Mitä ostaa? Daewoo Kalos-03, Ford KA-00 vai Renault Clio-99
Mitä ostaa? Daewoo Kalos-03, Ford KA-00 vai Renault Clio-99
Emäntä on autoja katsellut ja tälläisiä vaihtoehtoja on löytynny. Missähän näistä olisi laatu kohdillaan. Mitä olisi helppo huoltaa itse vai uskaltaako noista mihinkään koskea. Tuleeko kenellekkään mieleen mitään ko. autoissa esiintyviä tyyppivikoja muita fittumaisuuksia?
Ne autot on siis:
Daewoo Kalos 2003 / 1,4L bensa 95tkm
Ford KA 2000 / 1,3L bensa 79tkm
Renault Clio 1999 / 1,4L bensa 99tkm
Jos vielä jätetään keskustelusta pois olettamukset, mukitelineet ja ennakkoluulot Onko jollakin ehdottaa joku muu hyvä vaihtoehto noiden lisäksi pikkuautoluokassa kun hintaraja on 4000-6000€?
Ne autot on siis:
Daewoo Kalos 2003 / 1,4L bensa 95tkm
Ford KA 2000 / 1,3L bensa 79tkm
Renault Clio 1999 / 1,4L bensa 99tkm
Jos vielä jätetään keskustelusta pois olettamukset, mukitelineet ja ennakkoluulot Onko jollakin ehdottaa joku muu hyvä vaihtoehto noiden lisäksi pikkuautoluokassa kun hintaraja on 4000-6000€?
Tämä oli mukava tieto. Miten on muun tekniikan laita KA:ssa? Ei ilmeisesti ole yhtä ufoa kuin muotoilu? Ainakin helmat on helpot kun muistaakseni ovat muovia niin eivät kaipaa pahemmin pesua. Entäs pelli ja maalaustyö?Melitos kirjoitti:Muissa on miljoonaventtiiliä ja remmi, Ka:ssa työntötangot helppo huoltaa. Jos se ei raksuta niin sitte se on rikki.
Ralliautoa tässä ei olla hakemassa, laillisia nopeuksia tuolla ajellaan kuitenkin. Parasta on jos ajokäytös olisi edes jokseenkin looginen. Ilmastoinnilla ei ole kanssa niin väliä, oikeastaan parempi jos se puuttuu.
Miten olisi Micra? Siis tällainen kakkoskoppainen.
NIssan Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Nissan Primera (P11) 2.0 GT '99
Nissan Micra (K12) 160 SR '05
Datsun Patrol (160) 3.3D STW '83
Mesen Porkkanaklubi ®
Mesen Coupeklubi ®
Nissan Primera (P11) 2.0 GT '99
Nissan Micra (K12) 160 SR '05
Datsun Patrol (160) 3.3D STW '83
Mesen Porkkanaklubi ®
Mesen Coupeklubi ®
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Jos KA:n tekniikka mietityttää niin kysele kylän papparaisilta miten esim. vanhakoppanen escortti pelas, sama kone kun on.
No ei siinä kaasaria enää ole, mut rautakansi kenttiläinen kuiten.
Daewoo heti ruostesuojaukseen, tosin lie sekin pelleiltään parempi mitä ford.
Renua en oikein suosittelis, tai no ei se ainakaan ruostu, yleensä.
No ei siinä kaasaria enää ole, mut rautakansi kenttiläinen kuiten.
Daewoo heti ruostesuojaukseen, tosin lie sekin pelleiltään parempi mitä ford.
Renua en oikein suosittelis, tai no ei se ainakaan ruostu, yleensä.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Tuossa hintaluokassa jos smartti ei nappaa niin osta hyvä mies ennemmin Micra kuin KA. Joku raja sentään, ja Micran laatu on ihan eri luokkaa kuin KA:n muoviräpellys :/
Fordin hinta tippuu kuin lehmän häntä, vastaavan hintaisen Toijotan tai Nissanin hinta ei tipu paljoa jos fiksusti ostaa, pitää hyvin ja myy oikeaan paikkaan.
Jokainen säästetty euro tarkoittaa lisää rahaa harrastukseen.
Fordin hinta tippuu kuin lehmän häntä, vastaavan hintaisen Toijotan tai Nissanin hinta ei tipu paljoa jos fiksusti ostaa, pitää hyvin ja myy oikeaan paikkaan.
Jokainen säästetty euro tarkoittaa lisää rahaa harrastukseen.
2005 S 500 L
1995 C 220 Elegance
1995 C 220 Elegance
Niinpä mutta mun avovaimo ei mersua halua missään tapauksessa,pitää olla vanha 626 se on kuulemma paras .Aiheeseen liittyen missäs hinnoissa KIA:t pyörii ja onko saatavuus millainen käytettynä?Siinä olis kuulemma luotettava auto,ainakin kollega näin väitti.Wireless kirjoitti:Kaikki nuo pikkukoppurat ovat täysin turvattomia liikenteessä. Akastaan jos vähääkään pitää ja haluaa viettää tulevaisuudessa aikaa yhdessä niin ostaa oikean auton. Mersu on auto, joka on turvallinen tienpäällä
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Niin on mutta: 1) kun ei osaa ajaa isolla autolla 2) pitää olla mahd. uusi (muka varmempaa sillain).Wireless kirjoitti:Kaikki nuo pikkukoppurat ovat täysin turvattomia liikenteessä. Akastaan jos vähääkään pitää ja haluaa viettää tulevaisuudessa aikaa yhdessä niin ostaa oikean auton. Mersu on auto, joka on turvallinen tienpäällä
Jotain mukiteline-R-Fuck-Clio:a tässä varmaan ollaan menossa katsomaan Se on kuulema nyt NIIN HYVÄ. Saksan tiepalvelu (ADAC) on hieman eri mieltä:tielle jääneet pikkuautot v.2004, valm.vuodet 1999-2004.
Luotan tuohon tilastoon kuitenkin enemmän kuin kummin kaiman kertomuksiin ja hymyileviin autokauppiaisiin. Tästä oli eilen vääntöä, mutta eipä ole mun rahat kyseessä. Ostakoon minkä haluaa. Tarvittaessa hinaillaan sitten tuota trailerin päällä ja viedään huoltoon jos ei osata itse korjailla. Ja minähän en maksa siitäkään
Sen verran olen sanonut että jos ottaa Renun niin kannattaa varata enemmän korjausrahaa. Jos jotain plussia Renusta haetaan niin eivät kuulema ruostu niin helposti. Vai mitä mieltä olette? Kovasti ranskalaiset ovat kuitenkin petranneet ruosteenestoissa 90-luvulla.
Toyota olisi varmaan paras ratkaisu. Suhteellisen kestävä, halvahko huoltaa, halvahkot osat ja pitää kohtuu hyvin hintansa ja on varmaan noita muita helpompi myydä eteenpäin. Minä ostin vaimolle toyotan joku vuosi takaperin. Ihan hyvä peli on ollut.
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
Samaa mieltä, taikka Corolla. Myös Polo sopisi tuohon hintaluokkaan.audimies kirjoitti:Jos haluat huolettomia yöunia , niin osta vaimollesi TOYOTA!.Esim: Yaris.
Nuita olen kaikkia kokeillut ja Clio vaikuttaa parhaimmalta lyhyen koeajon jälkeen. Noista pikkuautoista yllätys oli Hyundai Getz, kaikenlisäksi jäi positiiviset fiilikset ja autohan ei ole edes hirveen kallis uutena. Kannattaa käydä testaamassa.
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
Hieman isompi miniauto.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1460975
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1228828
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1460975
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1228828
Datsuni on mun ratsuni.
Mites ois TOYOTA Starlet. Tekeekä noilla mitään? Onko TOYOTA-merkki laadun tae?
Noita starlettia on aika vähä, mutta miten olis Fx-Corolla
Ostettiin KALOS:si. On yllättävän tilava ja koneessa on enemmän potkua kuin muissa vaihtoehdoissa. Fordin Kenttiläinen vaikutti tosin hieman helpommalta koneelta. Siinä on aika pienet kilsat joten ei pitäisi isoa remppaa tulla kovin pian. Tekniikka ei sisällä turhia kikkailuja tai hierovia penkkejä. Varusteina on ABS, sähköikkunat, keskuslukko, ajonesto, kas.radio ja airbägejä (ainakin kaksi). Siinäpä se sitten.
Tuntuu että tuo oli hyppy tuntemattomaan koska Kalossista ei ole niin paljoa tietoa saatavilla mutta hyvältä valinnalta tuo tuntuu toistaiseksi. Oli ihan ookoo ajettava ja peruuttelukin on helppoa kun perää ei ole piirtänyt Picasso kännissä. Massaus pitää uusia tulevana kesänä ja hyvin vähäiset ruosteet tulisi poistaa pohjasta. Kesärenkailla pärjää 2008 syksyyn asti, pakoputki (katin jälkeen) menee uusiksi parin vuoden päästä.
Tuntuu että tuo oli hyppy tuntemattomaan koska Kalossista ei ole niin paljoa tietoa saatavilla mutta hyvältä valinnalta tuo tuntuu toistaiseksi. Oli ihan ookoo ajettava ja peruuttelukin on helppoa kun perää ei ole piirtänyt Picasso kännissä. Massaus pitää uusia tulevana kesänä ja hyvin vähäiset ruosteet tulisi poistaa pohjasta. Kesärenkailla pärjää 2008 syksyyn asti, pakoputki (katin jälkeen) menee uusiksi parin vuoden päästä.
Anoppi osti joku vuosi sitten uuden Kalossin (minun suosituksesta), kun toisena vaitoehtona oli kolme vuotta vanha Renu. Kalossi on pelannut kuin junan vessa ja mun ei ole tarvinnut kuunnella kitinää "pikkuvioista". Ihan oiva peli käyttötarkoitukseensa.
e:Eikös se liene ooppelin tekniikkaa, mikä ei sinänsä liene mikään meriitti
e:Eikös se liene ooppelin tekniikkaa, mikä ei sinänsä liene mikään meriitti
Jotain vastaavaa määkin olen kuullu että Opel:in moottori siellä hyrisee. Jos tuolla koneella pääsee 250tkm ennen isompia remppoja niin ollaan ihan tyytyväisiä.Stuttgart kirjoitti:e:Eikös se liene ooppelin tekniikkaa, mikä ei sinänsä liene mikään meriitti
Tod.näk. se auto lähtee kuitenkin vaihtoon ennen 250tkm lukemaa.