Pakkaskokemuksia

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Voi olla että on ainut kerta kun transitti polttaa kumia kun oli perään köytetty 40t painava puoliperä....kuorma siinä oli päällä kun kotomaahan päin oli menossa :lol: En jäänyt seuraamaan tilannetta mutta veikkaisin että yrittivät hinata nuppia irti kärristä....voihan se jopa onnistuakin :lol:
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
quizzkid
Viestit: 198
Liittynyt: 08.11.2005 17:22
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja quizzkid »

Nyt se jäi mersu kotipihaan! :cry: :twisted:

Mutta asiaan: :idea:
Reilu kuukausi sitten kävin akkuineni autosähköliikkeessä rasituskokeessa; lupasivat että hyvillä mielin voi lähteä talveen, "akku on timmissä kunnossa!" :wink:
Mutta kuinkas kävikään.. :arrow: tuli talvihalla ja mersu seisoo pihassa. Muuten ihan timmi akku, paitsi että ei o virtoo.. :ttu:

Mikä siis meni vikaan? Olenko joutunut autosähkötyöläisen ilkeän pilan kohteeksi? :idiot:



:lol:
-jukka
W202 C180 automaatti -94
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

quizzkid kirjoitti:Mikä siis meni vikaan? Olenko joutunut autosähkötyöläisen ilkeän pilan kohteeksi? :idiot: :lol:
Tiedä noista rasituskokeista sitten, että kuinka paljon ne kertovat todellisesta tilanteesta. Nimittäin tuollainen pitkä yli 25 asteen pakkanen syö priimankin akun varauksesta varmaan 70-80% :shock: Asiantuntijat saavat tarkentaa lukemaa.... Kun sitten vastassa on umpikohmeinen kone, niin äkkiä voi sanoa startti vaan notta naunau ja sitten ei mitään.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1592
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Wikke kirjoitti:Jotta ei ihan pysytä aiheessa, niin kohta lähden Oulusta Torniota kohti.. Pakkasta -26,5°C. Auto on ollut 13 tuntia roikan nokassa. Saas nähdä näkyykö välillä kilometritolppia .
Mersu käynnistyi kuin palmun alta. Maantiellä lämmöt olivat normaalissa ja kuumaa puski lämppäristä. Mittari näytti paikoin -30. Loistava talviauto. Enpä ole noin kylmällä ilmalla vielä tuolla ajanutkaan.
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Otimpa mersun lämpimästä tallista (toyota sai olla pihalla). Muutaman harjoituspolkaisun jälkeen alkoi kytkinkin toimia. Lähdin liikkeelle ja muutaman vaihdon jälkeen taas luistaa. Tutkittuani tilannetta tarkemmin, kytkin jää ihan selvästi kantamaan. No kurvastin takaisin vaihtamaan autoa.

Toyotassa ei ollutkaan enää kunnolla virtaa. . En muistanut pala Sopiva lämmitysroikkaikin oli jäänyt Sotkamoon Kone kyllä yritti yskiä ja mustaa savuakin tuli, mutta virta ei ihan riittänyt. Taitaapa hehkukin olla pimeänä. Eipä nuo kestäneet kuin 480tkm.

Lähtöhalujen puutteesta toyotaa ei voi ainakaan moittia. Kun luovuin käynnistysyrityksistä toivottomina, ei toyota ollutkaan samaa mieltä, se näet starttasi vielä täyttäpäätä mustaa savua pöllöytellen, vaikka virta-avaimet olivat minulla kädessä. :shock: Odottelin vähän aikaa ja sitten sekin lopulta luovutti.

Siispä takaisin mersuun ja luistavalla kytkimellä liikenteeseen.

Jostain tuo mersu on nyt minulle suuttunut. Pitäisi vain keksiä mistä se on suuttunut, että sen voisi lepytellä. Paluumatkalla kytkin päätkin pitää ihan kunnolla, kunnes parin vaihdon jälkeen se jää taas kantamaan. Pari harjoituspolkaisua ja taas pitää. :evil:
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Vaihda kytkinnesteet :roll:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Viime talvena piti Mersu herätellä joskus kovastakin kelistä, koska tuolloin ei vielä ollut kotona tolppapaikkaa. Aika hyvinhän se pörähti – pari sekuntia kieputusta ja sitten sytytti. Lämmin ei ainakaan työmatkoilla vielä ehdi tulemaan – tuulilasi ja sivuikkunat kuitenkin pysyvät puhtaina.

Pitäisi itselläkin tehdä / teettää jarru- ja kytkinnesteiden vaihto. Kytkinpoljin palaa yläasentoon pikku viiveellä. Jarrupuoli varmaan onnistuisi itselläkin niillä takaiskuventtiilipulloilla mutta kytkyttimen ilmaaminen on vielä hirvittänyt.
Wikke kirjoitti:Jotta ei ihan pysytä aiheessa, niin kohta lähden Oulusta Torniota kohti.. Pakkasta -26,5°C. Auto on ollut 13 tuntia roikan nokassa. Saas nähdä näkyykö välillä kilometritolppia .
Joopa, joo. Itselläkin on tarkoitus lähteä ajelemaan iltasella Koillismaan suuntaan ja laskea autot. Eilen oli ollut pakkasta 35 huitemilla, tänään varmaan enemmän. Mukana olisi äitimuorin Escrottiin uusi akku, kun vanhalla ei meinaa jaksaa startata. Alunperin oli meininki heittää tuosta omasta 62 Ah:n akku siihen ja hommata itselle tilalle 100 Ah. Mutta mutta. Tuossa Fordin ruojassa on pari senttiä matalampi akku, joten uusi piti ostaa. :evil: Pitää varmaan vielä siirtää sitä oman akun päivitystä, kun vielähän tuo on jaksanut startata.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

:shock: no niinhän siinä kävi että matstankin nesteet olivat jäätyä pätkähtäneet yöllä :x (tai siis hyhmeessä ne oli).
Ajelin jonkin matkaa ja ihmettelin kun ei pukkaa lämmintä lämppäristä ja viisarin mukaan lämmöt vaan nousee....noh..
auto sammuksiin ,ja sellasen vartin odottelin ja matkasin takaisin kotiin.
Kotona lämmin ilmapuhallin konehuoneeseen, pelti kiinni ja pressu konepellin päälle...
Kotvanen odottelua...
No mitäs näkyy?? Olihan se jo hieman sulanut,mutta enää ei malttanut odottaa , joten -->Kaasutoho käteen ja lämmittämään :twisted: 5min. ja rupeshan ne nesteet kiertään :halm:
Nyt on sitten jo riskimmät nesteet kierrossa...
BMW E31 V12
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Operaatio käynnistämme ässän on kohta alkamassa. Uusi akku ostettu kaasutöhö etitty pilkkihaalarit korjattu ja pari akkua varalle... Nyt se perkele lähtee tai sitte saa olla kesään :shout: :evil: :evil:
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Onanias
tissi-spesialisti
Viestit: 388
Liittynyt: 02.10.2005 20:32

Viesti Kirjoittaja Onanias »

Aamusella ajelin reittiä Tapiola-kehä 1-nelostie-Lahti-Heinola-Hartola-Joutsa-Kangasniemi-Pieksämäki-Suonenjoki-Kuopio-Siilinjärvi. Alimmat lämpötilat Kutemajärvellä ja Siilinjärvellä -35 boforia. Matkanvarrelle hyytyneitä autoja: Renault 14, Volvo 740 2 kipaletta, Peugeot 405, Mazda 323, + pari tunnistamatonta iglua. Päätän raporttini täältä tähän.
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Runtula kirjoitti:Operaatio käynnistämme ässän on kohta alkamassa. Uusi akku ostettu kaasutöhö etitty pilkkihaalarit korjattu ja pari akkua varalle... Nyt se perkele lähtee tai sitte saa olla kesään :shout: :evil: :evil:
Sitten varovasti sen kaasutohottimen kanssa, ettei pala koko pirssi.
EIköhän se ladatulla, lämpimällä akulla lähde.

Veljen eukon W126 300SE on tehnyt sellaista, että kylmä kone + lämmin ilma = pitkä vieteri, ja lämmin ilma + lämmin kone = pitkä vieteri. Nyt auto on seissyt ihan yksinään joulukuusta alkaen ja tänään se piti siirtää ulos liiteristä. Pakkasta 22, autossa ei roikkaa. Piruttaan oli väännetty avaimesta puoliksi sillä mielellä, että "katsotaan jaksaako pyörittääkään". Ja katso: avain ehti hädin tuskin starttiasentoon kun kone jo kävi nätisti. :shock:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Aku P kirjoitti:
Runtula kirjoitti:Operaatio käynnistämme ässän on kohta alkamassa. Uusi akku ostettu kaasutöhö etitty pilkkihaalarit korjattu ja pari akkua varalle... Nyt se perkele lähtee tai sitte saa olla kesään :shout: :evil: :evil:
Sitten varovasti sen kaasutohottimen kanssa, ettei pala koko pirssi.
EIköhän se ladatulla, lämpimällä akulla lähde.

Veljen eukon W126 300SE on tehnyt sellaista, että kylmä kone + lämmin ilma = pitkä vieteri, ja lämmin ilma + lämmin kone = pitkä vieteri. Nyt auto on seissyt ihan yksinään joulukuusta alkaen ja tänään se piti siirtää ulos liiteristä. Pakkasta 22, autossa ei roikkaa. Piruttaan oli väännetty avaimesta puoliksi sillä mielellä, että "katsotaan jaksaako pyörittääkään". Ja katso: avain ehti hädin tuskin starttiasentoon kun kone jo kävi nätisti. :shock:
Lankomies valitteli päivällä että Omega MV6 ei lähe käyntiin vaikka on ollut roikassa vuorokauden. Kerroin että otappa roikka irti ja odota ½h ja starttaa. Soitti kohta että Ooppeli käy ja kukkuu. Nämä rottelot saavat ristiriitaista tietoa antureiltaan kun keli on mikä on, kylymä-kuuma-kylymä-kuuma-jui-jui-jui-jui-jui...pöts!

Semmonen tapaus. :D
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Aku P kirjoitti:
Runtula kirjoitti:Operaatio käynnistämme ässän on kohta alkamassa. Uusi akku ostettu kaasutöhö etitty pilkkihaalarit korjattu ja pari akkua varalle... Nyt se perkele lähtee tai sitte saa olla kesään :shout: :evil: :evil:
Sitten varovasti sen kaasutohottimen kanssa, ettei pala koko pirssi.
EIköhän se ladatulla, lämpimällä akulla lähde.

Veljen eukon W126 300SE on tehnyt sellaista, että kylmä kone + lämmin ilma = pitkä vieteri, ja lämmin ilma + lämmin kone = pitkä vieteri. Nyt auto on seissyt ihan yksinään joulukuusta alkaen ja tänään se piti siirtää ulos liiteristä. Pakkasta 22, autossa ei roikkaa. Piruttaan oli väännetty avaimesta puoliksi sillä mielellä, että "katsotaan jaksaako pyörittääkään". Ja katso: avain ehti hädin tuskin starttiasentoon kun kone jo kävi nätisti. :shock:
Ei lähteny ladatulla uudella akulla :) Murahti vaan ja pyörähti kierroksen. Ei viittiny särkeä mitään niin helpompi oli lämmittää lohkot ja öljypohja töhöllä :twisted:
Nyt on tylymmät pakkasnesteet sisässä ettei nyt ihan heti mene uudelleen jäähän...jos vaikka kesällä yrittäs laittaa sen lohkolämppärin kiinni :roll:
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Tänään koettiin jännityksen hetkiä Lahden moottoritiellä, kun 30 km ajon jälkeen alkoi mersusta tehot pikkuhiljaa katoamaan. No Tuuliruusuun tankkaamaan pari litraa 98:a tankkiin ja tyhjäkäyntiä n. 10 minuuttia. Taas mentiin, mutta eipä kestänyt kauaa kun alkoi taas hyytyä. Kitkuttelemalla selvisin Tuuliharjalle asti ja taas 15min tyhjäkäyntiä. Hyytyminen loppui kun laitoin pahvin maskin taakse.

Huomenna tarvii vaihtaa polttoainesuodattimet, milloinkahan mahtaa olla viimeksi vaihdettu. :oops:
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

veppe kirjoitti: Onkohan huomenna sitten se päivä, kun mersun akku ei jaksa enää pyöräyttää :roll:
Kyllä se päivä tänään (tai siis eilen) tuli, niinkuin ennustinkin :lol: Taas ehti webasto olla työpaikan pihassa liian pitkään (40 min) eikä suostunut pyörittämään. Muuten kaikki sähköt pelas mallikkaasti, mutta kutoskoneen pyöräyttäminen ei vain luonnistunut :(

Noo, oli joku muu lähdössä pois töistä, pyysin apuvirtaa ja sainkin. Hyvin näytti A4 lähtevän käyntiin roikan päästä.. Kaapelit kiinni ja muutama minuutti tyhjäkäynnillä latailua samalla webaston huonoja puolia jutustellen. Sitten miinuskaapeli irti mersusta - en viitsinyt riskeerata hyvää tarkoittavan ihmisen auton kanssa ;) - ja starttailemaan. Pyörähti vaivoin käyntiin, mutta lähtipä kuitenkin :D Eli varmaan, jos olisin ehtinyt lähteä silloin kuin pitikin, olisi vielä lähtenyt omin voimin.. Kannattanee jatkossa pitää vain webasto päällä ja puhallin pois päältä. Kun eihän tuo näillä pakkasilla edes autoa yhtään sisältä lämmitä. Jäähdyttää vain moottoria senkin vähän, mitä on webasto ehtinyt lämmittää :?

Kotona sitten Bilteman akkulaturi yöksi kiinni. Mitähän tuo muuten meinaa, kun akku on 100 Ah ja akkulaturissa lukee max 90 Ah? Alkaako se akku jossain vaiheessa syöttämään laturille virtaa, vai mitä tuo rajoitus tarkoittaa? Saas nähdä, onko autokatos aamulla savuna ilmassa :roll: Liekö edes jaksaa näillä pakkasilla ottaa latinkia vastaan :roll:
Avatar
TeroK
maalaaspöllö
Viestit: 1495
Liittynyt: 04.10.2005 11:08
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja TeroK »

Vaikuttaako pohjapanssari paljon jäätymiseen? Kai se vaikuttaa? Kaverilla on -9? 230CE ja valitteli viimevuonna että kun ajaa lumipöllyssä jonkun perässä niin hyytyy välillä. Ei ota kierroksia kunnolla. Autosta puuttuu siis pohjapanssari. :roll:
Uskotko jo vai valehtelenko lisää?
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10763
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Appiukon 200D oli kanssa ongelmallinen tuon lumituiskun suhteen. Kuulemma joka paikka oli jäässä. Sitten hän tekasi pohjapanssarin ja ongelmat poistuivat. Kaippa sillä merkitystä on.

(kerää ainakin kivasti öljyä yms päälleen mitä moottori suoltaa ulos)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
TeroK
maalaaspöllö
Viestit: 1495
Liittynyt: 04.10.2005 11:08
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja TeroK »

Sitä vähän epäiltiin ku meillä nyt kumminki on noissa molemmissa sama kone eikä ikinä mitään ongelmia jäätymisen kanssa.
Uskotko jo vai valehtelenko lisää?
Sjtv
Tuning-Ässä
Viestit: 391
Liittynyt: 19.9.2005 21:05

Viesti Kirjoittaja Sjtv »

Tänään tampere hollola välillä oli tienposkeen jäänyt 3x405 pösö ja yksi kakkoskoppa kolhvi. Lisäksi kohtuu tuore mondeo rupesi yht äkkiä haisemaan pahasti öljylle edessä, mutta kääntyi sitten pois tieltä niin ei ole havaintoa hajosiko se.
Gti masta seka riisseli tatsuni.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

heikki5 kirjoitti:Nonnih, suuri seikkailu Väyrysen ihmeelliseen sähkömaailmaan jatkuu :shock:

Testilämmittelylenkiltä palatessa laittelin auton roikkaan kiinni ja olin
siirtymässä sisätiloihin kun kuulin että keskuslukko naksautti ovet
kiinni. Ajattelin että taisin huomaamattani painaa kaukohjainavaimesta
ovet kiinni :? Avasin lukituksen uudelleen ja tulin sisälle. Äsken menin
tsekkaamaan tilanteen, ovet lukossa! :shock:

Vaikuttaa aika epäluotettavalle ko. tapahtuma. Onneksi avain oli auton
ulkopuolella. Akun miinusnapa on nyt irti eli resetointi on taas vaihteeksi
menossa.

Katsotaan kuinka etenee.

Heikki
Sorry, lainasin koko tekstin varmuuden vuoksi, tarina kun oli jo kauempana takana päin.

Siis väyrynenhän toimii niin, että jos rapsautat ovet lukkoon ja avaat ne uudestaan, niin 30 sek kuluttua auto lukitsee itsensä jos avain ei ole virtalukossa.

Sitä en ole testannut tai huomannut, jos lähtee autosta avain mukanaan, meneekö ovet lukkoon automaattisesti.
Voi olla että menee tai sitten ko. toiminteen saa ohjelmoitua päälle/pois aivan kuten senkin, meneekö ovet lukkoon kun nopeus ylittää 15 km/h.

Epäluotettavaksi tapahtumaksi en sitä siis vielä sanoisi, ennen kuin tutustuu tarkemmin auton kaikkiin nikseihin.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

TeroK kirjoitti:Sitä vähän epäiltiin ku meillä nyt kumminki on noissa molemmissa sama kone eikä ikinä mitään ongelmia jäätymisen kanssa.
Eikä meillä. W123:ssa on kerran kaasari jäätänyt (suli kyllä ihan itselleen, ei edes auto sammunut), mutta KE-jetit on pelanneet moitteitta.

Ei nuo ranskikset muuten tosiaan ihan kitkatta pelaa. Meitillä -04 C3 hyytyy ja rykii pikkukierroksilla kylmänä pahemmin kuin kaasarikoneet koskaan, hyvä ettei tyystin sammu. Lämpenemisvaiheessa taas tyhjäkäynti rynkyttää todella rumasti ~400 kierroksen haarukassa, putkessa vaan paukahtelee kun kone kirmaa aina sekunnin välein 1200 kierrokseen ja taas takaisin normilukemiin. :roll:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1022
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Lisäyksenä/täydennyksenä Arin postaukseen kyseinen tapahtuma on riippuvainen avataanko ovia (peräluukusta ei tietoa) vai ei. Useammankin kerran tullut rampattua pirtissä kun ensinnä napsauttaa mukavasti lasin takaa auton auki ja suunnittelee vetävänsä haalarit niskaan ja reiskat jalkaan, ulos putsaamaan autoa kuurasta kun menee sytyttämään Webaston.

Kas kehveliä, se aika menikin siinä tossuja haeskellessa ja auto taas lukossa, :arrow: sisälle ja uudestaan avaamaan. Auto ei (IMO) lukitu enää uudelleen kun olet mennyt jonkun oven avaamaan. Pl nämä "lukittuu liikkeessä" toimet, onko niitä edes W210:ssä? Ei ainakaan ajotietokoneessa, jolla sen saa uudemmissa on/off.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4400
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Tänää lähin Kotkasta,n.-20.Alko jäätämään polttoainesuodatinta.Eiku 15 litraa bensaa tankkiin,että pääsi Lappeenrantaan.
Ei jaksanut jäädä sinne enää,maanantai-lauantai 86 tuntia töissä,alko olla huumorintaju vähissä näillä keleillä :evil: .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Onanias kirjoitti:Aamusella ajelin... ....Matkanvarrelle hyytyneitä autoja: ... Volvo 740 2 kipaletta.....
Mikähän ne volvot on sinne tuupertanut? Oisko kesälaatua tankissa sitten...Ainoat hyytyneet autot mitä itse ole bongaillut on -94 E 200 D sekä BMW E28. Kolariautoja täälläpäin onkin sitten näkynyt enemmänkin... Tänään mm. S60 & Chevrolet Alero... :(
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mitä te teitte syksyllä, ennen pakkasia ? :shock:
Makoilitte ja syljeskelitte kattoon ? :shock:

Minä huolsin autoni talven varalle; tarkistin pakkaskestävyydet, laitoin pesunestesäiliöön hyvissä ajoin seoksen joka kestää pakkasta, vaihdoin polttoainesuodattimen, tarkistin akun nestetason jne... 8)
wiimax.fi
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

dealer kirjoitti:Mitä te teitte syksyllä, ennen pakkasia ? :shock:
Makoilitte ja syljeskelitte kattoon ? :shock:

Minä huolsin autoni talven varalle; tarkistin pakkaskestävyydet, laitoin pesunestesäiliöön hyvissä ajoin seoksen joka kestää pakkasta, vaihdoin polttoainesuodattimen, tarkistin akun nestetason jne... 8)
Nimenomaan, lisäisin tuohon vielä että ensimmäisen kerran syyskuun lopulla voitelin ovitiivisteet silikoonilla ja lukot aseöljyllä, nesteenvaihdot tulikin siinä kansirempan yhteydessä. Niin ja tulipa moottoritilakin pestyä kunnolla...

Mersuihin ei tarvinnutkaan tehdä mitään :wink:
Onanias
tissi-spesialisti
Viestit: 388
Liittynyt: 02.10.2005 20:32

Viesti Kirjoittaja Onanias »

raul kirjoitti:Mikähän ne volvot on sinne tuupertanut? Oisko kesälaatua tankissa sitten...Ainoat hyytyneet autot mitä itse ole bongaillut on -94 E 200 D sekä BMW E28. Kolariautoja täälläpäin onkin sitten näkynyt enemmänkin... Tänään mm. S60 & Chevrolet Alero...
Sitä minäkin ihmettelin, että mikäs Volvoja on alkanut tienposkeen hyydyttämään. Muuta jospa ne olivatkin koko Suomen ainoat simahtaneet 740:set :wink:
Avatar
juha
Mersutohtori
Viestit: 173
Liittynyt: 01.10.2005 15:52
Paikkakunta: Universumin keskus

Viesti Kirjoittaja juha »

Pakkanen on löytänyt uusia paukauksia alustasta, keulassa naksuu ja paukkuu "jotain" mikä ei suojakelillä ääntä pidä. Lämmöt on normaalilla tasolla moottoritielläkin, yli 80c mutta lämppärin kennon kyky tehdä -25c ilmasta riittävän kuumaa on kyllä selvästi heikentynyt. Toki palella ei tarvi mutta ei hikikään tule. Tämän viikon kulutuslukemat oli melkein 12l / 100km, kyllä kylmyys vie osansa bensan muodossa.
-Ne menee kel on vehkeet-
Viime kesän moporeissu
Peter J
Viestit: 7
Liittynyt: 23.10.2005 22:43

Viesti Kirjoittaja Peter J »

veppe kirjoitti:Alkaa jänskättää, milloin akku tekee lopulliset tenät. Taas ehti melkein tunnin olla työmaan pihalla webasto päällä, vaikka oli tarkoitus vain puoli tuntia olla piällä. Kun ei ehdi pois työpöydän äärestä aina silloin kun pitäisi :? Astuin autoon :arrow: puhallin hiukan heikkeni, koska kattovalo syttyi. Huolestuttava merkki, lähteeköhän enää käyntiin. Hehkutusta kaksi kertaa hehkuvalon palamisen verran ja jaksoi pyöräyttää starttia vain vaivoin. Mutta vielä lähti :D
Onkohan huomenna sitten se päivä, kun mersun akku ei jaksa enää pyöräyttää :roll:
Aika exreme harrastus toi tollanen :lol: Voisit yrittä latailla yön yli tuota akkua...
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Onkos mese.fi hidastunut pakkasen myötä :?: Ei meinaa sivut aueta millään :cry: :cry:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”