Voima katosi hetkeksi

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
Avatar
Castillo
Viestit: 766
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Voima katosi hetkeksi

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Eilen väykky 300 TDT laiskistui todella. Kulki vain 80 ja kiihtyi kuin vanha hiace tosin ilman mustaa savua. Kun auto oli seissyt jonkun aikaa pihalla ja tutkailin sitä alta ja päältä ja sisältä ja kun ei mitään kummaa näkynyt niin käynnistin ja koikalle. ... Kulki niin kuin pitääkin. Mikä sitä oikein vaivasi. Olenhan noita polttoaineletkuja kyllä vaihdellut viimeaikoina ilmavuotojen minimoimiseksi mutta voivatko ne liittyä moiseen. Kone kiersi korkeintaan 3000 kiekkaa ja kun kaasun heitti pohjaan niin vaihtoi pienemmälle ja jurrasi sitten sillä kunnes löysäsi kaasua. Mitä tää meinaa tällä kertaa. Aamulla toimi moitteetta myös.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7201
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

tuo maks 3000kierrosta kertoo että moottorinohjaus on vikatilassa.
Mahdollisia syitä siihen on kyllä lukuisia.
Avatar
Castillo
Viestit: 766
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Niin, oon yrittänyt löytää vinkkiä selaamalla vanhoja juttuja aiheesta, mutta jos ei ole cdi koneesta kyse niin mitä potentiaalisia syitä silloin ensmäisenä nousee framille. Toinen asia mikä on ajoittain mietityttänyt on, että kun kiihdytän oikein reippaasti niin kuskinpuolen etumuksesta kuuluu häiritsevähkö pakoputken vuotoa muistuttava suhina. Siis kuuluuko se jotenkin ominaisuuksiin 300 TDT:ssä, vai kertoneeko jostain imusarjan seudussa olevasta vuodosta.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7201
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ilmamäärämittari on yksi yleinen vikapaikka.

Tai sitten tukkeutunut/jumittunut pakokaasun kierrätys.

Ilmamäärämittari "näkee" koneesen menevän ilman väärin=vikatila
Pakokaasun kierrätyksen tukkeduttua koneeseen menevä ilmamäärä ei tipahdakkaan kun kierrätyksen pitäisi avautua=vikatila. :shock:

näitä riittää. :lol:

Suhina voi johtua turbolta lähtevän ahtoputken vuodosta. Kuulu ahtopaineen noustessa. Samasta syystä voi moottorinohjaus mennä vikatilaan koska ilmamäärämittarin läpi menee ilmaa enemmän kuin normaali tilanteessa on mahdollista.
Avatar
nokileka
Kannentiiviste-spesialisti
Viestit: 600
Liittynyt: 03.2.2006 0:27
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja nokileka »

Yksi idea. Morkoolin kalvo sinkunut. Kiristä morkoolin pulttia niin pelaa kunnolla jonkin aikaa. Kannattaa kalvo vaihtaa jos vika oli siinä.
Datsuni on mun ratsuni.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7201
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Onkos väyryskopan 300:ssa mekaaninen morkooli?
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Testeriin eka, niin jää monta vikaa pois arvauksista :idea:
Avatar
nokileka
Kannentiiviste-spesialisti
Viestit: 600
Liittynyt: 03.2.2006 0:27
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja nokileka »

Mika.T kirjoitti:Onkos väyryskopan 300:ssa mekaaninen morkooli?
Lukihärö :oops: :lol:

Taitaa olla väykyssä vaan mielikuvitusmorkooli. Joo letkun nokkaan vaan, turha spekuloida ennen kuin on koodit luettu.
Datsuni on mun ratsuni.
Avatar
Castillo
Viestit: 766
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Nuohoilin taannoin sille melkein rintapellissä olevalle anturille menevän kumiletkun ja ei ole nyt toistaiseksi oireillu. Huonokuntoinen on letku, lyhyehkökin, lutussa ja rispaantunut sisältä ja päältä joten vaihtelen niitä myös uusiin kun keli taas suosii taivasalla kähnääjää. Liekö se sitten syyllinen moiseen, mene ja tiedä. Vanha paljon ajettu auto tuntuu noiden kumi ja muoviletkujen osalta olevan kiusaantunut. Enää ei ole ranttu mihin asentoon parkkeeraa vanhuksen. Polttoaineletkujen vaihto ainakin oli paikallaan... Mikä se markooli (vai mikä se nyt olikaan) on?
Avatar
nokileka
Kannentiiviste-spesialisti
Viestit: 600
Liittynyt: 03.2.2006 0:27
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja nokileka »

Tuskin väyrysessä on morkoolia, pumppua kun säädetään sähköllä. Suosiolla lukemaan koodit, muuten ei pääse hommassa jyvälle.
Datsuni on mun ratsuni.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

iglu kirjoitti:Mikä se markooli (vai mikä se nyt olikaan) on?
Morkooli. Vanhemmissa malleissa (W124) pumpusta löytyvä ahtopaineen mukaan keittoa lisää tarjoava zydeemi.
Pro HVM
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”