
käsitelty tällä palstalla. Jos et saa mb tester ohjelmalla purkkiin yhteyttä on vika koneessa/portissa. Jos saat yhteyden mb-testerillä eikä vieläkään toimi, niin vika on 99% varmuudella ohjelman asennuksessa. Seuratkaa niitä ohjeita mitä on jo annettu. Jos ei vieläkään toimi niin lainatkaa naapurin pöytäkonetta ja asentakaa siihen.
Kokeilin kahta purkkia sokkona kun ne tulivat maahan, toimivia olivat.
Joka kerta tähän mennessä vika on ollut tietokoneessa tai asentajassa...
WIS ongelmat on aivan oma lukunsa. YV:llä numero mulle niin opastelen puhelimessa niistä. En viitsi alkaa kirjoittaa kirjaa tänne...
Eli YV:tä vaan kaikki jotka eivät ole saaneet purkkia tai ohjelmia toimimaan. Koitan sitten vastailla kysymyksiin.
Kaikki tähän mennessä tunnetut ongelmat carsoftin suhteen on kyllä
käsitelty tällä palstalla. Jos et saa mb tester ohjelmalla purkkiin yhteyttä on vika koneessa/portissa. Jos saat yhteyden mb-testerillä eikä vieläkään toimi, niin vika on 99% varmuudella ohjelman asennuksessa. Seuratkaa niitä ohjeita mitä on jo annettu. Jos ei vieläkään toimi niin lainatkaa naapurin pöytäkonetta ja asentakaa siihen.
Kokeilin kahta purkkia sokkona kun ne tulivat maahan, toimivia olivat.
Joka kerta tähän mennessä vika on ollut tietokoneessa tai asentajassa...
WIS ongelmat on aivan oma lukunsa. YV:llä numero mulle niin opastelen puhelimessa niistä. En viitsi alkaa kirjoittaa kirjaa tänne...
Moro
Onkos joku törmännyt seuraavaan ongelmaan..? CDI testi ei vastaa, väittää ettei autossa ole k.o modulia. Myöskään CDI livedata ei toimi.
Kun livedatan laittaa päälle, muxin valot vilkkuu ja hetken kuluttua auto sammuu eikä käynnisty! Kun livedatan luennan ottaa pois, auto käynnistyy normaalisti.
Muut modulit kyllä löytyy, jopa vaihteiston ja ESP:n livedata toimii.
Auto Viano 115CDI 2003.
jukis
Onkos joku törmännyt seuraavaan ongelmaan..? CDI testi ei vastaa, väittää ettei autossa ole k.o modulia. Myöskään CDI livedata ei toimi.
Kun livedatan laittaa päälle, muxin valot vilkkuu ja hetken kuluttua auto sammuu eikä käynnisty! Kun livedatan luennan ottaa pois, auto käynnistyy normaalisti.
Muut modulit kyllä löytyy, jopa vaihteiston ja ESP:n livedata toimii.
Auto Viano 115CDI 2003.
jukis
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
melkein jo unohdin omistavani tuon carsoftin ja tänään laitoin sitten rensselit toimintaan ja nollasin tuon mittariston irroituksesta asti vaivanneen srs valon, ok kaikki meni hienosti ja homma toimii mutta sitten kokeilin complete testejä niin softi ei löytänyt yhteyttä minkään muun värkin kuin airbagin kanssa?? aini löyti kyllä abs ja siinähän se abs pumppukin jotain rapsahteli mutta sen jälkeen siitäkin ilmoitti että jarrut on ylikuumentuneet ja sen perään että jarrut ''yli rasittuneet'' ja että pitäisi kuulemma tarkastaa jarruista mekaaninen vika?? tuskin siinä paavossa nyt kaikki järjestelmätkään mykikänä on ku koko auto toimii moitteetta! portti nopeuksiakin muuttelin ja kokeilin eri sarja kaapelilla? missähän nyt mahtaisi olla häirää ai tietokoneessa.... tuskin mutta käyttäjää saatte haukkua vapaalla kädellä
w210 - 280
e34 M5
e34 520
e34 M5
e34 520
"Blue chinese multiplexer"
Tervehdys
Jo jonkin aikaa mese.fi:tä seuranneena päätin tuoda oman korteni kekoon jos se joitakin kanssaeläjiä auttaisi.
Ostin Saksasta ”blue chinese carsoft multiplexer” ja softan Englannista (CS7.4 ja CIS 1.).
Kummankin toimitusaika oli n. 5 vrk. Multiplexer toimitettiin kotiovelle saakka.
Paketissa oli nämä johdot mukana:
- OBD2 connection cable (all K-Lines wired)
- MB 38 pin connection cable (all K-Lines wired)
- MB Sprinter connection cable (all K-Lines wired)
- MB 3 pin banana cable
- RS232 extension cable
Paketin ja softan hinta noin 250 €.(Softapaketissa oli kaikkiaan CS 7.4, CIS 1.0, WIS, EPC)
Alla testit jotka menevät läpi ilman mitään kikkailua. Koekaniinina vm.2002 W203 220 CDI.
Tietoliikenneasetukset seuraavat:
COM 1 IRQ 4
bit/sek 57600
databittejä 8
pariteetti none
stopbittejä 1
vuonohjaus ei mitään.
CDI diagnosis - Status: OK
ESP diagnosis - Status: OK
AIRBAG diagnosis - Status: OK
Inst. Cluster diagnosis - Status: OK
AIRCO diagnosis - Status: ERROR -> Read the error memory
SAM Front/left diagnosis - Status: ERROR -> Read the error memory
SAM REAR diagnosis - Status: OK
OCP diagnosis - Status: OK
UCP diagnosis - Status: OK
D2B diagnosis - Status: OK
EIS diagnosis - Status: OK
DCM-FL diagnosis - Status: OK
DCM-FR diagnosis - Status: OK
DCM-RL diagnosis - Status: OK
DCM.RR diagnosis - Status: OK
Lisäksi kyseiseen autoon tarkoitetut LIVE data testit menee läpi samoin kun CDI injektor test.
Läppärinä vanha compaq:n 133 mhz pena, käyttöjärjestelmä Win 2000. Myös win XP:ssä toimii hyvin. W98:ssa toimii Carsoft mutta CIS vaatii jo siinä enemmän kikkailua.
Ihmisillä on usein ollut murheena tietoliikenteen kulku. Suurin todennäköinen syy on COM portin asetukset tai toimintatapa, kannattaa koittaa tavallista sarjaporttiin tarkoitettua hiirtä, jos se pelaa windowsissa niin todennäköisesti toimii multiplexerkin.
Nopeus kannattaa aloittaa 9600 bit/s
Moni unohtaa myös että COM porttiin ei voi ”lennossa” liittää mitään kuten USB:ssä. Eli ensin piuhat kiinni ja sitten PC käymään.
Toivottavasti tämä auttaa edes hieman pääsemään taas eteenpäin kun CDI tarvitsisi apua.
t: automaalari
Jo jonkin aikaa mese.fi:tä seuranneena päätin tuoda oman korteni kekoon jos se joitakin kanssaeläjiä auttaisi.
Ostin Saksasta ”blue chinese carsoft multiplexer” ja softan Englannista (CS7.4 ja CIS 1.).
Kummankin toimitusaika oli n. 5 vrk. Multiplexer toimitettiin kotiovelle saakka.
Paketissa oli nämä johdot mukana:
- OBD2 connection cable (all K-Lines wired)
- MB 38 pin connection cable (all K-Lines wired)
- MB Sprinter connection cable (all K-Lines wired)
- MB 3 pin banana cable
- RS232 extension cable
Paketin ja softan hinta noin 250 €.(Softapaketissa oli kaikkiaan CS 7.4, CIS 1.0, WIS, EPC)
Alla testit jotka menevät läpi ilman mitään kikkailua. Koekaniinina vm.2002 W203 220 CDI.
Tietoliikenneasetukset seuraavat:
COM 1 IRQ 4
bit/sek 57600
databittejä 8
pariteetti none
stopbittejä 1
vuonohjaus ei mitään.
CDI diagnosis - Status: OK
ESP diagnosis - Status: OK
AIRBAG diagnosis - Status: OK
Inst. Cluster diagnosis - Status: OK
AIRCO diagnosis - Status: ERROR -> Read the error memory
SAM Front/left diagnosis - Status: ERROR -> Read the error memory
SAM REAR diagnosis - Status: OK
OCP diagnosis - Status: OK
UCP diagnosis - Status: OK
D2B diagnosis - Status: OK
EIS diagnosis - Status: OK
DCM-FL diagnosis - Status: OK
DCM-FR diagnosis - Status: OK
DCM-RL diagnosis - Status: OK
DCM.RR diagnosis - Status: OK
Lisäksi kyseiseen autoon tarkoitetut LIVE data testit menee läpi samoin kun CDI injektor test.
Läppärinä vanha compaq:n 133 mhz pena, käyttöjärjestelmä Win 2000. Myös win XP:ssä toimii hyvin. W98:ssa toimii Carsoft mutta CIS vaatii jo siinä enemmän kikkailua.
Ihmisillä on usein ollut murheena tietoliikenteen kulku. Suurin todennäköinen syy on COM portin asetukset tai toimintatapa, kannattaa koittaa tavallista sarjaporttiin tarkoitettua hiirtä, jos se pelaa windowsissa niin todennäköisesti toimii multiplexerkin.
Nopeus kannattaa aloittaa 9600 bit/s
Moni unohtaa myös että COM porttiin ei voi ”lennossa” liittää mitään kuten USB:ssä. Eli ensin piuhat kiinni ja sitten PC käymään.
Toivottavasti tämä auttaa edes hieman pääsemään taas eteenpäin kun CDI tarvitsisi apua.
t: automaalari
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Uusi käyttäjä täällä kyselemässä, toivottavasti apuja löytyy.
Kaapeli:
- Ebaysta tilattu diagnostiikkasarja jossa kaapelit: OBD, 38 pin ja 3 irtoliitintä, softaa ei tullut mukana.
Softa:
- Crakattu Carsoft 7.4
Rauta:
- IBM T21 ihan oikealla sarjaportilla
Autot jossa testattu:
- W202 200 CDI -98
- W202 220 CDI -98
- W210 290 TD -98
Ongelmat:
- Vikakoodien luku ei onnistu, herjaa "The diagnostic cable report: -> wrong communication" vaikka koittaisi vaihdella kaapelityyppiä ja porttiasetuksia
- Livedata toimii (CDI ja EGS) sekä CDI injector test. Tosin 290TD moottorin livedata näyttää mitä sattuu, tyhjäkäynti 190 rpm ja moottorin + imuilmanlämmöt 215 C
Koitin tavata tämän ketjun läpi mutta suurin osa linkeistä on vanhentunut, olisiko kellään niitä toimivia asennusohjeita ? Tuntuisi että kaapeli on järjissään kun livedataa tulee mutta miksei pääse koodeja lukemaan ?
Kaapeli:
- Ebaysta tilattu diagnostiikkasarja jossa kaapelit: OBD, 38 pin ja 3 irtoliitintä, softaa ei tullut mukana.
Softa:
- Crakattu Carsoft 7.4
Rauta:
- IBM T21 ihan oikealla sarjaportilla
Autot jossa testattu:
- W202 200 CDI -98
- W202 220 CDI -98
- W210 290 TD -98
Ongelmat:
- Vikakoodien luku ei onnistu, herjaa "The diagnostic cable report: -> wrong communication" vaikka koittaisi vaihdella kaapelityyppiä ja porttiasetuksia
- Livedata toimii (CDI ja EGS) sekä CDI injector test. Tosin 290TD moottorin livedata näyttää mitä sattuu, tyhjäkäynti 190 rpm ja moottorin + imuilmanlämmöt 215 C
Koitin tavata tämän ketjun läpi mutta suurin osa linkeistä on vanhentunut, olisiko kellään niitä toimivia asennusohjeita ? Tuntuisi että kaapeli on järjissään kun livedataa tulee mutta miksei pääse koodeja lukemaan ?