W210 E420 M-B:n omistajat / ko. moottorista tietävät?
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
W210 E420 M-B:n omistajat / ko. moottorista tietävät?
Ei, ei ole pienessä mielessäkään tuollaiset...pois se minusta!
Moottorin sekä apulaitteiden kestävyys? Onko kokemuksia tai tietoa, miten pitkään tuollaisilla on ajettu huolto-ohjelman mukaisesti toimien, ilman isompia remontteja?
Onko jotain tiettyjä osia, jotka tahtovat hajota keskimäärin tietyillä kilometreillä?
Jos aut.. tuollaisella Väykyllä on ajettu oikeasti vaikkapa 203tkm, mennäänkö vielä toinen mokoma, tai edes 100tkm ilman joka osan uusimista? (kysymys koskettaa nyt lähinnä moottoria apulaitteineen, muutenhan tämä lahoaa alle ja nilkuttaa kokoajan kuten diesel veljensä... )
Kiitoksia jo tässä vaiheessa yllyttämisestä!
-Jukka
Siirretty oikealle osastolle / Ari66
Moottorin sekä apulaitteiden kestävyys? Onko kokemuksia tai tietoa, miten pitkään tuollaisilla on ajettu huolto-ohjelman mukaisesti toimien, ilman isompia remontteja?
Onko jotain tiettyjä osia, jotka tahtovat hajota keskimäärin tietyillä kilometreillä?
Jos aut.. tuollaisella Väykyllä on ajettu oikeasti vaikkapa 203tkm, mennäänkö vielä toinen mokoma, tai edes 100tkm ilman joka osan uusimista? (kysymys koskettaa nyt lähinnä moottoria apulaitteineen, muutenhan tämä lahoaa alle ja nilkuttaa kokoajan kuten diesel veljensä... )
Kiitoksia jo tässä vaiheessa yllyttämisestä!
-Jukka
Siirretty oikealle osastolle / Ari66
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
Joo, 420 on M117 ja 4-vent./syl., 430 on M113 ja 3-vent./syl.Tarmo kirjoitti:430:ssä on eri kone, M113...
Omakoht. kokemuksia ei ole, mutta essonbaari kertoo että M113 koneet olis lujia, muttei se välttämättä tarkoita että 420 olis löyhä.
500 kasia ei saanut W210 koppaan, mutta W210 AMG-malleihin oli muistaakseni tarjolla sitten isojakin kaseja (E50, E55 AMG jne).
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
Mie heitän täällä täyttäp*skaa vääräätietoa internetin johtavalla tiedefoorumilla ja kukaan ei korjaa! No, korjataan sitten itse.Eldorado kirjoitti:Joo, 420 on M117 ja 4-vent./syl., 430 on M113 ja 3-vent./syl.
Eli
W210:ssa oleva 420 on M119 ja 4-vent./syl., 430 on M113 ja 3-vent./syl.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
...Ja nyt jo tultiin takaisin! Kauhavalla siis tuli pyörähdettyä, ja tätä käytiin kokeilemassa.
Virtalukossa on sellainen vanhemman mallinen mekaaninen avain, jonka linkku-toiminto on luonnollisesti hajalla. Kankeahkoa mekanismia vääntäen, lähti V8 tulille...WRUMM! Hieno on äänimaailma!
Kasi hyrrää pehmeästi, mittäriston vasemmasta reunasta, sekä isommasta näytösta piirtyy verkkokalvoille kirjaimet ESP. No, ei kun peruutellen ulos hallista, mitäs noista...
Vaihteiston R- ja D-asennolla, kun nosti jalkaa jarrulta, tuntui sellainen selvä nykiminen aut... vehkeen hiljakseen liikkuessa. Mistähän tuollainen johtuu Laatikko lienee tuossa sama kuin omassa Väykyssäni?
Katson apukuljettajan penkillä sähkönamiskoita ropeltavaa Harijua. Hienosti senkin pää vatkaa nykimisen tahdissa.
Livumme matalasti muristen piha-alueelta odottamaan sopivaa rakosta pimeälle ja sateiselle tielle. Penkit painuvat kiinni lattiaan, ja ratti säätyy kätevästi alemmas. Penkinlämmittimet vielä päälle, ja jäiköhän Harijulta vielä jokin muu nappi painamatta, eipä kai.
Lähden kiihdyttelemään pienehköllä kaasun avauksella tarkistellen vaihteiston toimintaa. Pykälät löytyivät kohtuu mukavan tuntuisesti. Omaani verraten oli sellainen ero, että kun nosti jalan kaasulta, jolloin vaihteisto vaihtoi vielä isommalle, se vaihto tuntui jotenkin voimakkaasti.
Painan tasaisesta nopeudesta hiljakseen kaasua, jotta vaihteisto ei vaihtaisi pienemmälle. Hariju on mitään sanomattoman näköinen, ja vielä enemmän, kun kerron polkimen nojaavan kick-downin pykälään. 4000rpm kohdalla alkaa jotain tapahtuakin, ja 6000rpm kohdalla mennään seuraavalle pakalle. Kierrokset tipahtavat tällöin takaisin 4000rpm kohdille, ja meno tuntuukin jatkuvan kohtalaisen mukavasti nyykähtämättä.
Edestä alkaa häämöttää jo takavaloja, nyt täytyy sihdata ohitse... Mutta hei, joku on vienyt tähtäimen! Kylläpäs tätä saa muuten ohjata, kommentoin kalpeana vieressä istuvalle vänkärille. Selviämme takaisin omalle kaistalle, ja tulemme jälleen risteykseen. Sytytämme katkaisijasta vielä yhden valon lisää killittelemään mittaristoon. Nyt lähdetään lappu lattiassa! Toinen kumi koittaa lyödä joutavaa, kunnes se viimein rauhoittuu toisella pykälällä. Tätä ei ainakaan estetä kuopimasta, vaan johtuisiko noista kojetaulun valoista? Viisarit elävät elämäänsä, ja vaihteet vaihtuvat. Johonkin matkaan mittaria ehditään neulaa tiputtaa, mutta pidättäydymme olosuhteiden vuoksi vielä enemmiltä. Kummankin naamalla on hieman kysyvä ilme, tässäkö tämä nyt on?
Käymme ajamassa pätkän kimuranttia pientä asfaltti pätkää, ja toteamme alustan kyllä olevan kurvailuun omialtainen. Mitenhän se niin hakee ja pomppii isolla tiellä? Niin, allahan on toki 225/45-17 nastarenkaat, mutta kyllä sellaisillakin kaistallaan on pysynyt, mitä olen joskus isoilta pojilta kuullut. Juuri heiltä, joilla on henkselit!
Meitä mietityttää vielä moottorin luonne. Jospa se neula kuitenkin tippuisi iloisesti, kun vauhtia alkaa olla jo hieman pohjilla? Suoraa tietähän täältä löytyy, joten pakko se on testata. Siirtymällä ohitan taas jonkin rahvaan Volvo kuljettajan, moittien samalla olematonta alavääntöä... Ei mutta hetkinen, hyvinhän se häipyy peileistä! Jaa, se peilien kääntönappi olikin vielä Harijulta testaamatta.
Suoratie on vihdoin auki, eikä muita näy, taas mennään! No, kyllä tämä nyt kiihtyykin... vaan alkaapa kuitenkin kestää seuraavalle sataluvulle siirtyminen... No kylläpäs se nyt kestääkin... Siinä missä ajelimme rattoisasti Sleepy Sleepersiä kuorossa tulkiten, minun pitäessä 300TDT:tä parilla sormella ajokaistalla varsin kohtuullisissa nopeuksissa, oli nyt täysi työ pysyä pengerten välissä. Tiessä olevat aiemmin huomaamattomat heitot saivat aivan hullunkurisia piirteitä auton ohjastamisessa. Nypyn jälkeen vasen eri oikea kirraa!... Hariju latelee nuotteja Kauhavan lentokentän suoralla!
Eiköhän ajeta aut... vehje hallille. Hmmm...tässä taitaa olla jokin muu kuin Mersun oma alusta, aika tontissahan vehje on. Käytös lienee seurausta ainakin osittain siitä. Mitään väljää näissä ei kai koskaan ole... Takavaimennin on hassun kanttinen, ja ulostulot ovat kohtuu suuret, ja pitkällä. Made by myself?
Ovet on varmaankin tästä jo laitettu, ainakin ovet. Sisällä harmaat nahkapenkit, ja omaan silmään hieman sottainen on konehuonekin. No, varmaankin ihan siisti normaalin ihmisen mielestä. Kuitenkin sellainen kohtuullisen perus-siisti Väykky, mutta sehän ei riitä! Ja tämähän on sedan, kunhan kokeiltiin moottoria.
Kylläpäs olikin taas mukavan rauhaisa, mutta nopea kotimatka.
Virtalukossa on sellainen vanhemman mallinen mekaaninen avain, jonka linkku-toiminto on luonnollisesti hajalla. Kankeahkoa mekanismia vääntäen, lähti V8 tulille...WRUMM! Hieno on äänimaailma!
Kasi hyrrää pehmeästi, mittäriston vasemmasta reunasta, sekä isommasta näytösta piirtyy verkkokalvoille kirjaimet ESP. No, ei kun peruutellen ulos hallista, mitäs noista...
Vaihteiston R- ja D-asennolla, kun nosti jalkaa jarrulta, tuntui sellainen selvä nykiminen aut... vehkeen hiljakseen liikkuessa. Mistähän tuollainen johtuu Laatikko lienee tuossa sama kuin omassa Väykyssäni?
Katson apukuljettajan penkillä sähkönamiskoita ropeltavaa Harijua. Hienosti senkin pää vatkaa nykimisen tahdissa.
Livumme matalasti muristen piha-alueelta odottamaan sopivaa rakosta pimeälle ja sateiselle tielle. Penkit painuvat kiinni lattiaan, ja ratti säätyy kätevästi alemmas. Penkinlämmittimet vielä päälle, ja jäiköhän Harijulta vielä jokin muu nappi painamatta, eipä kai.
Lähden kiihdyttelemään pienehköllä kaasun avauksella tarkistellen vaihteiston toimintaa. Pykälät löytyivät kohtuu mukavan tuntuisesti. Omaani verraten oli sellainen ero, että kun nosti jalan kaasulta, jolloin vaihteisto vaihtoi vielä isommalle, se vaihto tuntui jotenkin voimakkaasti.
Painan tasaisesta nopeudesta hiljakseen kaasua, jotta vaihteisto ei vaihtaisi pienemmälle. Hariju on mitään sanomattoman näköinen, ja vielä enemmän, kun kerron polkimen nojaavan kick-downin pykälään. 4000rpm kohdalla alkaa jotain tapahtuakin, ja 6000rpm kohdalla mennään seuraavalle pakalle. Kierrokset tipahtavat tällöin takaisin 4000rpm kohdille, ja meno tuntuukin jatkuvan kohtalaisen mukavasti nyykähtämättä.
Edestä alkaa häämöttää jo takavaloja, nyt täytyy sihdata ohitse... Mutta hei, joku on vienyt tähtäimen! Kylläpäs tätä saa muuten ohjata, kommentoin kalpeana vieressä istuvalle vänkärille. Selviämme takaisin omalle kaistalle, ja tulemme jälleen risteykseen. Sytytämme katkaisijasta vielä yhden valon lisää killittelemään mittaristoon. Nyt lähdetään lappu lattiassa! Toinen kumi koittaa lyödä joutavaa, kunnes se viimein rauhoittuu toisella pykälällä. Tätä ei ainakaan estetä kuopimasta, vaan johtuisiko noista kojetaulun valoista? Viisarit elävät elämäänsä, ja vaihteet vaihtuvat. Johonkin matkaan mittaria ehditään neulaa tiputtaa, mutta pidättäydymme olosuhteiden vuoksi vielä enemmiltä. Kummankin naamalla on hieman kysyvä ilme, tässäkö tämä nyt on?
Käymme ajamassa pätkän kimuranttia pientä asfaltti pätkää, ja toteamme alustan kyllä olevan kurvailuun omialtainen. Mitenhän se niin hakee ja pomppii isolla tiellä? Niin, allahan on toki 225/45-17 nastarenkaat, mutta kyllä sellaisillakin kaistallaan on pysynyt, mitä olen joskus isoilta pojilta kuullut. Juuri heiltä, joilla on henkselit!
Meitä mietityttää vielä moottorin luonne. Jospa se neula kuitenkin tippuisi iloisesti, kun vauhtia alkaa olla jo hieman pohjilla? Suoraa tietähän täältä löytyy, joten pakko se on testata. Siirtymällä ohitan taas jonkin rahvaan Volvo kuljettajan, moittien samalla olematonta alavääntöä... Ei mutta hetkinen, hyvinhän se häipyy peileistä! Jaa, se peilien kääntönappi olikin vielä Harijulta testaamatta.
Suoratie on vihdoin auki, eikä muita näy, taas mennään! No, kyllä tämä nyt kiihtyykin... vaan alkaapa kuitenkin kestää seuraavalle sataluvulle siirtyminen... No kylläpäs se nyt kestääkin... Siinä missä ajelimme rattoisasti Sleepy Sleepersiä kuorossa tulkiten, minun pitäessä 300TDT:tä parilla sormella ajokaistalla varsin kohtuullisissa nopeuksissa, oli nyt täysi työ pysyä pengerten välissä. Tiessä olevat aiemmin huomaamattomat heitot saivat aivan hullunkurisia piirteitä auton ohjastamisessa. Nypyn jälkeen vasen eri oikea kirraa!... Hariju latelee nuotteja Kauhavan lentokentän suoralla!
Eiköhän ajeta aut... vehje hallille. Hmmm...tässä taitaa olla jokin muu kuin Mersun oma alusta, aika tontissahan vehje on. Käytös lienee seurausta ainakin osittain siitä. Mitään väljää näissä ei kai koskaan ole... Takavaimennin on hassun kanttinen, ja ulostulot ovat kohtuu suuret, ja pitkällä. Made by myself?
Ovet on varmaankin tästä jo laitettu, ainakin ovet. Sisällä harmaat nahkapenkit, ja omaan silmään hieman sottainen on konehuonekin. No, varmaankin ihan siisti normaalin ihmisen mielestä. Kuitenkin sellainen kohtuullisen perus-siisti Väykky, mutta sehän ei riitä! Ja tämähän on sedan, kunhan kokeiltiin moottoria.
Kylläpäs olikin taas mukavan rauhaisa, mutta nopea kotimatka.
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
Täytyy kuitenkin käydä vielä jossain ajamassa toista yksilöä. Nivalaan Me oltiin alunperin lähdössä tätä katsomaan, mutta onneksi tuli soiteltua "liikkeeseen" jo Kokkolasta. Auton katsominen olisi vaatinut lentoliput keski-eurooppaan! Väygen nojasi siis onnellisesti Aatun maalla, vaikka ilmoituksesta voisi toisin käsittääkin!
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
Vasemman lokasuojan sisällä, eturenkaan takana on joku pumppu, josta on hiilet loppu... ei sen suurempi vika.Tomaatti II kirjoitti:isommasta näytösta piirtyy verkkokalvoille kirjaimet ESP. No, ei kun peruutellen ulos hallista, mitäs noista...
Matalahan se on, mutta Mersun oma sporttialusta oli ainakin puoli vuotta sitten.Tomaatti II kirjoitti:Eiköhän ajeta aut... vehje hallille. Hmmm...tässä taitaa olla jokin muu kuin Mersun oma alusta, aika tontissahan vehje on. Käytös lienee seurausta ainakin osittain siitä. Mitään väljää näissä ei kai koskaan ole...
Made by Brabus.Tomaatti II kirjoitti:Takavaimennin on hassun kanttinen, ja ulostulot ovat kohtuu suuret, ja pitkällä. Made by myself?
Koko auton on maalattu vuosi sitten, samalla korjattu ovet ja vaihdettu uusi takakontin luukku. Konehuone oli vielä kesällä vähän siistimpi.Tomaatti II kirjoitti:Ovet on varmaankin tästä jo laitettu, ainakin ovet. Sisällä harmaat nahkapenkit, ja omaan silmään hieman sottainen on konehuonekin.
No minä katselinkin jo että missähän olen tomaatti II:sen koeajaman auton kuvia nähnyt ennemmin, ja kauhavalla ei tuollaista kyllä aiemmin ole ollut
Menikö tuo Tarmo suoraan seniorille vai onko kiertänyt "perus lenkin" (vähintään 5:llä eri myyjällä)?
Menikö tuo Tarmo suoraan seniorille vai onko kiertänyt "perus lenkin" (vähintään 5:llä eri myyjällä)?
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
Meni vaihdossa Vitoon, tiedä kuinka monella kiertänyt...piippu kirjoitti:Menikö tuo Tarmo suoraan seniorille vai onko kiertänyt "perus lenkin" (vähintään 5:llä eri myyjällä)?
Ei nykinyt silloin kun oli itellä... tiiä millä tontuilla ollut mun jälkeen.Tomaatti II kirjoitti: No, osaatko sanoa jotain siitä nykimisestä vaihteiston D- tai R-asennolla ryömittäessä? Senkö takia lähti liikenteeseen?
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
No kumpi vai kampi on sitte luotettavampi/huoltoystävällisempi (lompakolle)? 8- (420) vai 16- (430) pluginen? Missä vuasmallis tua ny sitte vaihtu?
Salaa kun oon näitä sivusta urkkinu; näillä diiseli hinnoilla ja mun vuotusilla kilometreillä.
Salaa kun oon näitä sivusta urkkinu; näillä diiseli hinnoilla ja mun vuotusilla kilometreillä.
W124 300D Aut. -90 "Hanu-Mersu" Myynnis ® Mesen linttaklubi