Nyt sitten pitäis saada BMW 530d (Volvå V70)

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
SamuliS
Käkisalamen Kuatro
Viestit: 1291
Liittynyt: 11.10.2005 13:18

Nyt sitten pitäis saada BMW 530d (Volvå V70)

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

Kuva

Tollanen V70 on alkanu kiinnostamaan ja saattais keväällä tulla ajan kohtaiseks, uudempi -00 eteenpäin olevaa mallia. Dieselillä tottakai ja automaatilla. Oon vaan kuullu ja lueskellu ettei laatikot kestäis, sekä virtalukkojen kestosta oon lukenu muutaman lauseen.
Millasia noi on autoina? Omistaa, ajaa ja huollattaa (€€€?).

Ruotsista kattelin niin sais Suomi hinnalla auton pienillä kilsoilla ja kaikilla varusteilla
Viimeksi muokannut SamuliS, 22.10.2007 20:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Ei kyllä virtalukot mikään tyyppivika ole tuossa. :?
Elä osta hihnanvenyttäjää eli vanhaa 2.5d volkkarinkoneista, ts. 01 vuosimallia. -02-> on D5/2.4d. Paljon halvemmat huollot uudemmassa.
Laatikot kestää mitä kestää, :roll: yleensä pääsee kyllä yli 300tkm, riippuu käytöstä ja öljynvaihdoista.
Alustasta joskus menee niveliä, edestä lähinnä raidepäätä jne. ja koiranluita.
Kalliimmista ylläreistä ehkä mittariston sekoaminen yksi :?
Jos ei kulje niin kromaa se.
salesone
Viestit: 256
Liittynyt: 31.10.2005 22:41
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja salesone »

Juu, uuemman ei volkkari-koneisen ku ottaa ni on ihan pirteä ja huolloiltaan edullinen vehjas.

Edelliseen listaisin vielä varsin yleisen vaivan eli etualatukivarren etummainen hela, tuppaa olemaan melkein huollon yhteydessä vaihettava osa.

Edestä menee nimenomaan sisempi raidepää.

Ei pahoja, suht helppoja ja halpoja vaihtaa/vaihattaa.
Ajossa: S203 220cdi A -05, W211 E55 AMG "mörkö" -05

Ex:
-S202 200cdi A -00
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Avatar
nokileka
Kannentiiviste-spesialisti
Viestit: 600
Liittynyt: 03.2.2006 0:27
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja nokileka »

Tutulla on V70 D5. Osti sen 150tkm ajettuna, nyt on 300tkm. On tarvinu vaihtaa nokkaremmin ja jarruosien lisäksi.. ei mitään.
Mulla on ollut V70N puolivuotta 160tkm ajettuna ja tähän mennessä ei ole ollut mitään ongelmia. Automaatin öljyt vaihdoin nokkaremmihuollossa. Ihanan kallista, mutta kannattaa vaihtaa ennen ongelmia. Auto on mahtava ajaa, harvinainen, kaunis ja muutenkin huippu auto. Suosittelen.

Sitä paitsi Mersut savuttaa, on rumia ja haisee pahalle
Datsuni on mun ratsuni.
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

Veljelläni on ollut vuosia taksina ko. kaltainen ajoneuvo; vaihtoi sen ärhäkämmän dieseliversion vähempiheppaiseen. Väitti, että automaatti kestää paremmin. Onko se se 170-heppainen se voimakkaampi :?: ja 136 -heppainen se miedompi versio. Pari kertaa piti automaatti käyttää auki siinä voimakkaammassa versiossa. Minen nuista ite tiiä mittään.

Muuten ollut tyytyväinen autoonsa CDI-murheiden :shock: jälkeen.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Avatar
SamuliS
Käkisalamen Kuatro
Viestit: 1291
Liittynyt: 11.10.2005 13:18

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

Onkos jollain ensikäden tietoa ja kokemusta miten suuri ero käytännössä on Mk1 ja Mk2 V70?
Selkeästihän ne on eri autoja, ja ulkonäöllisestikin jo eri vuosituhannelta. Mietin vaan miten iso on menetys jos tyytyisin vanhempaan.
Minkähänlaisen konkurssin noiden huoltaminen aiheuttaa, toi uudempi vaikuttaa siltä ettei siihen enään ite saa ku lisättyä pissapoikaan vettä.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10844
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Mikäli katselet alkupään malleja V70 volvoista niin suosittelen lukemaan omat kokemukseni tuosta volvo 850:stä, joka on moottorilleen sama. Moottorinohjauksessa on jotain eroja mutta käytännössä ei varmaan isoja eroja ole.

Tänään koeajoin 330tkm ajetun mk1 sarjan V70;n. Hintaa autolle oli vielä siunaantunut melkein 13000€, joka piti sisällään sen, että laatikko oli hajonnut totaalisesti. Myyjä näytti huoltopajan laskun (terveisiä siekkiselle).
En ainakaan itse lämmennyt tuohon autoon. Erot nykyiseen ovat liian pienet. Tottakait automaattilaatikko yms on kivoja, mutta paras terä tuosta 140 heppasesta tiisselistä saadaan kyllä tapettua. Osat kun ovat vielä ihanan kalliita ja automaattien kesto luokkaa :evil: niin suosittelen lämpimästi miettimään kaksi kertaa. Tietty jos jostain saisi viimeisiä mk1 sarjan classic malleja niin asiaa voisi omalta kohdaltaan harkita. Hinnat ovat vaan mielestäni aika suolaiset.

Tämä nyt näin äkkiseltään kommenttina. Olen istunut / ajanut useampaa mk1 sarjan V70 Volvoa, eli kokemukseni ei ole ihan tuulesta temmattu. Kaverilla kun on vielä ajoautona tuollainen Volle niin ollaan päästy vertailemaan autojen luonnetta / kestoa / ylläpitoa.

:)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
SamuliS
Käkisalamen Kuatro
Viestit: 1291
Liittynyt: 11.10.2005 13:18

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

Kiitos Pappi, sun kommenttia vähän odottelinkin. Eli millaista pakettia suosittelisitte?
Viimeksi muokannut SamuliS, 28.9.2007 23:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Mk1:n on parempi kuin seuraajansa. Siinä on vielä ajo-ominaisuudet 850:stä. Mk2:n ongelmia on tärinät ja vetelelyt. Lisäksi jarrut ovat aiheuttaneet ongelmia. Jos löydät hyvän mk2:n, niin ota se. Omat kokemukset ovat tosin bensaversiosta, mutta antanevat jotain suuntaa nekin.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
SamuliS
Käkisalamen Kuatro
Viestit: 1291
Liittynyt: 11.10.2005 13:18

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

jusamb kirjoitti:Mk1:n on parempi kuin seuraajansa. Siinä on vielä ajo-ominaisuudet 850:stä.
Pitää käydä kokeilemassa molempia..
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Jaahas eli "veneperäinen" volovo.Ei kai nuo ihan paskoja voi olla koska joka toinen vastaantuleva auto on tuommonen.Muijan vanhemmat osti tuommosen ja kaippa se hyvin on toiminu,ei ainakaan oo kyselty että korjaatko iltatöinä :lol: :lol: .Helvetin kankea se kyllä on kun kävin koeajamassa kun olivat autoa ostamassa,sai kääntää pyörät tappiin ennenkuin auto kääntyi anoppilan pihaan(takavetoisella ei ihmeellisen jyrkkä käännös).Tämä yksilö on bensa automaatti ja siinä ainakin huomas että automaatti venyttää vaihteet aivan helvetin pitkälle,varmastikkin erilainen loota dieselissä.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Pappi kirjoitti: Tietty jos jostain saisi viimeisiä mk1 sarjan classic malleja niin asiaa voisi omalta kohdaltaan harkita.
Yllättäen monet sähköviat tuppaantuvat olemaan klassikeissa :shock: Tomaatti voi kertoa tähän oman mielipiteensä, kunhan palailee töihin beibilomalta.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Harju kirjoitti:
Pappi kirjoitti: Tietty jos jostain saisi viimeisiä mk1 sarjan classic malleja niin asiaa voisi omalta kohdaltaan harkita.
Yllättäen monet sähköviat tuppaantuvat olemaan klassikeissa :shock: Tomaatti voi kertoa tähän oman mielipiteensä, kunhan palailee töihin beibilomalta.
Mitä ne sähköviat on :shock: :happy: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
nokileka
Kannentiiviste-spesialisti
Viestit: 600
Liittynyt: 03.2.2006 0:27
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja nokileka »

jari_w123 kirjoitti:Tämä yksilö on bensa automaatti ja siinä ainakin huomas että automaatti venyttää vaihteet aivan helvetin pitkälle,varmastikkin erilainen loota dieselissä.
Mulla on 140 heppainen jossa huipputeho on luokkaa 4500 jengaa. Pyysin uusimman softan huollossa ja kiertää edelleen ennen vaihtoa 6500rpm. Pitää vissiin softata 170 heppaiseksi, niin riittää potkua punaviivalle asti. Koneethan on mekaanisesti samoja molemmissa tehoversioissa.

Lootahan on auton parasta antia. Aisinin 5-lovinen loota japaniasta ja Toyota omistaa firmasta yli puolet 8)
Datsuni on mun ratsuni.
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

jari_w123 kirjoitti: Mitä ne sähköviat on :shock: :happy: .
Ne on niitä mitä sun autosa ei oo 8) Eikös siinä oo ajovalotkin öljykäyttöiset :lol:
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

nokileka kirjoitti:
jari_w123 kirjoitti:Tämä yksilö on bensa automaatti ja siinä ainakin huomas että automaatti venyttää vaihteet aivan helvetin pitkälle,varmastikkin erilainen loota dieselissä.
Mulla on 140 heppainen jossa huipputeho on luokkaa 4500 jengaa. Pyysin uusimman softan huollossa ja kiertää edelleen ennen vaihtoa 6500rpm. Pitää vissiin softata 170 heppaiseksi, niin riittää potkua punaviivalle asti. Koneethan on mekaanisesti samoja molemmissa tehoversioissa.

Lootahan on auton parasta antia. Aisinin 5-lovinen loota japaniasta ja Toyota omistaa firmasta yli puolet 8)
Joo appiukolla on tosiaan tuo 140hv versio 03 vuosimallia.Noissako ei enää pelata venttiileillä eli aina on 20v tehosta riippumatta?Tuo loota oli kyllä jännä tapaus juuri siitä kierrättämisestä johtuen.Tuntuis että moottori jaksaa kyllä vetää pienemmilläkin kierroksilla mutta loota vaan venyttää......ja sitten vasta vaihtaa.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
nokileka
Kannentiiviste-spesialisti
Viestit: 600
Liittynyt: 03.2.2006 0:27
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja nokileka »

joo, kaasuläppää aukaistaan vaan hieman = 140hv ja nupit kaakkoon niin 170hv

140hv lastuttetuna

Kuva



170hv lastutettuna

Kuva
Viimeksi muokannut nokileka, 29.9.2007 1:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Datsuni on mun ratsuni.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Harju kirjoitti:
jari_w123 kirjoitti: Mitä ne sähköviat on :shock: :happy: .
Ne on niitä mitä sun autosa ei oo 8) Eikös siinä oo ajovalotkin öljykäyttöiset :lol:
Oliski,ei tarvis vaihtaa polttimoita 50000km:n välein :lol: :lol: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Venuttaa ne muutki aatomaati diiselit vaihtua turhan pitkälle, ei pääse naattimaan väännöstä :evil:
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Harju kirjoitti:Venuttaa ne muutki aatomaati diiselit vaihtua turhan pitkälle, ei pääse naattimaan väännöstä :evil:
535D bemari ei venytä,vaihtaa aikaisin ja sitten mennään väännöllä ja se on muuten pirun mahtava tunne.Niin joo ja se appiukon volovo on bensa koneella,tulee kuulemma niin vähän kilometrejä(seli seli :lol: ).
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

jari_w123 kirjoitti: 535D bemari ei venytä,vaihtaa aikaisin ja sitten mennään väännöllä ja se on muuten pirun mahtava tunne.
Kaverin 530d venuttaa vaan sehän onki palijo vanhempi. Tiedän kuinka hienoa se on kun mennään väännöllä, onhan mulla 250d powered by PP Diesel :lol:
Avatar
nokileka
Kannentiiviste-spesialisti
Viestit: 600
Liittynyt: 03.2.2006 0:27
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja nokileka »

jari_w123 kirjoitti: 535D bemari ei venytä,vaihtaa aikaisin ja sitten mennään väännöllä ja se on muuten pirun mahtava tunne
Tuossa on jotakin tuttua. Dejavu? Outoa vaan kun ei ole tullu oltua bemarissa sitten vuoden 2000 jälkeen... :ei_tajuu:
Datsuni on mun ratsuni.
Avatar
SamuliS
Käkisalamen Kuatro
Viestit: 1291
Liittynyt: 11.10.2005 13:18

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

Eli laatikoita on mitkä myös kestää. Hyvä.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Harju kirjoitti:
Kaverin 530d venuttaa vaan sehän onki palijo vanhempi. Tiedän kuinka hienoa se on kun mennään väännöllä, onhan mulla 250d powered by PP Diesel :lol:
Joo 530d venyttää jonkin verran,vaihtotapahtuma on aivan erilainen535d:n ja 530d:n välillä.Samoin jos verrataan e60 ja 39 koreja keskenään nin nekin vaihtaa eri tyyliin vaikka moottorina olis sama 530d koska laatikot on erilaisia.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
SamuliS
Käkisalamen Kuatro
Viestit: 1291
Liittynyt: 11.10.2005 13:18

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

Onks kellään kokemuksia auton hausta Ruotsista? Näyttäis että noita uudempia sais vähemmän ajettuina paremmilla varusteilla (yllätys) Ruotsin puolelta.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10844
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

nokileka kirjoitti:Lootahan on auton parasta antia. Aisinin 5-lovinen loota japaniasta ja Toyota omistaa firmasta yli puolet 8)
Hmm, tähän toivoisin siekkisen kommenttia. Tuon koeajamani yksilön laatikko oli porsinut 330tkm kohdalla. Volvo kauppias itse tuumasi, että ongelma tässä Aisinin laatikossa on laatikoiden saatavuus. Koeajettuun yksilöön laatikko oli kasattu kahdesta hajonneesta laatikosta.

Ei ainakaan minua vakuuta luotettavuudellaan. Volvolandiaa kun lukee niin siellä on melko monella ongelmia tuon laatikon kanssa ja remontit ovat aika suolasen hintaisia.

:)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Ei ollenkaan huonosti jos 330tkm kestää uudehko-automaatti, sanoisin että aika harvassa 2000-luvun henkilöautossa ne juuri enempää kestää, varsinkin kun öljyjä toiset ei vaihda ollenkaan niihin.
Volvollakin se on ollut suositus että ne vaihdetaan oliko 80/90tkm välein.

Saa niihin laatikoita :) uusia/tehdaskorjattuja ehjiä ja paskoja käytettyjä. :roll:
En tiedä liekö nuita korjaa suomessa kukaan tai saako osia :?:
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
nokileka
Kannentiiviste-spesialisti
Viestit: 600
Liittynyt: 03.2.2006 0:27
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja nokileka »

Pappi kirjoitti: Ei ainakaan minua vakuuta luotettavuudellaan. Volvolandiaa kun lukee niin siellä on melko monella ongelmia tuon laatikon kanssa ja remontit ovat aika suolasen hintaisia.

:)
Volvon huoltoohjelma ei tunne öljynvaihtoa muuta kuin taksikäytössä. Ainakin mulle öljynvaihto 160tkm kohdalla oli ihan ehdoton. Ei kumma että laatikkokauppa käy. Ihan varmasti Wetterin tiskiltä saa uutta lootaa kun iskee eurondaaleja tiskiin, ei tarvi vanhoista kasailla :lol:
Datsuni on mun ratsuni.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10844
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

nokileka kirjoitti:Ihan varmasti Wetterin tiskiltä saa uutta lootaa kun iskee eurondaaleja tiskiin, ei tarvi vanhoista kasailla :lol:
Hyvä jos saa, Iisalmen avainvaunussa myyntipäällikkö oli toista mieltä kun asiasta hänen kanssaan keskustelin. Mistäpä näitä kaikkia tietää juttuja tietää. Kirjoitin sen informaation varassa mitä paikallinen myyjäliike kertoi.

Hyvä että kertoi niin ei tullut tehtyä mitään hätiköityä päätöstä.

Vaan taitaa olla itselläkin seuraava auto automaatti, mutta mikä :nocando: :whisper: :arsespank: :ei_tajuu:

Samalle koeajopäivälle kun sattui V70 ja E220CDI :shock:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Jarno.V kirjoitti:Saa niihin laatikoita :) uusia/tehdaskorjattuja ehjiä ja paskoja käytettyjä. :roll:
En tiedä liekö nuita korjaa suomessa kukaan tai saako osia :?:
Tuolta kannattaa kysellä jos on ongelmia laatikoiden kanssa. OVat aika velhoja alallaan.

Kauno Koskinen Oy
Peltotie 5 (PL 5)
19600 Hartola
Puh. (03) 874 870, GSM 0400 843 083
email: [email protected]
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”