617 pumpun ilmaus
617 pumpun ilmaus
Vaihoin GD:hen syöttöpumpun. Puolitoista tuntia meni itse vaihdossa. Mutta käyntiin saamiseksi meni 2 tuntia ! Suoritin ekana normaalin ilmauksen suodattimen päältä ja sen jälkeen starttasin ja suihkun putkia löysäsin vuorotellen, mutta ei toivoakaan käyntiin lähdöstä, lupaili kyllä mutta ei käynnistynyt. Meinas usko toivo ja rakkaus jo loppua kun pikalaturikin rupes pätkimään ylikuormituksen takia. Sattui sitten velimies siinä käymään ja sano että hänellä oli joskus vastaava tilanne 300 D kanssa. Sano että nosta keula ylös niin lähtee. Tein työtä käskettyä ja nostin GD: n keulaa nosturilla 30 cm ylöspäin ja kappas vain; toisella starttauksella oli kone tulilla ! Siis onko mahdollista että pumppuun jää joku ilmalukko joka ei lähde kuin em. tavalla vai jäikö minulla jotain tekemättä ilmauksen yhteydessä, eli onko pumpussa erillistä ilmausruuvia ?
Luova laiskuus on tehokkuuden äiti.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Eipä taida imausruuvia olla erikseen.
Onkos siinä sitä käsipumppua varsinaisen pumpun kyljessä ?
Onkos siinä sitä käsipumppua varsinaisen pumpun kyljessä ?
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Kyllä siinä käsipumppu on kyljessä. Syy pumpun vaihtoon oli että löytyi 7 mm elementeillä oleva pumppu ja eihän se hermo kestänyt odottaa kevääseen vaan oli pakko päästä kokeilemaan miltä tuommoinen tehopumppu tuntuu käytössä. Ja kyllähän se tuntuu ! Täällä on lumiset tiet ja kuudenkympin jälkeen kiihdytyksessä nelivedolla alkaa vasta pitoja löytyä. Alla kuiteskin Nokian hakkikset.... No ei tällä kuiteskaan supereille pärjää, eikä ole tarkoituskaan, työauto kun on kyseessä.Lucky-Dog kirjoitti:Eipä taida imausruuvia olla erikseen.
Onkos siinä sitä käsipumppua varsinaisen pumpun kyljessä ?
Luova laiskuus on tehokkuuden äiti.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Ja kokeilit sillä kösipumpullakin pumpata ?
Pitäisi hörähtää ilman mitäänkin aukomisia kun sillä pumppaa ilmat pois
Pitäisi hörähtää ilman mitäänkin aukomisia kun sillä pumppaa ilmat pois

They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- Olli Lajunen
- Mersutohtori
- Viestit: 559
- Liittynyt: 01.10.2005 13:52
- Paikkakunta: Yppäri
Pumpun vaihdon jälkeen (ts suutinputketkin tyhjinä) ilmaus:
- suodattimen ilmausruuvi auki, käsipumpulla ilmat pois.
- starttausta kaasu pohjassa ja suuttimien päästä mutterit löysällä. Sitten kun vähän lupaa tai apumies katsoo että kaikista hieman turskahtaa -> kunnon starttaus.
Näin on aina lähtenyt, ilman vippaskonsteja. Tietysti jos on tankki tyhjänpuoleinen tai ajoitus todella pielessä niin ei lähe millään.
Tästä ei varmaan ollut kyse.
- suodattimen ilmausruuvi auki, käsipumpulla ilmat pois.
- starttausta kaasu pohjassa ja suuttimien päästä mutterit löysällä. Sitten kun vähän lupaa tai apumies katsoo että kaikista hieman turskahtaa -> kunnon starttaus.
Näin on aina lähtenyt, ilman vippaskonsteja. Tietysti jos on tankki tyhjänpuoleinen tai ajoitus todella pielessä niin ei lähe millään.

W115 200D 2.4 sttppdic -75
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
Kyllä mie nuo kaikki em. jutut tein ja ilmaruuvin sulkemisen jälkeenkin pumppasin painetta minkä näpit vain kesti. Tämä oli mullekin melkoinen mysteeri koska joskus polttoaine on loppunut ja sen takia joutunut ilmaamaan ja se on onnistunut sen kummemmin temppuilematta. Kävi siinä kaikkea mielessä mm. ilmanpainetta tankkiin...pumpun paineventtiilin irroittamiset ...ja välillä horjahteli itseluottamuskin että eihän se vaan sittenkin ole 180 astetta pielessä. Todennäköisesti kun pumppu on totaalisesti tyhjä niin johonkin oli ilmakupla jäänyt joka poistui keulan nostolla.
Luova laiskuus on tehokkuuden äiti.