Provotopikki
115 on haave,
123 on hyvä,
124:stä tykkään silti enemmän ja tätä saa sentään vielä laillisesti virittää ilman VTT:n apua,
210 on ajolleen kiva, aika paljon isomman oloinen kuin edeltäjänsä,
211 kokemukset oli liian hyvät, voipi olla että siinä vaiheessa kun lavetti jää eläkkeelle tai siirtyy jonkun muun rääkättäväksi, tämmöinen tulee alle käyttökapistukseksi vaikka kaikki elektroniikka ja CDi-tekniikka tämmöstä kivikaudelle jumittunutta hirvittääkin.
123 on hyvä,
124:stä tykkään silti enemmän ja tätä saa sentään vielä laillisesti virittää ilman VTT:n apua,
210 on ajolleen kiva, aika paljon isomman oloinen kuin edeltäjänsä,
211 kokemukset oli liian hyvät, voipi olla että siinä vaiheessa kun lavetti jää eläkkeelle tai siirtyy jonkun muun rääkättäväksi, tämmöinen tulee alle käyttökapistukseksi vaikka kaikki elektroniikka ja CDi-tekniikka tämmöstä kivikaudelle jumittunutta hirvittääkin.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
No kyllä kun velipoika osti väyrysen niin säälittävälle tuntui oma kakkosnelonen sen jälkeen.Muutenkin alkaa tuo W124 olemaan museokamaa,köyhyyttään minäkin semmosella ajelen.Sitten kun oikein masentaa niin käyn ajelemassa tuolla S123:lla ja jopa tuntuu lankku mukavalle sen jälkeen.Sääliksi käy 124-miehiä ja naisia..
Juu....dry kirjoitti:Daimler kirjoitti:Sääliksi käy 124-miehiä ja naisia..
Juu, onnettomia tapauksia kaikkiaan
Sääliksi käy
Mutta lisättäköön vielä että W210 on omasta mielestäni muotoilultaan parhaiten onnistunut MB. Ihan tosi.
Oma epäluuloisuus nykytekniikkaan (=lue persaukisuus) pitää tosin JuMunkin 124-ratsastajana. Kun ei Ladaakaan enää uutta saa...
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Mikäs Tiilerille nyt on iskenyt
Dealer kiteytti ajatukseni tekniikkapuolelta (liekkö ollu edes tosissaan )
Tiilerin tarinaan yhdyn aivan täysin. Totta kaikki.
Jahas, täällähän ollaan yksimielisiä.Hei, nyt hoksin: tiilerihän provosoi!
On silkkaa tyhmyyttä ajaa moottoriöljyillä liian pitkästi (auton vuosi- ja korimallista riippumatta), toisaalta samapa se minulle on miten usein tai harvoin itsekukin ajokkiaan huoltaa.Pitkät huoltovälit ...aivan eri tasolla verrattuna vanhempiin malleihin.
Takaisin asiaan; kyllä se on yhtä tuskaa aina työpäivän jälkeen lähteä teini-ikäisellä lavettivanhuksella pitkälle kotimatkalle kun päivän aikana saa koeajaa monta 210-korista Mersua.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Minäkö tuommoista kirjoitin? Itse muistan vielä elävästi kun ensimmäisessä dieselautossani oli öljynvaihtoväli 5 tkm. Itse vaihdoin öljyt 10 tkm välein ja sitä silloin kauhisteltiin. Nykyisessä väykyssä vaihtoväli on 20tkm, olosuhteet huomioon ottaen tietenki.. Uusissa esim. volskuissa öljynvaihtoväli on 30tkm.dealer kirjoitti:On silkkaa tyhmyyttä ajaa moottoriöljyillä liian pitkästi (auton vuosi- ja korimallista riippumatta), toisaalta samapa se minulle on miten usein tai harvoin itsekukin ajokkiaan huoltaa.Pitkät huoltovälit ...aivan eri tasolla verrattuna vanhempiin malleihin.
Itse muistan vielä elävästi kun ensimmäisessä dieselautossani oli öljynvaihtoväli 5 tkm. Itse vaihdoin öljyt 10 tkm välein ja sitä silloin kauhisteltiin. Nykyisessä väykyssä vaihtoväli on 20tkm, olosuhteet huomioon ottaen tietenki..
Jep, öljyt ovat kehittyneet aikalailla viimeisten kymmenien vuosien aikana - omassa autossani öljynvaihtoväli olisi sama vaikka autona palvelisi mersuista w123 tai w211.
Näinpä, juuri siksi kirjoitin:Uusissa esim. volskuissa öljynvaihtoväli on 30tkm.
Pakkohan se on mainostaa aina vaan pitemmillä öljynvaihtoväleillä jotta saadaan autonostajalle sellainen kuva että tuon kun ostan niin vuosi pari päästellään huoletta huoltamatta.On silkkaa tyhmyyttä ajaa moottoriöljyillä liian pitkästi (auton vuosi- ja korimallista riippumatta)
Öljynvaihtoväli 30000, koneenvaihtoväli 150000 - se on sitä Longlifeä, koneremontin välillä ei tarvita kuin 4-5 öljynvaihtoa.
Huoletonta ja halpaa menoa nykyään, vanhaan 200D:hen joutui vaihtamaan öljyt vähintään 50-70 kertaa ennenkuin vaihdettiin kannentiivistettä.
Eikä oltu vikatilassa joka öljynvaihtovälillä.
Jos auto ruostuu, vesipumput hajoaa ja imusarja ja suuttimet happanevat neljässä vuodessa, niin eikös se juuri tarkoita että koneen- ja korinvaihtoväli on tuo 150.000 km?dealer kirjoitti:Öljynvaihtoväli 30000, koneenvaihtoväli 150000 - se on sitä Longlifeä, koneremontin välillä ei tarvita kuin 4-5 öljynvaihtoa.
Huoletonta ja halpaa menoa nykyään, vanhaan 200D:hen joutui vaihtamaan öljyt vähintään 50-70 kertaa ennenkuin vaihdettiin kannentiivistettä. Eikä oltu vikatilassa joka öljynvaihtovälillä.
Väykky menee ihan sekaisin, jos siihen vaihtaa öljyt 10.000 km välein. Tietokone ei tiedä että tehtiinkö A-, B- vai Ö-huolto. Siitä se vikatila johtuu
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Kumma kun tään pienempi korisen pensan kanssa ei ole vielä toteutunut kuin tuo ensimmäisenä mainittu kupliva ongelma ja sekin korjaantu kolmella merkkiliikkeessä käynnillä. Ongelmatonta olluna autoilu volvoiluun verrattuna.jusamb kirjoitti:Jos auto ruostuu, vesipumput hajoaa ja imusarja ja suuttimet happanevat neljässä vuodessa, niin eikös se juuri tarkoita että koneen- ja korinvaihtoväli on tuo 150.000 km?
BMW 318d -09
Itsekkin ajelen töissä lähes päivittäin E39 ja E60 bemareilla jotka ovat W210 mersun kilpailijoita ja joidenkin mielestä jopa parempia,siltikään ei tule mieleen että alle pitää saada uudempi ja mukavampi auto mistäköhän johtuu .Itsellä ei ole perhettä eikä tietääkseni ole pitkään aikaan tulossakaan joten turvallisuusnäkökohdat ei ainakaan vielä ole mielessä päällimmäisinä ehkä vielä vähemmän jos perheen takia joutuisi säästämään .Joka tapauksessa nyt ajellaan W123:sella ja kun autonvaihto tulee ajankohtaiseksi katsellaan ehkä joku muu kardaanivetoinen auto kuin mersu.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Joku tuossa 124:ssa viehättää. En tiedä ihan varmaksi, mutta joku siinä on. Väykky kyllä himottaisi myös, muutamalla olen koeajolla käynyt ja 220cdi oli jo ihan "kulkeva".
Kieltämättä, esim http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1635694 voisi olla herkku. Taitaa seuraava autonvaihto mennä niin, että entinen myydään ja tilalle ostetaan suurin piirtein samanhintainen. Tuota maksettavaa kun on nyt ihan omiksi tarpeiksi.
Nykyisessä merkissä jos meinaa pysyä, vaihtoehdot ovat vähissä jolloin hinta hyppää "ulottumattomiin".
Kieltämättä, esim http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1635694 voisi olla herkku. Taitaa seuraava autonvaihto mennä niin, että entinen myydään ja tilalle ostetaan suurin piirtein samanhintainen. Tuota maksettavaa kun on nyt ihan omiksi tarpeiksi.
Nykyisessä merkissä jos meinaa pysyä, vaihtoehdot ovat vähissä jolloin hinta hyppää "ulottumattomiin".
Nythän minä muistin yhden huonon puolen tuossa meidän väykyssä jota olen harmitellut monesti :
Kun ei ole köyhyyksissäään ennemmin tullu hankittua
Just tultiin reissun päältä perheen kanssa:
Ajotietokone näytti keskikulutukselle 5,6L ....väitän että todellinen jotain 6,2L.. nooh onhan se kuitenki 270 ja 1755kg omapainolla.
Hyvin mahtu kaikki jouluostokset ja ja lasten vaunut yms matkatavarat konttiin. Tulomatkalla alako puottaan semmosia kämmenen kokosia lumikökköjä taivaalta . Kevyempi/ pienempi auto olisi siinä sohjossa ollut jo jorpakossa.... sillä vauhdilla ( 85km/h) Tupla xenonit valaisivat kivasti maisemaa kun sade muuttui taas vedeksi. Sitten kun kaikki ajo 65km/h vaikka olosuhteet olisivat jo sallineet ihan normaalin talvinopeuden.
Katsoin ettei valoja näy, suoraa tietä, pari autoa edellä, eli ohitus tulossa Siinäpäs sitten tuli arviointi virhe kuitenkin mäen takaa ilmestyi kuin tyhjästä vastaan tulevan valot kun olin menossa väärällä kaistalla kahden auton välissä ja ne kaksi ajoi ihan nokka-perse-tuntumalla sen 65
Silloin kerkesin löysätä kaasun- eikäku- kaasu pohjaan ja menoksi. Konehuoneesta kuului vajaapyttysen yli-innokas karjahdus ja sitten mentiin. Etummainen "junnaaja" huomasi tilanteen ja löysäsi vielä vauhtia, joten pääsin takaisin omalle kaistalle jo ennenkuin oltiin kolmestaan penkkojen välissä
Tässä tapauksessa suuri osuus oli käytännön suorituskyvyllä, vaikkakin se saattoi olla myös tilanteen aiheuttaja
Itseäni syytän tilanteesta vaikka mielestäni aiheettomasta alinopeudestakin kuuluisi sakottaa, koska se aiheuttaa turhia ohituksia
Kun ei ole köyhyyksissäään ennemmin tullu hankittua
Just tultiin reissun päältä perheen kanssa:
Ajotietokone näytti keskikulutukselle 5,6L ....väitän että todellinen jotain 6,2L.. nooh onhan se kuitenki 270 ja 1755kg omapainolla.
Hyvin mahtu kaikki jouluostokset ja ja lasten vaunut yms matkatavarat konttiin. Tulomatkalla alako puottaan semmosia kämmenen kokosia lumikökköjä taivaalta . Kevyempi/ pienempi auto olisi siinä sohjossa ollut jo jorpakossa.... sillä vauhdilla ( 85km/h) Tupla xenonit valaisivat kivasti maisemaa kun sade muuttui taas vedeksi. Sitten kun kaikki ajo 65km/h vaikka olosuhteet olisivat jo sallineet ihan normaalin talvinopeuden.
Katsoin ettei valoja näy, suoraa tietä, pari autoa edellä, eli ohitus tulossa Siinäpäs sitten tuli arviointi virhe kuitenkin mäen takaa ilmestyi kuin tyhjästä vastaan tulevan valot kun olin menossa väärällä kaistalla kahden auton välissä ja ne kaksi ajoi ihan nokka-perse-tuntumalla sen 65
Silloin kerkesin löysätä kaasun- eikäku- kaasu pohjaan ja menoksi. Konehuoneesta kuului vajaapyttysen yli-innokas karjahdus ja sitten mentiin. Etummainen "junnaaja" huomasi tilanteen ja löysäsi vielä vauhtia, joten pääsin takaisin omalle kaistalle jo ennenkuin oltiin kolmestaan penkkojen välissä
Tässä tapauksessa suuri osuus oli käytännön suorituskyvyllä, vaikkakin se saattoi olla myös tilanteen aiheuttaja
Itseäni syytän tilanteesta vaikka mielestäni aiheettomasta alinopeudestakin kuuluisi sakottaa, koska se aiheuttaa turhia ohituksia
No!
Provo topiikki tämä on meillä seisoo pihassa -98 240 aut ja -94 220 aut mersuja molemmat tai siis molemmissa on tähti keulalla! Autojen ylläpito kulut viimeiseltä 1,5 vuodelta pois lukien taloudellisten bensa koneiden normaalit huolto tai vakuutuus kulut. Tämä hyvä ja kaunis ja nykyaikainen -98 on seisonut korjaamolla 7 vko no on toki ruoste yms, "nykyajan" normaali takuu jutskat sisältyneet tähän "nykyajan" "takuun" piiriin silti ylläpito kulut vanhan-ajan s124 linttaan ovat moninkertaiset vaikka 124 on ajettu yli kaksi kertaa enemmän kokonaisuudessaan? Näin se kehitys kehittyy ja autotehtaan rikastuu!! Sanoisin kuitenkin omakohtaisella kokemuksella että sillä hinnalla mikä kilometrille muodostuu ko autolla niin onko kehitys ollut oikean suuntaista? Sillä mikä huoltoväli autolla on ei loppupeleissä ole auton käyttäjän kannalta kovinkaan suurta merkitystä jos korjaus kulut ovat viisin kertaiset huoltohin nähden enkä nyt puhu 124 !!! Kysymys kuuluu onko molemmat edelleen oikeutettuja tähden pitämään nokalaan?????
Provo topiikki tämä on meillä seisoo pihassa -98 240 aut ja -94 220 aut mersuja molemmat tai siis molemmissa on tähti keulalla! Autojen ylläpito kulut viimeiseltä 1,5 vuodelta pois lukien taloudellisten bensa koneiden normaalit huolto tai vakuutuus kulut. Tämä hyvä ja kaunis ja nykyaikainen -98 on seisonut korjaamolla 7 vko no on toki ruoste yms, "nykyajan" normaali takuu jutskat sisältyneet tähän "nykyajan" "takuun" piiriin silti ylläpito kulut vanhan-ajan s124 linttaan ovat moninkertaiset vaikka 124 on ajettu yli kaksi kertaa enemmän kokonaisuudessaan? Näin se kehitys kehittyy ja autotehtaan rikastuu!! Sanoisin kuitenkin omakohtaisella kokemuksella että sillä hinnalla mikä kilometrille muodostuu ko autolla niin onko kehitys ollut oikean suuntaista? Sillä mikä huoltoväli autolla on ei loppupeleissä ole auton käyttäjän kannalta kovinkaan suurta merkitystä jos korjaus kulut ovat viisin kertaiset huoltohin nähden enkä nyt puhu 124 !!! Kysymys kuuluu onko molemmat edelleen oikeutettuja tähden pitämään nokalaan?????
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Näistä huoltokuluista voisi huvikseen koittaa vääntää jonkilaista esimerkkilaskelmaa. Nämä siis ovat vain suuntaa-antavia laskelmia. Esittäkää omia laskelmia niin voidaan verrata.
Esim. 1: Dealer ajaa autollaan 700tkm ja vaihtaa öljyt sekä suodattimen 10tkm välein. 700tkm kohdalla auto on ns. loppuun ajettu. Öljunvaihtohintaan lasketaan synteettinen öljy 25€ sekä suodatin 15€. Työvoimakuluja ei lasketa. Öljynvaihtohuoltoja kertyy 70kpl kertaa 40€=2800€.
Esim. 2: Meissenkeri on ostanut uuden klonkswaagenin jossa huoltoväli on 30tkm. Longlifeöljy 40€ ja suodatin hieman kalliimpi 20€. Öljynvaihtohuoltoja 700tkm:rille kertyy 23 kpl. Kustannus 1380€.
Erotus näille kahdelle huolto-ohjelmalle on 2800€-1380€=1420€. Longlife siis säästää tuon verran mutta jos otetaan huomioon arvio että liian pitkät öljynvaihtovälit kuluttavat moottorin loppuun liian aikaisin ja volkkariin joudutaan tekemään moottoriremontti 350tkm kohdalla. En edes tiedä voiko ja ruukataanko niitä remontoida. No kuitenkin Autovahinkokeskuksen tietokannasta löytyi TDI-moottorille hinta 1500€ (työn osuus puuttuu tästäkin laskelmasta).
Näillä laskelmilla siis kustannuksen menevät jotakuinkin tasan mutta itselläni on käytössä cdi-väyrynen jolla on ajettu 335000 km. Öljynvaihtovälinä on koko auton historian ajan noudatettu 20tkm väliä. Mitään merkkejä moottoriremontin tarpeesta ei tällä hetkellä ole olemassa, enkä aivan heti usko että 10tkm vaihtoväli tässä suhteessa toisi mitään säätöä kun sitä lasketaan koko auton eliniälle.
Esim. 1: Dealer ajaa autollaan 700tkm ja vaihtaa öljyt sekä suodattimen 10tkm välein. 700tkm kohdalla auto on ns. loppuun ajettu. Öljunvaihtohintaan lasketaan synteettinen öljy 25€ sekä suodatin 15€. Työvoimakuluja ei lasketa. Öljynvaihtohuoltoja kertyy 70kpl kertaa 40€=2800€.
Esim. 2: Meissenkeri on ostanut uuden klonkswaagenin jossa huoltoväli on 30tkm. Longlifeöljy 40€ ja suodatin hieman kalliimpi 20€. Öljynvaihtohuoltoja 700tkm:rille kertyy 23 kpl. Kustannus 1380€.
Erotus näille kahdelle huolto-ohjelmalle on 2800€-1380€=1420€. Longlife siis säästää tuon verran mutta jos otetaan huomioon arvio että liian pitkät öljynvaihtovälit kuluttavat moottorin loppuun liian aikaisin ja volkkariin joudutaan tekemään moottoriremontti 350tkm kohdalla. En edes tiedä voiko ja ruukataanko niitä remontoida. No kuitenkin Autovahinkokeskuksen tietokannasta löytyi TDI-moottorille hinta 1500€ (työn osuus puuttuu tästäkin laskelmasta).
Näillä laskelmilla siis kustannuksen menevät jotakuinkin tasan mutta itselläni on käytössä cdi-väyrynen jolla on ajettu 335000 km. Öljynvaihtovälinä on koko auton historian ajan noudatettu 20tkm väliä. Mitään merkkejä moottoriremontin tarpeesta ei tällä hetkellä ole olemassa, enkä aivan heti usko että 10tkm vaihtoväli tässä suhteessa toisi mitään säätöä kun sitä lasketaan koko auton eliniälle.
Ei toki, mutta myöskin vanhemmalla autolla voi samallalailla ajaa 20000 öljynvaihtovälein - ei tekniikka ole muuttunut niin että uudemmat eivät "vanhentaisi" moottoriöljyä nopeammin kuin vanhemmat.Mitään merkkejä moottoriremontin tarpeesta ei tällä hetkellä ole olemassa, enkä aivan heti usko että 10tkm vaihtoväli tässä suhteessa toisi mitään säätöä kun sitä lasketaan koko auton eliniälle.
Se on ihan käyttäjästä kiinni millaisin välein öljyt vaihtaa, tosin itse en tohtisi kahtakymmentätuhatta ajaa moottoriöljyillä jos alla olisi turbomoottorinen pakokaasukerrätyksellä varustettu auto jonka öljytilavuus on alle 4 litraa.
TDT:llä luultavasti ajaisin mutta kun itse voi vaihtaa ja öljyt+suodatin ovat korjaamonnetto-hintaisia niin tulee vaihdeltua noin kymppitonnin välein.
Uudemmissahan on öljynsuodatinkin yli puolet pienempi, ei sen suodatusteho ainakaan parempi ole.
Hyvä esimerkki jota voisi vielä muuttaa senverran että Dealerin TDT:hen menee kerralla 7,5 litraa öljyä, Meissenkerin volkkariin 3,8 litraa (?).Esim. 1: Dealer ajaa autollaan 700tkm ja vaihtaa öljyt sekä suodattimen 10tkm välein. 700tkm kohdalla auto on ns. loppuun ajettu. Öljunvaihtohintaan lasketaan synteettinen öljy 25€ sekä suodatin 15€. Työvoimakuluja ei lasketa. Öljynvaihtohuoltoja kertyy 70kpl kertaa 40€=2800€.
Esim. 2: Meissenkeri on ostanut uuden klonkswaagenin jossa huoltoväli on 30tkm. Longlifeöljy 40€ ja suodatin hieman kalliimpi 20€. Öljynvaihtohuoltoja 700tkm:rille kertyy 23 kpl. Kustannus 1380€.
Dealerin auton öljynvaihtokulut ovat siis vielä 1400 euroa suuremmat kuin esimerkkisi laskuissa.
Vaan tässähän oli alunperin puhe Mersuista.
Uudempien hiukkassuodattimella varustetuihin moottoreihin ei laitetakaan mitä tahansa rallivormulaa vaan öljyn pitää täyttää luokitus 229.31.
Mobililta löytyy 229.31 vain 1 ESP Formula 5w30 jonka hinta on noin kaksinkertainen verraten Rally Formulaan.
(muuten, Volkkarilla longlife-ongelmat keskittyvät 1.8 bensaturbokoneeseen.)
Kiinnostaa tuo moottori, millaiset on kulutuslukemat ?
Kulutus pyörii 11L huitteilla johtuen ehkä verrattain suuresta kaupunki pyörityksestä maantiellä pääsee 9l tuntumaan
Koneessa ei lie ollut isompia vikoja ?
Koneessa ei itsessään vikoja ole esiintynyt mutta eipä ole kilsojakaan vajaa 140tkm mutta kaikenlaista sähkö vaivaa on ollu.
Kulutus pyörii 11L huitteilla johtuen ehkä verrattain suuresta kaupunki pyörityksestä maantiellä pääsee 9l tuntumaan
Koneessa ei lie ollut isompia vikoja ?
Koneessa ei itsessään vikoja ole esiintynyt mutta eipä ole kilsojakaan vajaa 140tkm mutta kaikenlaista sähkö vaivaa on ollu.
- L.Samarialainen
- Viestit: 2178
- Liittynyt: 05.11.2005 17:27
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Jos nyt otetaan volkkarin jotakuin vastaava diesel kone eli 2.5tdi, vaikka vanhassa v70 tai 850 volvon korissa niin aikamoisia km-lukemia niilläkin on tahkottu, 15tkm ja 20tkm öljynvaihtoväleillä, öljytilävuus on jotakuin 6L. Tosin hihnaremppoihin menee jo pienen auton hinta, mutta...
Muutamia on käynyt yli 600tkm ajettuja, eikä konetta etes avattu, ei ongelmia. Saksantuonnit luku sinänsä, ykskin ukko haki oikeen viimesen päälle -96 850 tdi volvon saksasta, mittarissa 145tkm ja ei siitä epäillä ees osannu että ois ruuvattu.
No testerillä kuiten niissä näkee oikeat lukemat, katos eihän ollukkaan ajettu ku vasta 645tkm
Muutamia on käynyt yli 600tkm ajettuja, eikä konetta etes avattu, ei ongelmia. Saksantuonnit luku sinänsä, ykskin ukko haki oikeen viimesen päälle -96 850 tdi volvon saksasta, mittarissa 145tkm ja ei siitä epäillä ees osannu että ois ruuvattu.
No testerillä kuiten niissä näkee oikeat lukemat, katos eihän ollukkaan ajettu ku vasta 645tkm
Jos ei kulje niin kromaa se.
Tuolla on topicci, jossa keskustellaan tdi koneista Volvon omistajien näkökulmasta.
http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=21740.0
En ole varma näkyykö rekisteröitymättömille henkilöille.
http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=21740.0
En ole varma näkyykö rekisteröitymättömille henkilöille.
Siis koska nyt on kyseessä provotopic voisi tuon lauseen myös kääntää niinpäin että kuka ihme nyt haluais ajaa tdt:llä jos olisi mahdollisuus ajaa taloudellisella ja mukavalla volksvieterillä? Ei niskojen nyrjäytyksiä automaatin pykältäessä, mukavat ja tukevat penkit, kuutosella alkavat kulutuslukemat yms...L.Samarialainen kirjoitti:Niin ja kyseessä kun on "Provotopikki" niin totean että kuka edes haluaa ajaa uudella voksvieterillä kun saa ajaa TDT:lläkin
Ja toisekseen, ja kun volksvieterillä ei pääse tuota 700 tkm, niin öljynvaihtokulut sen kun vaan pienenee
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
Käytiin tuossa syksyn päälle Rovaniemellä velipojan Passatilla 90hp TDI, kulutus alkoi tuolla reissulla 4:lla. Ainoa ongelma on talvella moottorin hidas lämpeneminen, webastoa kun ei autossa ole. Ei ole tainnut kertaakaan mennä yli kuuden litran kulutus. Omassa TDI:ssä kulutus on noin 6,3ltr/100km.
Vaan eihän noissa ole edes moottorin ääni
Tuossa passat, jolla ajettu kuitenkin yli 500tkm Kliketi klik
Vaan eihän noissa ole edes moottorin ääni
Tuossa passat, jolla ajettu kuitenkin yli 500tkm Kliketi klik
- L.Samarialainen
- Viestit: 2178
- Liittynyt: 05.11.2005 17:27
Vaihtojen pitää olla napakat, ainakin minulla on TDT:ssä mukavat ja tukevat penkit (eikä edes rikki siitä perinteisestä kohtaa), kulutuksen ei tarvitse alkaa kutosella, riittää kun sylintereitä on kuusi... Ainut "vika" mikä penkeissä on niin ne ovat aika kylmät näin talviaamuisin ja nahkakaksion asukit taitavat olla vähän kylmissään, onneksi grilli toimiiMihaline kirjoitti:...Ei niskojen nyrjäytyksiä automaatin pykältäessä, mukavat ja tukevat penkit, kuutosella alkavat kulutuslukemat yms...
Ukolla on tuollanen W124 tdt jossa on nahkaiset ortopedipenkit ja onhan ne hyvät jos ei oo paremmilla istuna?L.Samarialainen kirjoitti:Vaihtojen pitää olla napakat, ainakin minulla on TDT:ssä mukavat ja tukevat penkit (eikä edes rikki siitä perinteisestä kohtaa)Mihaline kirjoitti:...Ei niskojen nyrjäytyksiä automaatin pykältäessä, mukavat ja tukevat penkit, kuutosella alkavat kulutuslukemat yms...
Ei vais onhan ne paremmat kun yhdenkään vanhemman mersun lintan penkit joita olen päässyt testaamaan, mutta kaukana nuo on volskin saati sitten uudempien volvojen penkkilöistä (ainahi miun mielestä). Tuommonen uudempi tdi-pasa pitää sitten suorituskyvyn puolesta tuota tdt:tä pujottelukeppinä, ainakin jos tälleen sopivasti nyt mersukuskien ohtasuonta pullistetaan... Turha on sanoo jotta ppd, sieltä saap apua pasaankin ja taas ollaan samassa tilanteessa...
Hih heh, jotta siitäpä sitä sitten... Ei herneitä nenään
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Niin Saabin 9000 Aeron penkit on referenssi-istuimet, muut on jakkaroitaMihaline kirjoitti:Ukolla on tuollanen W124 tdt jossa on nahkaiset ortopedipenkit ja onhan ne hyvät jos ei oo paremmilla istuna?
Jaa niin: velipoikakin oli sitä mieltä, kun istui kyydissä
Viimeksi muokannut Santeri Alkio, 09.12.2007 20:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei taida olla suurta eroa 1,9-2,0 dieselien suorituskyvyssä verraten 124 300 turbodieseliin ?Tuommonen uudempi tdi-pasa pitää sitten suorituskyvyn puolesta tuota tdt:tä pujottelukeppinä
Veekuutonen on vähän rivakampi kuin neloskoneiset ?
Ei ole tullut suoritusarvoja niin katseltua, vääntöähän noissa 130-heppaisissa povertiiseleissä on mukavasti.
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Ajan kuluessa "viimeinen" oikea mersu on väyrynen, sitten sen seuraaja ja sen seuraajaAntti M. kirjoitti:Samaa mieltä Lajusen ja Sivosen kans . Oma mielipiteeni on, että W126 on viimeinen oikea mersu eli W201 ja W124 esimerkiksi eivät enää ole. Eikä sitte herneitä nenään...
Niin se vain aika muuttaa mielipiteitä, autot huononee, vaikka autoteollisuus käyttää tuotekehitykseen kohtuullisia summia rahaa
Kumma, kun suomen fiksuimmat ihmiset ajavat vanhoilla mersuilla ja tavallinen tampio ostaa uusia kulkineita.
Saa nuuskata hernepussillisen, vaikka kaksi, jos haluaa