Sprinter kokemuksista
Sprinter kokemuksista
Onkos porukalla minkälaisia kokemuksia Sprintereistä? Sellaista on tullut katseltua jo jonkin aikaa ja hakusessa olisi malli ennen cdi aikaa. Automaattikin toisaalta houkuttaisi, onkos se kuinka luotettava näissä Sprintereissä? Ja onko nuo automaatit muuten 4- vai 5-lovisia?
Olen kuullut muutaman (jopa ammattiautoilijan) moittivan Sprinterin ajettavuutta. Pitääkö moiset väitteet paikkansa, vai ovatko vain takavetoihin tottumattoman henkilöauto kuskin mielipiteitä?
Tilan tarve olisi myös ehdoton ja mieli vaihtelee nyt puolipitkän ja pitkä mallin välillä. Osaisiko joku kertoa tavaratilan pituuden molemmista malleista, olisin varsinkin tästä tiedosta hyvin kiitollinen!
Kiitokset jo etukäteen (varmasti) asiantuntevista mielipiteistänne ja tiedoista! Ja mukavaa syksyn jatkoa!
Olen kuullut muutaman (jopa ammattiautoilijan) moittivan Sprinterin ajettavuutta. Pitääkö moiset väitteet paikkansa, vai ovatko vain takavetoihin tottumattoman henkilöauto kuskin mielipiteitä?
Tilan tarve olisi myös ehdoton ja mieli vaihtelee nyt puolipitkän ja pitkä mallin välillä. Osaisiko joku kertoa tavaratilan pituuden molemmista malleista, olisin varsinkin tästä tiedosta hyvin kiitollinen!
Kiitokset jo etukäteen (varmasti) asiantuntevista mielipiteistänne ja tiedoista! Ja mukavaa syksyn jatkoa!
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: 16.7.2007 22:51
- Paikkakunta: Kouvola
Ainakin mulla on maaliongelmia, ehjään maalipintaan ilmestyy ruostepilkkuja. Kannentiiviste menee ilmeisesti kaikista 300 tuhannen jälkeen, ja kohta sen jälkeen saattaa turbo olla vaihtolistalla, alkaa syömään öljyä.
Ajettavuus on minusta ihan kohillaan, äänieristystä olen kyllä parantanut ja kuskin penkki on mazdasta. Samalla sain ratin keskelle kuskin penkkiä, ennen se oli sivussa.
Mulla oli ärsyttävä vika tuossa, puolisen vuotta etsittiin vikaa, tuo kun meni aika ajoin vikatilaan ja lopulta ei meinannut liikkua ollenkaan. Lopulta vika löyty katalysaattorista, se paloi reilu vuosi sitten ja alkoi helisemään. Sitten se helinä loppu alkuvuodesta, mutten ajatellut asiaa sen kummemmin. Oli sitte katti ummessa. Täytyy toivoa ettei uusi turbo ottanu itteensä, tais olla riittävät pakopaineet.
Mulla tuo auto on -99 312 puolipitkä ja täyskorkea.
Sprintteri on aika tarkka renkaista ja paineista, muuten se ei oikein halua kulkea suoraan. Täyspitkä ei enää mahdu pysäköintiruutuihin.
Muuta ei nyt tullu mieleen. Automaatista olen minäkin haaveillu.
Ajettavuus on minusta ihan kohillaan, äänieristystä olen kyllä parantanut ja kuskin penkki on mazdasta. Samalla sain ratin keskelle kuskin penkkiä, ennen se oli sivussa.
Mulla oli ärsyttävä vika tuossa, puolisen vuotta etsittiin vikaa, tuo kun meni aika ajoin vikatilaan ja lopulta ei meinannut liikkua ollenkaan. Lopulta vika löyty katalysaattorista, se paloi reilu vuosi sitten ja alkoi helisemään. Sitten se helinä loppu alkuvuodesta, mutten ajatellut asiaa sen kummemmin. Oli sitte katti ummessa. Täytyy toivoa ettei uusi turbo ottanu itteensä, tais olla riittävät pakopaineet.

Mulla tuo auto on -99 312 puolipitkä ja täyskorkea.
Sprintteri on aika tarkka renkaista ja paineista, muuten se ei oikein halua kulkea suoraan. Täyspitkä ei enää mahdu pysäköintiruutuihin.
Muuta ei nyt tullu mieleen. Automaatista olen minäkin haaveillu.
sprintteri
Terve
Kuten jo mainittiin,tarttee väriä lisää parinvuoden välein,ettei ruoste pääse valloilleen.
Automaatti loota on 4 vaihteinen(on ehdottoman hyvä)
Raidetangon päät,jarrulevyt ja iskarit(kun ajaa paljon tyhjänä)
ovat kulutus tavaraa.
Ajo ominaisuudet on ihan ok,jos iskarit on kunnossa(ei huoju)
Sisäpituus on puolipitkä noin 3,5m ja pitkä noin 4,3m
Lauttamaksut on pitkässä PALJON kalliimmat kun puolipitkässä.
Mutta ,kun pitkään rakentaa jatkoohjaamon,jää vielä puolipitkän tavaratila
Terveisin Jamppa
sprinttereitä v1998 lähtien ,takana useampi km
Kuten jo mainittiin,tarttee väriä lisää parinvuoden välein,ettei ruoste pääse valloilleen.
Automaatti loota on 4 vaihteinen(on ehdottoman hyvä)
Raidetangon päät,jarrulevyt ja iskarit(kun ajaa paljon tyhjänä)
ovat kulutus tavaraa.
Ajo ominaisuudet on ihan ok,jos iskarit on kunnossa(ei huoju)
Sisäpituus on puolipitkä noin 3,5m ja pitkä noin 4,3m
Lauttamaksut on pitkässä PALJON kalliimmat kun puolipitkässä.
Mutta ,kun pitkään rakentaa jatkoohjaamon,jää vielä puolipitkän tavaratila
Terveisin Jamppa
sprinttereitä v1998 lähtien ,takana useampi km
Ei puolipitkässä ennen CDI aikaa ainakaan meillä ole kuin 307,5 pitkä tavaratila...
Eikä tuokaan oikein enää ruutuun mahdu, vähä menee yli 
meillä siis toi ikäloppu 208D 86tkm ajettu. Jarrupala meni edestä poikki joskus parivuotta sitten, sekin vaan kolis, kunnes vaihdettiin palat.
Hyviä nuo ajaa on, jos vaan löytää hyvän ajoasennon, tai tykkää pitää ratin alaosasta kiinni, ite tykkäisin enemmän Scaniamaisesta ajoasennosta, eli pitäiskö tässä jenkki hommata, Tai uuden sprintterin ratin asento jo ainakin lupailee hyvää, mutta miten on muuten uuden laita sitte...
Ja ite oon suunnitellu toisen sprintterin hommaamista, täyspitkänä ja jatko-ohjaamolla, k-a:na.
Olisi pirun kätevä, vielä jos siihen laittaisi MDS:n edustuslaitteiston, niin mikäs siinä...
Mutta ongelma on vaan se, ettei oikein CDI:tä uskaltaisi hommata, mutta vaihdekeppi ois ehdottoman hyvä poissa lattialta noissa cdi vehkeissä... Sukulaisella on kyllä 316cdi automaatti, se on ainakin ollu tyytyväinen...


meillä siis toi ikäloppu 208D 86tkm ajettu. Jarrupala meni edestä poikki joskus parivuotta sitten, sekin vaan kolis, kunnes vaihdettiin palat.
Hyviä nuo ajaa on, jos vaan löytää hyvän ajoasennon, tai tykkää pitää ratin alaosasta kiinni, ite tykkäisin enemmän Scaniamaisesta ajoasennosta, eli pitäiskö tässä jenkki hommata, Tai uuden sprintterin ratin asento jo ainakin lupailee hyvää, mutta miten on muuten uuden laita sitte...

Ja ite oon suunnitellu toisen sprintterin hommaamista, täyspitkänä ja jatko-ohjaamolla, k-a:na.


Mutta ongelma on vaan se, ettei oikein CDI:tä uskaltaisi hommata, mutta vaihdekeppi ois ehdottoman hyvä poissa lattialta noissa cdi vehkeissä... Sukulaisella on kyllä 316cdi automaatti, se on ainakin ollu tyytyväinen...

Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Mulla on pitkä/korkea 416 CDI 7 hengen lastutettuna -01. Tuotiin saksasta -02 90 thkm ajettuna, nyt 220 thkm. Korjaukset : Käsijarrun säätö x 2, ilmastoinnin lauhdutin, kerran hehkut, 2 X akut, jarrupaineensäädin, etuiskarit, ja tänä kesänä alaosan maalautus ja kaikki jarrut uusiksi. Eli aika vähillä on päästy. Iskarit eivät olleet loppu mutta alkoivat näyttää merkkejä väsähtänyydestä ja toinen jäätyi yli -25 asteen pakkasella. Akutkaan eivät koskaan loppuneet vaan todettuani että ne eivät olleet parhaassa terässä, niin vaihdoin ne uusiin. En ole koskaan ajanut 3xx sarjan korkealla/pitkällä Sprintterillä, mutta jotkut ovat moittineet sen käyttäytymistä etenkin tuulisella säällä ilman kuormaa. Tässä paripyöräisessäkin tuulen kyllä huomaa mutta kylkipinta-alan huomioiden ei mielestäni merkittävissä määrin. Ilmeisesti suuremmasta kantavuudesta johtuen 4xx sarjassa on jäykemmät jouset, joten ajettavuus on erilainen. Ajomukavuus on mielestäni paljon miellyttävämpi vastaaviin korvikeautoihin verrattuna. Miinukset tulee vakioväliseinällä varustetun kuskinjakkaran olemattomista selkänojansäädöistä, keskimittaa pari senttiä pidemmän, mukavuudenhaluisen, ja laiskanpulskean mutta muuten mukavan kuljettajan toimesta sekä ruokottoman huonosta peltienkäsittelytaidoista.
..
Kohta on vuodenverran tullut karauteltua pitkällä ja korkealla -97 312D:llä. Ajettavuutta ei voi moittia, kulkee niin mukavasti että.
Kerran joku ajoi uuden karhealla henkilöautolla ohi tutulla tiellä, vaikka itselläkin oli vauhtia jo riittävästi
. Päätin piruuttaan kokeilla kuinka kiire sillä oikeen on, mutkissa olisi voinut työntää sille lisää vauhtia
Eli ajettavuus on kyllä hyvä.
Paitsi jos ajaa sen vajaa 90km/h kulkevan rekan perässä, auto huojuu ihmeellisesti, mutta siitä tietää että ajaa jo sitten liian lähellä sitä.
Pintaruostetta oli tuossakin päällepäin aikalailla, mutta pohjasta taas miltei virheetön.
Tekniikaltaan on toiminut moitteetta, en ainakaan muista että olisi tarvinnut lähteä kertaakaan w123:lla sen takia liikenteeseen, ettei sprintterillä olisi päässy.
Yhtään ei ole tullut ikävä missään suhteessa -02 mallista sitroään jumpperia, joka oli ennen tuota.. Pelkästään siihen, että sen sai katsastuskuntoon meni melkein 1000€ osiin. Olihan sillä tosin ajettu silloin jo 140000km... Sittenkään se ei ollut kauaa hyvä, kun etupään joustintukien laakerit meni taas pilalle... Vieläkään en ole keksinyt järkevää selitystä sille, että piti edes sekaantua tuommosiin.
350000 ajettuun sprintteriin on tähän mennessä joutunut vaihtamaan kaikki jarrupalat ja käsijarrukengät, valokatkaisijan, yhden hehkutulpan, alapallonivelet ja uusi kardaanin kannatinlaakeri odottaa asennusta. Entinen pitää meteliä aikalailla. Tosin se hiljeni kun yritin korjata sitä
Rakenne on siinä tosiaan sellainen, ettei pelkkää laakeria saa vaihdettua. En uskonut ennen kuin näin itse...
Kerran joku ajoi uuden karhealla henkilöautolla ohi tutulla tiellä, vaikka itselläkin oli vauhtia jo riittävästi


Paitsi jos ajaa sen vajaa 90km/h kulkevan rekan perässä, auto huojuu ihmeellisesti, mutta siitä tietää että ajaa jo sitten liian lähellä sitä.
Pintaruostetta oli tuossakin päällepäin aikalailla, mutta pohjasta taas miltei virheetön.
Tekniikaltaan on toiminut moitteetta, en ainakaan muista että olisi tarvinnut lähteä kertaakaan w123:lla sen takia liikenteeseen, ettei sprintterillä olisi päässy.
Yhtään ei ole tullut ikävä missään suhteessa -02 mallista sitroään jumpperia, joka oli ennen tuota.. Pelkästään siihen, että sen sai katsastuskuntoon meni melkein 1000€ osiin. Olihan sillä tosin ajettu silloin jo 140000km... Sittenkään se ei ollut kauaa hyvä, kun etupään joustintukien laakerit meni taas pilalle... Vieläkään en ole keksinyt järkevää selitystä sille, että piti edes sekaantua tuommosiin.

350000 ajettuun sprintteriin on tähän mennessä joutunut vaihtamaan kaikki jarrupalat ja käsijarrukengät, valokatkaisijan, yhden hehkutulpan, alapallonivelet ja uusi kardaanin kannatinlaakeri odottaa asennusta. Entinen pitää meteliä aikalailla. Tosin se hiljeni kun yritin korjata sitä

-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
Yllättävän hyviä ajaa kunnossa ollessaan. Uus iveco ei pärjää alkuunkaan.
Osta x12D versio tuosta, niin voimaakin on jo vakiona se n125hv.
Kannentiiviste menee joistakin yksilöistä joskus. Joistakin ei koskaan.
Automaatti on nelivaihteinen ja EI ole sähköohjattu.
Mikä on vain hyväasia.
Manuaalista kannattaa tarkasti kuunnella koeajolla ettei vauhtipyörästä kuulu kolinaa tyhjäkäynnillä. Kaksoismassa vauhtipyörä on voinu hajota.
Tuosta turbon vaihto tarpeesta en ole ikinä kuullutkaan.
Taitaa olla pääasiassa huollon puutetta. 
Osta x12D versio tuosta, niin voimaakin on jo vakiona se n125hv.
Kannentiiviste menee joistakin yksilöistä joskus. Joistakin ei koskaan.

Automaatti on nelivaihteinen ja EI ole sähköohjattu.

Manuaalista kannattaa tarkasti kuunnella koeajolla ettei vauhtipyörästä kuulu kolinaa tyhjäkäynnillä. Kaksoismassa vauhtipyörä on voinu hajota.
Tuosta turbon vaihto tarpeesta en ole ikinä kuullutkaan.


Sprintereihin vaihdellaan alapalloja ja raidepäitä, kallistuksenvakaajan kiinnitysosat väljistyvät ja aiheuttavat kolinoita.
Jarruremonttia tehdään tottakai, usein myös levyt ovat vaihtokunnossa.
Lämmityslaitteen puhaltimen vastus menee ennenpitkää muttei ole kallis ja on helppo vaihtaa.
Valonvaihtokatkaisimia on vaihdettu useaan yksilöön.
312D:n kannentiiviste alkaa vuotaa vänkärinpuolen takanurkasta nestettä ulospäin, siinä yleisin syy kansipahvin vaihtoon.
Cdi:ssä on cdi:n murheet.
Ajettavuutta en moittisi, mitä minä noilla olen ajellut niin ihan OK.
Kokonaisuutena mielestäni hyvä auto, nimenomaan malli X12D.
Jarruremonttia tehdään tottakai, usein myös levyt ovat vaihtokunnossa.
Lämmityslaitteen puhaltimen vastus menee ennenpitkää muttei ole kallis ja on helppo vaihtaa.
Valonvaihtokatkaisimia on vaihdettu useaan yksilöön.
312D:n kannentiiviste alkaa vuotaa vänkärinpuolen takanurkasta nestettä ulospäin, siinä yleisin syy kansipahvin vaihtoon.
Cdi:ssä on cdi:n murheet.
Ajettavuutta en moittisi, mitä minä noilla olen ajellut niin ihan OK.
Kokonaisuutena mielestäni hyvä auto, nimenomaan malli X12D.
Ollaan muutama vuosi ajeltu vaimon työautolla -97 312D.
Moittimista ainoastaan ajoasennossa, kesällä kun käytiin lapissa niin oli selkä lujilla, ei vaan totu siihen ajoasentoon.
Auto huollettu säännöllisesti Espoon Veholla. En tiedä tarkkaan mitä remonttia on tehty. Lunastimme auton itselle keväällä ja mittarissa oli 515tkm. Olen ajanut nyt 15tkm, eli yhden öljynvaihtovälin eikä tarvinnut lisätä.
Massa vauhtipyörä siinä on rämissyt ainakin 4 vuotta.
Siinä mielessä oli huono ajotus oston kans kun heti hajos laturi, eberi rupes hyytyyn, etujarrut rohiseen, oli palat loppu. Jakoketjun vaihdatin vapaaehtoisesti, oli sen verran venynyt että ajotus oli kuulemma 4astetta mettässä, tuntuu että tuli ehkä vähän pirteämmäksi.
Muuten on pelannut oikein hyvin , mitä nyt huonolla tiellä hiljaa mentäessä kiikkuu niin että ei meinaa pukilla pysyä, mutta iskareilla siitä selviää. Hintansa väärti.
Moittimista ainoastaan ajoasennossa, kesällä kun käytiin lapissa niin oli selkä lujilla, ei vaan totu siihen ajoasentoon.
Auto huollettu säännöllisesti Espoon Veholla. En tiedä tarkkaan mitä remonttia on tehty. Lunastimme auton itselle keväällä ja mittarissa oli 515tkm. Olen ajanut nyt 15tkm, eli yhden öljynvaihtovälin eikä tarvinnut lisätä.
Massa vauhtipyörä siinä on rämissyt ainakin 4 vuotta.
Siinä mielessä oli huono ajotus oston kans kun heti hajos laturi, eberi rupes hyytyyn, etujarrut rohiseen, oli palat loppu. Jakoketjun vaihdatin vapaaehtoisesti, oli sen verran venynyt että ajotus oli kuulemma 4astetta mettässä, tuntuu että tuli ehkä vähän pirteämmäksi.
Muuten on pelannut oikein hyvin , mitä nyt huonolla tiellä hiljaa mentäessä kiikkuu niin että ei meinaa pukilla pysyä, mutta iskareilla siitä selviää. Hintansa väärti.
Sprinter 312D -97
Mulla on tuo 412d-96 ajettu kohta 700 tkm ei mitään ihmeitä ollut tai maatakaatavia vikoja toihan on väykky isossa koossa.
Sähkö vikoja on joitain ollut mut nekin pää asiallisesti johtunut hapristuneista johdoista.
Itselleni hommasin ton -04 ja se ol silloin ajettu 400tkm
Tuo mun mursu on rahti malli siis alusta kontilla ja akseliväli 4.05
Sähkö vikoja on joitain ollut mut nekin pää asiallisesti johtunut hapristuneista johdoista.
Itselleni hommasin ton -04 ja se ol silloin ajettu 400tkm
Tuo mun mursu on rahti malli siis alusta kontilla ja akseliväli 4.05
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Puoliks OT, mut millähän noi sprintterin ovimuovit lähtee irti, että pääsis taakse kurkkaamaan... Himottais vähä raiskata niitä ovia, jos sinne vaikka sais vähän paremmat kaiuttimet, kun ei tuonne orkkispaikalle kuitenkaan mahdu kuin 4", ja nehän on korvakuulokekokoja ne... 

Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Tuossa on ollut webasto ei eberi ensi asennuksena kellolla
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Viimeinkin sain pelaamaan tuon VIN koodilla haun, löyty seuraavanlaisia juttuja:
E21 BICYCLE RACK IN CARGO AREA
H16 HEATING FOR DRIVER SEAT
J38 CONTROL CODE RASTATT/MERCOSUL PLANT
V43 WOODEN FLOOR
W16 HOLZAUSFUEHRUNG TAMO DESIGNO DUNKEL
W17 HOLZAUSFUEHRUNG DESIGNO BRAUN
W51 TRIM PARTS CINNAMORRA DESIGNO NATURAL
X47 LEDER DESIGNO-SEIDE EINFARBIG
No, H16 ja V43 on ihan selviä, mut osaako joku kertoa mitä nää muut on?
Ja varsinkin E21????? Ei meillä mitää tollasta oo ollu uutenakaan...!
Ja tollaset löyty viel, eli moottori, ja vaihteisto, mut mitä on loput?
Onkos jossain perän tiedot?
Saati mitä toi 711 ja loput numerot kertoo laatikosta?
601943 00 535827
711603 00 140358
980403
B30R1680
B30R1680
730408 0S 058035
741407 0L 582224
763100 12 623086
13 32
9147 (no tämä on väri, se on selvä Artic weiss...
)
E21 BICYCLE RACK IN CARGO AREA
H16 HEATING FOR DRIVER SEAT
J38 CONTROL CODE RASTATT/MERCOSUL PLANT
V43 WOODEN FLOOR
W16 HOLZAUSFUEHRUNG TAMO DESIGNO DUNKEL
W17 HOLZAUSFUEHRUNG DESIGNO BRAUN
W51 TRIM PARTS CINNAMORRA DESIGNO NATURAL
X47 LEDER DESIGNO-SEIDE EINFARBIG
No, H16 ja V43 on ihan selviä, mut osaako joku kertoa mitä nää muut on?
Ja varsinkin E21????? Ei meillä mitää tollasta oo ollu uutenakaan...!

Ja tollaset löyty viel, eli moottori, ja vaihteisto, mut mitä on loput?



601943 00 535827
711603 00 140358
980403
B30R1680
B30R1680
730408 0S 058035
741407 0L 582224
763100 12 623086
13 32
9147 (no tämä on väri, se on selvä Artic weiss...

Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Ärh...
Kiva, pakkasta sen verran että on just ja just miinuksen puolella, niin heti on käsijarru jäässä...
Vai jospa tuo onkin ruosteessa.
Ei sillä nyt suolasilla teillä mun mielestä kyllä ole ajettu, pakkasten alkaessa vaan alko heti kanittamaan... Melko ruosteisia oli se ihme käsijarrun laatikkohässäkkä siellä pohjassa ja samoten kuorman tunteva jarrupaineensäädin... 

Kiva, pakkasta sen verran että on just ja just miinuksen puolella, niin heti on käsijarru jäässä...

Vai jospa tuo onkin ruosteessa.


Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91