Pakkaskokemuksia

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Onanias
tissi-spesialisti
Viestit: 388
Liittynyt: 02.10.2005 20:32

Viesti Kirjoittaja Onanias »

Kyllä opel on rautaa näin pakkasella, sain kunnian antaa virtaa viereen pysäköidylle Peugeot 407 HDI:lle, joka ei omin avuin käynnistynyt. Hieman pösö-kuskia hymyilytti, kun tarjouduin virtaa antamaan, ennen kuin olin edes omaa kotteroa käynnistänyt.
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

jkvi kirjoitti:-42 astetta oli alin lukema aamulla töihin mennessä Hyrynsalmen eteläpuolella viitostien varressa
Hyissaakeli.
Meitillä oli 20 tasan, 300TE seissyt pihassa ilman roikkaa maanantaista asti.
Äsken pistin raakasti tulille, muutaman kerran joutui startti pyöräyttämään kyllä rauhallisesti ennen käynnistymistä. Mielenkiintoinen piirre, että kone kävi heti alkuun tuommoista 900 kierrosta eikä ihan tasaisesti -- normaalistihan kiepit käyvät tuolla 1000 pinnassa hetken. Tosin nyt kyllä äänestäkin kuuli, että koneessa todella on vastusta, sisällä 5/40 Valvolinet.

Tuossa laatikossa on muutenkin aika pitkä kiinniottoviive, nyt pakilla tunsi vaihteen kytkeytyessä nykäyksen, mutta D-pykälän kun pisti päälle niin ei tuntunut kerrassansa mitään. Auto ei vavahtanut eivätkä kierrokset pudonneet vaikka vaihde kyllä meni päälle. Rohkeasti kaasua painamalla lähti liikkeelle kyllä normaalisti. Hetken päästä marketin pihalla tilanne oli jo normalisoitunut.

Piti muuten ajaa oikein kolmatta kilsaa ennen kuin alkoi tulla kabiiniin lämpöä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Esko R
Oulaisten ornitologi
Viestit: 725
Liittynyt: 02.10.2005 22:04
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Tulipa ajettua mersuautolla 140 km, lämmintäkin tuli suuttimista, tuulilasi pysy sulana pakkasta oli -25 - -30 astetta.

Kesti vaan ajaa n.10 km ennenkuin lämmöt kipus normaaliin koneessa. :shock:
S212 350 CDI

EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
Tommi P
Viestit: 105
Liittynyt: 07.10.2005 18:44
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Tommi P »

The Kolvin pakkaskestävyys tuli sitten todettua toissa aamuna :evil: Lämpötila n. -25 astetta. Lähti tosin käyntiin ok, mutta:
1) Kuskin ovi ei pysyny kiinni ennen kuin mätin sitä parikymmentä kertaa silleen vähän reilummalla kädellä. Tämän jälkeen ovi jäi siihen lukon ekaan pykälään roikkumaan, vaihtuipahan autossa ilma kun ajeli 30 km töihin :shock:
2) Pakki meni päälle vasta muutaman minuutin vatkaamisen jälkeen :lol: Vähän aikaa jo mietin että pitikö vaihtaa bussikyytiin, tuosta parkkipaikalta kun ei olisi poistuttu muuten kuin pakin avulla.

Samat tilanteet on käyny myös eilen ja tänään, vähän kyllä jännäkakkaa pukkaa kun mietin huomisaamua :help:
Sjtv
Tuning-Ässä
Viestit: 391
Liittynyt: 19.9.2005 21:05

Viesti Kirjoittaja Sjtv »

P.M.N. kirjoitti: Tuommoisia vulva-juttuja kun kirjoittaa, niin pitäis vissiin harkita K-18 merkintää tähänkin aiheeseen.
Lisäksi esitän vakavalla naamalla Bannia Sjtv:lle. EI SAA mainostaa "kilpailevaa" voorumia piste :banni:.
Tänään vulva lähti kuin palmun alta vaikka oli -24 8)

Miksi bannia, mitä voorumia ja missä vitussa sanotaan ettei saa mainostaa? :lol: :lol: :lol:
Gti masta seka riisseli tatsuni.
Avatar
HÄRSKI
Yleismies
Viestit: 190
Liittynyt: 21.10.2005 9:40
Paikkakunta: Bionmäki, Vuoksenniska Las Vegas

Viesti Kirjoittaja HÄRSKI »

Ari66 kirjoitti:
Perttu K kirjoitti:Hankook -akkulla ei tee mitään pakkasella.
Siis mtäh :shock:
Hankook -akku Mersussa :huh:
Oli minullakin edellisessä lavetissani Hankookin nastarenkaat.

Siitä sai kyllä työmaalla aina kuulla huomautuksia, äijä ajaa mersulla missä on "korealaiset" renkaat. :P
TÄSSÄ HALPAA MAINOSTILAA MYYTÄVÄNÄ.

Vuoden 1998 290 td farmariväyrysellä kuljetan itseäni.
Avatar
TeroK
maalaaspöllö
Viestit: 1495
Liittynyt: 04.10.2005 11:08
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja TeroK »

Ari66 kirjoitti:
Perttu K kirjoitti:Hankook -akkulla ei tee mitään pakkasella.
Siis mtäh :shock:
Hankook -akku Mersussa :huh:
Mulla lukoo akun päällä notta Renault
Uskotko jo vai valehtelenko lisää?
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

TeroK kirjoitti: Mulla lukoo akun päällä notta Renault
Sen on pakko olla hyvä. Meillä oli sama teksti kerran ruskeassa pullossa, josta join. Tuli vahva olo.
:twisted: :roll:

Eivais. Mulla oli Hankook aiemmin, ja ainoa miinuspuoli oli että sippasi nykyakkujen tapaan ihan varoittamatta. Eikö noita Hankookeja ole muuten pidetty ihan kelpo paristoina?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Eilen ei ollut mitään hätiä kun pakkasta vain n.18 astetta. Tänään sitten -22 ja lähdin transporterilla töihin. Lähti laakista käyntiin ilman lämmitystä (Webasto rikki). Iltapäivällä kun lähdin töistä niin tuntui jotenkin oudolta. No toinen etugummi oli sitten tyhjä :shout: Pysähdyin ja hain takaa tunkin, avaimen ja yhden kesärenkaista mitkä oli jäänyt sinne lojumaan... No koitin naamapunaisena ja sormet sinisenä vääntää pultteja auki mutta ei toivoakaan. Ransportterihan on isän auto ja on nyt lainassa niinpä soitin sitten ja kyselin että ihan itekkö oli pultit kiristänyt. No vastaushan oli että joo mä yleensä laitan ne tiukkaan. :idiot: No sitten soitin duunikaverille että viittikkö tulla auttaan. No kohta oli ruma 127 vieressä parkissa ja kaverin kanssa saatin kaksin väännettyä pultit auki. Pääsinpä sitten kotia kattomaan että mikä S124 vaivaa ko emäntä soitteli että ei käynnisty. No eihän se perkule voi käynnistyä kun emäntä oli tankannut siihen -15 suodattuvaa kiisseliä joka nyt alle -20 oli hyytelöä :ää: Puolustukseks sano että oli eilen katsastuksen jälkeen (meni laakista läpi) käyny lohjalla vaikka kuin monella asemalla mutta missään ei ollut parempaa tavaraa. Luulevat ilmeisesti että täällä etelässä kasvaa palmuja kun eivät voi kunnon talvilaatua myydä :protest: No sittenpäs ajattelin että käyn höräyttämässä pystärin tulille. Ja vi**t samaa p*skaa siellä. En ollu nyt pariin viikkoon sillä ajanut ku on tuo ransu olluna lainassa, niin oli sitten sielläkin hyytelöä. Positiivista oli että kummassakin akut jaksoivat pyörittää ihan kiitettävästi, mutta eipä se auta kun ei soppaa tule niin ei tule :evil: Ei auta kun ransulla sitte ajella...
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1022
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

OT: Noihin voisit saada eloa jos pakkanen pysyy samana tai vähän hellittää kun tankkaat hiukkasen bensaa sekaan. Notkistaa sen kesälaadun.
Väisänen
Viestit: 223
Liittynyt: 29.10.2005 1:28
Paikkakunta: Jämsä.

Viesti Kirjoittaja Väisänen »

Hankook muka huono akku :shout: Ei pidä paikkaansa mulla ollut jo kaksi vuotta Mersussa,ja sitä ennen diisseli volvossa varmaan samanverran,saa nähä minä aamuna se kuolee pois,että pääsee ostamaan samanlaisen, hyvä ja halpa...
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Mariini kirjoitti:OT: Noihin voisit saada eloa jos pakkanen pysyy samana tai vähän hellittää kun tankkaat hiukkasen bensaa sekaan. Notkistaa sen kesälaadun.
Max 30%, sitten alkavat syttymisvaikeudet. :idea:
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Äsken palattiin "iltalenkiltä", auto käytettiin pikapesussa.

Tien varressa matkalla:
-Nissan Sunny
-Citroen Xsara
-Volkswagen Passat
-Bedford Blitz
-kaksi rekkaa

+perinteiset kolariautot, niitä ei lasketa näihin hyytyneisiin mukaan

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Aamusella en uskaltanut edes kokeilla startata. Pakkasta oli -25 astetta ja lämppärin ajastuksen automaattisulake oli pompannut pois eikä ollut lämmittänyt laisinkaan. 10W-60 koneessa pistää miettimään starttaako kylmästä ilman lämmitystä :lol: Kolme tuntia lämmössä ja lähti kuin palmun alta :wink: Laatikon vaihdot oli miehekkään jämäkät kun modulaattori ei ole ohjaamassa lainkaan :eek: Matkalla tienvarteen jääneitä: Audi A4, Peugeot 405 - aika vähäistä oli mutta huomiseksi on luvattu enemmän pakkasta joten katsotaanpa miten sitten :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Näin tänään 124:n paikallisen voorttiliikkeen/korjaamon pihassa pelti auki, ja köyttä nokassa, oli vissiin joku tiiseli
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
zyys
Viestit: 728
Liittynyt: 30.9.2005 20:23

Viesti Kirjoittaja zyys »

HVM kirjoitti:
Mariini kirjoitti:OT: Noihin voisit saada eloa jos pakkanen pysyy samana tai vähän hellittää kun tankkaat hiukkasen bensaa sekaan. Notkistaa sen kesälaadun.
Max 30%, sitten alkavat syttymisvaikeudet. :idea:
Juu :lol: , vanha juttu, kermaani myös keksi bensalle käyttöö jo 1939 :biggun: .

Messerschmidtin lentomoottori DB601 oli MB:n tekele.
Ohjeen mukaan pakkasstarttia varten piti nuijaan kaataa bensaa lämpimän öljyn joukkoon - josjakun kone palasi sotalennolta - ja hetki tyhjäkäyntiä.
Bensaa kaadettiin öljyn sekaan taulukosta katsottavien tietojen mukaan. Pakkanen luonnollisesti vaikutti bensan määrään.
Oli sitten valmiiksi notkeaa sotkua koneessa pakkasstarttia varten.

Lämmityskäyttö kesti sitten vastaavasti pidempään että öjyt lämpes ja bensa haihtu.
Voisin löytää kätköistäni ko. taulukon - kuka haluaa kokeilla :mrgreen: .
Kelit on nyt tutkimukseen sopivat.

Koneen peruskorjausväli oli n. 100h, jos ei ammuttu sitä enne alas.
Viimeksi muokannut zyys, 19.1.2006 23:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
. . .
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Ai niin, kun tulin illalla töistä kotiin, tuli naapurin rellu nilkuttaen vastaan. Hyytyi tien poskeen. Ja se toinen naapurihan rellunsa hinautti kotipihastaan jo joskus viime viikolla :lol:
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1592
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

zyys kirjoitti: Messerschmidtin lentomoottori DB601 oli MB:n tekele.
Kuva

:D
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Viesti Kirjoittaja Generig »

Nyt alkaa olla siinä rajoilla että uskaltaako enää autoon luottaa. -24 ja hyvin vaivaisen pyörityksen jälkeen käyntiin. Lämppäriähän ei siis ole. 10 min lämmitystä ja sitten peruuttamalla ruudusta pois. No eteenpäin ei sitten mentykkään, laatikko oli sitä mieltä. Toinen 10 min ja sitten tilanne laukesi. Tuota se laatikko on tehnyt muutamaan otteeseen ennemminkin joten tiesi olla huolestumatta pahemmin.

Onkohan xenonit jotenkin pakkasarkoja. Eilen kanitti kuskin puoli, tänään apukuskin. Napsuttamalla syttyy kyllä.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
Avatar
Vilenin Herttua
MIESASIAMIES
Viestit: 879
Liittynyt: 22.12.2005 15:06

Viesti Kirjoittaja Vilenin Herttua »

Wikke kirjoitti:
zyys kirjoitti: Messerschmidtin lentomoottori DB601 oli MB:n tekele.

:D
Mitä, ei kai Wikke omista DB601:stä? :shock:
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Aamun saldo jäi yllättävän vaisuksi (hyytyneiden osalta siis):
-Toyota Carina II
-Volkswagen Golf Variant

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Kilometritolppia työmatkan varrelta:

Opel Omega
Mazda, joku 323 tms.
Opel Kadett, D-sarjaa
VW Transporter
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

Nonnih, suuri seikkailu Väyrysen ihmeelliseen sähkömaailmaan jatkuu :shock:

Testilämmittelylenkiltä palatessa laittelin auton roikkaan kiinni ja olin
siirtymässä sisätiloihin kun kuulin että keskuslukko naksautti ovet
kiinni. Ajattelin että taisin huomaamattani painaa kaukohjainavaimesta
ovet kiinni :? Avasin lukituksen uudelleen ja tulin sisälle. Äsken menin
tsekkaamaan tilanteen, ovet lukossa! :shock:

Vaikuttaa aika epäluotettavalle ko. tapahtuma. Onneksi avain oli auton
ulkopuolella. Akun miinusnapa on nyt irti eli resetointi on taas vaihteeksi
menossa.

Katsotaan kuinka etenee.

Heikki
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Työmatkalta bongattu....pakkanen siis nousi töihin päin ajaessa -24:stä -32 asteeseen. -24,5 tien poskessa lava-transit, -25 volvo 740, -26 farkku-sierra, -28 audi a4 jota volvo v70 oli hinaamassa, -29 pari turakin rekkaa...merkkejä en pannut merkille, -29 ford escort n.-95~, -29 ford orion, -30 peugeot 407....Eli 2 käden sormiin mahtui vielä 40km:n matkalta bongatut :D

Ainiin paras oli matkalla bongatuista rekoista toinen, puoliperää koittivat iivanat hinata transitilla :lol: En tiedä mikä oli määränpää mutta eteneminen ei näyttänyt oikein luonnistuvan... :lol: :lol:
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1592
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Vilenin Herttua kirjoitti: Mitä, ei kai Wikke omista DB601:stä? :shock:
En valitettavasti :( Kävin viime vuonna Calais'sa WW2-museossa ja näppäsin kuvan tuosta koneesta. Päällä on lappu jossa lukee: "1300 HP. DAIMLER BENZ 601A FROM A MESSERSCHMITT BF109 Aircraft found at Coque". Onkohan tuo OM601:n esiaste :twisted:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vilenin Herttua
MIESASIAMIES
Viestit: 879
Liittynyt: 22.12.2005 15:06

Viesti Kirjoittaja Vilenin Herttua »

Wikke kirjoitti:
Vilenin Herttua kirjoitti: Mitä, ei kai Wikke omista DB601:stä? :shock:
En valitettavasti :( Kävin viime vuonna Calais'sa WW2-museossa ja näppäsin kuvan tuosta koneesta. Päällä on lappu jossa lukee: "1300 HP. DAIMLER BENZ 601A FROM A MESSERSCHMITT BF109 Aircraft found at Coque". Onkohan tuo OM601:n esiaste :twisted:
Tuollainen puleerattuna ja jalustalla työhuoneessa. Olisi mahtava.

Et sattumoisin ollut häämatkalla? :D Vaimon kanssa käytiin taannoin Pariisissa, ja vaadin pistäytymistä Pariisin sotamuseossa vaikka mikä olisi, vaikka kuinka huonoa onnea tuottaisi... :D
Avatar
Vilenin Herttua
MIESASIAMIES
Viestit: 879
Liittynyt: 22.12.2005 15:06

Viesti Kirjoittaja Vilenin Herttua »

Wikke kirjoitti:[Onkohan tuo OM601:n esiaste :twisted:
Ainakin molemmat ovat päässeet kiertämään maailmaa!
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1592
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Vilenin Herttua kirjoitti:Tuollainen puleerattuna ja jalustalla työhuoneessa. Olisi mahtava.

Et sattumoisin ollut häämatkalla? :D Vaimon kanssa käytiin taannoin Pariisissa, ja vaadin pistäytymistä Pariisin sotamuseossa vaikka mikä olisi, vaikka kuinka huonoa onnea tuottaisi... :D
Hieno konehan tuo on! En ollut häämatkalla, ihan lomamatkalla poikaporukassa, oli aikaa kierrellä tuommoisia museoita. :lol:

Jotta ei ihan pysytä aiheessa, niin kohta lähden Oulusta Torniota kohti.. Pakkasta -26,5°C. Auto on ollut 13 tuntia roikan nokassa. Saas nähdä näkyykö välillä kilometritolppia .
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Eilen oli valakonen transami eli Frod Transit huilaamassa ja tänään Sierra :shock: :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Juhis
Viestit: 324
Liittynyt: 05.11.2005 21:24
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Juhis »

Boss kirjoitti:Ainiin paras oli matkalla bongatuista rekoista toinen, puoliperää koittivat iivanat hinata transitilla :lol: En tiedä mikä oli määränpää mutta eteneminen ei näyttänyt oikein luonnistuvan... :lol: :lol:
Kerran tuli puhetta ajokortiista erään viimapään kans. Sano että kyllä hänellä on peräti yhdistelmäkortti, mutta se vaan on Puistolla (paikallinen nimismies) :D Tiedustelin mitä se siellä, kehu että otti sen pois kun hinasin linja-autoo mersulla 8) Yksilön tuntien veikkasin että promillejako päässä hinasit kuorma-autolla, sano että oli promilleja eikä kuulemma henkilöautolla saisi hinata :shock: :lol:
123 Lang koska tila-autosta ei kehtaa nousta julkisella paikalla...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”