W202 c180 kierrokset seilaa yms...

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
Loyal
Viestit: 79
Liittynyt: 08.12.2006 17:21
Paikkakunta: Vantaa

W202 c180 kierrokset seilaa yms...

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Taas, kun alkoi aamut ja illat viilenemään, tuli vastaan tuo viime talven ongelma, eli tyhjäkäynti seilaa kylmänä 300-1000kierroksen väliä.
Kun kone on ajettu lämpimäksi ei muistaakseni tuota vikaa ollut.
Muistaakseni joku mainitsi ilmamäärä mittarista, tms...?

Huomasin myös että kylmänä pakokaasu haisee todella omituiselle...

Autosta löytyy myös toinenkin ärsyttävä vika. Öljyä kuluu (entisiin ) autoihin verrattuna enemmän, eli parin kuukauden välein rupee öljyvalo palamaan ja myös n. kuukauden välein saattaa tulla pieni öljyn katku auton sisälle myös.
Kun auton käynnistää kylmänä, on nakutusta havaittavissa, el missä mahtaa piileä ongelma? :?

Myös edulliseen huolto/korjaamo vinkkejä edellisille vioille tarvitaan...

Auto siis w202 c180 vm-94 ajettu 240tuhatta
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29293
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Taas, kun alkoi aamut ja illat viilenemään, tuli vastaan tuo viime talven ongelma, eli tyhjäkäynti seilaa kylmänä 300-1000kierroksen väliä.
Kun kone on ajettu lämpimäksi ei muistaakseni tuota vikaa ollut.
Muistaakseni joku mainitsi ilmamäärä mittarista, tms...?
Kaasuläppäkotelon viallisuus olisi yksi mahdollinen aiheuttaja.
Huomasin myös että kylmänä pakokaasu haisee todella omituiselle...
Pakkasnestettä et kuitenkaan joudu lisäämään ? Savuaako näkyvästi ?
Autosta löytyy myös toinenkin ärsyttävä vika. Öljyä kuluu (entisiin ) autoihin verrattuna enemmän, eli parin kuukauden välein rupee öljyvalo palamaan ja myös n. kuukauden välein saattaa tulla pieni öljyn katku auton sisälle myös.


Ei ole ollenkaan normaalia tuo öljynkulutus.
Savuttaako sinistä missään vaiheessa näkyvästi ?
Kun auton käynnistää kylmänä, on nakutusta havaittavissa, el missä mahtaa piileä ongelma?
Ääni voi tulla venttiilinnostimista, vika voi sitten olla joko niissä itsessään tai öljynkierrossa.
wiimax.fi
Avatar
Loyal
Viestit: 79
Liittynyt: 08.12.2006 17:21
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Konehuoneessa kyllä huomaa pientä öljyvuotoa, mutta en osaa paikallistaa sitä. Kuitenkin joskus mulla opeli teki sellasta että se tunki huohottimesta öljyä pihalle koneen kylkeen ja tuo vaikuttaa vähän samantapaiselta. Öljyläikkiä ei kumminkaan jää pahemmin mihinkään pihamaalle.

Pakkasnestettä / vettä ei ole joutunut lisäämään aikoihin.
Tänään savutti yöllä kun lähdin liikkeelle, mutta se voi johtua muutenkin kulmästä autosta ja viileestä ilmasta. silloin kuitenkin havaitsin tuon kitkerän pakokaasun hajun...

Lisätään vielä sen verran, että bensaa ei auto juuri kuluta yhtään normaalia enempää...
Avatar
Loyal
Viestit: 79
Liittynyt: 08.12.2006 17:21
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Noita venttiilin nostimia itsekkin veikkaisin. Olisi kiva käyttää huollossa, että laittaisivat kuntoon ja vaihtais vuotavast tiivisteet, mutta mikä edullisin paja... ? Itse olen käyttäny S.Räsästä Saviolla, mutta onko jotain mersu spesialisteja tiedossa, mitkä olis edullisia.
Itse veholle en vie todellakaan, koska olen itse ollut suuressa merkkikorjaaamossa maalarina ja tiedän niiden motivaation ja sen että niitä ei kiinnosta juuri vituakaan se , että auto tulee takasin myöhemmin...
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Loyal kirjoitti: Auto siis w202 c180 vm-94 ajettu 240tuhatta
Aivan.
dealer kirjoitti: Ei ole ollenkaan normaalia tuo öljynkulutus.
Ei, ei ainakaan noilla kilometreillä. Meillä on -94 312.000 ajettu (?) Saksantuonti-C, ja siinä kestää öljyt ylämerkin ja puolivälin välissä 15000Km vaihtovälin.
dealer kirjoitti: Ääni voi tulla venttiilinnostimista, vika voi sitten olla joko niissä itsessään tai öljynkierrossa.
Meitin autossa ei ole suuremmalla ajomäärällä mitään sivuääniä missään. Onkohan se siis jo rempattu? 8) :lol:

Jokin mättää. :ei_tajuu:
Avatar
Loyal
Viestit: 79
Liittynyt: 08.12.2006 17:21
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Juu voi olla, tosin ei ne nyt mitää alyttömiä ne äänet oo, mut silti. Jostain öljyä vuotaakannen sivulle tai jonnekkin sinne, siis ei mitenkään märäksi, mutta konepesun jälkeen sitä öljy (roisketta)oli tullut taas. Remonteista en tiedä, kun on ollut viimeiset 5 vuotta tädillä ja ajois sillä 2000kilometriä. Sitä ennen se heattiin saksasta. Täytyy käydä näyttää ttossa tutun korjaamolla samalla kun saavat tehdä siihen huollon.

Eikö noi "nostajat" oo aika kallista kamaa vaihtaa / korjata.
Tuleehan sinne tietty nippu tiivisteitä ynnä muuta oheissäläää vaihdon yhteydessä pakosti?
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Öljyvuodon syyksi veikkaan tätä tyyppivikaa, helppo korjata:

Öljyvuodon korjaus

Ennen nostimien uusimista kannattaa kokeilla Forte-pesua. Korjaamot tekee.
Avatar
Loyal
Viestit: 79
Liittynyt: 08.12.2006 17:21
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Loyal »

HVM kirjoitti:Öljyvuodon syyksi veikkaan tätä tyyppivikaa, helppo korjata:

Öljyvuodon korjaus

Ennen nostimien uusimista kannattaa kokeilla Forte-pesua. Korjaamot tekee.
ahyvä tota täytyy testaa. Kannattaako toi venakopan tiiviste samalla vaihtaa... ? :roll:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Loyal kirjoitti:Kannattaako toi venakopan tiiviste samalla vaihtaa... ? :roll:
Itse en vaihtanut, mutta varsin toki kannattaa. Tulpankoloissa on myös tiivisteet, ne kannattaa ainakin vaihtaa. Eipähän itke öljyä sinne koloihin. :idea:
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Mitä öljyä käytät moottorissa ?
Joskus öljymerkillä tai laadullakin on vaikutusta tuohon kulutukseen !
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”