Nokian renkaiden tasapainotus
cmeli wrote:[Talvirenkaatkin on viime vuosina olleet Contit tai Misukat ja yleisesti ottaen ovat olleet laadultaan ja ajettavuudeltaan paljon Nokialaisia parempia. Nastat pysyy, runko on vahvempi(varsinkin kyljet), kestävät kilometrejä... ]
Edellisellä w202:lla ajelin Contin renkailla, tai siis kesätossuina oli contin Premium contactia parikin settiä ja talvilapasena gislaved:in nordfrostia ja contia. Eka nordfrost II oksensi ajansaatossa nastat, muuten OK. Sitten nordfrost III oli mielestäni mersun alla aivan unelma talvitossu. Viimeiset oli sitten contin winterviging 2:t, eivät paljon nordfrostille hävinneet, toki uudenpi rengasmalli, mutta hivenen levottomanpi Mutta mikä noissa oli parasta niin talvisen polannetien ajo-ominaisuudet ja hiljaisuus Tuo hakkapeliitta 4:n on ihan kammottavan äänekäs w203:ssa Kyllä voi rengas auton pilata Ja mitä tulee noiden contin kestoihin, niin tuo noilla premium contacteilla ajeltiin luokkaa 50tkm per sarja mielestäni kelpo saavutus.
Niin pakko vielä tilittää tuosta hakkapeliitta 4:sta se että, on muutes todella liukas asfaltilla, ei nuljuile joten antaa olettaa että kaarrepitoa löytyy, mutta kyllä kolmio vilkkuu vähänkään rivakammissa ohituksissa
Edellisellä w202:lla ajelin Contin renkailla, tai siis kesätossuina oli contin Premium contactia parikin settiä ja talvilapasena gislaved:in nordfrostia ja contia. Eka nordfrost II oksensi ajansaatossa nastat, muuten OK. Sitten nordfrost III oli mielestäni mersun alla aivan unelma talvitossu. Viimeiset oli sitten contin winterviging 2:t, eivät paljon nordfrostille hävinneet, toki uudenpi rengasmalli, mutta hivenen levottomanpi Mutta mikä noissa oli parasta niin talvisen polannetien ajo-ominaisuudet ja hiljaisuus Tuo hakkapeliitta 4:n on ihan kammottavan äänekäs w203:ssa Kyllä voi rengas auton pilata Ja mitä tulee noiden contin kestoihin, niin tuo noilla premium contacteilla ajeltiin luokkaa 50tkm per sarja mielestäni kelpo saavutus.
Niin pakko vielä tilittää tuosta hakkapeliitta 4:sta se että, on muutes todella liukas asfaltilla, ei nuljuile joten antaa olettaa että kaarrepitoa löytyy, mutta kyllä kolmio vilkkuu vähänkään rivakammissa ohituksissa
Jaa ei mulla oo muita kuin hyviä kokemuksia Nokian renkaista
Nyt on alla Hakkapeliitta ykköset, jotka on pyöräytetty alle joskus 2002 syksyllä eikä ole sen jälkeen tasapainotuksessa käytetty. Ei täristä eikä vipata. Pitonsa nuo on toki jo menettäneet Kesärenkaina on NRT2:set ja auto on niillä hyvä ja vakaa ajaa, vaikka profiili onkin aavistuksen liian korkea.
Nyt on alla Hakkapeliitta ykköset, jotka on pyöräytetty alle joskus 2002 syksyllä eikä ole sen jälkeen tasapainotuksessa käytetty. Ei täristä eikä vipata. Pitonsa nuo on toki jo menettäneet Kesärenkaina on NRT2:set ja auto on niillä hyvä ja vakaa ajaa, vaikka profiili onkin aavistuksen liian korkea.
- adenauer300
- Viestit: 247
- Liittynyt: 13.4.2006 8:47
- Paikkakunta: ESPOO/Nöykkiö
Ei ole koskaan ollut huonoa sanottavaa Nokian talvirenkaista. On aina saanut helposti tasapainoon, vaikka olenkin käyttänyt vanhoja koneita. Pari viikkoa sitten laitoin uudet nokian kitkat aluvanteille ja tasapainotin ne ( max 40g/ rengas ). Tasaisesti kulkee.... Edelliset nahkakaljut kitkat pysyivät tasapainossa, vaikka pintaa oli jäljellä vanteilta pois otettaessa noin 2-3mm ja tasapainotuksesta oli aikaa 4 vuotta.
Toisin on Nokian kesärenkaissa... Niitä en laita edes peräkärriin. Laatu vaihtelee joka yksilössä, rungot kieroja kuin karjunkyrpä. Eikä niitä todellakaan saa tasapainoon, ainakaan kelposti.
Toisin on Nokian kesärenkaissa... Niitä en laita edes peräkärriin. Laatu vaihtelee joka yksilössä, rungot kieroja kuin karjunkyrpä. Eikä niitä todellakaan saa tasapainoon, ainakaan kelposti.
Romuja on oma- ja sukulaisten piha täynnä, mutta lisää olisi saatava!!!!
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Oliko ekoja hakkis nelosia? Keksivät sen neliönastan, vaan ensimmäinen nastatoimittaja ei onnistunut tekemään niitä kestäviksi. Suurin osa rengas erästä meni takuisiin, loput myymättömät meni vahinkopalveluun SCRAP-leimattuna myyntiin, josta vastuuttomat autojopparit ym. ostivat jälleenmyytäviksi tai vaihdokkeihin, ilmoittamatta ostajalle renkaan vioista. Aika moni asiakas oli rengaskaupassa , kun kuuli että autossansa olevat renkaat ovatkin Nokian hylkyerää.Boss kirjoitti:Nokialaisista ei sen kummempaa huomannut kuin että kahesta setistä antautu nastat heti alkuunsa, kiva kun ei ollu enää nastoja kun tuli pysyvämpi talvi, no ekat kävin vaihtamassa ja meni takuuseen ja seuraavat tuntu kestävän vähän paremmin.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Pakko tilittää lisää/perua osittain Nokian renkaiden haukkuminen Sain nimittäin vihdoin aikaiseksi käydä rengasliikkeessä (Toisessa rengasliikkeessä kun missä noi kumit vanteille on alunperin laitettu) ja lopputulos oli se että parhaassa renkaassa oli vain vaivaiset 45g epätasapainoa ja pahimmassatapauksessa eli kuskin puolen etusessa 100g (ja tämä vielä niin että oli laitettu 80g väärään paikkaan ) ja kaikkiaan kolme rengasta heitti korkeussuunnassa ja yksi juoksi nätisti rengaskoneessa.Kuvaja kirjoitti:Jep ja taas tuli todistettua nokian laadukkuus. tuli auton mukana n. 6000km ajetut hakkapeliitta 4:t uusilla vanteilla ja vispaa yli 100km/h nopeudessa!
No kolmea kumia käännettiin vanteella ja kahdesta saatiin selkäheitto aikalailla kokonaan pois ja yhteen takaseen sitä jäi hieman ja tietysti sitten kaikki grammalleen painoon. En kerinnyt vielä maantielle, mutta katsotaan nyt vaikuttaako tuo yhden renkaan selkäheitto
Mutta nyt ihmetyttää tuo ekan rengasliikkeen rengastyöt/tai siis niiden totaalinen laiminlyönti, kyseessä iso rengasketju Oulussa. Liekkö ollut kesäharjoittelija vai mikä lie mättänyt, no nyt on taas yksi liike lisää joissa ei tarvitse enää asioida.
Juu kyllähän sen renkaan saa koneessa tasapainoon vaikka se olisi kuinka soikea, mutta on erijuttu miten se auton alla toimii, eikös? No mutta jokatapauksessa tässä on pohjimmiltaan kysymys siitä, että noi on onnistuttu painottamaan miten sattuu Siis epäilen kyllä vahvasti että tasapainotuskonetta on käyttänyt henkilö joka ei siitä oikesti mitään tiedä. Niin loppupelissähän vain yhteen jäi selkäheittoa ja sehän voi toki johtua ihan mistä vaan kun renkailla on nyt ajettu jo 7000km, eli enää ei voida näyttää toteen mitään mikä viittaisi tehdasvikaan.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Todennäköisesti pyörän kiinnityksessä ja keskityksessä on hutiloitu ensimmäisellä kerralla. Vaikka kaliperointi tai asetukset olisi pielessä näyttää kone nollat aika tarkkaan. Eri asia sitten onko tasapainottaja tarkistanut painot lisättyään että kone menee nollille. Ediittijä: Tulipa mieleen jostain seitsemän vuoden takaa kun aloittelin rengasalan hommia: Olin painottamassa vanhemman miesasiakkaan pyöriä vanhalla Cembillä, kun ukko tuli viereen tivaamaan että: "Osaakos se poika puntittaa ne renkaat?" Vastasin: "En, onneksi tämä kone osaa." Ei ukkeli kysellyt enempiä.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Joskus oli väärät "soviterenkaat" tai jotkut takana ja vispas aivan älyttömästi. Välittömästi takaisin liikkeeseen ja vaihtamalla tasottu huomattavasti. Täristää ne silti vielä vähän.
Pintaa kesäkumeissa olis vielä reilusti, mutta ensi kesäksi tulee uudet alle. Eikä varmana nokialaisia enää koskaan.
Mutta contin 3:nen on loistava kitkarengas. Pito on huima jäälläkin. Monet etuvetonastat on jätetty valoissa kattelemaan perävaloja.
Pintaa kesäkumeissa olis vielä reilusti, mutta ensi kesäksi tulee uudet alle. Eikä varmana nokialaisia enää koskaan.
Mutta contin 3:nen on loistava kitkarengas. Pito on huima jäälläkin. Monet etuvetonastat on jätetty valoissa kattelemaan perävaloja.
Easy Rider kirjoitti:Todennäköisesti pyörän kiinnityksessä ja keskityksessä on hutiloitu ensimmäisellä kerralla. Vaikka kaliperointi tai asetukset olisi pielessä näyttää kone nollat aika tarkkaan. Eri asia sitten onko tasapainottaja tarkistanut painot lisättyään että kone menee nollille. Ediittijä: Tulipa mieleen jostain seitsemän vuoden takaa kun aloittelin rengasalan hommia: Olin painottamassa vanhemman miesasiakkaan pyöriä vanhalla Cembillä, kun ukko tuli viereen tivaamaan että: "Osaakos se poika puntittaa ne renkaat?" Vastasin: "En, onneksi tämä kone osaa." Ei ukkeli kysellyt enempiä.
Juu jotain hassua siellä on tapahtunut. No nyt heräsi pelko että entäs kesärenkaat, ne on pantu valsseille saman putkan toimesta muutama viikko aiemmin Taijampa nakella rattaat talven mittaa kyytiin ja käydä rengasliikkessä noidenkin kanssa ihan oma mielenrauhan vuoksi
Eipä ole itselläkään ollut Nokian talvirenkaista mitään huonoa sanottavaa. Kaveri joskus valitti HKPL4:n pitävän hirveää ääntä ja minä tietty vastustelin, ettei ne mitään meteliä pidä. Suunsoitoksihan se meni ja kaveri käski minun ostaa moiset renkaat, jotta tietäisin mistä puhun. Hiljeni vasta, kun ilmoitin autossani olevan parasta aikaa kyseiset renkaat alla (kuivaa ja karkeapintaista asfattitietä oli tuossavaiheessa ajeltu noin 30 km).
Nokia pilaa mainettaan päästämällä noita kakkosluokan renkaita markkinoille. Ja nehän on juuri niitä selkä yms. heittoisia, joita jotkut rengasliikkeet kaupittelevat priimatavarana (tai eivät ainakaan muista mainita sekundasta). Misukkahan ei päästä noita sekundaeriä lainkaan myyntiin.
Eli meidän koslat menee talvella Nokialaisilla ja kesät Misukoilla.
Nokia pilaa mainettaan päästämällä noita kakkosluokan renkaita markkinoille. Ja nehän on juuri niitä selkä yms. heittoisia, joita jotkut rengasliikkeet kaupittelevat priimatavarana (tai eivät ainakaan muista mainita sekundasta). Misukkahan ei päästä noita sekundaeriä lainkaan myyntiin.
Eli meidän koslat menee talvella Nokialaisilla ja kesät Misukoilla.
Eipä ole ollut Nokian kitkoista valittamista, kolmannet menossa (Q:n jälkeen kahdet RSi:t).
Asiaa auttanee, että käyttää kunnollista rengasliikettä asennukseen (muutkin ovat täällä huomanneet ko asian) ja laittaa renkaisiin ilmanpainetta suosituksia enemmän.
Kesä Nokiat ovat oma lukunsa, eipä taida tulla enään minulle.
Asiaa auttanee, että käyttää kunnollista rengasliikettä asennukseen (muutkin ovat täällä huomanneet ko asian) ja laittaa renkaisiin ilmanpainetta suosituksia enemmän.
Kesä Nokiat ovat oma lukunsa, eipä taida tulla enään minulle.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Joo eli jos renkaijenne kyljistä löytyy jotakin ylimääräisiä sulatusleimoja, kuten: DA tai SCRAP, on kyseessä jollain lailla priimasta poikkeava tuote, josta pitää myydessä mainita ostajalle. Olikohan jotenkin että DA=disabled appearance tjsp. ja SCRAP vakavammin viallinen tuote. Tulee töihin silti nokian erissä jatkuvasti soikeita tai esim. 250g painoja vaativia renkaita, ja ihan priima tavarana. Noksun ukot niitä sitten käy ihmettelemässä ja iskee puukolla kyljen auki. Muilla merkeillä tuntuisi olevan vähemmän ongelmia.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Meiltä menee autoliikkeisiin, uusiin autoihin talvirengassarjoja n. 15-20srj/pv koko ajan. Näitä ongelmarenkaita tulee arviolta yht. n.10-20kpl vuosi. Osa on tietenkin kuljetusvaurioisia (jalkaosa vääntynyt trukkilavan kulmaa vasten). Yksi räjähtänytkin on ollut.Hamis kirjoitti:Eli kuinka usein on "jatkuvasti"?Easy Rider kirjoitti:Tulee töihin silti nokian erissä jatkuvasti soikeita tai esim. 250g painoja vaativia renkaita, ja ihan priima tavarana.
Ajattelin vain ku ei nuita oo vielä 5kk:n aikana tullut..
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Asia selväEasy Rider kirjoitti:Meiltä menee autoliikkeisiin, uusiin autoihin talvirengassarjoja n. 15-20srj/pv koko ajan. Näitä ongelmarenkaita tulee arviolta yht. n.10-20kpl vuosi. Osa on tietenkin kuljetusvaurioisia (jalkaosa vääntynyt trukkilavan kulmaa vasten). Yksi räjähtänytkin on ollut.Hamis kirjoitti:Eli kuinka usein on "jatkuvasti"?Easy Rider kirjoitti:Tulee töihin silti nokian erissä jatkuvasti soikeita tai esim. 250g painoja vaativia renkaita, ja ihan priima tavarana.
Ajattelin vain ku ei nuita oo vielä 5kk:n aikana tullut..