Mese goes extreme: HVM:n talviauto - Ready to rumble?

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Harju kirjoitti:
HVM kirjoitti:
Vanteet on hirmu komeat, ei huuda muuta kuin korkeampia kumeja. :idea:
Joku sentään ymmärtää komeiden vanteiden päälle 8)
No eikös tämä ole todistettu jo sataan kertaan? 8)

ahonen v kirjoitti:
veskola kirjoitti:siinä koneen edessä etummainen 'hydraulinen' moottorintukityyny voi olla rikki.
Kaverin golffissa tuo oli rikki ja moottori ei meinannu pysyä kolossaan kun anto kierroksia, väkisin yritti tulla kurkkimaan :lol:
Pitääpä puistella konetta. Pakoputken supsuttelu puoltaisi tätä teoriaa. :idea: Ääni muistuttaa muuten suunnilleen sitä, kuin laitaisi tyhjään maitolaatikkoon pinon lautasia, ja "rumpsauttaisi" sitä. :shock: Ei kuulu kuin ikkuna auki ajaessa, ja keulalta tuntuu kuuluvan. Mietin jo sitäkin, että oliskohan katista rojut irti? Kaasutellessa ei kylläkään helise... :roll:

Parille ovelle saattaisi olla käyttöä, samaten tankinluukun kuopan pelleille ja takaluukun kannelle. Löytyykö keltään, ja löytyykö jopa punaisena? :idea: Ja
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mun mielestä noita ovenkahvoja ei pysty "korjaamaan" kunnolla. Itse yritin *), mutta huonot niistä tuli. Siellä on kulunut sellainen valettu mokkula, joten kahvanliipaisin painuu liian syvälle ennen kuin lukon mekanismi aukeaa.

Tietysti jos on metallinvaluvehkeet niin sitten. :lol:

*) sen takia vaihdoin 3 koriseen, niissä on erilainen kahva.
HVM kirjoitti:Löytyykö keltään, ja löytyykö jopa punaisena? :idea: Ja
Multa löytyy takapyörän laakeri ja kaasutinkoneisen ilmansuodatin, sekä talvirenkaat peltivanteilla, erittäin huonot vaikka urasyvyyttä ja nastoja on vaika muille jakaa
Avatar
CDTA
Viestit: 1617
Liittynyt: 02.11.2006 1:27
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja CDTA »

HVM kirjoitti:No entäs ne puukylet? Mistä viilua? Siis viilutarraa. :idea: Kuka tarjoaa? :lol:
Ei mitään teippivirityksiä vaan painekyllästettyä trallilautaa :ope:
veskola kirjoitti:Ilmeisesti alatukivarsi ja puslat oli jo vaihdettu
Tuskin alustassa tai tekniikassa on mitään suurempaa häikkää koska auto on tosihyvä ajaa, menee suoraan ei vetele vedossa eikä jarrutuksissa. Kone vääntää, vetää ja kiertää hyvin, vaihteet vaihtu niin kuin pitää eikä laatikko pitänyt itsestään sen suurempaa meteliä. Eli kyllä tää Jetta on hinta/laatusuhteeltaan ERINOMAINEN :!:
Kuva
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

veskola kirjoitti:
Multa löytyy takapyörän laakeri
Vänkärin puoli ääntää (rap-rap), eli ostan sen jos postikulut ja laakeri eivät kustanna enempää kuin laakeri paikallisessa, eli sen kympin. :idea: :lol:

Kannattaa varsin noutaa tuosta 500m päästä. :roll:

Sen verran tuossa taas touhusin, että uusin maakaapelin akulta runkoon, sekä rungosta kytkinkoppaan. Kas kummaa, startti pyörii kuin HVM Stockmannilla, ja autoon ilmestyi jonkinlaiset valotkin. :shock:

Nyt kun vielä saadaan se relehässäkkä paikalleen niin.... :eec: (Ja sitten lisävalot.)

Nyt on ruokatunti, seuraavana aletaan irrottelamaan eturenkaita, ja etsimään keulan räminää. :idea:

On se meillä Kaapon kanssa haastavaa tämä luksus-autoilu. :|
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Knoppitietona sen verran että viis-satasessa bemarissa on sama laakeri, tosin etupäässä :shock: Sarja on muuten volsun kanssa sama, mutta bemarin satsiin ei kuulu rasvakuppia :roll:

Ainakin itselläni nuo takapään laakerit eivät kestäneet yhtään jos ne veti sellaiseen normaalikireyteen eli ihan-ihan aavistus välystä. Sitten kun jätti kunnolla välyksiä niin kestivätkin hyvin...
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Aha. No tietääpä nyt että mitä autoja kannattaa purkaa, kun tuolla yössä liikkuu. :idea:

Kiitos kiristysvinkistä, yleensä tulee vedettyä aika välyksettömiksi nuo laakerit. Heittokellomiehet pää kiinni. :idea: :lol:
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

No tottahan tuohon joku kommentoi ettei niitä noin kiristetä. Mutta se nyt vain oli sellainen huomio minkä itse tein, en ota vastuuta jos pyörän napa pyörii Smackin ikkunasta tupaan :lol:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

AM kirjoitti:en ota vastuuta jos pyörän napa pyörii Smackin ikkunasta tupaan :lol:
Se on ollu kiinni jo ainakin 5 vuotta! :supersad: Että ei siinä ainakaan kukaan loukkaannu, jos näin pääsee käymään. :lol:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

veskola kirjoitti:Ilmeisesti alatukivarsi ja puslat oli jo vaihdettu
Tuskin alustassa tai tekniikassa on mitään suurempaa häikkää koska auto on tosihyvä ajaa, menee suoraan ei vetele vedossa eikä jarrutuksissa. Kone vääntää, vetää ja kiertää hyvin, vaihteet vaihtu niin kuin pitää eikä laatikko pitänyt itsestään sen suurempaa meteliä. Eli kyllä tää Jetta on hinta/laatusuhteeltaan ERINOMAINEN :!:[/quote]
eiks ookki niistä takapyörän laakereista meijän paikallinen tarvike kauppias kehu jotta ne vanhat laakerit oli heikkoja ja nyt siihen saa jotain
vahvistettua laakeria :?: ja sama hinta :!: laitan sulle synteettistä rasvaa jos olis osote tallessa tai sitten moluppia :?:
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

HVM kirjoitti: On se meillä Kaapon kanssa haastavaa tämä luksus-autoilu. :|
Kyllä näin on, taidat päästä kuitenkin halvemmalla :evil: . Nyt on tekniikkaan uponnut jo 197 ekkua (uusi akku + pa-systeemin hilppeet ja imusarjan tiiviste).
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kaapo kirjoitti:
HVM kirjoitti: On se meillä Kaapon kanssa haastavaa tämä luksus-autoilu. :|
Kyllä näin on, taidat päästä kuitenkin halvemmalla :evil: . Nyt on tekniikkaan uponnut jo 197 ekkua (uusi akku + pa-systeemin hilppeet ja imusarjan tiiviste).
Täällä puhutaan vielä kympeistä, ja mitään pakollista korjattavaahan tässä autossa ei sinällään ole ollut. Nämä on sijoituskohteita, joihin kannattaa suoltaa pätäkkää oli sitten tarvista taikka ei. 8) :lol:

Veikkaan, että keväällä on Jettaan sijoitettuna peruinteisesti se jokunen tonni. Ostin jo optimistisesti kilon pakkelia. :idea: :lol: Tästä se lähtee. :ope:
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

HVM kirjoitti: Veikkaan, että keväällä on Jettaan sijoitettuna peruinteisesti se jokunen tonni. :ope:
Sittenhän se alkaa olla vasta oikeassa kurssissaan. Sen sijaan saapashousuisen vähemmistökansalaisen laskuopilla Jetta on hankintahinnassaan juuri nyt, ilman Bilteman osia ja leipälaskua. :lol:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

HVM kirjoitti: Se on ollu kiinni jo ainakin 5 vuotta! :supersad: Että ei siinä ainakaan kukaan loukkaannu, jos näin pääsee käymään. :lol:
:ttu: Ainoa paikka minkä sieltä muistan, tai ainakin muistelisin että olen siellä joskus käynyt :roll:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Jaha, anteeksi, mutta keskeytän hetkeksi keskustelunne kuivalla autoasialla :shock: :

"Vika" taisi löytyä:

Kuva

Pakopuken lämpösuojan etummaiset jousiprikat oli karisseet pois, joten korjasin tilanteen näin. Hitsarit silmät kiinni, luvassa järkyttävää gas-in-the-ass-only -saumaa, eli mittari ri käynyt jovihava-mallin pulloon:

Kuva

Täytelangalla mutteri ja prikka kiinni... :roll:

Kyllä muuten jaksaa inhottaa heittäytyä selälleen tuohon p*skaisella tallin lattialle... :? Ennemmin melkein makoilisi märällä pihamaalla. :?
Kuva

Mikistä unohtu pyyhkiä pölyt, ennen kuin otin kuvan! :supersad:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

OT:
Toinen kuva oli kyllä taattua EBT-Studion päävalokuvaajan jälkeä. :lol:

Hyvä että räminän syy selvisi. Harva asia kismittää niin paljon kuin joku rämisevä / kitisevä osa autossa.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

HVM kirjoitti:mittari ri käynyt jovihava-mallin pulloon:
Täh? Touhottaja-mallin mittarit kävi urmeasti jovihava-mallin pulloon, mitkähän mittarit ne sitten sulla on? Happipullon sukelluspaineenalentaja?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

jovihava kirjoitti:
HVM kirjoitti:mittari ri käynyt jovihava-mallin pulloon:
Täh? Touhottaja-mallin mittarit kävi urmeasti jovihava-mallin pulloon, mitkähän mittarit ne sitten sulla on? Happipullon sukelluspaineenalentaja?
En tiijä, tää on joku mikin mukana tullu tyttöjen mittari. :roll: Eipä se mitä haittaa, ostellaan käypänen. :idea:

Ristolle lisää kuvaa :twisted:

Kuva

Nyt kulukoo virtakin. :D
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

HVM kirjoitti:Ristolle lisää kuvaa :twisted:

Nyt kulukoo virtakin. :D
No nyt on Volskussa totiset touvit. :halm:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Roisto kirjoitti: Harva asia kismittää niin paljon kuin joku rämisevä / kitisevä osa autossa.

t.
Risto
Näin on, tämän johdosta tutkimukset jatkuvatkin - koeajo paljasti räminän olevan ennallaan. Pyörä pois ja auton alle :lol: :arrow:
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

audimies kirjoitti: Ois nyt "Thyyning" miehen luullut huomaavan , että ei oo flare? :shock:
Oli pakko päästä pätemään , joskus? :lol:
:lol: No enhän minä noista volkkareista nyt Noin tarkkaan tiedä :lol: Nii joo, puuttuhan se tehostin eräästä GTI 16V volkkaristakin :? No "Flair" tarra puuttuu, mutta arvelin että on painepesurilla huuhtoutunut nurmikolle.

Nii onko se rämähdys siis peltinen, ei mikään kolahdus? Jos sellaista ihme kolinaa kuuluisi niin varmuudella olisi tolpan yläpään laakeri.No ei varmaan sitten sellainen ääni...
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Pakoputken kannakkeet kaikki ok, joskus meinaan melkein purkasin koko auton ennenkuin tajusin että putken kiinnike oli murtunut osittain irti ja jumankauta kun se rätinä häiritsi, aina kierroksilla 2000-2200 :x ? Ja voi se syyllinen olla vieläkin vaikka tuo lämpösuoja, ääntääkö se kaiken aikaa?
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

jovihava kirjoitti:
HVM kirjoitti:mittari ri käynyt jovihava-mallin pulloon:
Täh? Touhottaja-mallin mittarit kävi urmeasti jovihava-mallin pulloon, mitkähän mittarit ne sitten sulla on? Happipullon sukelluspaineenalentaja?
joo noissa suojakaasu pulloissa on eri kierteet,misonin ja hiili pullossa eri kierteet. en oo ihan varma, mutta jovihavan taitaa käyvä molempiin pulloihin :roll: HVM:llä on varmaan misoniin käypä mutteri :shock: jos ei menny hiili pulloon :!:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Pelitinen rämähdys on, ja veikkaan samaa kuin Boss: sama pelti rämisee edelleen. :idea: Nyt on väliin tungettu puuta, eli kohta palaa eikä rämise. :idea: :lol:

Mittari on varsin misonipulloon, se on väljä kierteelleen.

Flair teillä on housussa, tämä on 1.8 EBT :idea:
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Ei yläpään laakeri rämise? :shock: Ainuaksi syyksi ajattelisin , että jarrusatulat + palat kolisee.
Potkippas sitä eturengasta edestä--> taaksepäin koliseeko/räimiseekö? :roll: . Jos helinä jatkuu tutki vielä etutukivarsien takapään puslat. Ei vaikuta mopon ohjauksee , mutta heliseepi kuin pikkulapsen helistin illalla , kun isi tahtoo olla rauhassa :wink: .
Noita yläpään laakereita vois kyllä epäillä , sillä kuskihan ilmoitti silloin , että on raskas käännellä :roll: . Odotetaan kuvia ja tutkimusksesta tuleita tuloksia.

Ja noita kolffeja ja jettoja on valmistettu useampio miljoona , niin ei kai ne nyt ihan romuja oo? :shock:
big jopo
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Soitin paikalliseen tarvikeliikkeeseen. Löytyy jarrupaloihin jouset päihin :arrow: hakemaan :arrow: 4e :supersad: Kiitokset vinkeistä. Ääni on justiin niinkun jarrupalat helisis. :idea:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

HVM kirjoitti:Jaha, anteeksi, mutta keskeytän hetkeksi keskustelunne kuivalla autoasialla :shock: :

"Vika" taisi löytyä:

Kuva

Pakopuken lämpösuojan etummaiset jousiprikat oli karisseet pois, joten korjasin tilanteen näin. Hitsarit silmät kiinni, luvassa järkyttävää gas-in-the-ass-only -saumaa, eli mittari ri käynyt jovihava-mallin pulloon:

Kuva


Täytelangalla mutteri ja prikka kiinni... :roll:

Kyllä muuten jaksaa inhottaa heittäytyä selälleen tuohon p*skaisella tallin lattialle... :? Ennemmin melkein makoilisi märällä pihamaalla. :?
Kuva

Mikistä unohtu pyyhkiä pölyt, ennen kuin otin kuvan! :supersad:
on se julumaa kun joutuu tekee hommia noin paskasissa paikoissa,toista se on mulla kato vaikkaKuvaKuva
Kuva
eiks ookki hyvä järjestys ja siisteys, on se kamala sulla
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tämmöset sieltä puuttuu:

Kuva

Satulan takaa kuusiokolot auki, liuku pois, ja mitenkäs jouset asennetaan? Palan päihin? Asennusohjeet, kiitos. Syön tässä välissä. :idea:

Satulat ja palat ne siis kilisee.
ranex
Viestit: 372
Liittynyt: 06.1.2007 19:36
Paikkakunta: Pyhäselkä

Viesti Kirjoittaja ranex »

Touhottaja minkä moottori on ekassa kuvassa on niin hienon näköinen.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

se on kolme sylinterinen wikström jotain valtavat 17 heppaa,dynä startti
ja muut tieteeliset virtalaitteet vuodelta n.70 :D
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

HVM kirjoitti:Tämmöset sieltä puuttuu:

Kuva

Satulan takaa kuusiokolot auki, liuku pois, ja mitenkäs jouset asennetaan? Palan päihin? Asennusohjeet, kiitos. Syön tässä välissä. :idea:

Satulat ja palat ne siis kilisee.
nyt täytyy kyllä sanoo etten muista miten ne tulee :oops: :oops: :oops:
olisko jollain kuvaa tai sitten käy kattoo kirjastosta korjaus oppaasta siinä ainakin on :idea: osa on kyllä just se mikä pitääkin olla :!:
kaksi molemmille puolille :!:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”