Lähteekö käyntiin?
Eihän tuo mikään kypsä ole, kaks hehkua vaan pimeenä.
Entinen pystärini lähti biljoonan asteen pakkasessa käyntiin vasta viiden minuutin hehkutuksen ja parin minuutin starttauksen jälkeen. Se kuitenkin potki kaikilla sen kaks minuuttia, eikä vain kahdella niinkuin tuo videon auto.
Niin, ja koneella oli ajettu vasta 1000000km.
Mutta täydellisen konerempan jälkeen vain 0,25 isoa mittayksikköä, eli timmi kone oli.
Entinen pystärini lähti biljoonan asteen pakkasessa käyntiin vasta viiden minuutin hehkutuksen ja parin minuutin starttauksen jälkeen. Se kuitenkin potki kaikilla sen kaks minuuttia, eikä vain kahdella niinkuin tuo videon auto.
Niin, ja koneella oli ajettu vasta 1000000km.
Mutta täydellisen konerempan jälkeen vain 0,25 isoa mittayksikköä, eli timmi kone oli.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Nooo, ei sitä nyt oikein noin voi yleistää. Tuossa oli vaan just hehkut varmaan pimiänä ja harva kone. Ja moottoritekniikka muuten niin kyllä nuo 123 koneet lujia on, eikä niissä oo kansimurheita juuri koskaan niinku 124sissa. Ja samanlain nuo uudemmat mätänee.romu kirjoitti:Jännä homma, 123 korisia muistan useammankin jotka kypsyivät tuohon kuntoon.
124:n parempia puolia taitaa olla juuri tuo moottoritekniikka ja sitten pellit myös.
Chevy C10 Pick Up 6.2d
Chevy K1500 Pick Up 6.2d
W126 500SEC
W115 300blowerturbodiesel-projekti
Chevy K1500 Pick Up 6.2d
W126 500SEC
W115 300blowerturbodiesel-projekti
Juu W124 dieselissä kestää sylinterit paremmin kulumista mutta täytyy muistaa että W123 koneessa on mekaaninen venttiilien säätö joka unohdettuna aiheuttaa käynnistysvaikeuksia ja palaneet hehkut.romu kirjoitti:Jännä homma, 123 korisia muistan useammankin jotka kypsyivät tuohon kuntoon.
124:n parempia puolia taitaa olla juuri tuo moottoritekniikka ja sitten pellit myös.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
No, näkee niitä aika mätiä 124:siakin...romu kirjoitti:Jännä homma, 123 korisia muistan useammankin jotka kypsyivät tuohon kuntoon.
124:n parempia puolia taitaa olla juuri tuo moottoritekniikka ja sitten pellit myös.
Tuotahan ihmeteltiin jo jossain tuulilasin kylmästarttitestissä 80-luvun alussa tuota mersun starttausta. Tehdas antoi luvan 200D:lle jopa minuutin yhtäjaksoiseen starttaukseen, ja kuten videosta havaitaan, se on jo aika pitkä sahaus sekin.
Ei siis ole ihme, jos joku 8415135 km ajettu kone tuossa pätkässä vaatii vähän pyörittelyä ennen kuin lähtee.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Mitäs tossa ihmeellistä, samanlailla sai sahata mun entistä -02 BMW 320d:tä. Jos ei ollu piuhassa yötä, niin -30 pakkasella oli aamulla jo todella mielenkiintoista. Sai sahata, saatana, pitkään. Kun viimein käynnistyi niin kaasu pohjassa kierrokset 800rpm ja musta savu peitti koko alueen.
W203 C220CDi A + Britti-Bemari.
Kyllä ainaki mulla W201stä oli turha yrittää käyntiin yli 20 asteen pakkasilla ilman pitkiä lämmitysrituaaleja ja se ei ees yrittäny ilman, eikä ollu hehkuja pimeenä ja koneella kilometrejä arviolta 400-500tkm.romu kirjoitti: Voihan se luja olla se mosa, vaan uuemmat käynnistyy kyllä ihan toiseen malliin miljuuna ajettunakin.
Ja vastaavasti omat kokemukset W123dieseleistä niin lähtee potkiin kovallaki pakkasella jos vaan akku riittää pyöräyttään konetta. Ja normaalisti se kyllä pistää kaikki pytyt käyntiin pian jos ei heti lähe.
Chevy C10 Pick Up 6.2d
Chevy K1500 Pick Up 6.2d
W126 500SEC
W115 300blowerturbodiesel-projekti
Chevy K1500 Pick Up 6.2d
W126 500SEC
W115 300blowerturbodiesel-projekti
TDT lähti viime talvena 38 pakkasesta ilman lämmitystä ihan nöyrästi käyntiin.
Tässä keskustelua.
Tässä keskustelua.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
- Rammstein69
- Viestit: 180
- Liittynyt: 01.10.2005 14:26
- Paikkakunta: Humppila city
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Sitä minäkin, ihan normaalia tiisselin pakkaskäynnistystähän tuoromu kirjoitti:Te ootta liian nuoria. Näky on suoraan nuoruudestani.
Kovemmilla pakkasilla pannaan sitten nuotio öljypohjan alle, tai lämmitellään sitä vartinverran kosanilla. jos epäilyttää lähtö, voi vielä antaa lieskaa imusarjaan starttauksen aikana
Länsi-Suomen lääninhäirikkö
W201 190 D -85
W123 220 D -77 eläkeläinen
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät tuskaa tunne...
Ja pysyvät myöskin hyvin pinnalla.
W201 190 D -85
W123 220 D -77 eläkeläinen
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät tuskaa tunne...
Ja pysyvät myöskin hyvin pinnalla.
Mulla oli alkuun tuommosta käynnistelyä 200D:ssä +20 asteen keleillä ,mitenkähän olisi lähtenyt -20 astetta pakkasta .Salmi kirjoitti:Sitä minäkin, ihan normaalia tiisselin pakkaskäynnistystähän tuoromu kirjoitti:Te ootta liian nuoria. Näky on suoraan nuoruudestani.
Kovemmilla pakkasilla pannaan sitten nuotio öljypohjan alle, tai lämmitellään sitä vartinverran kosanilla. jos epäilyttää lähtö, voi vielä antaa lieskaa imusarjaan starttauksen aikana
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Vanhaksi en itseäni tunnusta en, mutta ihan normaali tarttaushan tuoSalmi kirjoitti:Sitä minäkin, ihan normaalia tiisselin pakkaskäynnistystähän tuoromu kirjoitti:Te ootta liian nuoria. Näky on suoraan nuoruudestani.
Kovemmilla pakkasilla pannaan sitten nuotio öljypohjan alle, tai lämmitellään sitä vartinverran kosanilla. jos epäilyttää lähtö, voi vielä antaa lieskaa imusarjaan starttauksen aikana
Melekee ku palamun alta
Tuommosessa pitkässä tartissa ehtii jo ölijyki valamiiks kiertoon