Poljin painuu puoleen väliin? [vika löytyi]
Poljin painuu puoleen väliin? [vika löytyi]
Elikkäs mistähän kannattaisi lähteä etsimään vikaa, kun w123:ssa takajarrut eivät tunnu skulaavan ihan kunnolla. Kun jarrupoljinta painelee auto sammuksissa, niin paineet tuntuvat pysyvän, mutta auto käynnissä polin painuu puoleen väliin ja toppaa siihen ihan "normaalisti".
Jarrutustestailujen mukaan etupyörät menevät lukkoon kun polkimen runttaa vauhdista lattiaan, mutta takapyörät eivät jarruta ainakaan lukkiutumiseen asti.
Ennemmin oli samaa ongelmaa, silloin toinen takajarrusatula vuoti. Homma rupesi toimimaan tiivisteen vaihdolla, mutta nyt ei ainakaan silmämääräisesti näy vuotoja. Halkaisin kyseisen jarrusatulan, kun etsin vikaa, voisiko sinne jäänyt ilma aiheuttaa moista?
Jarrutustestailujen mukaan etupyörät menevät lukkoon kun polkimen runttaa vauhdista lattiaan, mutta takapyörät eivät jarruta ainakaan lukkiutumiseen asti.
Ennemmin oli samaa ongelmaa, silloin toinen takajarrusatula vuoti. Homma rupesi toimimaan tiivisteen vaihdolla, mutta nyt ei ainakaan silmämääräisesti näy vuotoja. Halkaisin kyseisen jarrusatulan, kun etsin vikaa, voisiko sinne jäänyt ilma aiheuttaa moista?
Viimeksi muokannut laurw123, 22.11.2007 20:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Poljin painuu puoleen väliin?
Voisi.laurw123 kirjoitti:voisiko sinne jäänyt ilma aiheuttaa moista?
Täytyy sanoa, että yllätyn joka kerta mese.fi:n nopeudesta
Mutta kuitenkin, ongelma esiintyi jo ennen kuin halkaisin satulan, tosin vaihdoin nyt samalla sen kulahtaneen O-renkaan puoliskojen välistä... No, kiitos Harjulle nopeasta vastauksesta, hommaan kaverin avuksi ilmaukseen ja kerron sitten aikanaan tuloksen.
Mutta kuitenkin, ongelma esiintyi jo ennen kuin halkaisin satulan, tosin vaihdoin nyt samalla sen kulahtaneen O-renkaan puoliskojen välistä... No, kiitos Harjulle nopeasta vastauksesta, hommaan kaverin avuksi ilmaukseen ja kerron sitten aikanaan tuloksen.
Pienen painostuksen avulla sain pikkuveljen avuksi ilmaukseen, tosin uhkailusta huolimatta tämä hienohelma ei ryöminyt auton alle avaamaan ruuvia... ...ja p*rkule kun oli kuraanen pihamarkki ja autoki parkattu vesilammikon päälle!
No, enivei ongelma on ratkaistu - nyt paineet pysyvät taas oikealla puolin poljinta. Tarinan opetus: Mitä tahansa tekeekään jarruille, muista aina ilmata systeemi hyvin.
Kiitos neuvoista
No, enivei ongelma on ratkaistu - nyt paineet pysyvät taas oikealla puolin poljinta. Tarinan opetus: Mitä tahansa tekeekään jarruille, muista aina ilmata systeemi hyvin.
Kiitos neuvoista
-
- Viestit: 140
- Liittynyt: 12.11.2018 12:22
Läpinäkyvää letkua ja se valumaan pulloon, niin näkee paljonko tarvii valuttaa.supersepe kirjoitti:Onnistuuko ilmaus noin , meneekö neste omalla painollaan alas jarruihin ja työntää ilman edellä , jos noin , niin kuinka paljon pitää valuttaa nestettäHarju kirjoitti:Ilimaus onnistuu yksinkin iliman apulaitteita
Jarruneste säiliö täyteen ilimaruuvi auki tupakki tarvittaessa kaks ilimaruuvi kiinni
Kauimmasta lähimpään satulaan.
Neste valuu hitaasti, niin tärkeintä pitää säiliö täynnä.
Kumpa kytkin, eri mersuis, olis yhtä helppo ilmata .
Kun jarruneste valuu kuplimatta ilmausruuvista on homma valmis.
Kytkimen ilmaus on tosi helppo, jos pääsylinterin vaihtaa ei tarvitse ilmausruuvia availla. Painelee vaan poljinta niin monta kertaa että ilma poistuu, yleensä parisensataa painallusta riittää ja senhän toki huomaa polkimesta kun tuntuu normaalilta.
Työsylinterin vaihdon jälkeen letku joltain jarrusatulan ilmausruuvilta kytkimen ilmausruuville, ruuvit auki ja painelee jarrupoljinta muutaman kymmentä kertaa varovasti pohjaan. Ennen tätä ja vaikka kertaalleen ilmauksen aikana kun vaihtaa säiliöön uudet nesteet on sitten kytkimessäkin puhtaammat nesteet.
Kytkimen ilmaus on tosi helppo, jos pääsylinterin vaihtaa ei tarvitse ilmausruuvia availla. Painelee vaan poljinta niin monta kertaa että ilma poistuu, yleensä parisensataa painallusta riittää ja senhän toki huomaa polkimesta kun tuntuu normaalilta.
Työsylinterin vaihdon jälkeen letku joltain jarrusatulan ilmausruuvilta kytkimen ilmausruuville, ruuvit auki ja painelee jarrupoljinta muutaman kymmentä kertaa varovasti pohjaan. Ennen tätä ja vaikka kertaalleen ilmauksen aikana kun vaihtaa säiliöön uudet nesteet on sitten kytkimessäkin puhtaammat nesteet.
-
- Viestit: 140
- Liittynyt: 12.11.2018 12:22
Kytkinpoljin ylhäällä ja moottori sammuksis?dealer kirjoitti: Työsylinterin vaihdon jälkeen letku joltain jarrusatulan ilmausruuvilta kytkimen ilmausruuville, ruuvit auki ja painelee jarrupoljinta muutaman kymmentä kertaa varovasti pohjaan. Ennen tätä ja vaikka kertaalleen ilmauksen aikana kun vaihtaa säiliöön uudet nesteet on sitten kytkimessäkin puhtaammat nesteet.