617 pumpun ilmaus

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
hmk
Viestit: 68
Liittynyt: 21.10.2006 9:42
Paikkakunta: Ilomantsi

617 pumpun ilmaus

Viesti Kirjoittaja hmk »

Vaihoin GD:hen syöttöpumpun. Puolitoista tuntia meni itse vaihdossa. Mutta käyntiin saamiseksi meni 2 tuntia ! Suoritin ekana normaalin ilmauksen suodattimen päältä ja sen jälkeen starttasin ja suihkun putkia löysäsin vuorotellen, mutta ei toivoakaan käyntiin lähdöstä, lupaili kyllä mutta ei käynnistynyt. Meinas usko toivo ja rakkaus jo loppua kun pikalaturikin rupes pätkimään ylikuormituksen takia. Sattui sitten velimies siinä käymään ja sano että hänellä oli joskus vastaava tilanne 300 D kanssa. Sano että nosta keula ylös niin lähtee. Tein työtä käskettyä ja nostin GD: n keulaa nosturilla 30 cm ylöspäin ja kappas vain; toisella starttauksella oli kone tulilla ! Siis onko mahdollista että pumppuun jää joku ilmalukko joka ei lähde kuin em. tavalla vai jäikö minulla jotain tekemättä ilmauksen yhteydessä, eli onko pumpussa erillistä ilmausruuvia ?
Luova laiskuus on tehokkuuden äiti.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Eipä taida imausruuvia olla erikseen.
Onkos siinä sitä käsipumppua varsinaisen pumpun kyljessä ?
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

No jopas. :shock: Kyllä minä olen ilmaillut just samalla tavalla kuin sinäkin (ilman nostamista), ja aina on käyntiin lähtenyt. :shock:
Kai sinne joku ilmakupla sitten jäi, ei kai tuossa muutakaan vaihtoehtoa ole. :nocando:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
hmk
Viestit: 68
Liittynyt: 21.10.2006 9:42
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja hmk »

Lucky-Dog kirjoitti:Eipä taida imausruuvia olla erikseen.
Onkos siinä sitä käsipumppua varsinaisen pumpun kyljessä ?
Kyllä siinä käsipumppu on kyljessä. Syy pumpun vaihtoon oli että löytyi 7 mm elementeillä oleva pumppu ja eihän se hermo kestänyt odottaa kevääseen vaan oli pakko päästä kokeilemaan miltä tuommoinen tehopumppu tuntuu käytössä. Ja kyllähän se tuntuu ! Täällä on lumiset tiet ja kuudenkympin jälkeen kiihdytyksessä nelivedolla alkaa vasta pitoja löytyä. Alla kuiteskin Nokian hakkikset.... No ei tällä kuiteskaan supereille pärjää, eikä ole tarkoituskaan, työauto kun on kyseessä.
Luova laiskuus on tehokkuuden äiti.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Ja kokeilit sillä kösipumpullakin pumpata ?

Pitäisi hörähtää ilman mitäänkin aukomisia kun sillä pumppaa ilmat pois :roll:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Olli Lajunen
Mersutohtori
Viestit: 559
Liittynyt: 01.10.2005 13:52
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Pumpun vaihdon jälkeen (ts suutinputketkin tyhjinä) ilmaus:
- suodattimen ilmausruuvi auki, käsipumpulla ilmat pois.
- starttausta kaasu pohjassa ja suuttimien päästä mutterit löysällä. Sitten kun vähän lupaa tai apumies katsoo että kaikista hieman turskahtaa -> kunnon starttaus.

Näin on aina lähtenyt, ilman vippaskonsteja. Tietysti jos on tankki tyhjänpuoleinen tai ajoitus todella pielessä niin ei lähe millään. :lol: Tästä ei varmaan ollut kyse.
W115 200D 2.4 sttppdic -75
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Minä en oo koskaan teheny mitään muuta kuin kunnon pumppaus käsipumpulla ja sitten kaasupohjassa starttaamaan.Aina on lähteny kohtuullisesti ilman mitään sen kummempia ilmaamisia.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
hmk
Viestit: 68
Liittynyt: 21.10.2006 9:42
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja hmk »

Kyllä mie nuo kaikki em. jutut tein ja ilmaruuvin sulkemisen jälkeenkin pumppasin painetta minkä näpit vain kesti. Tämä oli mullekin melkoinen mysteeri koska joskus polttoaine on loppunut ja sen takia joutunut ilmaamaan ja se on onnistunut sen kummemmin temppuilematta. Kävi siinä kaikkea mielessä mm. ilmanpainetta tankkiin...pumpun paineventtiilin irroittamiset ...ja välillä horjahteli itseluottamuskin että eihän se vaan sittenkin ole 180 astetta pielessä. Todennäköisesti kun pumppu on totaalisesti tyhjä niin johonkin oli ilmakupla jäänyt joka poistui keulan nostolla.
Luova laiskuus on tehokkuuden äiti.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”