Forumilaiset, esitelkääpä ajopelejänne ! Muutakin kuin MB.

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Korjaamon Vitossa on kuusivaihteinen loota ja yhtä veivaamistahan se kaupungilla ajaminen on ... voimaa kun ei ole alle 2300 kierroksen juuri minkään vertaa.
jkvi
Viestit: 460
Liittynyt: 05.11.2005 19:43
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja jkvi »

Ari66; No juu, jos siellä kaupungissa tarvitaan tosiaan kokonaan tuo 0-200 km/h väli niin sitten. Minä kun olen maalta niin enpä tosiaankaan ihan tarkkaan tiedä tuosta kaupunkiliikenteestä :?:
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

No ei 0-200 kaupungissa tarvita.
Mutta 0-110 on käytännössä nopeudet kaupungissa ja kehäteillä.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

Kyllä itseänikin arvelutti tuon vekottimen hankinta, mutta Rouvan ei tarvitse juurikaan kaupungissa ajella - viisaampana kuin minä hän menee maalikylään julkisilla. :shock:
Hänen ajoon tuo tulee, kodin ja työpaikan välillä ei yhtään liikennevaloa ja noppeusrajoitukset 50 ja 100 välillä.
Perheen edustuskulkine 1986 250D - tietenkin :D
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

jkvi kirjoitti:pärjää vähemmälläkin vekslaamisella jos ei halua koko ajan yrittää painaa kuin Kankkunen parhaina päivinä. Joskus parhaillaan tarvii koskea tuohon keppiin ihan yhtä harvoin kuin siinä automaatissa.
Ainakin jos ajaa niinkuin sotaveteraani-isäni taunuksellaan, kolmosella liikkeelle ja samalla vaihteella perille asti :shock: Kytkinhän on muutenkin kuluvaa osaa, eikös se kiihdytysvehkeissäkin niputeta uusiksi noin kymmenen lähdön välein :lol:

Eikös automaattivaihteisto ole se ameerikkalaisissa autoissa oleva kumma systeemi johon hyytyy kahdeksanmukisen moottorin tehoista kolmasosa? Niitäkö on jo euroautoissakin? Mitäs ajamista se on jos ei pääse kytkintä pumppaamaan ja keppiä heiluttamaan :oops:

Hiano passsatti Ruojalla!
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Taktik
Viestit: 500
Liittynyt: 02.11.2006 13:31
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Taktik »

Tuommosella kurapyörällä tulee hiekkateitä koluttua:
http://img.photobucket.com/albums/v468/ ... A71186.jpg
Sjtv
Tuning-Ässä
Viestit: 391
Liittynyt: 19.9.2005 21:05

Viesti Kirjoittaja Sjtv »

-83 ghia eskortti jonkinlaisella pikkukoneella. Sähkölasia ja muita herkkuja lisävarustelistaltakin ja just pyörähti eka satatonnia täyteen mittariin. Ei oo valmistettu saksassa eikä brasiliassa vaan on epsaniassa tehty malli.

Helvetin ruma konepeltikin kun joku koittanu valoluomee hitsata siihen ja ralliäänet suhahtelun kera putkesta kuuluu :)
Gti masta seka riisseli tatsuni.
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2444
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

no meidän pihassa seisoo kahden Mersun lisäksi vielä kaks kappaletta 2.3 koneella olevia Saab 9000:sia( velipoika on saabisti :lol: ja isäukko ajelee olosuhteiden pakosta nyt saabilla,kun sen vanha W123 300diesel päätti keventyä omia aikojaan suomen olosuhteissa,eli kuppa iski eikä sitä ehtinnyt enää kukaan penkittämään kuntoon)...että tälläinen tapaus tällä kertaa :P
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
Avatar
AkiH
Viestit: 413
Liittynyt: 03.11.2006 22:07
Paikkakunta: Nurmes
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AkiH »

Paremman tekemisen puutteessa taidan minäkin esitellä autojani.

Nissan Sunny 1.5 GL vm. 1985

Tämä sunny on ensimmäinen oma autoni. Ostettaessa vuoden 2005 loppiaisena mittarissa oli n. 274 000 km, nyt 314 500. Tällä hetkellä auto on tallissa seisonnassa odottamassa parempia aikoja.

Kuva

Nissan Sunny 1.5 GL vm. 1986

Tämä edellisen Sunnyn identtinen kaksoissisar löytyi Sotkamosta maaliskuussa 2007. Ostohetkellä mittarissa oli 238 000 km, nyt 250 500. Aluvanteet ja keskiökapselit ovat tarttuneet mukaan matkan varrelta.

Kuva

Kuva

Nissan Sunny 1.5 GL vm. 1986

Tämän Coupén löysin romuttamolta syyskuussa 2007. Pakkohan se oli sieltä pelastaa, koska tuo on korimalliltaan kiva ja ainakin pikaisesti katsottua kohtuullisen hyväkuntoinen. Kansi taitaa kylläkin olla halki, mutta näihin taitaa vielä koneen osia löytyä. Kesällä 2008 katsotaan, mitä sille tehdään. Jos sen saisi vielä takaisin kilpien väliinkin, kukapa tietää.

Kuva

Kuva

Että sellaisia tällä kertaa. Saa kommentoida, kiitos.
NIssan Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Nissan Primera (P11) 2.0 GT '99
Nissan Micra (K12) 160 SR '05
Datsun Patrol (160) 3.3D STW '83

Mesen Porkkanaklubi ®
Mesen Coupeklubi ®
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Itsekin olen omistanut Sunnyn, hiukka uudemman -88 1.6SGX 5-ovisen (onkos se nyt N13 sarjaa?). Oli hyvä peli sen aikaa kun käytössä oli, joskin kytkin hajosi pari kertaa. Sunny voisi kelvata vieläkin vaikkapa kakkosautoksi kauppareissuille yms.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
toni1976
Viestit: 393
Liittynyt: 20.6.2007 16:45
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Tässäpä pientä esittelyä meidän perheen muista kulkuneuvoista.
Ykkösauto on yleensä vaimokkeen käytössä, joten minun pitää turvautua varakulkineisiin :wink:
Kesäkulkine:

Kuva

Talvikulkine:

Kuva

Kesäkulkineena työmatkoilla ja asiointireissuilla on toiminut jo kolmatta kesää Lombardia moposkootteri. Se on iso ja vakaa ajettava. Kulkee riittävästi (65 km/h vakiona) ja halpaan hintaan on saatu melkoisen luotettava paketti. Yli 6000 km olen ajellut ilman isompia murheita.
Talvet kuljetaan töissä N13 korimallin Sunnyllä. Vaimokkeen nimissähän tämä on, mutta enimmäkseen minun ajossa. Tämä ikiliikkuja ei jätä pulaan! Tervepeltinen ja toimiva, jolla ajettu 270000 km.
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Avatar
OH2KV
Viestit: 22
Liittynyt: 04.9.2007 22:54
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja OH2KV »

Laitan pienemmän kuvan autostani, mikäli osaan, ohjeitakin taisi jossakin olla.

Kuva odotellessa harrasteajoneuvosta

Solifer SuperMakee vm -79, kulkee enemmän kuin uskallan ajaa.
Kuva

Mersua ei vielä ole. Hyvät sivut.
Avatar
vito500tkm
Viestit: 276
Liittynyt: 10.12.2006 21:40
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Ford sierra tuli ostettua :eec: . Aina oon voortia haukkunu, mutta nyt kun alle 1000e ei muuta takapotkua saa kuin noita sieran romuja niin riesa tuli ostettua.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

vito500tkm kirjoitti:Ford sierra tuli ostettua :eec: . Aina oon voortia haukkunu, mutta nyt kun alle 1000e ei muuta takapotkua saa kuin noita sieran romuja niin riesa tuli ostettua.
Joo sierrat on ihan kivoja vielä ajaa, vaikka fordeja minäkin haukun, kaverilla kun vaan sattuu olemaan 91 2.0 dohc sierra, ohjauskin kohtuu ripee, 2,5 kierrosta laidasta laitaan, niin kyllä on vaan kiva ajella... Tosin perkele kun sitäkin joutuu välillä huoltamaan... Kuten tuossa kännykällä otetutta kuvassa, sierra on pukkien päällä, rättinivel vaihdettiin tuolloin..

Mutta asiaan... Itellähän on tuollainen mazdan käkkänä, joka siis on autobildin testin mukaan 0,1 pistettä parempi kuin mersu, jonka kyllä voin varmaan allekirjoittaakin, helkkarin hyviä autoja mazda tekee, luotettavia jne...

Kuva
Kuva <- Kliks

No, tänään sitte huomasin vähä kivemman pikku vian, tämä ei ole enää ominaisuus...
Kuva
Lisää kuvia aiheeseen liittyen Tästä
Harvinaisen hyväpeltinen BF-korinen 323 Mazda siis kyseessä, nyt vaan tuo pikku uima-allas on vähä kyllä sitä ruskeaa tuholaista tuonne autoon saanut, kuskin oviaukon etuosassa, siinä helmapalkissa on tuota perhanan liimamassaa (mitä on ovissa yms, missä on pellin sauma) ja siellähän on sitte vähä vesi myllertäny.. Mut luojan kiitos huomasin tuon vian nytte, ois voinu talvella olla aika hassu fiilis, ku on jääpohja... :shock:

Tosin vielä ei ole ihan selvää mistä tuo sitä vettä vuotaa, yks paikka on ainakin tiedossa, mihin sitä vettä tulee tippumalla, sitä en tiiä vuotaako jostain muualta sitten vielä... Mutta sekin paikka, mistä se sitä tiputtaa, on vielä tietämättömissä...

edit: niin, ja auto pitäis katsastaa 26 päivä viimeistään... JOS lähen sitä katsastamaan, niin veikkaampa ettei ole muuten lattiamattoa autossa... :cry:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
MJF
VW-1,6D-superturbottaja
Viestit: 611
Liittynyt: 03.10.2005 22:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

Autot vaihtuu, mutta VAG-konsernissa pysytään :D
Viimetalven käyttöpassatti tuli kiillotettua komian punaseksi ja myytyä Äitille. Muuten hirmu hyvä auto, mutta pensakoneella... Liian hyvä jopa dieselöitäväksi :shock: Passattiin kun on tottunut niin Passatti tuli hommattua tilallekin. Kaveri koittanut kesän kaupitella Farkkupaku-Passattia vuosimalliltaan ´84. Ei tuntunut kenellekään kelpaavan niin minä sitten ostin itselle. Tavalliset autot on tylsiä, joten tässäkin on vähän erilainen tekniikka. Moottori on vakiokuntoinen alkujaan 100 Audia liikuttanut parilitrainen viispyttyinen turbodiisseli. Aika näyttää kuinka kauan se pysyy vakiokunnossa, laiskalta tuntuu :roll:
Ja tämän hetken harraste-Volkkarihan näyttääkin nyt tältä Keulalla Audin ajoista jatkojalostettu vanha kunnon kammiodiisseli reilun 1,7 litran tilavuudella. Varttimaililla koitettiin kesällä kulkea tällä, kunnon aikaa ei vesisateen takia saatu :( Vähän vihjeitä tehoreservistä antoi kuitenkin edellisen illan testeissä ajettu 160,5kmh loppunopeus. Kuvassa olevilla renkailla ajettiin, pikkasen meinas olla liukasta lähdössä :lol: Muutama viikko siinä sitten vierähtikin ennen kuin viime lauantaina pääsi Holysmoke Dynodayssa penkkiin, 223hv löytyi koneesta. Tästä vielä olis tarkoitus parantaa syksyn aikana, vielä on vinkeitä jäljellä...
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Tuo MJF:n sciroccohan on melkoinen sleepperi :wink: ,vakion näköinen mutta reilusti tehoa silti.Mites muuten kone pysyy nipussa noilla tehoilla :?: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

jari_w123 kirjoitti:Tuo MJF:n sciroccohan on melkoinen sleepperi :wink:
No eikös miun Jetta sitten muka oo? Enemmänhän tuo painaa, ja selekeesti vähemmänhän siinä on tehoa. Tahtoo olla kanssa sleepperi-kuski! :supersad:

(Takakontista löyty joku tyyppitarra, jossa seisoo jotta 266Kw. Silimäliäkäriin en lähe.) :no:
MJF
VW-1,6D-superturbottaja
Viestit: 611
Liittynyt: 03.10.2005 22:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

jari_w123 kirjoitti:Tuo MJF:n sciroccohan on melkoinen sleepperi :wink: ,vakion näköinen mutta reilusti tehoa silti.Mites muuten kone pysyy nipussa noilla tehoilla :?: .
Tuommosesta itte tykkään: vakion näkönen päälle ja kulkee :D Teho/painosuhde alkaa olla jo hyvissä lukemissa, omapainoa on 820kg. Koneessa on alakerrassa tämän ja tämän näköstä palikkaa. Nuo auttanee kestämisessä ihan kohtuullisesti :wink: Kansikin kestää kun ei päästä lämpiään, lämpöongelmia ei vielä ole ollut yhtään. Tiivisteen kestosta ei sitten tiedäkään, ainakin tuon 2,5bar on kestänyt ajella :) 2000km vasta takana noilla tehoilla...
HVM kirjoitti:No eikös miun Jetta sitten muka oo? Enemmänhän tuo painaa, ja selekeesti vähemmänhän siinä on tehoa. Tahtoo olla kanssa sleepperi-kuski! supersad

(Takakontista löyty joku tyyppitarra, jossa seisoo jotta 266Kw. Silimäliäkäriin en lähe.) no
Jetassa onkin hyvän sleeperin määritteet. Enemmän painoa ja vähemmän tehoa, tosi nukkuja :shock: Kai se jotenkin 266 kilowatilla liikkuu, luulis ainakin :lol:
Justiin sain kahlattua Jetta-topicin läpi, komia sekin on :D
Avatar
lampinen
Viestit: 25
Liittynyt: 02.10.2005 18:48
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja lampinen »

Viimeksi muokannut lampinen, 21.9.2007 22:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-01 c203 200cdi.
-81 lada 2,0tc turbo.
ex.-95 c220d.
Avatar
Iippo Vinetto
Autoencyklopedia
Viestit: 1538
Liittynyt: 23.5.2006 17:58
Paikkakunta: Tampereen alla, Hangon yllä.

Viesti Kirjoittaja Iippo Vinetto »

:eec: HIENO!
Älkää polttako itteenne loppuun!
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Varsin upea Lada, oon hämmästelly aiemminkin :shock:
Oma menee piakkoin talviunille, ja sydäntalvella sitten herätellään taas sitä toista... :lol:
2106 "Superi"
240 "Smurffi"
740 Turbo "Bejbe"
2103 "Sipuli"
300 D
Kuva
Avatar
lampinen
Viestit: 25
Liittynyt: 02.10.2005 18:48
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja lampinen »

Toi toimii kakkos autona ja leikkikaluna. :lol:
-01 c203 200cdi.
-81 lada 2,0tc turbo.
ex.-95 c220d.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

:shock: Älyttömän hieno :ope:
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Kyllä vetää Lampisen Lada kateelliseksi. Itse ole uneksinut aidosta Mirafiorista mutta kun niitä ei enää saa mistään :ää:
MJF
VW-1,6D-superturbottaja
Viestit: 611
Liittynyt: 03.10.2005 22:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

Hieno on Lada, hyvin asialliseen tyyliin on rakennettu :D Varmaan sekin kulkee ihan mukavasti :shock:
Avatar
rami v
Viestit: 405
Liittynyt: 09.4.2006 16:38
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja rami v »

siisti lada... asiallisesti rakenneltu 8)
® Mesen linttaklubi


MB 230 CE vm.89
Avatar
lampinen
Viestit: 25
Liittynyt: 02.10.2005 18:48
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja lampinen »

Kiitos.kyllä toi ladaks kulkee sopivasti....uusi moottori on tekellä joka kestää enemmän ahtoja jospa sit riittäis vähäks aikaa. :lol:
-01 c203 200cdi.
-81 lada 2,0tc turbo.
ex.-95 c220d.
Avatar
puuhapena
Viestit: 680
Liittynyt: 25.7.2006 20:47
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja puuhapena »

tuo teinitähti tuli mulle vaihdossa kun myin tämän pois :arrow:
http://i166.photobucket.com/albums/u118 ... G_0035.jpg
Oi mikä ihana mies. Naisten ja eläinten ystävä ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
Avatar
fantasos
Viestit: 108
Liittynyt: 20.7.2006 0:50
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fantasos »

Mitämitä? Esitelkää autojanne?

Tässä meikäläisen kulkuneuvo ja tottakai nuori kaunis neiti konepellillä (kuvaan saa lisätarkkuutta klikkaamalla sitä):
Kuva
Lisätietoja autosta (myös lisäkuvia) saa kun klikkaa tästä.

-Fantasos, tuomittu elinkautiseen Rellun kanssa. :roll:
"Jos ajan Volvolla, olen vastuuni tunteva perheenisä.
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Avatar
jtv000
Viestit: 209
Liittynyt: 16.7.2007 0:32

Viesti Kirjoittaja jtv000 »

No, kohta lähdetään taas perheen "järkikulkineella" vierasreissulle ( mersussa kun vielä menossa ajan-vaan-pakolliset-kunnes-Kunnossa-aika)

Järkikulkine on tuo Skodan pikkukippo, fabia diesel combina, myyntiäkin foorumilla on yritetty kun tuntuu liian hienolta/uudelta tänne maalle.

Autoja on ollut vasta muutama, nissan sunny, ford mondeo ja 2*ford focus, nyt tuo mese250D ja skoda. "Parhaimmat" automuistot on kun koko suku ajoi toyotaa :) isosedän corolla 1.6 sedanista, kummitädin miehellä samaan aikaan pyöreäperäinen corolla, äidillä samoin ja enolla 96 saab ( poikkeus vahvistaa säännön) Äidillä ehti vielä oleen aito 1.3 dx metallisinisenä, joskus vielä pakko ostaa vastaava. Kiitos kaikille mielenkiintoisesta esittelyistä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”