290:n rassailua. Myyty ajat sitten...
minkäs väriseksi ois tarkoitus maalata samanväriseksi vai joku "tuninki" väri? olikos mitään pahoja ruostepaikkoja tuolla keulassa umpioiden alla vai onko hyvin säilynyt yksilö, kun itellähän on toiselta puolelta eli tuosta lasinpesunestesäiliön alta aika hyvin syöpyny. Itsellä ois tarkoitus saada maalattua ens kesänä kokonaan uuteen väriin toi oma rönttä kun sitä ruostetta on kertynyt jonnin verran . Tarkoitus olis maalata mustaksi en vaan tiedä että maalaisko "tuninki" mustaksi eli jollaki fleikillä vai aivan mafia-mustaksi kun lasitkin tullee mustiksi kaikki paitsi tietenkin tuulilasi. Viimeinen mustan sävy ois sitten toi satiini/ mattamusta oon yhdestä nähnyt kuvan ulkomailta kun on satiinimusta ja oli aika hel*etin härski . Vanteethan on mustat niin väri o valittu niistä, mutta sävystä en tiedä vielä, joten hyviä ehdotuksia saa laittaa tulemaan niin helpottuis tuo minunkin valinta suuntaan tai toiseen jos kolmanteenkin ruosteisesta röntästä löytyy kuvia http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=408479 konttiprojektista löytyy myös kuvat tuolta
ps. sori kun ei onnistu tuon linkin laittaminen jos joku viisaampi joutais neuvoon
ps. sori kun ei onnistu tuon linkin laittaminen jos joku viisaampi joutais neuvoon
Orkkis värillä tulee. Ei ollut mädäntynyt ajovalojen alta ollenkaan.
Toisessa takakaaressa oli vähän hiomista ja etuovien karmeissa peilin kohdalla. Ovien alareunoissa oli myös jonkin verran alkavaa kuppaa. Maalipinta oli muuten aika huono (himmeä ja naaruinen)
Tosin armottomalla vahaamisella olis saanut siistin.
Maalarilla ollut kiirettä kun ei ole vielä saanut väriä päälle.
Luppaili nyt alkuviikosta.
Toisessa takakaaressa oli vähän hiomista ja etuovien karmeissa peilin kohdalla. Ovien alareunoissa oli myös jonkin verran alkavaa kuppaa. Maalipinta oli muuten aika huono (himmeä ja naaruinen)
Tosin armottomalla vahaamisella olis saanut siistin.
Maalarilla ollut kiirettä kun ei ole vielä saanut väriä päälle.
Luppaili nyt alkuviikosta.
Kerrassaan upea ilmestys! Nyt itellä taas tekisi mieli maalauttaa heti iteltäki toi rönttä, mutta ku ei anna toi opiskelijabudjetti periksi noo kyllähän tossa ens kesään pärjää kun kattelee toisten siistejä väykkyjä, mutta v*tuttaa kylläkin omassa olevat ruosteet, että jotakin tekohengitystä pitäisi melkein jo tehdä. Kirkasoptiikka parantaa todella paljon tuota 210:n keulan ilmettä kun se on muutoin yhtä hyvän näköinen kuin herra Väyrynenkin on nooh ehkä määkin saan jotakin joskus aikaseksi itelle tohon 290:seen niin vois laittaa tännekin kuvia *kade* jahka saa tuohon konttiin nuo tinaukset ja pohjat tehtyä niin sitten kuvaa siitä jonnekin päin foorumia. Pitääkös sitä pistää oikein äänestys pystyyn tosta mun auton tulevasta väristä kun ei ole kukaan vieläkään antanut minkäänlaista ehdotusta siitä sävystä vai eikö kukaan jaksa lukea näitä mun juttuja loppuun ?
Rajakylän Ricky Martin kuittaa
T. Sankari
Rajakylän Ricky Martin kuittaa
T. Sankari
Äänestystä vaan pystyyn.
Olipa muuten homma laittaa nuo ovien tiivisteet takaisin paikoilleen.
Vetaisin oven tiivisteuriin pariin kertaan kotelosuoja mössöt.
Siinä tiivisteen kanssa taistellessa vetasin vielä vaseliinit kotelosuoja mössön perään. Alkoipa tiivisteet hakeutumaan oikeille paikoille.
Ikkunaruutujen tiivisteissä oli kans melkoinen työmaa
Vaseliinin kanssa nekin.
Kaikein kaikkiaan taisi 5h mennä tiiviste savotassa.
Puskuritkin Löysi paikkansa
Keulassa on nyt projektori ajovalot ja kristalli sumarit.
Ja kyljissä ristalli vilikut.
Huomiselle jäi vielä oven kahvojen värkkäily.
Ovien alalistoja en kerkeä laittamaan kuin vasta parinviikon päästä etelnä työreissun jälkeen. Pittääpi hakea uudet kiinnitys klipsit.
Kommee on .
Tuo hieman herätti epäilystä kun kerroit laittaneesi kotelosuojaa.
Ne muutamat kerrat kun olen autonmaalauksen kanssa joutunut tekemisiin on ammattimaalari nimenomaan sanonut että kotelosuojaa tai alustamassaa tulisi välttää muutaman viikon ajan että maali ehtii kunnolla kovettua.
Kuulemma ei tee hyvää tuoreelle maalille jatkoa ajatellen.
Tuo hieman herätti epäilystä kun kerroit laittaneesi kotelosuojaa.
Ne muutamat kerrat kun olen autonmaalauksen kanssa joutunut tekemisiin on ammattimaalari nimenomaan sanonut että kotelosuojaa tai alustamassaa tulisi välttää muutaman viikon ajan että maali ehtii kunnolla kovettua.
Kuulemma ei tee hyvää tuoreelle maalille jatkoa ajatellen.
. . .
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Kyllä tuo melkein viikon on kerennyt kuivailemaan. Ja noita tiivisteuria ei maalattukkaan kuin etuovien yläosista. Jos ei maali taho kotelosuojan takia pysyä niin sitten maalataan uusiksi.
Kynsikuppeja/kromikaaria tähän ei ainakaan minun omistus aikana tule
Autoon tulee vielä korkeintaan ledi takavalot... Joskus tulevaisuudessa.
Valoteho projektoreilla on todella hyvä. Lyhkäsien valokuvio ei ole aivan tasainen koko valaistus alueella. Mutta hyvin valaisee. Pitkätkin on hyvät kun on xenonit.
Sumuvaloja ei tänään vielä kerenny suuntailemaam mutta tuntus niissäkin valotehoa olevan aivan eri malliin kuin vanhoissa hiekkapuhalletuissa.
Ei tarvi lisävaloja ennää.
Kynsikuppeja/kromikaaria tähän ei ainakaan minun omistus aikana tule
Autoon tulee vielä korkeintaan ledi takavalot... Joskus tulevaisuudessa.
Valoteho projektoreilla on todella hyvä. Lyhkäsien valokuvio ei ole aivan tasainen koko valaistus alueella. Mutta hyvin valaisee. Pitkätkin on hyvät kun on xenonit.
Sumuvaloja ei tänään vielä kerenny suuntailemaam mutta tuntus niissäkin valotehoa olevan aivan eri malliin kuin vanhoissa hiekkapuhalletuissa.
Ei tarvi lisävaloja ennää.
viitsisitkös pistää vielä kuvaa keulata ilman että o sumarit päällä ku itelläki on nuo projektoriumpiot, mutta sumarit ois seuraavana hankinnassa niin tietäis ostaiskos ne projektorimallin sumarit vai kirkasoptiikkaiset. Sama homma ois myös itselläki, että pitäs päivittää nuo takavalot kunhan saa sen kontin iskuun niin siihen voikin kehdata pistää sellaaset ledipedi:pimppitakavalot vai miten se menikään
Minusta nuo "kristalli"sumarit on paljon siistimmät kuin ne projektorimallit. Tiedä sitten miten on valotehojen kanssa kun niitä vertailee.
Tuossa pari kuvaa.. Ei oikein saa selvää noista. Vettäkin satelee
Hukkasin prkl tuon pelkääjän puolen lampun pesurinki tuossa maalaus tohinassa. Ei saa tuota peitelätkää paikoilleen.
Tuossa pari kuvaa.. Ei oikein saa selvää noista. Vettäkin satelee
Hukkasin prkl tuon pelkääjän puolen lampun pesurinki tuossa maalaus tohinassa. Ei saa tuota peitelätkää paikoilleen.
hieman off topic, mutta sattuikos Mika.T ajelemaan tänään sunnuntaina 7.10 tuolla pihtiputaan/ kärsämäen suunnalla nelostietä pitkin kun tuli väykky jossa oli crystal- umpiot kseenoneilla ja oikeen samanvärinenkin kun tuli vastaan. Crystal sumareita en kerennyt kuitenkaan vilkaista ,mutta muuten vaikutti olevan herran auto ,joka tuli vastaan mutta voinhan erehtyäkin kun tulin tolla 318 rinttterillä hurjaa vauhtia vastaan(90 km/h rajoitinta vasten )
Sitten hieman on topiccia eli ei, mutta sain otettua tosta omasta 290 röntästäki kuvia kun tuli sitä hieman puunattua...
http://irc-galleria.net/view.php?nick=I ... d=68229127
http://irc-galleria.net/view.php?nick=I ... d=68229266
ei sitä komiaksikaan voi sanoa, mutta vanteet parantaa tota p*skaa aika paljon saas nähdä minkälainen tulee kun saa brabuksen 17 talveksi alle en tiedä vaan vielä, että pitäiskö ne kiiltävinä vai maalaisiko ne vaikka samanlaisiksi kuin nuo kesäalutkin. Edelleenkin niitä värivaihtoehdotuksia otetaan vastaan tuosta koko auton väristä(vaikkei niitä ole vielä tullut kyllä yhtäkään )
Rajakylän Ricky Martin kuittaa
T. Sankari
Sitten hieman on topiccia eli ei, mutta sain otettua tosta omasta 290 röntästäki kuvia kun tuli sitä hieman puunattua...
http://irc-galleria.net/view.php?nick=I ... d=68229127
http://irc-galleria.net/view.php?nick=I ... d=68229266
ei sitä komiaksikaan voi sanoa, mutta vanteet parantaa tota p*skaa aika paljon saas nähdä minkälainen tulee kun saa brabuksen 17 talveksi alle en tiedä vaan vielä, että pitäiskö ne kiiltävinä vai maalaisiko ne vaikka samanlaisiksi kuin nuo kesäalutkin. Edelleenkin niitä värivaihtoehdotuksia otetaan vastaan tuosta koko auton väristä(vaikkei niitä ole vielä tullut kyllä yhtäkään )
Rajakylän Ricky Martin kuittaa
T. Sankari
niinhän siellä on,isäukko on siellä kanssa. näillä näkymin tulen itse sinne botnian tehtaan lähettyville kaivinkoneella huomenna tai ylihuomenna illasta tekemään yhden pikkujutun pois päiväjärjestyksestäMika.T kirjoitti:mjahaa... myö ollaan tuosa botnialla...seisokki menneillään.
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Prkl.. tuntuu syövän tuota vänkärinpuolen takarengasta aika nopsaa tahtia... Ajo-omituisuudetkin on kyllä mallillaan.
Varsinkin ohitustilanteessaa kun ajaa yli keskiviivan niin saa olla aika tarkkana.
Elikkäs seuraava rojekti onkin taka-akseliston parsiminen uusilla osilla.
Tukivarret, kumilimput ja narinanivelet vaihtoon. Pittääpi tutkia vaihtaisko samalla jopa pyörälaakerit.
Varsinkin ohitustilanteessaa kun ajaa yli keskiviivan niin saa olla aika tarkkana.
Elikkäs seuraava rojekti onkin taka-akseliston parsiminen uusilla osilla.
Tukivarret, kumilimput ja narinanivelet vaihtoon. Pittääpi tutkia vaihtaisko samalla jopa pyörälaakerit.
itsehän tossa vaihdoin romppeet taakse oikeastaan kaikki muut paitsi pyöränlaakerit ja voi että tuli hyvä ajaa kuhan saa vielä käytettyä nelipyöräsuuntautuksella niin avot!
Kaheksan tuntiahan tossa meni karkeasti ku ei ollu prässiä niin meni niiden alatukivarren sisempien helojen kanssa jonkun aikaa...tulipahan kiristettyä etupäästäkin laakeri kun aikaisemmin kiristin vain toisen puolen niin nytten kun kiristin toisenkin niin on unelma ajaa. Aikaisemmin teki juuri sitä ,että viskeli nuissa viivoissa sun muissa niin että pelotti, muttei enää. Oli ne narinanivelet ainakin sennäköiset että melko väljiä ne oli
Kaheksan tuntiahan tossa meni karkeasti ku ei ollu prässiä niin meni niiden alatukivarren sisempien helojen kanssa jonkun aikaa...tulipahan kiristettyä etupäästäkin laakeri kun aikaisemmin kiristin vain toisen puolen niin nytten kun kiristin toisenkin niin on unelma ajaa. Aikaisemmin teki juuri sitä ,että viskeli nuissa viivoissa sun muissa niin että pelotti, muttei enää. Oli ne narinanivelet ainakin sennäköiset että melko väljiä ne oli
Vaihdoin tuossa talvikarutsat alle kun kesäslikseistä loppu pinta kesken kesärengas kauden. Ei tuntunu takapäässä pyörälaakereissa välystä. = saavat vielä mennä toiset vajaa 500tkm
Etupäässä sen sijaan oli välystä. Kuskinpuolelle vaihdoinkin melkein heti oston jlk uudet laakerit mutta vänkärin puolella oli hieman välystä.
Suunnitelin ottaa koko taka-akseliston alas mutta eipä tuota taida kannattaa. Saapi ne tukivarret vaihdettua tuossa paikoillaankin ihan hyvin. Lähinnä ajattelin että olis saanu ne kumilimput helepommin vaihettua.
Etupäässä sen sijaan oli välystä. Kuskinpuolelle vaihdoinkin melkein heti oston jlk uudet laakerit mutta vänkärin puolella oli hieman välystä.
Suunnitelin ottaa koko taka-akseliston alas mutta eipä tuota taida kannattaa. Saapi ne tukivarret vaihdettua tuossa paikoillaankin ihan hyvin. Lähinnä ajattelin että olis saanu ne kumilimput helepommin vaihettua.
Tänään purettiin vähän joka suunnalta autoa.
Konehuoneessa näyttään tältä.
Taka-akselilta kerettiin purkaa toiselta puolen tukivarret pois. Aamulla jatkuu narinanivelen vaihdolla.
Samaten tuli sovittua jämerästä ohjelmasta koneelle.
Kuvat on suttusia kun unohtu kamera pois matkasta.
Takapäästä votopuketti ei halunnu latailla kuvia ollenkaan
Konehuoneessa näyttään tältä.
Taka-akselilta kerettiin purkaa toiselta puolen tukivarret pois. Aamulla jatkuu narinanivelen vaihdolla.
Samaten tuli sovittua jämerästä ohjelmasta koneelle.
Kuvat on suttusia kun unohtu kamera pois matkasta.
Takapäästä votopuketti ei halunnu latailla kuvia ollenkaan
Viimeksi muokannut Mika.T, 03.3.2008 23:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.