Kivahan tuo on ajaa, neliveto tuo vakautta heikommilla teillä noin 100km/h vauhdeissa
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mutta ikuinen pelko tuon jakolootan porsimisesta ressaapi. Jakolootan kuorien välistä porsii hydrauliöljyt lakolootan omiin öljyihin. Kuoret tähän diesel-versioon 600e ja 700e jotakuin, siis ylä- ja alapuoli. Talviaikaan käyn melkein joka kuukausi ostaan hydrauliöljyä 13e/pullo ja kaadan sen matikin säiliöön, ko vaeltuupi nopiaa. Etupään osat on _pirun_ kalliita, etuvetari jottai yli 1000e. Eli älä tehe tuolla ainakaan sitä virhettä, että renkaat linkkuun ja kaasu pohjaan. Moottoria et pysty vaihtaan, sillä matikin moottori on erilainen, mutta niin samanlainen kuin normi OM603, eli pietä hyvässä huomassa. Liikkeellelähtö liukkaalla on kokemus
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Lähtee kuin mummo suosta
Muista tarkistaa koeajolla matikki!!! Sillon ko hehkutetaan, pitää matikin ja kolmion palaa. Jollei, otettu valo pois --> jakoloova risa tahi ölpät loppu, tahi mitä ikuna keksiikään. Kallis tikki jokatapauksessa. Mutta mikäli net palaapi ja sammuu käynnistyttyä, niin hyä
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Vähän vetisemmällä kelillä saattaa pakkokakkosella täyskaasukiihytyksessä pärähtää kolmio, ko automaatti vaihtaa 1 -> 2:lle. Myös vähän jyrkemmissä käännöksissä ilman jarrua saattaa kolmio syttyä. Jarrupoljin kytkee kattos tuon vedon nelikolta pois, jotta ABS:n ominaisuudet tehostuu äärikelillä.
Takapyörien laakerit meni itellä suoraan vaihtoon, samoin jarrut. Nyttemmin 7-8 litraa matkalla satkulle suutinrempan jälkeen. Olet onnellinen, jos hankit ton, sillä omani on 1800kg ja siihen on joku niksi Ake:lla, että pitää olla alle 1800kg, tahi SRS olisi pakollinen. Jos menisin rekisteröimään omaani pakuksi ilman painonmuutosta, ottaisin 80:n lätkän. Auton sisustan kuntoon voisin sanoa, parempiakin nähty.
Mutta kaiken jälkeen. Hieno värkki tuo näyttää olevan. Kyllä tuosta tuon verran tohtisi maksaa.
PS. autolla voi ajaa, vaikka matikin valo puuttuu, eli se olisi vikatilassa. Öljyjen vähyys osakseen aiheuttaa myös vikavalon vilkkumisen ja aikanaan päällejäämisen. Nollausohjeet löytyneepi ainaki miulta. Saapi kysellä.