Unohdettu Volvo 960/940, haastaja E-Mersulle?

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Pienen pieni provonpilke silmäkulmassa aloitetu topikki on saanut aikaan erittäin kiintoisan keskusten pakollisine "pesäauto"-sivujuonteineen.
Mutta mitä mihinkin verrataan, on monesti yleisten olettamusten ja autoluokkien synnyttämä asetelma.

Kyllä Mersu ja Volvo ovat useamminkin olleet samoissa vertailutesteissä, samoista lähtökohdista ja samon kriteerein arvosteltuna.
Taitaa vakiokuvio olla se, että esim. 700-sarjan Volvot ja 124-sarjan Mersut ovat olleet samoilla viivoilla, näin myös 200-sarjan ja 123-sarjan autot. S-Mersua ja S90-Volvoa en muista samassa testissä nähneeni, joten siltä osin se silmäkulmapilke :wink:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Vilenin Herttua
MIESASIAMIES
Viestit: 879
Liittynyt: 22.12.2005 15:06

Viesti Kirjoittaja Vilenin Herttua »

Mietin tässä vain että on tämä netin voima valtava: ajaa kansainväliset huippumallit maailman metropoleista Tajunkankaalle kylille pyörimään, ihan vain siinä toivossa että näkisivät HVM:n. Vieläpä vaikka HVM on selvästi tälläkin sivustolla kertonut olevansa varattu.
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Vilenin Herttua kirjoitti:Mietin tässä vain että on tämä netin voima valtava: ajaa kansainväliset huippumallit maailman metropoleista Tajunkankaalle kylille pyörimään, ihan vain siinä toivossa että näkisivät HVM:n.
Voima on valtava, kyllä. Mutta mallien tulvan Tajunkankaalle kyllä ymmärtää. Se ei ole Mobutu-Mersun tai paikkakunnan eksoottisuuden ansiota. Mallit yksinkertaisesti pakenevat kokkeli, viina- ja hepohöyryissä velttoilevia siipiveikkoja. HVM:llä on sentään todistetusti seisonut ainakin vajaa vuosi sitten :shock: Muista Mersumiehistä ei tiedä... järki toki seisoo jokaisella.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Vilenin Herttua
MIESASIAMIES
Viestit: 879
Liittynyt: 22.12.2005 15:06

Viesti Kirjoittaja Vilenin Herttua »

Kaapo kirjoitti:HVM:llä on sentään todistetusti seisonut ainakin vajaa vuosi sitten :shock: Muista Mersumiehistä ei tiedä... järki toki seisoo jokaisella.
Ja ellei ihan tolkuton munkki ole käynyt, eli kertalaakista lihotusruiske osunut vaimolle kohdalleen, HVM on saattanut tehdä sen jopa useita kertoja lyhyen aikavälin sisään (esim. kuukausi).

Mitä höyryihin tulee, onko ne metaanista sekaisin menneet sen parempia sitten...
Avatar
markku
Herrasmies
Viestit: 241
Liittynyt: 30.9.2005 17:19
Paikkakunta: Epsoo
Viesti:

Provoa

Viesti Kirjoittaja markku »

Kaapo kirjoitti: S-Mersua ja S90-Volvoa en muista samassa testissä nähneeni.
Näinköhän pitäisi ravistaa tekstiä kehiin enemmänkin. Olen ilmeisesti ainoa foorumilla jolla on useamman vuoden kokemus kummastakin omistajana joka maksaa myös ylläpidon itse.

Sanon vaan sen, että Volvo/Ford teki Todellisen Keisarillisen Töppäyksen lopettaessaan takavetoisten valmistuksen.
Norsumersu
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Re: Provoa

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

markku kirjoitti: Näinköhän pitäisi ravistaa tekstiä kehiin enemmänkin.
Ravista pois, mieluummin se viimeinenkin tippa tänne forumille kuin housuille :shock: :lol:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Noniiiii! :D Täällähän aletaan olla asiansyrjässä kiinni. :shock: Kärtätte ilmiselvästi salaisia parittelutekniikoita fariseukselta, joka laittaa parran halaki vaikka Finn-Datsunissa, ei onnistu. 8)

Haluan sen sijaan kiinnittää huomiota erääseen erittäin oleelliseen seikkaan edustuautoluokassa. :ope: (johon Volvo ei sitäpaitsi kuulu)

Miten lie 900-sarjassa, en onnekseni tiedä, mutta ainakin 200-sarjan kanssa on yksinkertainen petomaani ihmeissään. :shock: Millä saa lämmityslaitteen sisäkierron päälle? Millä estetään raittiin korvausilman kajuuttaan saapuminen, millä saadaan lämmitettyä pieru parhaaseen nautiskelulämpöönsä lämmityslaitetta hyväksikäyttäen? :shock: (vrt.sauna?)

Kojelauta on täynnä kaikenmaailman "airmix" nappuloita, kun homman voisi hoitaa ihan normaaliin tapaan länsimaisella "kakkahätäkatkaisijalla jossa on niin selvät symboolit että hölmömpikin asian oivaltaa. :evil:

Soo-soo svedupellet, nyt taisi päästä unohtumaan sellainen asia että kaikilla ei maha ja pää toimi yhtä hyvin, nyt asetellaan heikkolahjaiset pieru-miehet eriarvoiseen asemaan. :ope:

Ehdotan että poistumme työpaikoiltamme kello 12.00 vastalauseena Volvon ilmastointisuunnittelulle. :idea: :evil:
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

HVM kirjoitti:Ehdotan että poistumme työpaikoiltamme kello 12.00 vastalauseena Volvon ilmastointisuunnittelulle. :idea: :evil:
Noh? Kello on jo minuutin yli... :smile:
I drive an Opel. What's your excuse?
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Melitos kirjoitti:
HVM kirjoitti:Ehdotan että poistumme työpaikoiltamme kello 12.00 vastalauseena Volvon ilmastointisuunnittelulle. :idea: :evil:
Noh? Kello on jo minuutin yli... :smile:
No mie en ainakaa oo ennee tiälä. 8) Mites muut? Rikkuriloile kuokkaan? :evil:
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Istumalakossa, 8h päivässä joten muita mielenilmauksia ei jaksa suorittaa.

200 sarjan vulva vasta hieno peli onkin, todellinen suunnittelun kukka.
Varmaan insignöörille annettu sinä päivänä tasan 2 legopalikkaa, iso ja pienempi- jotta suunnittele näistä nyt sitten auto, ilmanvastus ratkaistiin rakentamalla purkki panssariteräksestä. Mielen köyhyyttä sanon minä.
Ja 700 sarja on aivan älyttömän ahdas, siinä on taas inssi keksinyt, itse en pystyisi keksimään konstia että miten 50 kuution tilaan saadaan ahtaus 4:lle ihmiselle.

Ruåttalaisille se on helppoa.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
HÄRSKI
Yleismies
Viestit: 190
Liittynyt: 21.10.2005 9:40
Paikkakunta: Bionmäki, Vuoksenniska Las Vegas

Viesti Kirjoittaja HÄRSKI »

Klo. 14.00. suoritan ulosmarssin ja lähden viikonlopun viettoon sekä valmistautumaan vaalivalvojaisiin. :wink:
TÄSSÄ HALPAA MAINOSTILAA MYYTÄVÄNÄ.

Vuoden 1998 290 td farmariväyrysellä kuljetan itseäni.
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1022
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Paljon en Volvoista tiedä, mutta kaippa se kuitenkin on niin, että jos Suomen ilmastolla saa auton keittämään sallittuja perävaunumassoja noudattaen niin autossa on silloin joku vika. Jos vettä on paisuntasäiliössä rajamerkkien välissä, termari toimii ja vesipumppu, eikä jäähdytin ole tukossa niin aika mahdotonta on saada keitto kiehumaan.

"MuTu"
Rölli
Viestit: 4
Liittynyt: 06.7.2006 19:05

Viesti Kirjoittaja Rölli »

Olematta mitenkään merkkiuskollinen ja olla mitenkään vetämättä kotiinpäin. Oma valintani on ilman muuta 960/s90 (lienevät sama auto eri merkinnällä??? ) E-mersut ovat kieltämättä melkoisessa "manne maineessa" yllättävän ruosteisiakin monet noista E-sarjan mersuista ovat. Volvot ovat taas olleet pääsääntöisesti edustuspirssejä eivätkä ole olleet taksien tai m*annejen suosiossa eikä noissa volvoissa ole ruostetta juuri nimeksikään vaikka olisivat olleet hieman heikommallakin pidolla.

Huonointa 960/s90 on ankea diesel moottori, oikea työkone jo ääniensäkin puolesta sekä se, että ahdettuja 6-sylinterisiä bentsiinimoottoreita ei ole saanut. Onko edes saanut ollenkaan?

Volvoa on saanut myös hienona Royal mallina, klassikko jo syntyessään eikä jätä ketään kylmäksi. :P
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Rölli kirjoitti:yllättävän ruosteisiakin monet noista E-sarjan mersuista ovat.
Noh noh, taidat puhua noista uudemmista E-mersuista.
:naughty:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Hemingway
Mr. Alipaine
Viestit: 384
Liittynyt: 08.10.2005 13:46

Re: Unohdettu Volvo 960/940, haastaja E-Mersulle?

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

markku kirjoitti: 940 Turbodiesel välijäähdyttimellä varustettuna oli aikanaan melkoinen tykki. Pesi sen ajan Mersut mennen tullen.
Höpö höpö.

OM603 turboa ei pessyt missään muussa kuin melussa :lol:

Ja muutenkin, ihan hyvä auto tiellä, kun sen ajan traktoreihin vertaa :twisted:

En ikinä vertailisi 90-luvun volvoja W140 S-mersuun. Se on melkeimpä pyhäinhäväistys. Vertailkaa moottoreita, varustusta, kokoa, kyytiä, hmph. Ässän pienin ja rupuisin malli (S320) on yhtäkuin Vulvan lippulaiva :lol:

En kokemuksieni perusteella vertailisi W124:nkaan. Varsinkaan viimeisiin 2.8-5.0 litraisiin laatu-autoihin käyttövoimasta riippumatta.

Herätys kun tämmösiä topicceja alulle laitatta! 940/960 ovat muinaismuistoja, turun tuomiokirkkoja suomen teillä. 850:sta alkaen volvot on sentään yrittäneet, korostan yrittäneet modernisoitua :D Ja lainailleet vihollisilta millon mitäkin. Kun ei itse osaa valmistaa :twisted:

Ps. En pidä volvoista :lol:
124.023
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Re: Unohdettu Volvo 960/940, haastaja E-Mersulle?

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Hemingway kirjoitti:Ps. En pidä volvoista :lol:
En minäkään. :lol: :D
Kukapa niistä pitäisi. :roll: :D
BMW 318d -09
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Re: Unohdettu Volvo 960/940, haastaja E-Mersulle?

Viesti Kirjoittaja Daimler »

J.T.S kirjoitti:
Hemingway kirjoitti:Ps. En pidä volvoista :lol:
En minäkään. :lol: :D
Kukapa niistä pitäisi. :roll: :D
Mie tykkään.Hyvä ystäväni on vannoutunut volvo mies ja esim. aiemmin täysin paskana pitämäni 400-sarja on nostanut osakkeitaan kun olen seurannut hänen volvoiluaan.Jos pitäisi valita nyt 400-sarjan volvo tai joku primera tai carina niin epäröimättä ottaisin vollen;on loppupelissä hyvin tehty pirssi.Tai nyt kun ollaan metsästetty kaverille 700/900-volvoa niin ei ne ruostu ja no;S-mallin pakoputkea ja rumia etuvilkkuja lukuunottamatta ne on hienoja pirssejä.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29281
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei ole 900-sarja minussakaan suurta omistamisen halua herättänyt...

Asian sivusta: joskus vuoden 1993 tienoilla 124 300TDT on maksanut noin 98000 euroa ja Volvo 940 TDa 43000 euroa.
Mersussa on pari- kolmekymmentä kilowattia enemmän tehoa ja se tuntuu ajossa.
wiimax.fi
syysmies2
Viestit: 10
Liittynyt: 16.7.2006 23:16

Viesti Kirjoittaja syysmies2 »

HVM kirjoitti:Meikäläisen silimään 940 näyttää ylikokoiselle 740:lle, mikään ei ole kohdallaan ja tekniikka on auttamattoman vanhaa. :( Ei tuon ikäiseen autoon kuulu lantakärrin taka-akseli. :( 740 näyttääkin sitten jenkki-autolle. :shock:
Saman kokoisiahan noi ovat siis 740 ja 940. Jenkkiautolle näyttäminen on
minusta aina plussaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”