Pikaista apua kaivataan, MB 200 E -94 diesel

Vastaa Viestiin
Mr_nice
Viestit: 79
Liittynyt: 30.9.2007 21:32
Paikkakunta: Varkaus

Pikaista apua kaivataan, MB 200 E -94 diesel

Viesti Kirjoittaja Mr_nice »

Joo eli nyt tarvittaisiin mahdollisimman pikaisesti vastausta ja nuo haku koneet on vähän tuntemattomia otuksia,liian vaikeaa niille löytää mitään...

Eli ostin mersun eilen,ja no ajelua on tullut jo jotain 300 km...vika on ollut että mittaristossa palaa joka ikinen,valo,tai no käsijarru valo ei taida palaa jos se ei ole päällä...

nyt sitten mersu teki tenän,aamulla lähti hyvin soimaan,ajelua 35km,sitten taas ihan hyvin ajelua 10km ja taas 40 ja sitten pari metriä,ja seuraavalla startilla eipä jaksakkaan enää edes startata...no puol tuntia latausta ja taas lähti käyntiin,mutta kaikki valot vilkkuu vaikka soitin ei olekkaan kovalla...

ja nyt sitten ei enää mitään toivoakaan taas käyntiin vaikka ajelua tuli taas 20 km ja kone rallatti taas melkein tunnin olla päällä...

lataus jännite 10,6V eli voiko esim hiilet mennä yht äkkiä sököks??
montako johtoa kuuluu tulla laturille?? äkkiseltään en huomannut kun vaan yhden nipun missä tais olla 3 johtoa jotka tulee johonkin liittimeen joka on vielä jollain rauta klipsulla kiinni laturissa...

eli nyt lähinnä että viittako tuo merkkivalojen palaminen laturi vikaan?? valot sammuuvat kun kierrokset nousee yli 1,5 k rpm,mutta syttyyvät heti kun kierrokset laskee alle ja välillä vilahteleevat muutenkin korkeemmillakin kierroksilla...

onko jokin keino miten voi esim jännitteen säätimen tai mikä siellä nyt onkaan niin testata??

ainiin,akku muuten on uusi 75 Ah...
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2444
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

ei lataa tarpeeksi ja tuo akku voi olla kyllä liian pieni tuohon autoon.Itelle oli ex 200Dieselissäkin 90Ah akku ja edellisessä 300dieselissä 100Ah akku
Ja laturi voi pimentyä kyllä yhtä-äkkiä. tuosta 200riisselitä meni multa laturista jännitteen säädin kaks kertaa peräkkäin kahden viikon sisällä. Ensin latasi liikaa,jotain 16-19volttia :shock: ja seuraavalla kerralla sitten liian vähän jotain 9,5-11volttia
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Re: Pikaista apua kaivataan, MB 200 E -94 diesel

Viesti Kirjoittaja Harju »

Mr_nice kirjoitti:
lataus jännite 10,6V eli voiko esim hiilet mennä yht äkkiä sököks??
..
Voi

Korjaantuu tällä, on kahella ruuvila kiinni laturin päässä.

http://www.kl-varaosat.fi/kauppa_new.html
17919 Laturin säädin + hiilisarja BOSCH

Hinta: 26,00 EUR
Wireless
Arjen sankari
Viestit: 1165
Liittynyt: 28.8.2006 19:58

Viesti Kirjoittaja Wireless »

Vaihda laturin säädin hiilineen.

Hiilet kyllä voi loppua äkkiäkin kun ovat viimesillään.
Mersu on filosofinen alku autolle.


Pro-HVM

http://www.udo-online.de/
http://www.clinteastwood.net/
Mr_nice
Viestit: 79
Liittynyt: 30.9.2007 21:32
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Mr_nice »

Juu niin sitä isäukkokin puhu että akku ainenkin ois liian pien,varsinkin talvi käyttöön...pitää tuossa nyt tökätä verkko laturiin akku ja katsella aamulla että paljonko lataa sitten korkeemmilla kierroksilla autossa vai lataako mitään...

eikai jännitteen säädin muuten voi kyrvähtää siitä jos jää virrat päälle esim 20 minuutiks ilman että auto käy?? vaihdoin tuossa soittimen autoon ja testauksen jälkeen aloin jotain muuta säätämään ja oli prkl jääny virrat sillon päälle :roll:
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Vaihda se säätäjä+hiilipaketti.
Akku laturiin ja aito käymään.
Mittaa latausjännite.
Jos ei parantunut, käy Motonetistä laturi.
Mie justiin vaihoin, 70A tuotolla makso satasen.
200reehen voisi riittää pienempikin?
Pro HVM
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Mr_nice kirjoitti:paljonko lataa sitten korkeemmilla kierroksilla autossa vai lataako mitään...

eikai jännitteen säädin muuten voi kyrvähtää siitä jos jää virrat päälle esim 20 minuutiks ilman että auto käy?
Pitää ladata tyhjäkäynnilläkin yli 12v (mutu). Ei se sääjin huonua tykkää vaikka virrat onkin päällä.
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2444
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

ja se säädin voi kyllä kyrvähtää yhtä äkkiä. itelle kävi sillä lailla juuri tuon entisen 200 kanssa( no voi siihen vaikuttaa kyllä sekin kun autolla ajettu mittarin mukaan tuolloin jo 790tkm) :lol:
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
Mr_nice
Viestit: 79
Liittynyt: 30.9.2007 21:32
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Mr_nice »

Ok,pitääkin lähteä sitten hiilistä ja säätimestä tosiaanb liikkeelle,onkos kellään muuten tietoa että onko tuo merkkivalojenpalaminen sitten latauksesta johtuvaa vai onko ollut jotain muita vastaavia ongelmia??
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29289
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Rässi kirjoitti:Vaihda se säätäjä+hiilipaketti.
Akku laturiin ja aito käymään.
Mittaa latausjännite.
Jos ei parantunut, käy Motonetistä laturi.
Mie justiin vaihoin, 70A tuotolla makso satasen.
200reehen voisi riittää pienempikin?
Just nuin :roll: ja 55 A laturi riittää sekin.
Mainittu 75 Ah akku on kooltaan OK.
Mr_nice
Viestit: 79
Liittynyt: 30.9.2007 21:32
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Mr_nice »

Nyt on uusi hiili säädin paketti kiinni mutta eipä järin ollut apua...

välillä lataa hyvin välillä taas syttyy kaikki valot eli ei lataa...outoa vaan kun joskus saattaa olla että valot ei pala esim tyhjäkäynnilläkään mutta välillä taas valot aplaa vaikka kierroksia olisi yli 3 tonnia vaikak yleensä kierrosten noustessa alkaa lataamaan/valot sammuu...
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Motonet kirjoitti:LATURI (VAIHTOLAITE!) MERCEDES W124 MALLI 85--95
Hintaan lisätään 20/50 euron pantti joka palautetaan vanhaa KORJAUSKELPOISTA laturia vastaan!
W124 85--93 55A ULKOtuuletus. . . . . . . . . . . . . . . . 13-2314 89.90 Pantti 20
Mitä tuosta ihimettelemään sen enempää.
Pro HVM
Mr_nice
Viestit: 79
Liittynyt: 30.9.2007 21:32
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Mr_nice »

Jep jep juu,laturi vaihtoon ellei nytten sit muuten innostu olemaan kunnolla...
Mr_nice
Viestit: 79
Liittynyt: 30.9.2007 21:32
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Mr_nice »

No ni käytettiimpä uutta laturia kiinni,mutta eipä prkl ollut mitään apua...130 euroa 75A laturi merkkiliikkeeltä...

no sit alettiin tutkimaan vähän ja tulos oli että heräte jännite tyhjäkäynnillä vain 2,2V,eli että mitä perkelettä!! kierroksia kun antaa niin tietyssä kohtaa hyppää sitten jännite ylemmäks ja alkaa lataamaan,tulipahan kokeiltua suoraan akulta herätteetkin mutta kyllähän se latas mutta ei kovin hyvin,saattoi kyllä ehkä johtua siitä että jos irta teki jonkun helvetin silmukan (akulta 12 V + jostain mistä heräte oikeasti tulee 2,2V = Heräte,eli 2,5 vuotta amiskan sähköpuolta käyneenä väitän että tulos olisi alle 12V,voi olla opinnot menneet metsään)...

mutta siis niin mistähän tuo heräte sitten tulee,onkohan jossain joku rele tai jotain vastaavaa??

jätti mersukin tänään eka kerran tielle,tai siis ABC;n pihalle,akku ei latautunut matkalla yhtään vaikka niin oletin niin eipä sit voinut kun kysyä apu virtaa ja kun ei mazdan (kait se oli mazda) virta riittänyt niin se pääs sit nyhtäsemään tuon sotanorsun käyntiin...
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Mr_nice kirjoitti:
mutta siis niin mistähän tuo heräte sitten tulee,onkohan jossain joku rele tai jotain vastaavaa??
Latausvalon kautta? Oisko jopa niin, että jos polttimo on rikki niin herätettä ei tule?

Onkos maadotukset akusta runkoon ja rungosta moottoriin kunnossa? Maadottaako laturi nyt pyyhkijänsulan kautta? Jos ois se maakaapeli runko-->kone/laatikko kypsä?
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Jos se latausvalo palaa normaalisti ja kirkkaasti ei siellä päässä oikeastaan voi olla vikaa ja valon ja laturin välillä oleva kosketus- tai maavikakaan ei tuntuisi kovin todennäköiseltä. Siinä linjassa kun ei yleensä mitään hankaus- tai muita paikkojakaan oikein ole, niitä olis täällä foorumilla pähkäilty jo maailman sivu.

Eihän sieltä herätejohdolta ole otettu(tai siihen kytketty) mitään mankan räpistyksiä? :roll:
Avatar
Holomes
Tekijämies
Viestit: 549
Liittynyt: 21.5.2007 14:19

Viesti Kirjoittaja Holomes »

HVM kirjoitti:
Mr_nice kirjoitti:
mutta siis niin mistähän tuo heräte sitten tulee,onkohan jossain joku rele tai jotain vastaavaa??
Latausvalon kautta? Oisko jopa niin, että jos polttimo on rikki niin herätettä ei tule?

Onkos maadotukset akusta runkoon ja rungosta moottoriin kunnossa? Maadottaako laturi nyt pyyhkijänsulan kautta? Jos ois se maakaapeli runko-->kone/laatikko kypsä?
Tuo kannattaa tarkistaa, kaverin pitkä ei maadottanu ku siitä tyhjäkäynninsäätö vaijerista, ei ladannu ja kaikki valot palo himmeenä koetaulus. Sulihan siitä kuoriki siitä vaijerista.

Helppo kokeilla :!: Akkukaapeli akun miinusnapaan ja toinen pää moottoriin kiinni jonnekki kohtaa mihin saa :!:
Mr_nice
Viestit: 79
Liittynyt: 30.9.2007 21:32
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Mr_nice »

Kyllä sitä maadotusta tarkasteltiin,tai siis eihän me piuhaa löydetty mutta yleisvirta mittarilla sai kyllä koneen kautta näyttämään (plus plussaan ja mittarin miinus koneeseen,näyttämä 12V)...

niin ja siis mittaristossa kyllä palaa hyvin kaikki mahdolliset valot,välillä kuitenkin korkeilla kierroksilla sammuu muut mutta "akku" merkki valo palaa himmeesti...

se on kyllä outo että kierrokset kuitenkin vaikuttaa tuohon lataukseen,alle 2 tonnia ei yleensä lataa ollenkaan mutta eilen meinas olla että välillä ei alle 4 tonnin lataa ollenkaan,todellakin oudolta alkaa tuo jo vaikuttaa...
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Eihän tuo maadoituksen tarkistaminen ole homma eikä mikään. Pistät apuvirtakaapelin vaikka kannen jostain korvakosta iskarin yläpään pulttiin ja katot muuttuuko tilanne. Mitä tuota ihmettelemään? :shock: :roll:

Edit: no tämäpä neuvo tuli nyt sitten jo toiseen kertaan :oops:
Mr_nice
Viestit: 79
Liittynyt: 30.9.2007 21:32
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Mr_nice »

maadotus toimii jne...

vanha laturi lataa joten kuten,herätteistä ei löydy vikaa,uus laturi meinas syttyä tuleen,tai itse asiassa liekeissä kävikin...tuossa lähinnä tämän päivän saldo...outoa,tosi outoa...
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Mr_nice kirjoitti:maadotus toimii jne...

vanha laturi lataa joten kuten,herätteistä ei löydy vikaa,uus laturi meinas syttyä tuleen,tai itse asiassa liekeissä kävikin...tuossa lähinnä tämän päivän saldo...outoa,tosi outoa...
Meinas syttyä tuleen? Lähinnä tulee mieleen, että olis oikosulkua niissä piuhoissa ja ottaa siitä laturi ihteensä.. Vanha laturi ei jaksa muutenkaan ladata, niin ei jaksa syttyä tuleenkaan :lol:
Mr_nice
Viestit: 79
Liittynyt: 30.9.2007 21:32
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Mr_nice »

siis eka kerranhan uus laturi ei ladannut ollenkaan,toisella kerralla eka ei mitää sit hyppäs 14,5V lataus ja loppujen lopuks alko lauri vaan käryämään...

vanha laturi lataa,mutta ei tyhjäkäynnillä ja muutenkin antaa aika paljon virta piikkejä jostain syystä...

huomenna vien paskan "uuden" laturit (siis jos tarkkoja ollaan niin laturissa on tussilla piirretyt momentti merkit eli varmaan korjattu laturi vaan) pois poikkeen ja näytän tuimalta liikkeessä eli joko uutta tilalle tai rahoja takas...
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Mr_nice kirjoitti: huomenna vien paskan "uuden" laturit (siis jos tarkkoja ollaan niin laturissa on tussilla piirretyt momentti merkit eli varmaan korjattu laturi vaan)
Niinhän ne varmaan suuri osa on korjattuja? Voi toki olla pelkkä runkokin vanhasta. Muistan, kun joskus laturin vaihdoin mitsuun (on muuten ainut kerta, kun on tarvinnut reilun 10 vuoden aikana mihinkään autoon laturia vaihtaa), niin "uutta" laturia vaihdossa antaessa myyjä tsekkasi, että siihenhän oli kaikki hilut vaihdettu, että mulla kävi hyvä tuuri. Ts. voi olla niinkin, että siinä vaihtolaturissa on vain esim. säädin vaihdettu, jos se on ainut viallinen komponentti ja muuten on vanhaa. Toki niiden pitäisi aina ne kunnolla tsekata, mutta voihan testaus mennä läpikin, mutta todellisessa käytössä sitten paljastuukin joku vika.
Mr_nice
Viestit: 79
Liittynyt: 30.9.2007 21:32
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Mr_nice »

Ongelma korjattu,vikana oli että uusikin laturi oli susi...nyt lataa hyvin ja turhia valoja ei polttele...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”