Kaukosäätöisen keskuslukon kytkentä?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
MTT-Trading
Viestit: 4
Liittynyt: 20.2.2007 14:04
Paikkakunta: Kitee

Viesti Kirjoittaja MTT-Trading »

toni1976 kirjoitti:
MTT-Trading kirjoitti:Jos autossasi on ajonestolaite,otat vaan entisestä avaimesta ajonestonsirun,ja siirrät sen ohjaimen sisään,niin kylläpä toimii! :D
Mistäs tuollaisen sirun tunnistaa :?: Onko tuon sirun siirtäminen toiseen ohjaimeen hankalaa :roll:
Purat avaimesi ja etsit sen sisältä pienen n.6mm*3mm*12mm kokoisen mustan mökön,jossa voi olla jotain tekstiä päällä.
On sijoitettu melko lähelle avainrunkoa.
Tuossa huono kuva Bmw:n avaimesta,missä näkyy ko. siru--> http://i95.photobucket.com/albums/l131/ ... 9avain.jpg

Lähtee yleensä kampeamalla irti,tosin kannattaa käyttää järkeä voiman sijasta tarvittaessa. Jos menee rikki toi siru,niin voi tulla kalliiksi. :lol:
toni1976
Viestit: 393
Liittynyt: 20.6.2007 16:45
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

MTT-Trading kirjoitti:Purat avaimesi ja etsit sen sisältä pienen n.6mm*3mm*12mm kokoisen mustan mökön,jossa voi olla jotain tekstiä päällä.
On sijoitettu melko lähelle avainrunkoa.
Avainrungon lähettyviltä löytyy musta "mökö" kokoa 5mm x 4mm x 1mm (pituus x leveys x korkeus) ja sillä näyttäisi olevan 8 jalkaa :) Eli tinaamalla tuo kiinni. Ei näyttäs olevan mitään irto-osaa tuon kauko-ohjaimen sisällä. Tuo osa vaikutti olevan lähimpänä tuota kuvausta. Sitten on vaaleanruskea osa, koko 7mm x 4mm x 3mm, myös tinattu kiinni molemmista päistään. Onkohan noista jompikumpi sitten se siru :roll: Toisella puolella ei olekaan lähinnä avainrunkoa kuin painonappi.
Tässä pari kuvaa ohjaimen sisällöstä. Ei vain valitettavasti saanu kovin tarkkoja noista kuvista. Saako niistä sitten mitään selvää?

Kuva

Kuva
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
MTT-Trading
Viestit: 4
Liittynyt: 20.2.2007 14:04
Paikkakunta: Kitee

Viesti Kirjoittaja MTT-Trading »

toni1976 kirjoitti:
MTT-Trading kirjoitti:Purat avaimesi ja etsit sen sisältä pienen n.6mm*3mm*12mm kokoisen mustan mökön,jossa voi olla jotain tekstiä päällä.
On sijoitettu melko lähelle avainrunkoa.
Avainrungon lähettyviltä löytyy musta "mökö" kokoa 5mm x 4mm x 1mm (pituus x leveys x korkeus) ja sillä näyttäisi olevan 8 jalkaa :) Eli tinaamalla tuo kiinni. Ei näyttäs olevan mitään irto-osaa tuon kauko-ohjaimen sisällä. Tuo osa vaikutti olevan lähimpänä tuota kuvausta. Sitten on vaaleanruskea osa, koko 7mm x 4mm x 3mm, myös tinattu kiinni molemmista päistään. Onkohan noista jompikumpi sitten se siru :roll: Toisella puolella ei olekaan lähinnä avainrunkoa kuin painonappi.
Tässä pari kuvaa ohjaimen sisällöstä. Ei vain valitettavasti saanu kovin tarkkoja noista kuvista. Saako niistä sitten mitään selvää?

Kuva

Kuva
Hmm.. ainakin Bmw:ssa ja Vw konsernin vehkeissä siru on ihan irrallaan.
Ootko varma että siinä yleensä on ajonesto..? :roll:

Kokeileppas käynnistää auto avaimellasi,ilman että tuo piirilevy on paikoillaan. Jos lähtee käyntiin,siinä ei joko oo estoa,tai sit se siru on vielä siellä avaimessa jossai.
toni1976
Viestit: 393
Liittynyt: 20.6.2007 16:45
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

MTT-Trading kirjoitti:Hmm.. ainakin Bmw:ssa ja Vw konsernin vehkeissä siru on ihan irrallaan.
Ootko varma että siinä yleensä on ajonesto..? :roll:

Kokeileppas käynnistää auto avaimellasi,ilman että tuo piirilevy on paikoillaan. Jos lähtee käyntiin,siinä ei joko oo estoa,tai sit se siru on vielä siellä avaimessa jossai.
Ajonesto on. Kaukosäädintä kun käyttää, niin autoa ei voi käynnistää jos menee avaimilla autoon sisään (virrat menee päälle, mutta käynnistinmoottoria ei saa pyörimään).
Olenkin tässä ihmetellyt, että ajonesto aktivoitua keskuslukituksen pumpun kautta vai ihan sen kaukosäätimen kautta :roll: Voisiko tuo keskuslukon pumppu antaa ajonestolle käskyn mennä päälle ja pois??? Olen tästä kysellyt jo aiemminkin, mutta kukaan ei tunnu osaavan vastata! Keskuslukitus toimii ainoastaan kaukosäätimellä, ei avaimilla. Ja vielä selvyydeksi: Tämä on alkuperäinen systeemi, ei jäkiasennus.
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
MTT-Trading
Viestit: 4
Liittynyt: 20.2.2007 14:04
Paikkakunta: Kitee

Viesti Kirjoittaja MTT-Trading »

toni1976 kirjoitti:
MTT-Trading kirjoitti:Hmm.. ainakin Bmw:ssa ja Vw konsernin vehkeissä siru on ihan irrallaan.
Ootko varma että siinä yleensä on ajonesto..? :roll:

Kokeileppas käynnistää auto avaimellasi,ilman että tuo piirilevy on paikoillaan. Jos lähtee käyntiin,siinä ei joko oo estoa,tai sit se siru on vielä siellä avaimessa jossai.
Ajonesto on. Kaukosäädintä kun käyttää, niin autoa ei voi käynnistää jos menee avaimilla autoon sisään (virrat menee päälle, mutta käynnistinmoottoria ei saa pyörimään).
Olenkin tässä ihmetellyt, että ajonesto aktivoitua keskuslukituksen pumpun kautta vai ihan sen kaukosäätimen kautta :roll: Voisiko tuo keskuslukon pumppu antaa ajonestolle käskyn mennä päälle ja pois??? Olen tästä kysellyt jo aiemminkin, mutta kukaan ei tunnu osaavan vastata! Keskuslukitus toimii ainoastaan kaukosäätimellä, ei avaimilla. Ja vielä selvyydeksi: Tämä on alkuperäinen systeemi, ei jäkiasennus.
Hmm.. onpas mielenkiintoisen systeemin nahkapöksy mersuun kehittänyt.
Löytyykö mistään sähkökaavoja ko. malliin? josko niistä löytys jotain jänskää.. :lol:
toni1976
Viestit: 393
Liittynyt: 20.6.2007 16:45
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

MTT-Trading kirjoitti:Hmm.. onpas mielenkiintoisen systeemin nahkapöksy mersuun kehittänyt.
Löytyykö mistään sähkökaavoja ko. malliin? josko niistä löytys jotain jänskää.. :lol:
Eihän näissä mitään hirmu hienoa tekniikkaa onneksi ole. Pitäs vaan jotenkin oivaltaa miten tuo ajonesto toimii :wink: Jos joku sen osaisi sanoa, niin olisin erittäin kiitollinen :rollin:
Sähkökaaviot ois asiaa, jos niitä osaisi vielä tulkita :oops:
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
piggy
Viestit: 7
Liittynyt: 02.8.2007 15:47

Viesti Kirjoittaja piggy »

joo, eli sellanen kysymys aiheeseen liittyen, asensin kokohälyytin sarjan, jossa mukana keskuslukituksen ohjaus, johdot paikalleen, ja kokeilemaan, ovi nupit yrittävät mennä alas, pumppupyörii, ja lopettaa kun ei jaksa vetää kuskin nuppia alas. mutta avaimella toimii moitteetta koko keskuslukkohässäkkä....ideoita/ratkaisuita?
jny
Viestit: 10
Liittynyt: 31.8.2006 23:53

Viesti Kirjoittaja jny »

koitappa säätää keskuslukituspulssia pidempiaikaiseksi,vai saako säädettyä?jois sain hälyissä ainakin saa 0.8-3.5 sekunnin välille säädettyä.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

piggy kirjoitti:joo, eli sellanen kysymys aiheeseen liittyen, asensin kokohälyytin sarjan, jossa mukana keskuslukituksen ohjaus, johdot paikalleen, ja kokeilemaan, ovi nupit yrittävät mennä alas, pumppupyörii, ja lopettaa kun ei jaksa vetää kuskin nuppia alas. mutta avaimella toimii moitteetta koko keskuslukkohässäkkä....ideoita/ratkaisuita?
Olikohan siinä semmonen juttu mersun kohalla, että sitä ohjausvirran syötöaikaa piti jotenkin jatkaa :arrow: kerkiää pumppu imasta ne ovet lukkoon. :roll:
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Joo, mersu tarvii 3.5sekkaa vetoja et ehtii.
Tutkippa manuaalia vielä.
Pro HVM
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29281
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

W202:ssa keskuslukon pumppu on peräkontissa oikealla ja sinne verhoilujen taakse saa myös kaukosäätimen ohjainlaitteen piiloon.

Kytkentä kaukosäätimen omille johdoille

Oranssi - ei kytketä.
Valkoinen - lukitussignaali
Keltainen - maa
Oranssi/musta - ei kytketä
Valkoinen/musta - avaussignaali
Keltainen/musta - maa
Musta - maa
Punainen - jatkuva virta
Punainen/musta - ei kytketä
Vaaleanpunainen - maa
Ruskea - vilkku
Ruskea - toisen puolen vilkku
Vihreä - ei kytketä

Järjestele ensin ohjainlaitteessa oleva johdotus kuntoon;
- lyhennä johdot joita ei ohjeen mukaan kytketä mihinkään ja teippaa niiden päät tai laita kutistesukka suojaksi.
- tinaa kaikki maattoon kytkettävät johdot yhteen, itse olen lyhentänyt kaikkia paitsi yhtä johtoa ja tinannut muut pitkän johdon kylkeen.

Kytkentä autoon.

Jos alipainepumpussa on vain yksi johtoliitin siitä löytyy valkovihreä johto johon kytketään ohjainlaitteen valkoinen lukitussignaalijohto.

(Jos alipainepumpussa on useampia johtoliittimiä nipusta löytyy sinikeltainen johto johon kytketään ohjainlaitteen valkoinen lukitussignaalijohto.)

Edelleen yhdellä liittimellä olevasta pumpusta löytyy sininen johto johon kytketään avaussignaalijohto, siis ohjainlaitteen valkomusta.

(Useammalla liittimellä olevassa pumpussa on sinimusta johto johon kytketään em. ohjainlaitteen valkomusta johto.)

Yllämainitut avaus- ja lukitussignaalijohdot voit etsiä virtakynällä; virtakynän leuka maattoon ja tökkimään johtoihin; löytyy johto johon tökäten ovet menevät lukkoon (avaimet pois virtalukosta kaiken varalta) ja toinen johto johon koskettaminen virtakynän kärjellä avaa lukot.

Virran voit ottaa akulta tai etsiä pumpun johtonipusta piuhan jossa on jatkuva virta.

Maatto löytyy vaikkapa takavaloumpion kiinnitysruuvin alta.

Vilkut löytyvät mustavalkoisesta ja mustavihreästä johdosta takavalojen liepeiltä...

Mikäli kaukosäätö vilauttaa vilkkuja ja ohjainlaite naksahtaa mutteivät lukot toimi katkaise johtolenkki ohjainlaitteen kyljestä.
wiimax.fi
esaSE
Viestit: 5
Liittynyt: 16.8.2007 6:25
Paikkakunta: Helsinki-Uusimaa

W126:een kaken asennus?

Viesti Kirjoittaja esaSE »

Kuka ois asennellut näitä palstalla olevia kaukoja S-koppaseen, ja minne se parhaiten kannattaa tuikata, siis asennella? :roll:
Avatar
_Antti
Viestit: 142
Liittynyt: 23.4.2006 10:49
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja _Antti »

Jos nyt oikein ymmärsin niin w124 ei tarvi lisätä erillistä ohjainpumppua keskuslukolle, (kuten esmes vanhemmissa Volvoissa) kun laittaa kaukosäädön/hälyttimen?
Kuva
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

pistä peräluukkuun keskuslukon pumpun viereen,taka päästä saat kaikille johoille paikat :roll: siis ässään
Avatar
280Paavo
Viestit: 191
Liittynyt: 01.8.2006 14:06
Paikkakunta: joensuu

Viesti Kirjoittaja 280Paavo »

ropleemia ropleemia, elikkäs olin innoissani alkamassa kytkemään sarjaa tohon -96 väyryseen ni johan alko tökkimään elikkäs mitään noista johto esimerkeistä ei auton pumpulta löytynyt! pumpussa kaksi liitintä joista toiseen liittimeen tulevat pumpun syötöt ja toiseen ovikatkaisin ym johdot, mutta mutta värisävyt ovat kaikki ruskean eri variaatioita.. ja virtakynällä yritin tuota maadotusta kaikkiin vuan ei ei pelaa mistää lukko auki eikä kiinni. Kysymys kuuluu että onko kukaan asentan ut väykkyyn tällasta sarjaa
tai omistaako joku informaatiota väyrys pumpun toiminnasta. Iso käsi jo ennakkoon kaik,ille vastanneille :help:
w210 - 280
e34 M5
e34 520
Mr_nice
Viestit: 79
Liittynyt: 30.9.2007 21:32
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Mr_nice »

Onkos kellään kokemusta tämmösestä http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=37 kaukoohjaus sarjasta??

onko ihan toimiva härveli?? ohjeet malliin käypäset ja niillä asennus onnistuu?? :?:

nyt löyty vielä netissä pyöriessä toinenkin niin liitetään nyt tähän samaan http://eshop.jatekimport.fi/Tuotteet/H% ... timet/1329

kumpikohan olis parempi paketti?? vois olla talveks ihan hyvä saada tommonen kun meinaa nuo lukot jumia jo nyt vähän,ja kuskin lukkohan ei pyöri kumpaankaan suuntaan... :lol:
Avatar
280Paavo
Viestit: 191
Liittynyt: 01.8.2006 14:06
Paikkakunta: joensuu

Viesti Kirjoittaja 280Paavo »

onkohan nyt ruvettava urakalla tekemään pioneeri työtä, mitä on kansa mieltä onko huono ratkaisu ottaa lukitus ja avaus signaali rosvolla tuosta kojelaudan avaus/lukitus kytkimeltä?? jos selvittäs sen että mitkä sen johto värit on niin kai ne menee suoraan pumpulle eikä mitään kiertotietä. väyrysessä ei näemmä keskuslukitus toimi lukkopesästä joten sieltä ei johtoja voi rohmuta..
w210 - 280
e34 M5
e34 520
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29281
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Neuvot kauko-ohjauksen kytkemiseen W168-malliin löytyvät tuosta.
Avatar
280Paavo
Viestit: 191
Liittynyt: 01.8.2006 14:06
Paikkakunta: joensuu

Viesti Kirjoittaja 280Paavo »

uutta ilmennyt väykyn keskuslukko kytkennöissä, joo eli käytin hieman ulkoista konsultointi apua ja soittelin paikalliseen lisävaruste asentamoon, jossa kerrottiin että yhteen väyryseen on k-lukko sarja kuulemma asennettu. No sieltähän kerrottiin ystävällisesti jopa johtojen värit ja kaikki. .asennuksen olisi pitänyt mennä näin :arrow: kuskin jalkotilan johtokourussa kulkee 0.5mm2 kaapelit väriltään vihreä ja punavihreä nämä kiertävät kuskin oven lukon kautta ja häipyvät siitä johonkin boksiin. . kuulemani mukaan olisi pumpun toiminta +signaalia käyttävä ja punavihreään tulisi lukitus signaali ja vihreään avaus signaali. näinhän minä ne sitten kytkin käyttäen ohjausyksikön +trigger johto kaaviota ja toimihan se melkein oikein eli kaukosäätimen avaus painikkeesta räpsähti vihreä ledi palamaan ja lukituksesta punainen eli toimimaan alkoi pelkästään tausta peilin ja oven kahvan ledit, nythän on varmaan niin että ne on siellä asentanut sarjan semmoseen väykyyn missä on kuskin ovessa lukkopesä ja mulla kun ei sitä löydy niin on jollain viisiä yhä vaikeampaa.. alkaa usko loppua.
w210 - 280
e34 M5
e34 520
Avatar
SiPe_
Viestit: 108
Liittynyt: 25.8.2007 9:59
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja SiPe_ »

Kaukosäätösarja asennetaan 124-201 malleissa helpoiten kuskin jalkatilaan, irrottaa tarvitsee vain kynnyslista ja sivuverhous (1 ruuvi ja 2 muovimutteria) sekä nostaa matto pois.
Jalkatilan laidassa olevasta kotelosta löytyy johtonippu, siellä on antennijohtoa muistuttava kaapeli jonka sisällä on sininen, ruskea ja punainen johto.
Ruskeasta maa, punaisesta virta, sininen poikki ja ohjainlaitteesta johto molempiin päihin.
Lisäksi teipillä kootussa paksummassa nipussa on vilkkujen johdot, mustavihreä ja mustavalkoinen, niihin rosvoliittimillä vilkkujen ohjaus.
Näillä dealerin ohjeilla, kiitoksia paljon, tulostettuna tuli tänään aloitettua projekti ja nyt on sitten kapiini komeasti piuhoja ja työkaluja leväällään. :lol:
Kaikki piuhat mitä tuossa boxissa jalkotilassa oli, tuli kuorastua ja katsottua mitä sisältää kunnes viimesestä (tietysti) löytyivät nämä (kai) punainen, ruskea ja sininen. Punainen tosin puna valkoinen :shock: Ollakko siis oikea? Tässä kuvaa jos joku voisi varmistaa piuhojen olevan oikeita.
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img836007.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img836008.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img836009.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img836010.jpg

Ohjeesta poiketen nämä "pääpiuhat" löytyivät tuosta teippiviritelmästä ja vilkun piuhat taas tuosta paksuimmasta sukasta(jos nämä nyt oikeat ovat). Tästä heräsikin epäilys että ovatko varmasti piuhat jotka pitää kytkeä :roll:

Pistäkääpä viestiä niin pääsee kytkemään ja hommassa eteenpäin :wink:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29281
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eiköhän nuo oikeat johdot lie ... kokeile onko punavalkoisessa jatkuva virta, ruskeahan on varmasti maajohto.
Katkaise sininen johto, jos keskuslukko lakkaa toimimasta kuskin ovesta niin johto on oikea. :roll:

Edit: oletko 280paavo katkaissut ohjainlaitteen kyljestä sen johtolenkin ? Kokeile sitäkin.
Avatar
SiPe_
Viestit: 108
Liittynyt: 25.8.2007 9:59
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja SiPe_ »

Täytyypä huomenaamusta testailla. Taas tuli vastaus 6 minuutin sisään :D kiitoksia!

Vielä olis yksi seikka:
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img836173.jpg
Punainen piuha sulakkeella 12 volttiin, tuntuu ihan ymmärrettävältä.

http://kuvablogi.com/nayta/iso/img836174.jpg
Tässä sanotaan että keltamustaankin pitäisi tunkea 12 volttia :shock:

Tuleekos nämä siis samasta paikasta, tuosta punavalkoisesta rosvoliittimillä? :shock:
Jos kerta punaiseen kokoajan se virta tulee?
Vai mitä mieltä te olette?
Vai ottaako keltamustaan punaiselta ja kauko-ohjaus yksikön punaiseen etsii muualta sen 12v?
Hankalaa... :lol:

Edit:
edelliseen vielä
- ovipilarista tuleva johtonippu auki, löytyy virta (punavalkoinen), maa (ruskea) ja keskuslukon ohjaus (sininen)
- paksuin johtonippu lattialla auki, sieltä vilkut (musta/vihreä ja musta/valkoinen)
Olipa mennyt vallan ohi tuommoinen teksti. Eli näiden mukaan itsellä samat piuhat esillä. Kokeillaan...
Viimeksi muokannut SiPe_, 01.1.2008 22:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
280Paavo
Viestit: 191
Liittynyt: 01.8.2006 14:06
Paikkakunta: joensuu

Viesti Kirjoittaja 280Paavo »

dealer kirjoitti: Edit: oletko 280paavo katkaissut ohjainlaitteen kyljestä sen johtolenkin ? Kokeile sitäkin.
Kyllä katkaisin sen lenkin, olihan siitä se ilo että ledit paloivat sen jälkeen n.4sek eli vetoaika piteni.. samaisessa puhelin neuvonnassa mainittiiin myös että väyrysen pumpussa on sisään rakennettuna se veto hidastus jolloin se ei tarvitse kuin pulssin ohjaukseen.
w210 - 280
e34 M5
e34 520
300 D farkku
Viestit: 541
Liittynyt: 02.6.2006 22:43
Paikkakunta: 97940

Viesti Kirjoittaja 300 D farkku »

No niin, tulihan sitä tänään asennuttua ja hyvin onnistu. Suurin ongelma vaan oli löytää oikeat johdot, nimittäin tähän autoon on kytketty hälytin ilman ohjausta jälkeen päin, niin johdot oli miten sattuu :shock:
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm

50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
Avatar
jaagou
Viestit: 288
Liittynyt: 13.8.2007 18:05
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja jaagou »

[/quote]

Olikohan siinä semmonen juttu mersun kohalla, että sitä ohjausvirran syötöaikaa piti jotenkin jatkaa :arrow: kerkiää pumppu imasta ne ovet lukkoon. :roll:[/quote]

hmm, joko oon sokia tai tyhmä ku en eikoo ainakaa löytäny vastausta... :lol: mut kuinkas mää saisin jatkettua tota aikaa pidemmäks, omassa ei riitä se pulssi aika :arrow: ideoita.... :?: :roll:
- Chervolet Camaro Z28
- Volvo S40
peltsipuskuri
Viestit: 125
Liittynyt: 18.2.2007 21:03

Viesti Kirjoittaja peltsipuskuri »

jaagou kirjoitti:
ideoita.... :?: :roll:[/quote]
Joissaki moodi muuttuu ku pitää lukitusnäppäintä pitää yli kolme sekuntia pohjassa. En tiiä. Kokeile.
Avatar
Spongeri
Viestit: 29
Liittynyt: 29.3.2008 16:00

Viesti Kirjoittaja Spongeri »

Lainaan käyttäjän sipe_ kuvia kysymykseeni. Toivottavasti ette pahastu.

http://kuvablogi.com/nayta/iso/img836173.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img836174.jpg

Tommonen sama sarja samoilla ohjeilla on itsellänikin. Tähän mennessä ehdin tehdä semmosta, että:
1. Katkaisin sinisen johtimen, joka on saman suojan sisässä, kuin punavalkoinen ja ruskea johdin. Ilmakompressorin päähän kytkin sinisen (boksin sininen auton siniseen) piuhan. Toiseen päähän harmaan.
2. Punavalkoinen piuha on ymmärtääkseni +12v. Varastin tolta piuhalta sähkön boksin punaiselle ja keltamustalle
3. Maadotukset tein runkoon
4. Yhdistin boksin ruskean ja vihreän
Eli ohjeiden mukaan ollaan menty.
Kysymyksia olis nyt sen verran, että:
-onko tähän asti kaikki tehty oikein?
-Tarviiko tota sireenille menevää piuhaa kytkeä? (En haluis sitä ilkeetä tööttäystä ainakun lukittee :) )
-Onko noita purppuran värisiä piuhoja pakko kytkeä nimenomaan parkkivaloille, vai voiko ne yhdistää vaikka vilkkujen piuhoihin?

Sen verran tossa noiden tähän mennessä tehtyjen työvaiheiden jälkeen testailin, että keskuslukko ei toimi avaimella (kuten ei pidäkkään)
Myöskään kauko-ohjaus ei toiminut. Onko sitten voi töötti ja valopiuhat toiminnan kannalta tarvittavia, vai onko vika ohjelmoinnissa tai kytkennässä
:D
Avatar
SiPe_
Viestit: 108
Liittynyt: 25.8.2007 9:59
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja SiPe_ »

Kyllä hienosti on toiminut ja kytketty täysin mukana tulleilla ohjeilla
Ohjeissa sanotaan myös, että pitäisi kytkeä jotain piuhoja parkkivaloille. Noita sun postaamia kuvia kun katsoo, niin näkyy tommonen hauenleuka musta/valkosen ja musta/vihreen piuhan ympärillä. Nämäkö ovat parkkivalojen piuhat?
Vilkkujen piuhat ovat hauenleualla tuotuna esille (oikea/vasen puoli)
Sen verran tossa noiden tähän mennessä tehtyjen työvaiheiden jälkeen testailin, että keskuslukko ei toimi avaimella (kuten ei pidäkkään)
Ohjaus toimii myös avaimella, silloin vain et saa lukkoja auki ohjaimella ennenkuin olet ensin painanut kiinni painiketta ja sitten auki nappia, sama homma, jos olet lukinnut kauko-ohjauksella mutta avaat avaimella, jää ledi vilkkumaan ja boksi "kiinni" tilaan kunnes käyt ohjaimella läpi kiinni-auki painallukset jne.. Itse siis käytän joko tai, eli yleensä vain kauko-ohjauksella.
-Tarviiko tota sireenille menevää piuhaa kytkeä? (En haluis sitä ilkeetä tööttäystä ainakun lukittee )
Itse en myöskään sireeniä halunnut mukaan vinkumaan, enkä myöskään kytkenyt piuhaa jolla esim. sähköikkunat sulkeutuvat lukittaessa.

Jos kytkentä ei vielä toimi niin tarkista, että meneehän boksin sininen piuha ohjauspiuhaan kompressorin päähän ja harmaa piuha ovesta tulevaan piuhaan(liekö tällä suurtakin seksuaalista merkitystä) ja olethan ohjelmoinut boksin alipaineella toimivan keskuslukon käyttöön, muistaakseni nypättiin se tappi mikä lie irti laitteesta joka yhdisti ne kaksi jalkaa, kait :D
MB 260E -89 w124
-
Tietopläjäys
Avatar
Spongeri
Viestit: 29
Liittynyt: 29.3.2008 16:00

Viesti Kirjoittaja Spongeri »

Thanks sipe!
'
Edit. Ei enään ongelmia. Kaikki ongelmat tähänkin mennessä johtuis siitä, että en tyhmyyksissäni tarkistanut sulakkeita kunnolla sulake nro.12 oli palanut. Vaihdoin sen, ja homma toimii.
Vilkutteleen-->>
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29281
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eki kirjoitti:Kyllä tuo näköjään unohtaa koodinsa tämäkin vermes, jos patteri vaan on tarpeeksi kauan irti. Razz Tässä meinaan vaihdoin kaukkarista kahden napin paikkaa (k-lukko auki <> Vilkutustoiminto, vai mikä se on se pikkunappi missä kellon kuva...), kun meinasi takkuilla tuo toinen nappi.

Mutta nou panik, meinaan uudelleenopetus sujuu näköjään aika helposti:
1. Vastaanottimelta virta veks (itse kytkin tuon samaan virtaan keskuslukituksen kanssa, niin siltä sulake veks)
2. Pari sekuntia odotellaan
3. Virta takaisin
4. Heti virran laiton jälkeen kaukkarista "lukitus auki" painiketta painamaan. Pitäisi suuntavalojen vilkahtaa miltei samoin tein, jos homma meni oikein.

(Vai olikos se "lukitus kiinni" -painike... Noh jompikumpi... Ihan kokeilemalla nimittäin pähkäilin tuon opetusjutun ja itselläni toimi kyllä.)
Kopioin toisesta topikista tänne, kiitos Ekille neuvoista.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”