v:n -83 farmari, kannattaako kunnostaa?

Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Niihän se on että takavetoautoissa voipi kääntää noita renkaita oikiasti linkkuun, kun ei ole vetoniveliä suojeltavana, ja siksi kääntyvät yleensä terävämmin kuin etuvedot.

Tyhymä kysymys, mutta onkos siinä ohjaustehostinta? Vaikka eikö noissa kaikissa ole? Ettei olisi pumppu rikki, jos on jäykkä pyörittää?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
namnam
Viestit: 1304
Liittynyt: 17.11.2007 14:29
Paikkakunta: Nauvo

mersun pussipysäköinti

Viesti Kirjoittaja namnam »

No voihan se olla vika täällä ratin ja selkänojan välissäkin :wink:

Totta puhut, mulla oli aikoinaan tuollainen Mazda, se se vasta oli kelju pysäköitävä.

Kaksi asiaa voisin tietenkin tehdä: harjoitella pussipysäköintiä pitäen mielessä, että etupyörät eivät nyt sitten kallistu - ja tarkastuttaa servon.

Onneksi meille mahtuu kotipihaan miten päin vain, eikä maalikylille tarvitse lähteä kuin muutaman kerran vuodessa. :D
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Re: mersun pussipysäköinti

Viesti Kirjoittaja jovihava »

namnam kirjoitti:harjoitella pussipysäköintiä pitäen mielessä, että etupyörät eivät nyt sitten kallistu
Eikös ne muuten kallistu, ja aika hurjasti sittenkin moneen muuhun verrattuna? Emmietiijä, mutta semmonen kuva miulla vaan on. Siis jos pystykallistuksesta puhutaan :?:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
namnam
Viestit: 1304
Liittynyt: 17.11.2007 14:29
Paikkakunta: Nauvo

Viesti Kirjoittaja namnam »

Juu ei.

Eivät ainakaan samalla tavalla kuin siinä entisessä autossa. Nousin oikein katsomaan, kun alkoi takkuilla pysäköinti - tai sitten Turussa on ruutuja kavennettu ja lyhennetty, kun olen ollut muutaman kuukauden käymättä :niinpaniin:
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Re: mersun pussipysäköinti

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

namnam kirjoitti:No voihan se olla vika täällä ratin ja selkänojan välissäkin :wink:

Totta puhut, mulla oli aikoinaan tuollainen Mazda, se se vasta oli kelju pysäköitävä.

Kaksi asiaa voisin tietenkin tehdä: harjoitella pussipysäköintiä pitäen mielessä, että etupyörät eivät nyt sitten kallistu - ja tarkastuttaa servon.

Onneksi meille mahtuu kotipihaan miten päin vain, eikä maalikylille tarvitse lähteä kuin muutaman kerran vuodessa. :D
Tuntuuko ohjaus raskaalta tai onko auto maantiellä huono ajaa?W123 mersuissa on melko suuri caster kulma joka aiheuttaa sen että etupyörät myös kallistuvat voimakkaasti käännettäessä.Olisko kulmat jotenkin pielessä vai selittyykö mondeon lukuisat nivel vaivat sillä etupyörät kääntyvä liikaa etuvetoiseksi?
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
namnam
Viestit: 1304
Liittynyt: 17.11.2007 14:29
Paikkakunta: Nauvo

Viesti Kirjoittaja namnam »

No nytpäs sen sanoit!

Etupäähän siinä Mondeossa kettuili koko ajan!

Kyllä mersu ihan mukava on tavallisessa ajossa, niinkuin taisin jo jossain kirjoittaa, niin 'kulkee kuin juna'. - Nyt tuli kiire saada joku katsomaan sitä ohjausta...
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Eipä kyllä liity sen enempää mihinkään mutta Nauvossa tuli parisen vuotta sitten syötyä elämäni parasta sisäfilettä.Muutenhan se seutu on pohjois-karjalaiselle heterojuntille yhtä tuskaa,knallburgerin poikakin oppi Korppoossa suomenkieltä kun opetin sitä. 8)
Avatar
seppokotilainen
Viestit: 325
Liittynyt: 13.12.2006 1:29
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja seppokotilainen »

missään nimessä ei pidä alkaa kunnostamaan vaan ajaa sillä se aika mitä se kestää
MB250TDvm-95..20venttiiliä
Avatar
namnam
Viestit: 1304
Liittynyt: 17.11.2007 14:29
Paikkakunta: Nauvo

Tervetuloa Nauvoon siltikin

Viesti Kirjoittaja namnam »

Hei sinä joka sait hyvää sisäfilettä Nauvossa,

hienoa! Olemme ylpeitä yrittäjistämme. Ihanaa, kun onnistuvat!

Itsekin olen käynyt syntymässä P-Karjalassa, tiedän mitä tarkoitat tuolla kielijutulla.

Todellisuudessa se Knallburgerin poika osaa IHAN hyvää suomea, niinkuin kaikki koululaiset täällä. Kunhan kettuilevat, laiskuuttaan. Olen ollut aikoinaan 10 vuotta yläasteella opettamassa musiikkia, ja nyt opetan Korppoossa pikkupianisteja.

Knallburgeria ei sitten enää ole, sen sijalla on viihtyisä kahvio, asiamiesposti ja kaikki-kaikessa kauppa, josta saan ostettua mm. mieleiseni autolitkut. Nauvon SEO:lta loput.

Saariston palveluita kehitetään jatkuvasti, pian ei varmaan enää tarvitse lähteä mantereelle, kun täältä alkaa saada kaiken. Alko tuli viime kesänä Nauvoon, samoin Turun alueen suurimmaksi muutamassa kuukaudessa kasvanut Sale (Korppoolaisten ja Houtskarilaistenkaan ei tarvitse enää lähteä Nauvon lautan yli ruokaa ja juomaa hakemaan)

Vaihtoehto Ruohtiin ja Ahvenanmaalle menijöille: ajakaa Nauvon kautta (varatkaa kunnolla aikaa pysähtymiseen, viimeinen pankkiautomaatti ja huoltoasema ennen Ahvenanmaata! mm. , puhumattakaan nyt näistä palveluista ja vierasvenesatamasta ja ...) Ajelkaa sitten kaikessa rauhassa valkoisella autolautalla Korppoon Galtbystä Långnäsiin. Oikea laiva, oikea meritunnelma, hienot maisemat! Aikatauluja löytyy mm. Nauvon kotisivuilta ja minulta. Eckeröstä pääsee taas seuraavalla oikealla laivalla Ruotsiin.

Uus-saaristolaisen mielipide (vasta 20 v. asunut). Tervetuloa!

Ja mitäs Pohjois-Karjalaan kuuluu? Ainakin mukavia immeisiä olette, kun autatte ilmaiseksi aloittelijaa!
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

seppokotilainen kirjoitti:missään nimessä ei pidä alkaa kunnostamaan vaan ajaa sillä se aika mitä se kestää
Miksei pidä kunnostaa?Jos auto miellyttää niin eikö se silloin kannata kunnostaa että iloa riittää mahdollisimman pitkäksi aikaa?
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
seppokotilainen
Viestit: 325
Liittynyt: 13.12.2006 1:29
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja seppokotilainen »

Se on jo liian vanha kunnostettavaksi
MB250TDvm-95..20venttiiliä
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

seppokotilainen kirjoitti:Se on jo liian vanha kunnostettavaksi
kunnostetaanhan niitä paljon vanhempiakin :idea: miksei tätä vois kunnostaa :?:
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

touhottaja kirjoitti:
seppokotilainen kirjoitti:Se on jo liian vanha kunnostettavaksi
kunnostetaanhan niitä paljon vanhempiakin :idea: miksei tätä vois kunnostaa :?:
Samaa minäkin ihmettelen,osia saa ja muutenkin näitä vanhoja on helppo kunnostaa.Monet 90 luvun autot saa laittaa paaliin kun ne on niin vittumaisia korjata 2000 luvun autoista puhumattakaan.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

seppokotilainen kirjoitti:missään nimessä ei pidä alkaa kunnostamaan vaan ajaa sillä se aika mitä se kestää
Hehheh,kyllä se kuule Seppo on niin että jos osaa vähänkin jotain niin kyllä tommonen roplaaminen on aina kivaa,ja etkös sä itekin roplaile 124 mersua? Sehän alkaa olla jo museoauto sekin.. 8)
Avatar
Tarmo
Judge Mese
Viestit: 1928
Liittynyt: 05.11.2005 13:22
Paikkakunta: Box

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

W123:siahan vasta kannattaakin kunnostaa, kun ovat jo sen ikäisiä, ettei arvo juuri laske, pikemminkin päinvastoin.
W124:sta taas ei kannata erikseen lähteä kunnostelemaan, niitä on kuitenkin niin paljon vielä liikkeellä... toisin on sitten reilun kymmenen vuoden päästä, kun kanta on karsiutunut "ajellaan niin kauan kuin kestää urpojen" ansiosta... :roll:

Eihän noilla arvossa eroa enää muutenkaan paljoa ole... ennemmin ostaisin 5000 €:n W123:n kuin 5000€:n W124:n. :idea:
Avatar
namnam
Viestit: 1304
Liittynyt: 17.11.2007 14:29
Paikkakunta: Nauvo

Kunnostus!

Viesti Kirjoittaja namnam »

Ei tarvitse syöttää hullulle puuroa, nythän minä vasta innostuin suunnittelemaan autoni kunnostusta. Kun olen tällainen pohjois-karjalais-saaristolainen, niin teidän puolesta ja vastaan vääntönne vain innostaa. Kiitos. Ja varovasti! Tuollaisia intohimoja se 123 juuri synnyttää.

90-luvun ja 2000-luvun autoja hankitaan sitten tänne meidän mäkeen, kun sähköjärjestelmät muuttuvat sellaisiksi, ettei yhden pikkuasian hajoaminen mykistä koko autoa. Lähin hinausauto tulee 60 km päästä, sitten kun tulee. Eikä noita uusia edes saa naapuri hinata.
Bussin varassa täällä ei pärjää, jos palkkatyötä aikoo tehdä.

Nyt vaan olisi kiva löytää se LUOTETTAVA korjaaja, joka katsoisi esim. servon ja muutenkin. 20 vuoden ajalta on kaikenlaisia kokemuksia, joten vinkki ei ole ihan turha. Eri asia sitten, jos ei korjaaja osaa tai tiedä, se on ihan ymmärrettävää, mutta valehdella ja huijata ei tarvitse, eikä sanoa että auto on sen takia hyvä, kun se on punainen.

Yksi rekkakuski kerran laivalla kyllä neuvoi, että pitää tukka panna visusti lippalakin alle piiloon, löysät vaatteet päälle ja pesäpallomaila etupenkille. Se oli 20 kiloa ja 20 vuotta sitten...
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Onkos herrasväellä muuten sitovia suunnitelmia tulevalle viikonlopulle? Kotkan Santalahti vetää tunnetusti rentoasenteisia meseläisiä pilvin pimein tulevana viikonloppuna, ja sinnehän ovat tervetulleita kaikki :)

viewtopic.php?t=15845

Ihan näin vaan vinkkiluontoisesti, ja viimehetken majoituksiahan kannattaa kysellä Pikku Myyltä sekä Pekkikseltä :wink:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

touhottaja kirjoitti:
seppokotilainen kirjoitti:Se on jo liian vanha kunnostettavaksi
kunnostetaanhan niitä paljon vanhempiakin :idea: miksei tätä vois kunnostaa :?:
Sehän menee juuri niin, että mitä vanhempi niin sen tärkeämpää kunnostaminen on. Ei muuta kuin kuntoon vaan farkku. Tuollainen farkku on erittäin mukava ajella ja käyttää kunnossa ollessaan. Oli tuossa jonkin aikaa kesällä tuollainen farkku W123 ajossa ja kyllä sillä ajamisesta nautti. Eikö ollutkin jari_w123 mukava tuollainen farkku koppainenkin W123 ajella?
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Heavy kirjoitti:Eikö ollutkin jari_w123 mukava tuollainen farkku koppainenkin W123 ajella?
Oli se kyllä mukava ajella,vakaa ja rauhallinen.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

jari_w123 kirjoitti: Oli se kyllä mukava ajella,vakaa ja rauhallinen.
Niin tasonsäätö oli varmaan kunnossa.Meikäläisen valas ei täytä yhtään em. adjektiiviä.. :roll:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Heh, heitänpä minäkin mielipiteeni tähän mainioon keskusteluun ... namnam, mielestäni Mersusi kannattaa kunnostaa ja ottaa käyttöautoksi koska olet sen ominaisuuksiin tyytyväinen kuten miehesikin.

Kunnostamisella en tarkoita sitä että auto laitettaisiin uudenveroiseen kuntoon - korjautat viat jotka häiritsevät ja ajelette menemään. :D

Aina parempi jos pienten ruostevikojen kanssa pystyy elämään, maalauttaminen tulee hintoihinsa varsinkin jos lopputuloksen pitäisi kestää lähempää tarkastelua vielä muutaman vuoden päästä.

Vanhan Mersun ostaja joutuu aina kunnostamaan autoaan, "toimintatonni" rapsahtaa lompakosta riippumatta siitä maksaako auto ostettaessa viissataa vai viistonnia.
(Viistoistatonnia maksavaan voi mennä pari kolmekin tonnia. :lol: )
Avatar
kerosiini
Viestit: 773
Liittynyt: 05.12.2005 15:59
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Kyllähän se on karu tosi asia että aina kun yli 20vuotta vanhan auton ostat niin aina siihen joutuu sijoittamaan jos mielii ajaa eikä vain säilyttää. Itselläni oli melkein (hui MELKEIN) vuoden käytössä korinvaihto 240TD joka oli ostettaessa nähnyt elämää enempi kuin laki sallii. Noh nuori poika täynnä intoa tietenkin sitä laittaa siihen malliin että se miellyttää itseä ja voi luottaa siihen että vie paikasta a paikkaan b luotettavasti, jopa pitemmällekkin.

No sitten iskeekin autokuume ja on pakko saada vaihdettua auto. Nykyään tämä kyseinen yksilö palvelee jotain rättipäätä lähi-idässä (anteeksi) ja ketä se v**uttaa? no ketä muutakaan kuin minua. Hyvästä autosta luopua jota vielä laittanut tunteella.

Ei siinä muuta ku hiljalleen laitella sen mihin itse kykenee ja hoidattaa loput jollain osaavalla! Onnea "projektiin" ja paljon vakaita luotettavia kilometrejä! Ps. kuskinpuoleinen peili pitäisi löytyä kätköistä mutta etköhän löydä molemmat peilit lähempää jopa hävyttömän halpaan hintaan! Jos et niin nakkaa yv:llä

123 osia on suomi pullollaan mutta jos aletaan varusteita vonkumaan niin silloin pitää olla tuohtakin jota pistää peliin. Esimerkkinä sähkölasit..
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Avatar
namnam
Viestit: 1304
Liittynyt: 17.11.2007 14:29
Paikkakunta: Nauvo

Viesti Kirjoittaja namnam »

No mutta...!

Näyttää siis siltä, että Mondeo häipyy lopullisesti pihasta. Kori siinä on vielä hyvä, sen voisi myydä.

Se moottori/nivel-remontista säästyvä raha mersuun ja avot! Pääsee talvellakin töihin ja kauppaan. WOW, näinhän se oli tarkoituskin.

Eli autostakin tulee namnam. (Sisäisesti kaunis)

Kyllä oli taas kiva eilenkin ajaa, kun Turkkusse jouduin käymään. Ja tällä kertaa mahtui ruutuunkin ihan hyvin (alan oppia) (tai sitten olivat maalanneet isompia ruutuja). Perfect! :lol:
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

namnam kirjoitti:Näyttää siis siltä, että Mondeo häipyy lopullisesti pihasta. Kori siinä on vielä hyvä, sen voisi myydä. Se moottori/nivel-remontista säästyvä raha mersuun ja avot!
Loistoratkaisu! Jos et hitsaus- ja maalaushommia joudu ostamaan paljoa ulkopuolisilta niin varmasti tulee edullisemmaksi kuin vastaava maanantai-Mondeo. Tekniikkaosaa saa noihin nyt puoli-ilmaiseksi uutena sekä käytettynä eikä pirssi sisällä höpöhöpö-varusteita.

Paa kuvaa kehiin kun saat kameran käsiin! Kansa vaatii!
jani10106
Viestit: 56
Liittynyt: 05.10.2006 18:32
Paikkakunta: turenki

Viesti Kirjoittaja jani10106 »

parempi pitää se vanha mersu kun mondeo,pääsee paljon pitemmälle ja huolettomammin..
MercMan
W123-Spesialisti
Viestit: 604
Liittynyt: 03.3.2006 16:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Ohoho.. :shock: Harvoinpa naiset pitää 123 farkusta ku semmosella aikanaan ajelin silloon tällöin nii ei kukaan liikoja kehunut kauniiksi, eikä tuo vaimokaan sitten yhtään tykkää vaikka ehdotin että hankittas semmonen farmari 123 pakuverolla.
Isäukolla oli joskus pari vuotta sitten vajaa vuoden verran 300 farkku vanha ja miljardin ajettu, mutta erittäin hyvä se ajaa oli, parempi ku sedani talvella.

Jees, laita vaan ne mondeo rahat siihen, ei nuita farkkui liikoja vastaan tule ainakaa hienoja ku kattelet ajellessasi sillä :) Kyl vanhaan investointi kannattaa jos sen pitää, aina ne uudemmat rottelot munanmalliset sähkörumilukset voittaa :lol: Sori uudempien autojen omistajat!
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
namnam
Viestit: 1304
Liittynyt: 17.11.2007 14:29
Paikkakunta: Nauvo

Viesti Kirjoittaja namnam »

Kiitos rohkaisuista. Farkku on ja pysyy. Jos joku pyssyllä uhaten käskisi vaihtaa merkkiä nyt, niin vaihtaisin, mutta mihin tahansa farkkuun. (Mondeokin on farkku!)(Ja se pökötti, mitä tarjottiin mulle, on farkku, kyllä mun tutut jo tietää)

Asia nyt vaan on näin.

Tarvitsen täällä saaressa ehdottomasti auton, jossa ei ole MITÄÄN hienouksia, jotka hajotessaan tekevät autosta sekunnissa ajokelvottoman.
Se on voitava korjata vaikka tien päällä, koska nukun aina yöni kotona.
Sukkahousuja ja purukumia käytän ainoastaan hätävaraosina, jos oikeat varaosat loppuu. 123:han on kuin luotu minulle ja näihin oloihin. Ja sitä paitsi kun mieskin tykkää...

Älkääkä ihmiset menkö uskomaan tämän päivän (30.11.) Ilta-Sanomien artikkelia 'naisten autosta'!

VOI HELVETTI! Ja YÖK!

Joko minä en ole nainen* (viisi aikuista lasta, saman miehen kanssa vuodesta 1976) tai sitten jossain mättää jokin. Ei pidä ottaa asenteita helposti. Yksi tykkää yhdestä, toinen toisesta.

Eihän kaikki miehetkään tykkää farmariautoista...

*Kunhan mies tulee työpaikan pikkujoulusta, niin tarkistan asian

:twisted:

Sitä paitsi olen hulluna hevosiin ja kameleihinkin, jos se nyt yhtään valaisee, millä tavalla olen vinksahtanut. Ja se on se auto, joka on sisäisesti kaunis...
Kamarineito
® Mesen linttaklubi
Linttalady
kanerhe
Viestit: 6
Liittynyt: 24.1.2008 19:03
Paikkakunta: NIVALA

keskuslukitus

Viesti Kirjoittaja kanerhe »

Ali ja ylipaineella ne toimii: Hitaat ne on ! varmaan jo valskaa työsylintereistä ja muualta, alipaine pumppu koneisto on vänkärin puoleisen takapenkin alla irallaan mattojen alla vahtomuovi mutikan sisällä. testailla voí kunnollisen pumpun kanssa missä hitain lukko
Itse ohitin tankin luukun lukon niin virkkui vähän muut
Avatar
kerosiini
Viestit: 773
Liittynyt: 05.12.2005 15:59
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Eihän W123:ssa mitään "koneistoa" ole keskuslukitukselle. Alipaine tulee koneen pumpulta ja auton takapäässä, pohjassa on poikittain kenno joka toimii varastona (näyttää munakennolta). Letkuthan nuissa alkaa falskaan ja tosiaan tiivisteet sylintereissä. Omassani on koko systeemi silleen sekasin että kuskinpuolella ovet aukeaa ja apukuskinpuolella menee kiinni :)

Ja vuotoakin on kun toimii hieman viiveellä ja vasta kun auto on käynnissä.

W124:ssä on keskuslukitukselle ja muille härveleille oma sähköinen alipainepumppu takapenkin alla.
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Avatar
Mihaline
Viestit: 214
Liittynyt: 28.4.2006 12:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

kerosiini kirjoitti:Eihän W123:ssa mitään "koneistoa" ole keskuslukitukselle. Alipaine tulee koneen pumpulta ja auton takapäässä, pohjassa on poikittain kenno joka toimii varastona (näyttää munakennolta). Letkuthan nuissa alkaa falskaan ja tosiaan tiivisteet sylintereissä. Omassani on koko systeemi silleen sekasin että kuskinpuolella ovet aukeaa ja apukuskinpuolella menee kiinni :)
Letkut ristissä jotka menee vasemmalta oikealle. Käännä toisinpäin haarottimessa niin alkaa toimia lukkokin oikein...
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123, sedan, coupe, farmari, lang”