



Ps. jopa näinkin tyhmä yksilö toki ymmärtää, että ton ikäisissä autoissa on aina jotain vikoja.
Mjaa no riippuu vähän.. Markkinoilla liikkuu ehkä enemmälti 12tappisia versioita ja ovat useimmiten hiukan halvempiakin. Kumpikaan nuista moottoreista ei ole raketti, itseasiassa sen mitä minä olen kokeillut niin ero on yllättävän pieni käytännössäMerzedes kirjoitti:Autoilu näillä vehkeillä on aina arvokasta, siksi käyttäisinkin ne rahat hyvin. Eli ostaisin ehdottomasti 24v:n, teho tuo iloa tullessaan. Teho on ystävä.
Aika lienee kultaa muistotVille S. kirjoitti:Kerran koeajoin oulussa 24 tappista sedania automaattina ja se oli kyllä livakka peli kulkemaan tai sitten aika kultaa muistot. Päällimäisenä jäi mieleen, että punaraja on yli seittemässä tonnissa ja yläkierroksilla se teho siinä tulikin.
Faktaa eli ei. (Ja tuossa tarkoitettaneen sylinterikantta eikä v.koppaa) Tuossa vaihtelin 320:sen kansinahkan, kun tillitteli öljyä etummaisesta ö-kanavasta. Luettuani hetken foorumeja meiltä ja maailmalta, huomasin useita samanlaisia tapauksia, tai sitten öljyt ja vedet ovat sekautuneet. Syyksi on useassa keskustelussa arveltu pitkän moottorin ja erimateriaalisten kannen ja lohkon eriaikaista ja suuruista lämpölaajenemista. Onko se moniventtiilikansi sitten vain niin paljon reikäisempi ja hatara kun ei tusinatappisista ole juuri tuollaisia ongelmia raportoitu, vaikka sekin kansi on kevytmetallia. Mene ja tiedä. Ei kai se moniventtiili muuten varsinaisen herkkä ole polttamaan tiivistettä, mitä nyt tehon lisäys aina sitäkin riskiä kasvattaa.M-Lead kirjoitti:24 tappisesta: 200-300tkm välillä venttiilikannen tiiviste voi alkaa vuotamaan? Mistä johtuen?
Fakta tietoja kaivataan...
Selvä, eli sylinterikannen tiiviste pamahtaa puhki. Lievää lukihäiriötä minulla havaittavissa kun se sylinterinkansi selvästi tuolla ylempänä lukeepi.Easy Rider kirjoitti:Faktaa eli ei. (Ja tuossa tarkoitettaneen sylinterikantta eikä v.koppaa) Tuossa vaihtelin 320:sen kansinahkan, kun tillitteli öljyä etummaisesta ö-kanavasta. Luettuani hetken foorumeja meiltä ja maailmalta, huomasin useita samanlaisia tapauksia, tai sitten öljyt ja vedet ovat sekautuneet. Syyksi on useassa keskustelussa arveltu pitkän moottorin ja erimateriaalisten kannen ja lohkon eriaikaista ja suuruista lämpölaajenemista. Onko se moniventtiilikansi sitten vain niin paljon reikäisempi ja hatara kun ei tusinatappisista ole juuri tuollaisia ongelmia raportoitu, vaikka sekin kansi on kevytmetallia. Mene ja tiedä. Ei kai se moniventtiili muuten varsinaisen herkkä ole polttamaan tiivistettä, mitä nyt tehon lisäys aina sitäkin riskiä kasvattaa.M-Lead kirjoitti:24 tappisesta: 200-300tkm välillä venttiilikannen tiiviste voi alkaa vuotamaan? Mistä johtuen?
Fakta tietoja kaivataan...
Itsellä ei ole vielä kovin pitkäaikaista kokemusta tuosta moottorista, eli mutustelua tämä on pitkälti, mutta sattuneesta syystä on tullut luettua kaikki silmiin osunut aihetta sivuava teksti.
No jos pelkkää polttoaineenkulutusta verrataan niin -81 mallin 380 secci menee matka-ajossa siihen kymppiin tai jopa pikkasen alle ja kaupungissa menee se 13-15l/100km mutta siitä ei tainnu nyt olla kyse vaan koneen ominaisuuksista.jackhammer kirjoitti:Ei millään pahalla mut jos 6-kone vie sen 10-18l/100km niin ette ikuna arvaa paljonko vie tuommoinen e50 amg vm1997..
No se vie sen saman, maantiellä helpostikkin pääsee alle 10l/100km ja kaupungissa sen 15-18l/100km kun ei juuri poljeskele.