Pikainen kysymys: vanteiden Et:n suurentaminen

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Mercedes124
Viestit: 111
Liittynyt: 07.6.2006 18:11
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Pikainen kysymys: vanteiden Et:n suurentaminen

Viesti Kirjoittaja Mercedes124 »

etuvanne 8,5x17
takavanne 10x17 ja et molemmissa 30


Tälliäiset siis tarjolla ja ilman muutoksia ei mahdu. Mitenkä vanteen ET:tä muokataan suuremmaksi tässä tapauksessa 30->n.35-40?

Otetaanko siis sorvilla siivu pois ja kuka tälläistä harrastaisi?
Viimeksi muokannut Mercedes124, 12.10.2007 21:51. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4400
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Ei sovi,jos meinaat laittaa renkaatkin :!:

Toki muutaman tuuman kaarien rullaus,niin ok.

Omassa 4matikissa vakioalustalla 9x17" et 30,joutu leipomaan niitä kaaripeltejä sisään,siis takana,että sopi 245/40 kumilla pyörimään.
Ja 10" leveelle ei voi oikein kapeeta kumesta laittaa :roll: .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Äkkiseltään sanoisin että sopii, mutta kiinni ottaa ilman kohtuullista kaarien mankelointia :roll:
Siis edessä ainakin.

Kun ei ilman mankelointia sovi edes 7.5x17" 35et:llä :?
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Mercedes124
Viestit: 111
Liittynyt: 07.6.2006 18:11
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Mercedes124 »

Kiitoksia vastauksesta :!: Etsintä jatkuu :twisted:
Avatar
nokileka
Kannentiiviste-spesialisti
Viestit: 600
Liittynyt: 03.2.2006 0:27
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja nokileka »

7x15 ET25 sopii ihan hyvin taakse 195/65R15 matalaprofiilikumeilla 8)
Datsuni on mun ratsuni.
Mercedes124
Viestit: 111
Liittynyt: 07.6.2006 18:11
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Mercedes124 »

Mitähän nuoren kans ny tekis olis aika passeliin hintaan toi setti, mutta taitaa olla milleistä kiinni :x
Mercedes124
Viestit: 111
Liittynyt: 07.6.2006 18:11
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Mercedes124 »

Uusi kysymys ekassa postauksessa :ää: :niinpaniin: :toks:
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4400
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Käyt katsomassa vanteet :idea: .

Toisissa on varaa sorvata kiinnityspinnasta pois - joissain vanteissa ei yhtään.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

No se pulttihan uppoaa vanteeseen sen verran että pultin kartion alla ei ole tavaraa kuin alle parikymmentä milliä. Otapa kymmenen milliä pois ja kato mitä tapahtuu... :roll:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Mercedes124
Viestit: 111
Liittynyt: 07.6.2006 18:11
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Mercedes124 »

No niin soittelin tuossa jo vanteiden kauppaajalle jotta No can do :cry:

Tulee pian "edukkaille" vanteille hintaa kun joutuu monta kertaa sorvaamaan , vaihteleen renkaita ja pultteja. Saa nuota kuitenkin valmiiksi sopivinakin kaupasta :whisper:
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4400
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Sivonen kirjoitti:No se pulttihan uppoaa vanteeseen sen verran että pultin kartion alla ei ole tavaraa kuin alle parikymmentä milliä.
Nyt Sivonen ottaa silmän käteen ja kattelee ympärilleen :D .

Nimittäin eihän tuo ole ollenkaan vakio,semmosissa vanteissa,joissa et:n pienentämiseen ei olisi tarvetta,on keskiosa melkosen paksu...
Nyt on omassa 4matikissa 9,5" leveä vanne takana,et 13.
Meinasin sorvata,mutta ei pysty,on niin ohut keskikohta.

Nii ja niissä missä voi sorvata ainetta pois,niin samanpaksuinen sorvattu tarkka "prikka" pyöränpulttiin=voi käyttää samaa pulttia,ja ainevahvuus navan välissä pysyy entisenlaisena :wink:
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”