200E -89 ei käynnisty! Siinäkö se sitten olikin?
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 09.9.2006 1:11
- Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi
200E -89 ei käynnisty! Siinäkö se sitten olikin?
Vinkkejä?
Startilla pyörii, kipinää kohtuudella(?), bensapumppu surisee (kun kääntää virrat päälle) - mutta ei ota käynnistyäkseen!
Kun päästää avaimesta kuuluu "tussahdus" eli ikäänkuin sytyttäisi väärään aikaan.
Sytytysjohdot ja tulpat uudehkot. Virranjakajankansi kulunut mutta että antaa kuitenkin kipinää...
Startilla pyörii, kipinää kohtuudella(?), bensapumppu surisee (kun kääntää virrat päälle) - mutta ei ota käynnistyäkseen!
Kun päästää avaimesta kuuluu "tussahdus" eli ikäänkuin sytyttäisi väärään aikaan.
Sytytysjohdot ja tulpat uudehkot. Virranjakajankansi kulunut mutta että antaa kuitenkin kipinää...
Viimeksi muokannut markus_200e, 21.9.2007 19:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB 200 -85 147tkm
MB 200 -85 250tkm
MB 200E -89 278tkm
Peugeot 406 HDi -02 115tkm
Yamaha Bravo -85 +10tkm
Yamaha Viking III -04 2.1tkm
ex
MB W123 230 -79 aut.
MB W123 230 -79
MB W123 240d -85 kolaroitu
Lynx 650 -84
VW Golf 1.6 -90
MB 200 -85 250tkm
MB 200E -89 278tkm
Peugeot 406 HDi -02 115tkm
Yamaha Bravo -85 +10tkm
Yamaha Viking III -04 2.1tkm
ex
MB W123 230 -79 aut.
MB W123 230 -79
MB W123 240d -85 kolaroitu
Lynx 650 -84
VW Golf 1.6 -90
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Kumminkin veikkaisin virranjakajan kantta ja pyörijää. Jonkinlaisen kipinän esiintyminen sinällään ei vielä takaa käynnistymistä. Kone on muutenkin tarkka kipunansa laadusta, useimmat käynnistyspulmat juontuvat juuri kuluneista virranjakajan osista. Eivät ole kalliit uusia, joten itse kokeilisin ensin vaihtaa ne. Sitten tutkimaan puolaa ja sen johtoa.
Saahan kone kuitenkin kauroja eli jälleen: bensapumpun käyntiääni ei automaattisesti tarkoita, että lientä tulee riittävällä paineella. Väsyneen pumpun sysäämä liian alhainen paine tai tukkoinen suodatin voi kivestää bensasaantia.
Sitten on vielä tyhjäkäynnin mikrokytkin, mahdolliset suuremmat ilmavuodot, lisäilmaluisti jne asia erikseen.
Saahan kone kuitenkin kauroja eli jälleen: bensapumpun käyntiääni ei automaattisesti tarkoita, että lientä tulee riittävällä paineella. Väsyneen pumpun sysäämä liian alhainen paine tai tukkoinen suodatin voi kivestää bensasaantia.
Sitten on vielä tyhjäkäynnin mikrokytkin, mahdolliset suuremmat ilmavuodot, lisäilmaluisti jne asia erikseen.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 09.9.2006 1:11
- Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi
- cdi
- Filosofian insinööri
- Viestit: 2334
- Liittynyt: 04.5.2006 23:09
- Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä
Tuotto bensapumpulla 1400 cm^3/min.markus_200e kirjoitti:Paljonkos sitä polttoainetta pitäisi tulla, ja miten sen pystyisi todentamaan? Kaasutinautolle tein kerran ko. "testin" mutta että tämmöinen suihkumalli?
Painemittarilla järjestelmäpaine 5,25-5,6 bar
Tiiviystarkastus: 2,7 bar 10 min kuluttua
2,6 bar 20 min kuluttua
Jos painetta ei ole riittävästi kone ei saa ruokaa,koska suuttimien avutumispaine on 3-4,1 bar
Järjestelmäpaine ennen määräjakajaa,alakammopaine määräjakajassa,suutinpaine määräjakajan jälkeen.
No mitä mittari näyttää......
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 09.9.2006 1:11
- Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 09.9.2006 1:11
- Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 09.9.2006 1:11
- Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 09.9.2006 1:11
- Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi