vilkut kateissa
vilkut kateissa
kaikki muut toimii mutta vilkut ei....hätävilkut toimii normaalit ei... missä vika? kiitos jo etu käteen....
Re: vilkut kateissa
Sulake?kalle83 kirjoitti:kaikki muut toimii mutta vilkut ei....hätävilkut toimii normaalit ei... missä vika? kiitos jo etu käteen....
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Re: vilkut kateissa
No heh etpä ole yksin ongelmas kans .Mulla kans sama vaiva vaan sillä erolla,että multa kärähtää ain sulake .kalle83 kirjoitti:kaikki muut toimii mutta vilkut ei....hätävilkut toimii normaalit ei... missä vika? kiitos jo etu käteen....
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Re: vilkut kateissa
Palaako se sulake molempiin suuntiin vilkuttaessa.EzKo kirjoitti:No heh etpä ole yksin ongelmas kans .Mulla kans sama vaiva vaan sillä erolla,että multa kärähtää ain sulake .kalle83 kirjoitti:kaikki muut toimii mutta vilkut ei....hätävilkut toimii normaalit ei... missä vika? kiitos jo etu käteen....
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Jatketaan tähän.
Tänään ajelin tuolla kylillä ja yhtäkkiä katosi mersusta vilkut. No tarkastin sulakkeen ja se oli palanut.
Ei ollut sillä hetkellä käsillä 8A sulaketta niin laitoin väliaikaisesti 16A sulakkeen. Tämän jälkeen vilkutti normaalisti vasemmalle mutta erittäin vaivalloisesti ja himmeästi oikealle. Laitoin vilkun oikealle ja menin konehuoneeseen räpläämään johtoja jos siellä olisi joku kosketushäiriö. Hetken aikaa vilkutteli himmeästi ja sitten lopetti kokonaan toiminnan, ei toiminut enää edes vasemmalle ja sulakekin oli ehjä.
Torvi toimii normaalisti (on saman sulakkeen takana). Vilkut toimi normaalisti ennen kuin ajoin erään vesilammikon yli. Jos tuo on aiheuttanut pienen oikosen oikeanpuolen kytkentöihin, onko mahdollista että vilkkurele olisi kyrvähtänyt liian suuren sulakkeen takia?
Minkänäköinen on 124 mersun vilkkurele ja mistä se löytyy?
Tänään ajelin tuolla kylillä ja yhtäkkiä katosi mersusta vilkut. No tarkastin sulakkeen ja se oli palanut.
Ei ollut sillä hetkellä käsillä 8A sulaketta niin laitoin väliaikaisesti 16A sulakkeen. Tämän jälkeen vilkutti normaalisti vasemmalle mutta erittäin vaivalloisesti ja himmeästi oikealle. Laitoin vilkun oikealle ja menin konehuoneeseen räpläämään johtoja jos siellä olisi joku kosketushäiriö. Hetken aikaa vilkutteli himmeästi ja sitten lopetti kokonaan toiminnan, ei toiminut enää edes vasemmalle ja sulakekin oli ehjä.
Torvi toimii normaalisti (on saman sulakkeen takana). Vilkut toimi normaalisti ennen kuin ajoin erään vesilammikon yli. Jos tuo on aiheuttanut pienen oikosen oikeanpuolen kytkentöihin, onko mahdollista että vilkkurele olisi kyrvähtänyt liian suuren sulakkeen takia?
Minkänäköinen on 124 mersun vilkkurele ja mistä se löytyy?
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Sulakerasiaan takaosassa, saat sen auki kun ruuvat ne ristipää ruuvit veks....sellanen noin 3 * 10 cm rele...mm. vilkut, takalasinlämmitin samassa releessä
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Äkkiseltään katsottuna ei ollut vettä lampuissa. Vilkkuviiksestä kun kääntää niin ei tapahdu mitään, kaikki on mykkänä.
Avasin tuon releen, mutta ei siitä tavallinen pulliainen ota selvää mikä on vialla. Kaikki juotokset näyttää hyviltä.
Avasin tuon releen, mutta ei siitä tavallinen pulliainen ota selvää mikä on vialla. Kaikki juotokset näyttää hyviltä.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Tässä hätäsesti kahdesta sivusta yhdistetty kytkentäkuva vilkkujen osalta. Kytkentä punasella. Jännite saattaa jäädä hätävilkkukytkimelle, koska sen kautta se sulakkeelta menee. Jos se lenkki on kunnossa niin rele on seuraava, saattaa lämpökieli olla poikki mikäli se on niin toteutettu. Jos se rele on rikki niin myy se risa minulle, että pääsen sitä tutkimaan ja piirtämään kytkentäkuvat.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Ei toiminut toisellakaan vilkkureleellä.
Kiitos mjo:lle tuosta kaaviosta. Mulla on sama kuva alfamerin kirjassa, mutta tuosta skannista on helpompi tulkita kun on nuo punaiset viivat.
Seuraava vikakohde taitaa olla tuo hätävilkkukytkin S6. Eli normi vilkutkaan ei ilmeisesti toimi jos hätävilkkukytkin on irti. En usko että monitoimiviiksessä olisi vikaa, mutta onhan sekin mahdollista.
Kiitos mjo:lle tuosta kaaviosta. Mulla on sama kuva alfamerin kirjassa, mutta tuosta skannista on helpompi tulkita kun on nuo punaiset viivat.
Seuraava vikakohde taitaa olla tuo hätävilkkukytkin S6. Eli normi vilkutkaan ei ilmeisesti toimi jos hätävilkkukytkin on irti. En usko että monitoimiviiksessä olisi vikaa, mutta onhan sekin mahdollista.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Monitoimi kytkimen voi testata siten, että viet jännitteen siihen liittimen 7 nastaan. Jos hätävilkku kytkin on esim. irti ei vilkut toimi ainakaan kytkentäkuvan mukaan.
Kytkentäkuvan punaiset viivat tein juuri sitä varten, että on helpompi seurata kytkentää, ei sitä koskaan tiedä milloin itse tarvitsee.
Oletko mittaillut jännitteitä eri pisteistä, silleen pystyy paikallistamaan mihin jännite jää.
Kytkentäkuvan punaiset viivat tein juuri sitä varten, että on helpompi seurata kytkentää, ei sitä koskaan tiedä milloin itse tarvitsee.
Oletko mittaillut jännitteitä eri pisteistä, silleen pystyy paikallistamaan mihin jännite jää.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Mulla on tosi heikot työkaluvalikoimat käytettävissä täällä opiskelupaikkakunnalla, kotopuolessa olisi kaikki tarpeelliset. Täytyy varmaan käydä hakemassa biltemasta tai motonetista joku jännitemittari. Sitä kuitenkin aina tarvii, eikä niitä ole koskaan liikaa.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Jos riittää Samuli aikaa ja mielenkiintoa niin tässä opettavaisessa tarinassa olisi erinomaista ainesta mekkaan. Hienoa että sait vian selville.Samuli H kirjoitti:Juhuu, vika löytyi. Yhdistin tuosta hätävilkkuliittimestä navat 15 ja 49 niin johan alkoi toimia. Vika oli siis vain tuossa hätävilkkukytkimessä.
Kyseisissä liikeissä on yleismittareita myynnissä alle 10 euroa ja ovat hinta / laatusuhteiltaan erinomaisi. Olen kaliproinut kyseisen mittarin ja se menee suoraan Flugen spekseihin, Itse maksoin motonetistä ostamastani 5,95 euroa.Samuli H kirjoitti:Mulla on tosi heikot työkaluvalikoimat käytettävissä täällä opiskelupaikkakunnalla, kotopuolessa olisi kaikki tarpeelliset. Täytyy varmaan käydä hakemassa biltemasta tai motonetista joku jännitemittari. Sitä kuitenkin aina tarvii, eikä niitä ole koskaan liikaa.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Voi tulla kuntoon kun ruiskutat sinne sisälle elektroniikaspreitä tai CRC:tä. Pöly ja kosteus saavat aikaan kosketinpinnoille kalvon. Kun ruiskutat niin renkkaat muutaman kerran ja sitten uusi suihkaus, yleensä korjaantuvat, on ainakin halpa kokeilu.Samuli H kirjoitti:Juhuu, vika löytyi. Yhdistin tuosta hätävilkkuliittimestä navat 15 ja 49 niin johan alkoi toimia. Vika oli siis vain tuossa hätävilkkukytkimessä.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Ei taida maksaa vaivaa elvyttää tuota kytkintä, jos Jubelta saisi miitissä lunastettua toimivan. Tein väliaikaispatentin tuohon ja juotin nuo 15 ja 49 navat yhteen kytkimestä. Muuten toimii niinkuin pitääkin, mutta nyt ei hätävilkut toimi jos ei ole virrat päällä.
Tuossa Alfamerin kaaviossa on muuten yksi virhe, nuo 15 ja 30 navat ei ole yhdistettynä.
Tuossa Alfamerin kaaviossa on muuten yksi virhe, nuo 15 ja 30 navat ei ole yhdistettynä.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
124:nko kirja? Tuossa minun Alfamerin kirjasta skannatussa 230TE:n kaaviossa näyttää olevan oikein. 201:n kirjasta kerran tutkailin pyyhkijän kytkentöjä ja kummastelin, että miten ihmeessä tämä voi toimia. Kaavion mukaan pyyhkijän ollessa päällä virta johdetaan maihin. Vertasin sitä 124:n kaavioihin ja yksi katkaisija oli näköjään nivelletty väärin ts. johdot oli kytketty vääriin napoihin. Kannattaa olla näköjään aina pari opusta saatavilla, joista voi varmistaa kytkennät.Samuli H kirjoitti:Tuossa Alfamerin kaaviossa on muuten yksi virhe, nuo 15 ja 30 navat ei ole yhdistettynä.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)