Meinasin jo älähtää et pumpusta, mut aloin lukemaan uudestaan, et kysehän olikin pelkästä lohkosta, joten vedetäämpäs juttu takasin...Kuvaja kirjoitti:Asiaa sivuten tuohon pensasta tehty juttuun. Jos vanha Volkkarin 1.6L pensa ja diesel lohko lyödään eteen niin mistä erotat ne toisistaan
Salainen haave, amerikanetumoottoriportteri, mmm...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Re: Salainen haave, amerikanetumoottoriportteri, mmm...
Cont.
Nokun vieläkän ei oo se volovon käsijarru kiristetty
Kiitoksia tunnustuksesta Aina lämmittää kuulla kehujaAri66 kirjoitti:Perverssi
Mistähän se tuonkin tiesi? Onko jossain salainen vaneripenkkipakettiautotietokantadealer kirjoitti:Joo, §57 mukasia on 11843 ajoneuvoa että eiköhän nuista yks piisaa jovihavallekki.
Sätkästäänkö farkkumersusta kaupat niin saat käsirahaa staarkrahvtin ostoon ?
Nokun vieläkän ei oo se volovon käsijarru kiristetty
No se tilajuttu siinnä houkuttasi, sekä se että olisi varmaan noin 0.5dB hiljasempi kun tuo nykynen retkuilulaitoksen virkaa ajanut pyörillä varustettu ulukovarastoTomaatti II kirjoitti:Itsellä oli myös hieman kyseisiä perversioita tuossa taannoin. Yhtä jos toista kävin puoli tosissani katsomassakin.
...
mukavahan siellä taaempanakin on kenailla limsapullo kourassa telkkaria katsellen.
On muuten hyvin jalkatilaakin!
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Tuossapa Johiv:lle kunnon perheauto:
http://www.nettikaravaani.com/viewVehic ... ck=1238433
Myyjän omilla sivuilla lupaillaan seuraavaa:
Käteisostajalle kaupan päälle KARVANOPAT, KESKISORMI VALOLLA, KOPPA KALJAA, COLA-PULLO JA KORTSUPAKETTI!!!
http://www.nettikaravaani.com/viewVehic ... ck=1238433
Myyjän omilla sivuilla lupaillaan seuraavaa:
Käteisostajalle kaupan päälle KARVANOPAT, KESKISORMI VALOLLA, KOPPA KALJAA, COLA-PULLO JA KORTSUPAKETTI!!!
Tuola oli mun entinen -86 OldsKustomKruiseri.dealer kirjoitti:Klikkaappa tästä...
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
Re: Salainen haave, amerikanetumoottoriportteri, mmm...
Saatiinhan se tämä kuvajakin lämpenemään juttutuulelle kun oikea aihe löytyi, varmaan olet hakanut jo kolmanneksen kokonaisviestimäärästä tähän ketjuunKuvaja kirjoitti:Tuota noin käy hyvä mies ajamassa ensin GM:n Vani datsunin tai valmetin koneella. jos ei oo perämurikkaan välityksiä vaihdettu niin ei jaksa nurmikolta liikkeelle lähteä ja toisekseen TH700 aski polttaa pakkansa tuon seurauksena ainakin pakista Kyllä se betonimylly 6.2D on ehdoton minimi ja ei tuokaan kyllä ko koppia lusuimmalla 130hv:n versiolla paljo 200D:tä rivakammin liiku
Foorti vois powersmokella eikun strokella (7.3) olla ihan hauska, käy ainaskin paljon seksymmin kuin 6.2D. Liekkö Sitten pässinpään vania gumninsin 5.9:llä tuo on asiallinen pannu.
Onhan se tietysti vähän vitsi isoa autoa käskeä tuommosella tatasunin koneella, sehän on ihan kun laittasi normaalihiasen kokoseen pakettiautoon 1.6l dieselin
Olen vaan kerran kuullu livenä voortsonin V8 tietselin tulilla (Kotkan meripäivillä kulkueessa joskus) ja tottavie, kyllähän se oli tosijaan asiata.
Nojoo, kyllähän se tiesti tuommosessa padassa vaan toisen reunan lämmittäminen tietysti on pikkusen kyseenalasta, vaikka kylläpä se neste viepi sen lämmön toisellekin puolelle. Eipä silti, oli minulla joskus 6.2D:ssä kaksi 110V jenkkilämppäriä kytkettynä sarjaanMalm kirjoitti: Sulla vaan kosahtaa työpaikan roikkapaikalla sitten sulakkeet kun pittää olla lohkossa ainakin kaks tai kolme kierukkaa ja vaihelootalla oma
Mutta että lämpöä laatikolle, tuosta en ole kuullutkaan, tosin minulla nyttei muuta lootaa ole ollut kun TH400, joka kait on sieltä jäsyimmästä päästä, liekkö tuo olisi vannin TH700:lle tarpeen
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
-
- Viestit: 1014
- Liittynyt: 06.8.2006 15:33
Re: Salainen haave, amerikanetumoottoriportteri, mmm...
Mistäs GM:n laatikosta se juttu oli THxxx, aina sataa? Olikos se TH200??jovihava kirjoitti:tosin minulla nyttei muuta lootaa ole ollut kun TH400, joka kait on sieltä jäsyimmästä päästä, liekkö tuo olisi vannin TH700:lle tarpeen
Vuotaminen oli kai yksi "ominaisuus"
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
-
- Viestit: 1014
- Liittynyt: 06.8.2006 15:33
Vielä ei kyllä ole paha kas kun tässä ollaan täysin järkipohjalla liikkeellä, tämä on semmoinen ennakkosuunnitteluvaiheKuvaja kirjoitti:Ai niin tärkein unohtu ei yllytys ja kuumeennosto
Niin nuo GM:n vanit on kyllä aika lököisiä pelejä maantiellä, joo ei niillä hoppuilla, mutta eipä niitä hiervesti tarvitse kaitsea että tiellä pysyyy. Ja mikä parasta tila riittää, ja emäntään on sen verta väliä että se ei aina yllä pussailemaan
Tuossahan noita järkiperusteita kyllä jo onkin, ja voinhan minä sen verran ohtaa tarjota että osuu
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Re: Salainen haave, amerikanetumoottoriportteri, mmm...
No tuota jonnii sortin finksaatio oli tai no on vissiin vieläkin noihin jenkkeihin Naapurin isäntä aina välillä kiusaa käytttämällä tuossa talon edessä Ford Excursionin 7.3 powerstrokea voe että käy tiisseli kauniisti Niin ja toisekseen lankomies roplaa noita vähän niikuin sivutoimisesti niin sieltä jottain takkiin tarttunujovihava kirjoitti: Saatiinhan se tämä kuvajakin lämpenemään juttutuulelle kun oikea aihe löytyi, varmaan olet hakanut jo kolmanneksen kokonaisviestimäärästä tähän ketjuun
Onhan se tietysti vähän vitsi isoa autoa käskeä tuommosella tatasunin koneella, sehän on ihan kun laittasi normaalihiasen kokoseen pakettiautoon 1.6l dieselin
Olen vaan kerran kuullu livenä voortsonin V8 tietselin tulilla (Kotkan meripäivillä kulkueessa joskus) ja tottavie, kyllähän se oli tosijaan asiata.
ainii se VW 1.6D.... onkos siinä muuta eroa kuin lohkon kylessä valettu D kirjain ja jos dekkitasoa katsoo, niin vesikanavat on erilailla kuin pensassa (ja onko ns. sylinteriputki paksummalla valulla?)
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Johivahille sopisi erinomaisesti semmoinen jenkkiffarmari, veromuunnosmalli. En tiedä mallinimiä muille kuin Chevy-vanille mutta tarkoitan semmoista farmarihenkilöautoa joita tuotiin 80-90-luvun taitteessa. Tuli kerran telekkarista semmoinen dokkari verkostomarkkinoinnista ja siinä tämä suuri johtaja ajeli juuri semmoisella jenkkifarmarilla. Jotenkin jäi mieleleen.
Sori vaan mutta siitä lähtien kaikki nämä piilofarmari/vanihommat on mielessäni nivoutuneet siihen verkostomarkkinointihommaan, joka sinällään oli aika hupaisan näköistä hommaa
Sori vaan mutta siitä lähtien kaikki nämä piilofarmari/vanihommat on mielessäni nivoutuneet siihen verkostomarkkinointihommaan, joka sinällään oli aika hupaisan näköistä hommaa
Täälläpäin ainakin tunnetaan noi Lankkufarmarit lähinnä nimillä Leppäjeeppi tai SurpriceClassic.Meissenkeri kirjoitti:Johivahille sopisi erinomaisesti semmoinen jenkkiffarmari, veromuunnosmalli. En tiedä mallinimiä muille kuin Chevy-vanille mutta tarkoitan semmoista farmarihenkilöautoa joita tuotiin 80-90-luvun taitteessa.
Ite en koskis sellaiseen pitkällä tikullakaan -> mutta kaverilla oli 6.2d josta mäntä poikki, kuulemma tyyppivikana noissa. Kone meni sitten totaalpas*aksi, mutta edelleen se voisi kuvitella ostavansa samanlaisen Vanin. Oli kuulemma niin kiva ajaa..
Taispa olla kuvattu tuo dokkari Muhoksen suunnalla ja kyseinen hyvin menestyvä pariskunta ei saanut edes työttömyyskorvausta kun markkinointi vei niin paljon aikaa. Olihan siinä tavoitetta, kun riittävästi sai myyntiä aikaan pääsi autoedun piiriin. Joku siinä taisi päästä niin korkealle myynnissään ja hänet palkittiin pikku pösöllä jos oikein muistan...Meissenkeri kirjoitti:Tuli kerran telekkarista semmoinen dokkari verkostomarkkinoinnista ja siinä tämä suuri johtaja ajeli juuri semmoisella jenkkifarmarilla. Jotenkin jäi mieleleen.
Sorry OT näin aamutuimaan
Mmm... Corvette nissanin tietselillä Nojuu, onhan se semimauton juttu, vaikka eipä silti onhan vanneja alunperinkin jo kuutoskoneella. Nimittäin sillä 4.3l bensakutvosella, joka on aikas kauhea patarauta.ThaBandit^ kirjoitti:Vahva EI ainakin tuollaiselle nisunasudieselöidylle detroittilaiselle! Heti tuli mieleeni karmeat kuvat -59 avo Eldoradosta Cedricin 2,8 D:llä....
Kaverilla oli tuollainen -83 caprice 5,7DX:llä, ihan nätistihän sekin kävi, ja liikkui sen mitä liikkui, mutta mukavasti. Chevy Van 6,2D:llä olisi todella komea vehjas, anna mennä vaan, kerran sitä vaan eletään.
Caprice vei normikaupunkiajossa n. 13-14L/100km. Jos siis nyt capricea ja vania voi tuossa suureessa verrata keskenään....
5.7D kuulostaa palio paremalle käyntiääniltään kun 6.2D, ja tyypillisesti vetääkin huomattavasti paremmin jossei ole ihan pieleen säädetty. Mitään rakettejahan nämät ei näillä vapareilla tietysti ole.
5.7 kanssa kuluttaa enemmän kun 6.2, käsittääkseni tuommosen vanin 6.2l koneella pitäisi mennä aikalailla tuohon samaan kun kaverisi kapriisi.
Seitensatanen ei kait ole vakuuttanut pomminvarmuudellaan. Eikös niissä öljypumppu anna periksi, jolloin paineet alkaavat tippua, ja seurauksen on looran luistoa, josta tulee ylilämpöä ja pakkojen palamista, sekä ylimääräistä töhkää laatikon sisään joka aiheuttaa taas omat ongelmansa, ja pian koko laatikko on täydellisessä remppakunnossamese300 kirjoitti:Näistähän sitten menee järjestään vaihdelaatikot sököksi,itsellä hajos tuosta vanista aski ja nykyisestäkin on jo aski korjattu vaikkei ole edes ajettu kuin vajaa
200 000mailia...
mutta jos olet ehtinnyt tottua jo siihen ettei Mersua tartte aina joka viikko ropata niin voin suositella että pysy nykyisessä merkissä... näissä amerikan ihmeissä tuntuu riittävän joka viikoksi jotain pientä remppaa ja paranneltavaa, joka viikko tuntuu menevän vähintään 100-200e pelkästään autoon naftoihin tai osiin kun jotain "pientä" ilmenee mutta tuo ison diesel kasin jyminä on vaan niin mieltä rauhoittavaa kuunneltavaa
Muita perusvikoja kait noissa on muunmuassa:
6.2D runkopultit tärisevät auki (nehän siksi kait kehotetaankin pistämään pitävällä lukkoliimalla)
Kansista ovat imu-ja pakoventtiilin kannakset murtuneet lähes järestään joistain pytyistä, joskaan ei aiheuta välttämättä toimenpiteitä
Tai sitten kylmäkäynnistyksessä menee mäntä halaki.
Hydraulikäyttöinen jarrutehostin alkaa vuotaa
Ilmastoinnista (turha varuste) kuivuu pumpun tefa, ja kaasut poistuu talven aikaan.
Kelloseppämallin lukkoperä ei selsviä suomen talaven liikkeellelähdöistä, mekaniikka menee murusiksi, ja pahimmillaan muruset menevät lautaspyörän ja pinionin välistä, peräsireeni on valamis
Tai sitten huvittavasti laakeroidun perän stefaa ei saa pitämään öljyjä poies takarummusta
Niin ja jos onnistut sotkemaan kardaaninpätkien asennon toisiinsa nähden, niin saat ikuisen täristimen ja tarpeen uusia ristitapit 20 000 välein. Näissä eikös ollut jostain ihimeen detroitininsinöörin päähänpistona epäkeskeiset ristitapit?
Laatikon turbiininstefa kanssa kait lipo aina huostaa vähän öljyä, punainen "Olet tässä" piste jää kartalle kun johonkin parkkaat
Eturenkaiden ulkosyrjät kuluvat auttamatta ensimmäisinä
Öljyä vuotava 6.2 sulattaa koneen kumityynyt tasaisin väliajoin
Ja hännänhuippuna, joku sähköherkku ei koskaan toimi jos autossa semmosia.
Niin ja peräkärrin pistoke on usein väärinkytketty
Olikos näissä muuta?
Jäsyn näköisiä laitoksia tuolla
Enkös minä ole jo erilainen, minullahan on MB 124 200D
Enpä tiijä kestäisikö sellaista stressijä, nykyisin kun ajelee autohistorian luotettavimmalla tiisselipakulla työmatkojaanKuvaja kirjoitti:No tuo kampiakselin tippuminen on kyllä ihan mahdollista 6.2:ssa Lankomies auko kerran yhtä vanin konetta missä oli yhden veivin pultit antautunu ja kangenalapää tuli öljypohjanläpi Muutama kiertokangen ja runkopukin pultti lähti käsin auki Meitä lankomiehen kanssa nauratti, auton omistajaa ei190dee kirjoitti:nokun kaikki sannoo että OSTA OSTA niin mää sanon että ÄLÄ OSTA oon kaikilta tutuilta kysyny jolla on ollu tuollaanen vani, että tekeekö sellaasella mitään niin ne ainakin heti suoraan että saa joka aamu jännittää pääsekö töihin asti tälläkään kertaa vai tippuuko siitä vanista kampiakseli maantielle
Juu, kyllähän se on tosiaan tunnettu ominaisuus tuo koneen pulttienaukiravistelutaito. Tietysti se mikä mietityttää, niin onkohan niitä ehtiny jo joku aukoa ja pistää kiinni iliman ruuvilukitetta
Tuo 190deen avatar se on niin tyylikäs
Ollenkaan en kyllä vähättele amerikantransittia, mutta tosijaan niin vähän suomeen tuotu ja etenkään tiisselillä että voipi olla huono löytääpt kirjoitti:Autonahan tuo Ford on muutamia kertaluokkia myydympi ja arvostetumpi tuolla Amerikan puolella, mutta jostain syystä niitä vähemmän tuotu tänne pohjolaan. Tekniikka aivan eri tavalla suunniteltu, eli suuri on kaunista ja puhuvat, että kestävämpää.
Eikös se pyttyjen määrä jo siinä avita, kyllä kait niistä etes joku syttyy? Ei minullakaan ole ollut entisissä amerikantiisseleissä varsin ongelmia kylmäkäynnistyksessämese300 kirjoitti:naapurien kettuillut olen kuullut että eihän jenkki paskat lähde edes pakkasessa käyntiin... Niinpä vaan ensimmäisillä pakkasilla joutu antamaan jo virtaa tästä "jenkkipaskasta" naapuruston muutaman vuoden vanhalle Volvolle jossa webasto oli ollut käytössä ja akku tyhjentynyt kyllä sitä aamusella oli naapurikin nöyränä kun apuvirtaa tuli pyytämään kun jenkkilotjake tärähti kerrasta tulille
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Tuommosen jenkkivanin ostoa voi ajan kanssa yrittää perustella itselleen vaikkapa sillä että ei se polttoaineenkulutus nyt niin suuri ole, eihän ne vie kun muutaman litran enemmän kuin pussimersu eli ero ei ole suuri, ei sillä nyt niin suurta merkitystä ole ... mielessä tosin kiertää häilyvä ajatus siitä että pussimersuhan vie vain muutaman litran enemmän kuin TDT, eihän tuo ero niin suuri ole ja TDT:hän vie vain muutaman litran enemmän kuin seatkortopa, eihän sillä nyt mitään merkitystä ole, ja tiisselihän on halapaa ja
Miten olisi sellainen tuoreempi EUROOPPALAINEN Tdi-transporteri? Taitais kökkiä se amerikankopion 100-0 eikä tarttis kuskata mukana kovin paljoa ylimääräistä rautaa ja sylintereitä? Kulkee yhdeksän henkeä +värkit aika pienillä kuluilla.
Ostin muuten semmoisen Volsun ja poistin Mersun "tilapäisesti".
Ostin muuten semmoisen Volsun ja poistin Mersun "tilapäisesti".
Eikös tällä pariskunnalla ollut joku konkurssi tai jokin muu homma takana etteivät he saanet tienata tietyn summan yli rahaa kuukaudessa.(Olisiko ollut 4100mk), muuten tämän summan ylittävät tulot menivät velan maksuun.Pappi kirjoitti:Taispa olla kuvattu tuo dokkari Muhoksen suunnalla ja kyseinen hyvin menestyvä pariskunta ei saanut edes työttömyyskorvausta kun markkinointi vei niin paljon aikaa. Olihan siinä tavoitetta, kun riittävästi sai myyntiä aikaan pääsi autoedun piiriin. Joku siinä taisi päästä niin korkealle myynnissään ja hänet palkittiin pikku pösöllä jos oikein muistan...Meissenkeri kirjoitti:Tuli kerran telekkarista semmoinen dokkari verkostomarkkinoinnista ja siinä tämä suuri johtaja ajeli juuri semmoisella jenkkifarmarilla. Jotenkin jäi mieleleen.
Sorry OT näin aamutuimaan
Oli kyllä aika moista touhua. Olihan siellä tokumentissa yksi 123w jossa oli hieman käytön jälkiä.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Samaa dokumenttia minäkin muistelin. Löytysköhän se jostakin että voisi katsella uudestaan. Ei varmaan ole kellään nauhotettuna?elekku kirjoitti:Eikös tällä pariskunnalla ollut joku konkurssi tai jokin muu homma takana etteivät he saanet tienata tietyn summan yli rahaa kuukaudessa.(Olisiko ollut 4100mk), muuten tämän summan ylittävät tulot menivät velan maksuun.Pappi kirjoitti:Taispa olla kuvattu tuo dokkari Muhoksen suunnalla ja kyseinen hyvin menestyvä pariskunta ei saanut edes työttömyyskorvausta kun markkinointi vei niin paljon aikaa. Olihan siinä tavoitetta, kun riittävästi sai myyntiä aikaan pääsi autoedun piiriin. Joku siinä taisi päästä niin korkealle myynnissään ja hänet palkittiin pikku pösöllä jos oikein muistan...Meissenkeri kirjoitti:Tuli kerran telekkarista semmoinen dokkari verkostomarkkinoinnista ja siinä tämä suuri johtaja ajeli juuri semmoisella jenkkifarmarilla. Jotenkin jäi mieleleen.
Sorry OT näin aamutuimaan
Oli kyllä aika moista touhua. Olihan siellä tokumentissa yksi 123w jossa oli hieman käytön jälkiä.
No mulla meni juuri tuosta edellisestä chevystä tuo TH700 askista öljypumppu ja sitä myöten koko aski,mutta kaveri jonka kanssa korjasin sen askin vielä niin sanoi että TH700 kestää ihan hyvin jos vaan muistaa vaihdella öljyjä&suodattimia hyvissä ajoin... Eipä mullakaan ole vielä koskaan chevyn dieseleiden kanssa ongelmia ollut käyntiin lähdön kanssa edes pakkasella(vanillakin ajoin viime talvena 40asteen pakkasissa ja ilman lämpöä vaan tulille)jovihava kirjoitti:Seitensatanen ei kait ole vakuuttanut pomminvarmuudellaan. Eikös niissä öljypumppu anna periksi, jolloin paineet alkaavat tippua, ja seurauksen on looran luistoa, josta tulee ylilämpöä ja pakkojen palamista, sekä ylimääräistä töhkää laatikon sisään joka aiheuttaa taas omat ongelmansa, ja pian koko laatikko on täydellisessä remppakunnossa
Eikös se pyttyjen määrä jo siinä avita, kyllä kait niistä etes joku syttyy? Ei minullakaan ole ollut entisissä amerikantiisseleissä varsin ongelmia kylmäkäynnistyksessä
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Nii meinaat bossi että tuo olisi pahempi tapaus kuin välikoppaeskortin loppu jolla ajelin talven 15 v sitten? Tiedäthän sanonnan: "Kyllä minä työntää osaan, mulla on ollu eskortti"Boss kirjoitti:Juu, kantsii jättää ne "haaveilut", noita on nähty senverran että eipä voi kellekään haluta niin paljon pahaa että oikein suosittelemaan menisi.
Niin muuten oli minulla ylläpitoakkulaturi avolavaletukassakiin, ja siitä kohden se sytty tuleenHarju kirjoitti:Kaverilla on vanissa2 lohkolämmitintä, vaihelaatikonlämmitin ja akkulaturi pyörii muuten sähkömittari joutuseen
Eldo, 300 TDTEldorado kirjoitti:No jovihava jos chevivanin laitat niin ehtottomasti 5.7 EFI pesnakasilla, eikä mitään 6.2 diselin irvikuvia. 5.7 EFI on taloudellinen paljon ajavan valinta!
"Ei yhtään ilmoitusta antamiesi kriteerien perusteella"Ruoja kirjoitti: Niiettä jovihava: _ _
Taitaavat olla harvinaisia pelejä
Eikö nuihin ole sovellettu vaikka mitä, ite nähäny ainakin kaksi fiiatin tiisselillä varustettua. Tiijjä vaikka joku hurja olisi tuommoseen mersun 240 koneenkin upottanutEasy Rider kirjoitti: No tuossa jonka olen nähnyt oli kyllä kutoskiisseli ja Valmetin tekemä. Oliko sitten kenen laittama ja 611 vai 612 en ossoo sannoo. Kuullut vain huhupuhheita, että VR olisi laittanut 611:sia noihin.
Ja minä olen niillä linjoilla että DDD:n tekemä 6.2D on ihan eri kone kestämään kuin oldsin isolohkon pohjalle tehty 5.7D. Eli pikkulohkon kanssa ei yhtäläisyyksiä olekkaan.Kuvaja kirjoitti:Tota noin on ollut joskus nokan alla Oldsin 5.7 diesel ja 5.7 pensa lohko rinnakkain ja ei niitä kyllä voi toisiinsa sotkea...tai voi runkolaakerit tai k-kangen alapään laakerit on saman kokoiset Ne jotka näiden kanssa roplaa niin ihmettelee että mistä tuo pensasta tehty juttu oikee tulee Joo Oldsin 5.7 diselistä on kaksi versiota D ja uudempi vahvistettu DX jos on asiallisesti kunnostettu niin kyllä tuo kestää (siis eihän näin vanhoja patoja ole enää aukaisemattomia liikenteessä). Olen vähän niillä linjoilla että ei tuo 6.2D kestoltaan sen kummosempi (kansi, pumppu ja runkopukkivikoja (jos ei pultit auki niin sitten pukki repeää lohkosta)).Vensku_ kirjoitti: Ja eiks se alle kuuslitrane tiisseli o paska, ku se on siitä viispisteseiskasta bensasta tehty, vai mites se meni? Ei kumminkaan kuulema kestä niinku toi yli kuuslitrane...
Itellä oli 6.2D K5 koppasessa 4x4 blazerissa ilman murheita
Ihimettelin nimittäin joskus kaverin isolohkobensafarkkuoldsin pellin alla että onpas tutun näkönen pata, mutta tulpanjohdot oli joustavat
Onhan nuot pitäny molemmat vinkkaridiisseliversiot aikanaan purkaa ja koota. 6.2D:tä tuli jopa vähän modattuakin, vaikka aika pateettista hommaa se kait tuo vapaastihengittävän virittäminen etenkin siihen aikaan oli tämmösellä äkkijätkällä
Hajusta?Vensku_ kirjoitti:Meinasin jo älähtää et pumpusta, mut aloin lukemaan uudestaan, et kysehän olikin pelkästä lohkosta, joten vedetäämpäs juttu takasin...Kuvaja kirjoitti:Asiaa sivuten tuohon pensasta tehty juttuun. Jos vanha Volkkarin 1.6L pensa ja diesel lohko lyödään eteen niin mistä erotat ne toisistaan
Tjaa, tuommosta minä jo epäilinki... Miun portteri ei ole tuolla, vaan liekkö se eri pykälällä?dealer kirjoitti:Minäpä tiiän rekisteri- ja valmistenumerotkin niistä autoista, kerronko sinullekki ?Mistähän se tuonkin tiesi? Onko jossain salainen vaneripenkkipakettiautotietokanta
Klikkaappa tästä... ja kiristä sitte se kässäri.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Jaa joo tuo on kyllä totta että 5.7D käy kivemman kuuloisesti kuin 6.2 ja ottaa paljon kerkemmin kierroksia, mutta en minä kyllä vedoissa ole eroja huomannut (kokemukset 4x4 pick-up ala 5.7D vastaan blazer 6.2D) ja tuossa 5.7:ssa on kyllä pumppu ja ajoitus hmm. kohdallaanjovihava kirjoitti:
5.7D kuulostaa palio paremalle käyntiääniltään kun 6.2D, ja tyypillisesti vetääkin huomattavasti paremmin jossei ole ihan pieleen säädetty.
Muita perusvikoja kait noissa on muunmuassa:
6.2D runkopultit tärisevät auki (nehän siksi kait kehotetaankin pistämään pitävällä lukkoliimalla)
Kansista ovat imu-ja pakoventtiilin kannakset murtuneet lähes järestään joistain pytyistä, joskaan ei aiheuta välttämättä toimenpiteitä
Hydraulikäyttöinen jarrutehostin alkaa vuotaa
Kelloseppämallin lukkoperä ei selsviä suomen talaven liikkeellelähdöistä, mekaniikka menee murusiksi, ja pahimmillaan muruset menevät lautaspyörän ja pinionin välistä, peräsireeni on valamis
Tai sitten huvittavasti laakeroidun perän stefaa ei saa pitämään öljyjä poies takarummusta
Olikos näissä muuta?
Joo ne 6.2:n runkopukin pulttien poraukset lohkoon repeävät sivulle ja näin pultti antaa löysiä, siis pahimmassa tapauksessa, muuten vissiin jostain venyy, kun kerran löystyy
Nuo kannen halkeamat voi holkittaa jos halkeama menee imu/pakokanavan väliseen vesitilaan saakka, siis kanava holkitetaan.
ai niin ja esikammion kannet on monesti halki, mutta nekään ei haittaa jos on palaset paikallaan
tuon jarrutehostajan tiivisteet ei paljoa kustanna, mutta tarkkaavaisuutta sen purantaan , että ei käy niin kuin allekirjoittaneelle, että kasaamisen jälkeen kun jarruun koski niin imaisi pedaalin lattiaan ja jäi sinne muistaakesi yksi neulaventtiili piti sieltä lumihangesta myös pistää sinne pakettiin
Noissahan on vissiin kahta eri lukkoperää, eli ns.kynsilukkoa ja sitten ihan jousikuormitteista kitkaa, yleensä se kynsilukko on pilattu väärillä öljyillä.
Juu tuo puolikelluva vetari on hauska Siihen saa ameriikan poijjaan korjussarjaa jossa stefa ja laakeri tulee erikohtaan kuin se vanhan laakerin ja stefan kairaama ura
Mutta mutta jovihavan listahan on pitempi kun monen ameriikan automekaanikon tietämä...miksi meitä kiusaat
Tota noin on ollut joskus nokan alla Oldsin 5.7 diesel ja 5.7 pensa lohko rinnakkain ja ei niitä kyllä voi toisiinsa sotkea...tai voi runkolaakerit tai k-kangen alapään laakerit on saman kokoiset Ne jotka näiden kanssa roplaa niin ihmettelee että mistä tuo pensasta tehty juttu oikee tulee Joo Oldsin 5.7 diselistä on kaksi versiota D ja uudempi vahvistettu DX jos on asiallisesti kunnostettu niin kyllä tuo kestää (siis eihän näin vanhoja patoja ole enää aukaisemattomia liikenteessä). Olen vähän niillä linjoilla että ei tuo 6.2D kestoltaan sen kummosempi (kansi, pumppu ja runkopukkivikoja (jos ei pultit auki niin sitten pukki repeää lohkosta)).Kuvaja kirjoitti:Vensku_ kirjoitti: Ja eiks se alle kuuslitrane tiisseli o paska, ku se on siitä viispisteseiskasta bensasta tehty, vai mites se meni? Ei kumminkaan kuulema kestä niinku toi yli kuuslitrane...
ettet nyt vain olisi vertaillut oldsin ja letukan(chevy) koneita
kyllä se lohko on D versiossa samanlainen kuin pensassakin DX koneessa on vahvistettu runkolaakerin pukkien kiinnitystä ja rulla nostajat
olpa tyolla lahnajärvellä isketty yhen ukon diesel olssiin pensan kannet ja alipaine pumpun tilalle virranjakaja hyvin oli rouskuttanut mitä nyt alakierros vääntöinen oli ollut
olen työkseni korjaillut 80 luvulla noita ameriikan GM romuja ja mun pihaan ei sellainen koskaan enää tule pesimään
Joutuu ehkä uudelleen siteeraamaan tuota Hulkkosta ("Mautonta, mutta sopii tyliin") tuosta markkinointityylistä, samaahan lienee kohtuullisen menestyksekäästi käyttänyt Rakettikeiu myydessään pikkupojille trotyyliä silimävaurioiden aiheuttamiseen.heikki5 kirjoitti:Tuossapa Johiv:lle kunnon perheauto:
http://www.nettikaravaani.com/viewVehic ... ck=1238433
Myyjän omilla sivuilla lupaillaan seuraavaa:
Käteisostajalle kaupan päälle KARVANOPAT, KESKISORMI VALOLLA, KOPPA KALJAA, COLA-PULLO JA KORTSUPAKETTI!!!
Isse laitoshan on komia, eipä siinä mittään, passaisi kait tuolla lähtä ens elokuussa suurajokeikka kiertämään. Tietysti vähän tyyris portterinkorvaajaksi
Nyt ei kyllä tiijä tuosta tämä, muuta kun sen että jos kahtelet tarkkaan amerikkalaisia elokuvia ja dokumentteja, niin ohan siellä kadunvieret parhaillaan täynnä öljylänttejä missä on autoja pysäköity, taida täydellinen tiiveys olla tuumantoleranssikansalla niin nuukaaRuoja kirjoitti:Mistäs GM:n laatikosta se juttu oli THxxx, aina sataa? Olikos se TH200??
Vuotaminen oli kai yksi "ominaisuus"
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Hyvä on myönnetään kyllä se oldsin isolohkon sukulainen vahvasti on Mutta edelleen jankkaan että vaikka näyttää samalta niin valu on eri, eli paksumpi (sama juttu volkkarin 1.6 dieselin ja bensan kanssa). vahvuuden vuoksi 425:n kampiakseli menee dieseli lohkoon vain modaamalla (455 ei vissiin mahdu).xr5t kirjoitti:Kuvaja kirjoitti:Tota noin on ollut joskus nokan alla Oldsin 5.7 diesel ja 5.7 pensa lohko rinnakkain ja ei niitä kyllä voi toisiinsa sotkea...tai voi runkolaakerit tai k-kangen alapään laakerit on saman kokoiset Ne jotka näiden kanssa roplaa niin ihmettelee että mistä tuo pensasta tehty juttu oikee tulee Joo Oldsin 5.7 diselistä on kaksi versiota D ja uudempi vahvistettu DX jos on asiallisesti kunnostettu niin kyllä tuo kestää (siis eihän näin vanhoja patoja ole enää aukaisemattomia liikenteessä). Olen vähän niillä linjoilla että ei tuo 6.2D kestoltaan sen kummosempi (kansi, pumppu ja runkopukkivikoja (jos ei pultit auki niin sitten pukki repeää lohkosta)).Vensku_ kirjoitti: Ja eiks se alle kuuslitrane tiisseli o paska, ku se on siitä viispisteseiskasta bensasta tehty, vai mites se meni? Ei kumminkaan kuulema kestä niinku toi yli kuuslitrane...
ettet nyt vain olisi vertaillut oldsin ja letukan(chevy) koneita
kyllä se lohko on D versiossa samanlainen kuin pensassakin DX koneessa on vahvistettu runkolaakerin pukkien kiinnitystä ja rulla nostajat
olpa tyolla lahnajärvellä isketty yhen ukon diesel olssiin pensan kannet ja alipaine pumpun tilalle virranjakaja hyvin oli rouskuttanut mitä nyt alakierros vääntöinen oli ollut
olen työkseni korjaillut 80 luvulla noita ameriikan GM romuja ja mun pihaan ei sellainen koskaan enää tule pesimään
Bongasin jostain kirjoittelua että, nämä dieseli lohkot olisi rapakon takana nykyisin kysyttyjä kisalohkoiksi vahvuutensa vuoksi. 5.7D sen vuoksi että menee jäykät rulla nostajat ja 5.7DX taas siksi että voipi tehdä nelipulttisen alakerran. Lankomiehellä on yks 5.7DX lohko pitäsköhän höynäyttää että tehdään tuosta pannu vaikka hänen camaroon
Olikos tuo aina sataa nimitys kaksipykälaiselle GM:n powerglidellejovihava kirjoitti:Nyt ei kyllä tiijä tuosta tämä, muuta kun sen että jos kahtelet tarkkaan amerikkalaisia elokuvia ja dokumentteja, niin ohan siellä kadunvieret parhaillaan täynnä öljylänttejä missä on autoja pysäköity, taida täydellinen tiiveys olla tuumantoleranssikansalla niin nuukaaRuoja kirjoitti:Mistäs GM:n laatikosta se juttu oli THxxx, aina sataa? Olikos se TH200??
Vuotaminen oli kai yksi "ominaisuus"
Niiko, takajarrurumpu vuotaa peräöljyä, laatikon häntä ATF:ää ja kampuran takapään stefa mottoriöljyä (stefa ja steja, siis tutummin koiran p*skahan siellä vielä näissä jenkki vehkeissä on )
Niin edelliseen höpötykseeni, niistä diisseli lohkoista tehdään pensa kilpakoneita jenkeissä
Taitaa tosiaan olla niin että vaatii huolellista pitoa, vaikka onhan noita aikanaan taksimiehetkin kironnu kun loorat levisi alle sadantonnin kaupunkipyörityksessä Baroneissa.johtaja300 kirjoitti:Kyllä mitä tiedän niin th 700 on kestävä laatikko oikein pidettynä ja varmasti joka pitäjästä löytyy joku joka osaa tarvittaessa laatikon korjata niin siinä mielessä hyvä verrattuna moneen muuhun autoon. Harva noista myynnissä olevista vaineista on laatikoltaan tai moottoriltaan avaamaton.
Jenkkilaatikonremppaustaitoisia varmaan maasta löytyy, ja jos ei tarpeeseen löydy, niin ylipuhuu touhottajan tekemään
Arvaapa yritinkö joskus ennen farkkuvollen hankintaa ylipuhua rouvaa tuommoseen Capriceen tahi vastaavaanMara2 kirjoitti:Täälläpäin ainakin tunnetaan noi Lankkufarmarit lähinnä nimillä Leppäjeeppi tai SurpriceClassic.Meissenkeri kirjoitti:Johivahille sopisi erinomaisesti semmoinen jenkkiffarmari, veromuunnosmalli. En tiedä mallinimiä muille kuin Chevy-vanille mutta tarkoitan semmoista farmarihenkilöautoa joita tuotiin 80-90-luvun taitteessa.
Ite en koskis sellaiseen pitkällä tikullakaan -> mutta kaverilla oli 6.2d josta mäntä poikki, kuulemma tyyppivikana noissa. Kone meni sitten totaalpas*aksi, mutta edelleen se voisi kuvitella ostavansa samanlaisen Vanin. Oli kuulemma niin kiva ajaa..
Juu, hajoileehan nuita 6.2D koneita, mutta kuitenkin vähemmän kuin pösön tiisseleitä joita sierrissa oli
Miksi? Toiset ne on kun tarvitsee perusteluja, minä nyt vaan satun haluamaandealer kirjoitti:Tuommosen jenkkivanin ostoa voi ajan kanssa yrittää perustella itselleen ...
Onnittelut Jiitekille, minä jo ajattelinkin että eikös tuon alan yrittäjä tarviisi pakettiautonJiitek kirjoitti:Miten olisi sellainen tuoreempi EUROOPPALAINEN Tdi-transporteri? Taitais kökkiä se amerikankopion 100-0 eikä tarttis kuskata mukana kovin paljoa ylimääräistä rautaa ja sylintereitä? Kulkee yhdeksän henkeä +värkit aika pienillä kuluilla.
Ostin muuten semmoisen Volsun ja poistin Mersun "tilapäisesti".
Tuota Jiitek, minulla on jo eurooppalainen transportteri
Nokun se nyt vaan on niin kiva kuulla mittee tet oletta mieltä tuommosista härppävärkeistäKuvaja kirjoitti:Mutta mutta jovihavan listahan on pitempi kun monen ameriikan automekaanikon tietämä...miksi meitä kiusaat
Muuten tuli mieleen listalle vielä yksi kanditaatti: Vetolevystä loppuu neljästä kohtaa tarttikehän hampaat kesken, juurikin niistä kohden joihin mooddori pysähtyy ja tartti iskee rattaan vakaassa pyöritysaikeessa.
Melekonen kestotesti!Hannu kirjoitti:kyllä tuo chevyvani on aikasta kestävä kiisselikoneellaki kun on kestäny monta vuotta amiksen oppilaitten käytössäki
Niihän se on, jonka kunnon patenttikorjaamo sitten ottaa alakautta poies, ja työntää tilalle sikaflexin, pittäähän sekin aikasa öljät konneessaKuvaja kirjoitti:Niiko, takajarrurumpu vuotaa peräöljyä, laatikon häntä ATF:ää ja kampuran takapään stefa mottoriöljyä (stefa ja steja, siis tutummin koiran p*skahan siellä vielä näissä jenkki vehkeissä on )
Muistelenkohan minä jottain muuta, vai olikohan niin että tuohon on saatavissa sovitesarja aivan oikealle säteettäishuulitiivisteelle...
Ne konneethan on mehumaijoja kun niissä tuo huohotussysteemi on ihan alimitotettu kunnolla sissäänajetulle tiisselille, ja sinne tulloo paine sissään joka puskee öljyä poise
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje