Akkuvikaa/laturi herjaa?

Vastaa Viestiin
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Akkuvikaa/laturi herjaa?

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Vika ilmenee vain jos webasto on päällä ja menet käynnistämään, mutta jos sammutan webaston ennen kuin laitan virrat päälle niin ei oireile :?

Häiriö liittyy jotenkin webaston kellon kytkentään. Mutta kun siellä on vain yksi kelta-sininen johto joka kytketään webastolle menevään johtosarjaan rinnalle :?

Lataus Ok, akun jännite tippuu kyllä mutta ei aiheuta muita oireita....

Auto siis E270cdi- 00 ja mb:n oma webaston kellosarja... tosin alkujaan vuotta vanhemmasta autosta jossa kyseiset johdotukset ihan samat.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Mitäänhän en tästäkään asiasta tiedä mutta aina pitää jotakin yrittää sepittää. Voisiko nyt kuitenkin akku olla sen verran heikko että Webaston ollessa käynnissä jännite on sen verran matalalla että tuo herja tulee? Tietääkö kukaan muuten millä jännitetasolla tuo herja tulee?
peltsipuskuri
Viestit: 125
Liittynyt: 18.2.2007 21:03

Re: Akkuvikaa/laturi herjaa?

Viesti Kirjoittaja peltsipuskuri »

Aki P kirjoitti: Mutta kun siellä on vain yksi kelta-sininen johto joka kytketään webastolle menevään johtosarjaan rinnalle :?
.
Ei sitä siihen rinnankytketä :amis_selittaa:.
Aki P kirjoitti: Auto siis E270cdi- 00 ja mb:n oma webaston kellosarja... tosin alkujaan vuotta vanhemmasta autosta jossa kyseiset johdotukset ihan samat.
Paas laittaen YV:llä sähköpostiosoite mulle niin saat ohjeet kytkennästä pdf:änä. :wink:
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kyllä mulla on ne samarialaiselta saadut ohjeet, mutta kun tuossa ei ole mitään mustaa "autolle päin" menevää johtoa :?

Edit: Luin ohjeita vielä kerran. Tässä mallissa ei mene kuin kolme johtoa siinä johtosarjassa: kaksi kirtovesipumpulle ja yksi lämmittimeen. Ilmeisesti se yksi sinikeltainen kellon johto pitääkin viedä webaston pistokkeeseen asti joko 1 tai 3 napaan, riippuen siitä kumpi on käytössä jo auton omassa sarjassa?? Nyt kelta-sininen johto on "rosvottu" keltasiniseen auton johtoon. Kokeilen vielä vaihtaa akun ja sitten kait se on otettava webasto alas ja alettava pöyhimään sitä töpseliä sieltä paskan seasta :x :oops:
peltsipuskuri
Viestit: 125
Liittynyt: 18.2.2007 21:03

Viesti Kirjoittaja peltsipuskuri »

Aki P kirjoitti:...ei ole mitään mustaa "autolle päin" menevää johtoa :?
Siinä ohjeessa todettiin AJASTIMELTA tulevan mustan JA vihreän johtimen. Ei kai siinä muusta mustasta johdosta puhuttu?

Ohjeesta referoitu: "Katkaistaan nastaan 3 menevä johdin (kelta/sininen oik ajovalon takana). Kellon musta ja vihreä johdin kytketään katkaistuun väliin, vihreä kohti lämmitintä ja musta kohti auton johtosarjaa."
Aki P kirjoitti:Nyt kelta-sininen johto on "rosvottu" keltasiniseen auton johtoon.
Sun ajastimelta tuleekin vain kelta/sininen johto, vai?

Eihän tuossa kytkennässä tehdä enempää eikä vahempää, kuin lisätään kaksi diodia. Ne estävät jännitteen pääsyn ajastimelta auton johtosarjaan päin ja johtosarjasta ajastimelle.
Ilmeisesti se valo siellä illottaa, koska nämä diodit puuttuvat.

Korjausehdotus: lisää diodit! Mitenkö?
Autossa webastolle menevä kelta/sininen johto poikki. Diodien katodit yhteen ja webaston nastaan 3 (tai 1). Toisen diodin anodille kellolta tuleva ohjaus ja samaan malliin toisen diodin anodille auton johtosarjasta tuleva (juuri se katkaistu johto) ohjaus.

Toivottavasti tämä, jos ei selventänyt asiaa, niin ainakin hämmensi lisää. :!: :!: :!: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Jees!

Elikkäs sehän riittää kun laittaa idiootin auton omaan johtosarjaan että kellon syöttöjännite ei mene autoon päin :idea: Auton oma webaton syöttö ei mitenkään häiritse kellolaitteen relettä josta kelta-sin. johto lähtee.

Eli oire tulee vain kun kellosta päällä ja käynnistät. Jos sammutat webaston ennen käynnistystä tai laitat kesken ajon kellosta päälle niin ei mitään ongelmaa.

Kiitosta vaan "puskurin pellille" :D
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Hellitetäänpä hetkeksi... jospa "vika" ei olekaan kovin akuutti tai välitöntä hoitoa vaativa...


Siis mitä se auto herjaa?
Mikä vikailmoitus ja missä?

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ari66 kirjoitti:Hellitetäänpä hetkeksi... jospa "vika" ei olekaan kovin akuutti tai välitöntä hoitoa vaativa...


Siis mitä se auto herjaa?
Mikä vikailmoitus ja missä?
Niin: Eli kun webasto on kellosta päällä ja laitan virrat päälle autoon mennessä syttyy kojetauluun punaisella :
Battery/ alternator, visit workshop and Call Parkkilas Paja..... vai miten se nyt meni :lol: :wink:

Vika ei ole todellakaan akuutti.... ollut jo monta viikkoa... :oops:
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Diudi Diu!

Yksi Diudi lisätty ja tuskin muistan että väykyssä olis jotain vikaa ollut :roll: :lol:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 sähkö”